Wedden dat de Shelby Cobra een Ferrari 458 pwnt?

Auteur: , 38 Reacties

Je verveelt je maar hebt nog ergens 400k dollar in een oude sok zitten. De Shelby Cobra voor de deur heeft de laatste tijd maar weinig hoeven werken. Dan gebruik je dat geld om de verwaande buurman met z'n 458 uit de tent te lokken.

Een eenvoudige weddenschap met twee extreme deelnemers. Oude baas versus whizzkid.

De Shelby Cobra is weliswaar een wat ‘nieuwere’ opbouw. In basis is het nog steeds een oud monster. Wegligging is het apparaat vreemd en het gevaarte full-throttle besturen is levensgevaarlijk. Daar tegenover gaat de wereld in de Ferrari ‘als vanzelf’ voorbij. Wegrijden op de launch control, automatisch schakelen en de traction control redt je mocht de grip in gebreke blijven.

Om het spannend te houden racen ze alleen in een rechte lijn. De Cobra op (bijna) slicks en de Ferrari 458 op standaard rubber. De Cobra met handbak, 7 liter V8, ongeveer 650Nm koppel en ‘veel’ vermogen. De Ferrari met de bekende 570pk en 7-versnellings dubbele koppeling automaat.

Beiden auto’s kunnen de kwartmijl in ongeveer 11 seconden afleggen maar moeten heel hard werken om daaronder te duiken.

De vriendschappelijke toon van de race is mooi weergegeven in een korte conversatie tussen de twee vrienden. Winnen betekende dan ook $400.000 bijschrijven. In totaal zijn er 3 races gereden, 1 te zien in deze video. Het ‘officiele’ beeldmateriaal staat op autojunk.nl. (via clubcobra.com)

Dan: “We putting new tires on anyway. I’ll get the ones least likely
to crash. I’m not trying to die for this bet”
Tom: “Bull****, bull****, bull**** – you were the one saying we had
to stick to our existing tires. You can get new ones of the same
tires that are going to drive your ass straight into a wall. But the
EXACT same ones.”
Dan: “I said u have to run factory stock showroom Ferrari tires they
sold u the car with. I can obviously put new slicks on as well”
Tom: “You said ALL the equipment stays the same – you can put on new
ones of the EXACT same slicks jackass”
Tom: “Not some new and better equipment”
Dan: “Slicks are all the same”
Dan: “I’ve got racing slicks”
Tom: “Well then you obviously have no issue with not cheating and
using the same exact ones. No changes!”
Tom: “If you get tires that are different then so do I and you are so
miserably f’d then that you might as well just drive straight into a
wall – you can put a clean set of the exact same tires on so you don’t
***** about a blowout; that’s it”
Dan: “U get stock tires I get slicks, it’s pretty simple”
Tom: “You are full of **** and that you have to try and cheat now
shows how sad and cheap your life has become – all the equipment stays
the same and you know it”

Ready to race?



38 reacties

Winnaar ? …. is dus de Cobra ?
k hoop dat de cobra wint
cobra zal wel zwaar getuned zijn.
Ach al wint de cobra, Ferrari kan tenminste normaal door een bocht.
Wat doen die Brabus wielen in die video?
@rotarypowah: Dat vroeg ik me nou ook al af! :P Slechte film, sowieso al “lekker” Amerikaans!
Is het niet logisch dat de cobra wint? Die kar weegt amper iets, zal ook wel 570pk (of een pak meer) aan boord hebben en heeft bovendien semislicks… Wat schiet er dan nog over voor de ferrari als voordeel op een dragstrip? veel meer troeven dan een TC heeft die niet
@Captain: ahja vergeten, de 458 heeft ook nog een snelle flipperbak. Maakt het een beetje eerlijker maar niet genoeg
@Captain:
Een lading moderne techniek, launch control, een belachelijk snelle bak en overige technieken die we van Ferrari gewend zijn (?)

Overigens denk ik niet dat je de traction control als troef moet zien, die zal uit staan ;)
de cobra kan 630 pk hebben dan moet je een meerprijs betalen!
en heeft meer als 500nm aan koppel die cobra!
Je kan de technologische voordelen van de 458 nog zo mooi verpakken, het is een wonder dat hij zo kort achter de cobra finished. Het is volkomen logisch dat die roestbak wint. Veel meer power en veel minder gewicht.
die cobra is veel lichter dan is het niet moeilijk om op een recht stuk te winnen
klik op deze video en je weet het :P
en ja de weddenschap ga er om op recht stuk, dus who cares dat er geen bocht aan de pas komt :p
Tja op zich wel logisch dat de cobra wint. Heb je die achterbanden gezien?? En die v8 zal ook wel aardig wat kracht hebben. Misschien wel meer dan de 458?? Als er maar 1 bocht in zit zou het wel wat anders kunnen zijn?

Maar na al die verhalen over ferrari. Wat zegt ferrari zelf over hun 1/4 mile run. Weet iemand dat en zit er dan heel veel verschil tussen??
@Burdy: En met die chick zou ik wel een beschuitje willen eten…
@Burdy: Heb het zelf maar ff opgezocht.

Ferrari zegt: 10.8 @ ?
Deze test: 11.54 @ 121.9 m/h
gvd denk je nu gaat ie knallen kapt ie af en krijg je één of andere versie van het volkslied van Jeruzalem er achter aan geplakt. Hier een betere versie voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=LORedIEl4cs
@GOD: Vanishing point, Gone in 60 seconds, The Chase (jaja, met Charlie Sheen xD)
@Jochempie: Oops, was @hupke bedoeld
@Jochempie:

The Chase heb ik nog niet gezien, merci voor de tip.
@GOD:
Leuk je hebt een heimachine in actie gepost!
@Kyanite: don’t hate.. appreciate.. ;)
Hij heeft het oudere broertje al eens verslagen gehad. Hij had beter moeten weten.
http://www.youtube.com/watch?v=Fnl4Y-nYdJE
Vraag me af waarom er hierrond zoveel reclame gemaakt word. 400k is veel maar op zich is de race toch ook niet zo speciaal. Reclame voor iets of iemand?


Zo’n cobra ziet er toch echt wel leuk uit, beste wat UK en USA ooit samen gedaan hebben. Al kan ik me een moderner dingetje voorstellen met een porsche boxter vooronder vlak tegen de bodem, en terug leaf-spring ophanging (F1 style danwel). Moet toch een simpel scheurijzer zijn dan.


Offtopic: kent er iemand een betere autofilm dan the gumball rally? (en ga nu niet F&F zeggen want die zijn zielig)
Waarschijnlijk de Shelby… dat ding ziet er licht uit en het doet waar een Amerikaan erg goed in is… Heel snel in een rechte lijn rijden.
Leuke bet, maar voor die 400k kun je geen cobra kopen, wel een 458 (of 2 + een gezinsauto). Ik ben wel verbaasd dat de cobra wint, het weegt dan bijna niks, toch is die 40 jaar ouder. En toch winnen!
Ja hallo… Als die dame aan de start blijft staan dan zou ik ook blijven staan met m’n auto :-)
@Hupke: Vanishing point, Gone in 60 seconds, The Chase (jaja, met Charlie Sheen xD)
De vraag is, kan de bestuurder van de 458 hetzelfde met de Cobra als de piloot van de Cobra in de 458 zit?

Een grootmeester kan soms wel een computer verslagen, maar computers verslagen meestal jan met de pet.
Makkie voor de Cobra , neemt en passant die jonge dame nog mee. Althans als ik rij !
Ik twijfel nogal hard aan de leeftijd van die “Cobra”. Dat soort van koetswerkafwerking (gepolijst alu) is iets wat je bij Kirkham Motorsports nieuw bestelt (www.kirkhammotorsports.com). Ik herinner me geen vintage Cobra’s zónder lak. Nu ja, ik kan altijd bijleren ;-)
hoe kan nu iemand een nieuwe ferrari boven een Cobra kiezen :P iedereen die gewoon een nieuwe wagen mooier vind verdiend een paar jaar strafkamp ofzo
@six-trey: Dat is jouw mening. Doe mij die Ferarri maar.
Mensen, wat een rare vergelijking
Cobra wint zoals te zien op het filmpje. Zoals eerder al aangekondigd hierboven, beide wagens zijn gebouwd met andere achtergrond. Amerikanen met hun dragstrips. Zou deze auto’s wel eens op het top-gear circuit willen zien. Met al die bochten gaat moet de Ford passen.
De Cobra heeft ruim 700pk en weegt waarschijnlijk minder dan 1000kg…. dat de auto snel is dat moge duidelijk zijn. Dat de auto extreem lastig optimaal van de lijn te krijgen is ook. Vooral opvallend dat de 458 Italia zelfs op een dragstrip niet in de buurt komt van de 10.8 die in tests door journo’s is gehaald… heeft Chris Harris dan toch gelijk?
@w0o0dy:

Het koppel overtreft meestal de pk’s bij grote V8 motoren. De Cobra heeft in de tekst 650nm, dus 700pk lijkt me een te hoog getal.
@carmasterr: zoek op de naam vd eigenaar en cobra en dan kom je op de pagina van de makers.. Highland of zoiets. Het blok is een echt raceblok (nascarblok als basis). Dit is dus geen reguliere V8 maar veel meer toeren dan de normale 427 blokken.
Doe liever een paar rondjes op het circuit, daar is de 458 meer voor gemaakt! Wie zet er nu 400.000 dollar op zoiets in? Dan ben je echt gestoord!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).