Dat de SLS AMG vanaf dit weekend opnieuw zal fungeren als Safetycar in de Formule1 is niets nieuws. Wat we nog niet hadden gezien is de AMG-powered doktersauto in de vorm van de gefacelifte C63 AMG Estate. Mercedes heeft daarom een lading foto’s van deze medische wagen onze kant op gekieperd.
Deze week komt de C63 AMG Estate F1 Medical Car in actie tijdens de GP van Australië. Tenminste, als er ergens op het circuit in Melbourne medische assistentie nodig is. Anders blijft ‘ie natuurlijk netjes in de pit staan. Nieuw aan deze Estate is onder meer de aluminium motorkap, grille, voor- en achterbumper, luchtinlaten en natuurlijk de vervanger voor de handbak: een AMG Speedshift MCT-bak met zeven verzetten.
Het AMG-hart in deze natte droom voor een niet nader te noemen redactielid is voorzien van het Performance Package, waardoor het vermogen naar 487 pk klimt en de geoefende rechtervoet van een racedokter deze Estate in 4,5 tellen naar de honderd stuurt. Extra stopkracht krijgt de auto door composiet-remschijven achter de 19 inch wielen op de vooras.
Verder is deze rijdende ziekenboeg voorzien van zespuntsgordels en racestoelen, een lichtbak op het dak en LED-verlichting met knipperstand. Mochten er wat inhaalacties finaal misgaan, dan ziet u ‘m zondag.
Dichterbij de F1 kan je niet komen en dan ook nog in zulke kannonnen monsterbaan
Piloot op foto 1 zit wel ongelofelijk dicht op zijn stuur… :-)
@JMC: Coureurs zitten vaak dicht op het stuur. Dichter op het stuur = snellere reactie en minder snel last van lamme armen.
@JMC: zoals het hoort op het circuit
@JMC: Is Bernd Mayländer. Die zit altijd dicht op het stuur, dat vind hij prettig.
@JMC: dat is ook prettig. Stuurt een stuk beter! Probleem is dat je in 95% van de auto’s het stuur niet ver genoeg naar je toe kan halen. Dat betekent dus dat jij richting het stuur moet, maar dan komen je benen weer in de knel. Z4M is een van de auto’s waar het wel goed kan.
@KeesB en al de rest hierboven: Ik weet dat dichter bij het stuur beter is voor snellere stuurrespons maar deze zit toch wel heel dicht… :-)Zelf rij ik ook liefst met armen net geen 90° gebogen. Rijdt een stuk directer! Klopt wat je zegt, in veel auto’s is dit een probleem door mijn lange bovenbenen. Vaak dus knie tegen dashbord!
ik denk dat ik maar eens voor dokter ga studeren :lol:
Vorig jaar zag je dat de Sls safetycar zelf tijdens regenval moeite had om niet tijdens iedere bocht te driften. Wel mooi om te zien. Lekkere auto, deze C63!
@Alpinaa: ja, en is het je oog opgevallen dat de c63 amg veel meer “herrie” maakt dan de SLS? die C brult echt alles bij elkaar!
mooi hoor!
Het lukt AMG elke keer weer, ziet er strak uit.
Wel vet dat je hem goed hoort tussen al die F1 auto’s.
Die V8 sound is echt gruwelijk lekker.
Ik hou gewoon écht niet van Mercedes Estates/Stations.
serieus ik vind het lelijke hokken, alles behalve een lifestylecombi. oke iets anders is wel leuk, maar ze zijn zo grof en imposant. maar de Sedans zijn wel goed uiteraard!
en AMG maakt bij deze station alles goed!
@philipzuidijk: Nja smaak is persoonlijk. Ik vind de C-klasse Estate in vergelijking met zijn concurrenten uit München en Ingolstadt toch duidelijk de mooiste van de 3.
Mooie restyling!
maar op 1 foto is de gewone handbak te zien?
dicht op stuur zitten vind ik zelf trouwens ook lekker. lekker veel controle met voeten en armen
gvd, mercedes boven bmw, altijd. nu weet ik het zeker
http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/AMG_Safetycars_Formule1_2011/Mercedes_AMG_Safetycars_09.jpg
Is dat nou een sleutelgat onder het AMG-logo? Zo ja, wat een misser!
@KeesB: Lijkt me stug. Wat het is, het zal wel ergens voor dienen.
@KeesB: Misschien een camera’tje?
Achja zoals Pordon zegt zal wel ergens goed voor zijn.