Edo competition ontfermt zich over Koenigsegg CCR

Auteur: , 24 Reacties

Wat is de overeenkomst tussen een Porsche Carrera GT en een Koenigsegg CCR? Beide modellen werden tussen 2004 en 2006 vervaardigd, en beide modellen zijn onlangs door een tuner aangepakt. De Porsche in de vorm van de Mirage GT Matt Blue door Gemballa, en de CCR als Evolution door Edo Competiton.

Het oppeppen van een auto die al vijf jaar uit productie is mag met recht retro-tuning genoemd worden. Dat betekent echter niet dat de CCR een sufferdje is, met standaard 827 pk uit de twin-supercharged Ford 4,7 liter V8 rij je er (bijna) alles mee zoek. Toch was het origineel voor een klant niet genoeg, en dus bracht hij hem naar Edo, die een beetje aan de superchargers heeft lopen tweaken en de auto terug gaf met 891 pk.

Koenigsegg CCR Edo

Maar om de pk’s draait het niet echt, want op zulke getallen merk je niet zo veel verschil in performance. Volgens Edo was het voornaamste doel “to increase the power output while maintaining a broad torque curve over the whole rev range.” En dus kreeg de auto andere overbrengingsverhoudingen en wordt het maximum koppel eerder bereikt. Om de superchargers een beetje te sparen werd de redline verlaagd van 7.600 naar 7.200 tpm.

Ook de handgeschakelde zesbak aan boord van de Zweed kreeg een aanpassing, waarbij de plastic bussen werden vervangen door Uniball-exemplaren. De CCR levert nu een volledige boostdruk tussen 3.700 en 6.000 toeren, wat een significante verbetering in de acceleratie tot gevolg moet hebben. De topsnelheid werd lichtelijk teruggeschroefd naar een nog altijd gruwelijk snelle 390 km/u (was 394 km/u).

Koenigsegg Edo interieur

Zowel aan de binnen- als buitenkant liet Edo zijn sporen achter: de wielen kregen een ‘beauty treatment‘, het front werd aangepast (of ge-update, zo je wilt), en binnenin vinden we nu wat meer Alcantara dan voorheen. Ook zit er een nieuw infotainment-systeem in en een achteruitrijcamera. Leeglopende banden worden tegenwoordig opgemerkt door het tyre pressure management-systeem (TPM).

Al met al moet de dagelijkse rijdbaarheid van de CCR flink verbeterd zijn. Aangezien we waarschijnlijk geen kans krijgen om dit zelf te testen moeten we het maar voetstoots aannemen. Voor een uitgebreide gallery klikt u HIER.



24 reacties

Die dildo-pook had ook weg gelaten mogen.
@bosnialove:
Idd, ik zie het veel liever zo:
http://www.jeremycopp.org/images/GallardoGear750x562.jpg
@W115: Dat lijk ook op een dildo-pook.
@bosnialove: Haha, die van de Gallardo zit veel lekkerder in de hand en bovendien is die een stuk kleiner.
Die van de Koenigsegg lijk meer op deze wtcc-stick:

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2006/09/38_int_wtcc_ultra_sk_ge_01.jpg
@bosnialove: Vreemd model penis heb je dan.
@midasracer: Volgens jou worden dildo’s alléén gemaakt in de vorm van piemels?

Voor jou:
http://www.handboeien.com/pictures/H5109.jpg

En voor je volgende verjaardag moet men een fiets voor je kopen:
http://4.bp.blogspot.com/_wb8bAl1P-N0/SD_w94R_2MI/AAAAAAAACXc/G6EEX5zfGjQ/s1600/dildo%2Bbike.jpg

Lekker offtopic. :)
@bosnialove: nog iets nodig voor je mercedes? :P

http://30.media.tumblr.com/tumblr_l05kpqUtXh1qzxzwwo1_500.jpg
@W115: LOL! Leuk voor die persoon die je van achteren aanrijdt. :D

– Ik rijd BMW.
edge via Android app
@W115: Een dildo op een Vulva, hoe toepasselijk!
@bosnialove: Dit is nog niets !

Wat dacht je van Mercedes’ paardenpenis versnellingspook?

http://i52.tinypic.com/246q34y.jpg
Ik vind hem geslaagd. Niet te overdone maar had wel gewoon in het wit met rood gemogen. Zo een porno combinatie vind ik dat.
Ik hou van dit soort projectjes!
Eigenlijk zo nutteloos om een Koenigsegg aan te passen, dat het weer super gangsta is! ;) :)
-=edit: check!=-
is dit de enige getuned koenigssegg in de wereld of niet?
@lambo4all: Nee, een heleboel oude modellen zijn herbouwd met nieuwe onderdelen. Net als al die 1e model pagani Zonda’s die zijn herbouwd met cinque delen..
Deze auto heeft geen tuning nodig.
Is niet slecht gedaan.. Ik zou er echter zelf niet aan beginnen om m’n Koenigsegg te tunen, maar kijk….
Buiten de ‘dildootjes’ op AB om….

Lekkere tuning, dualtone staat’m goed en ondertussen worden de rijcijfertjes ook aanmerkelijk straffer.
Serieus monster!
Ik vind het nog goed gedaan. Tuning zoals het hoort, gewoon beter maken. Ook is hij wat mooier geworden, knap werk van Edo :D
Heel vet!
Een Koenigsegg tunen? Dat is niet echt nodig lijkt me… Maar een auto bruikbaarder maken is geweldig, want dat betekend dat we meer van dit soort hyper-exclusieve auto’s in het wild gaan zien!
Los van de esthetische vorm van de dildopook… Heeelemaal geweldig dat ze 900 pk handmatig bedienen in een hypercar!! 80% van de supercars rijdt met flippers rond.
man, dit is pure gaafheid!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).