Finally! KLPD gaat strenger controleren op linksplakkers

Auteur: , 104 Reacties

De misdraging die al sinds jaar en dag de 'ergernissen top10' aanvoert is onvoldoende afstand houden. De doorrijders onder ons brengen hier echter tegenin dat dit een reactie is die wordt opgewekt door de actie 'onnodig links rijden'. Dit besef begint ook langzaamaan door te sijpelen bij de pliesie, en dus gaan ze deze maand extra controleren op onnodig linksrijdend tuig.

Aanleiding hiervoor is een enquete van het KLPD onder 6200 motorrijders, meer dan eens verfoeid door mensen met vier wielen onder de kont, maar dit hebben ze toch mooi voor elkaar gekregen. In de praktijk komt het er op neer dat met name de ‘middenbaanrijders’ aangepakt worden. Bij meer dan 2 rijstroken in dezelfde richting hebben mensen nogal eens de neiging om de rechter rijstrook te negeren, waardoor er de facto een paar vrachtwagens rechts rijden en de drie (of meer) rijstroken effectief worden gereduceerd tot twee stuks. In de woorden van het KLPD:

Met de komst van bredere snelwegen en spitsstroken blijven weggebruikers vaak in het midden rijden, terwijl de rechts gelegen rijstroken daardoor ongebruikt blijven. Dit vermindert de capaciteit van de weg en wekt irritatie op bij weggebruikers die wel rechts rijden. Zij dienen meerdere rijstroken over te steken bij een inhaalmanoeuvre, omdat rechts inhalen in die situatie niet is toegestaan.

Ik ben het hier roerend mee eens, met name bij openstelling van de spitsstroken is het tijdens drukke tijdstippen een crime op de weg. Meer dan eens haal ik dan ook zelf rechts in over de rechterstrook, puur en alleen omdat dit het vlotst gaat en ik het vertik om met 100 km/u op de linkerbaan te blijven hangen, terwijl zo’n Brinta-bek voor me om de 10 seconden op de rem trapt. En ik heb zo’n vermoeden dat collega Alwood het ook met me eens is.

De plek op de weg is rechts, hou je je hier niet aan, dan kan je dit een bekeuring van 100 euro opleveren, of eigenlijk 106 euro dankzij de extreem onbeschofte administratiekosten. Een tutorial over vlot inhalen vind je hier.

Wilt u weten wat de motormuizen het meest irriteert, kijk dan hier onder. Tussen haakjes staat de plek die deze gedraging in de ergernissen top10 (van 2010) inneemt vermeld:

1. Onnodig links rijden (4)
2. Richtingaanwijzer niet gebruiken (10)
3. Onvoldoende afstand houden (1)
4. Peuken en rommel weggooien
5. Kwaliteit wegdek/drempels
6. Onjuist afgestelde verlichting
7. Telefoon vasthouden bellen/sms’en
8. Laat stoppen in voorrangsituaties
9. Inhalende vrachtauto’s
10. Rijden met alcohol en drugs (2)



104 reacties

EINDELIJK! Vandaag zondag, dus begin maar met al die linksrijdende zondagsrijders te bekeuren!
@bassie:

100% mee eens!
Ik erger mij ook aan mensen die onnodig links blijven “plakken” maar ik kan een situatie herinneren dat ik ook in het midden reed. Bij vorst was de eerste rijstrook kapot gereden door vrachtverkeer. Ik was niet bepaald gecharmeerd van steenslag dus reed ik in het midden. Zou de pliesie begrip voor hebben mocht ik bekeurd gaan worden in dergelijke situatie in de toekomst? :?
@AutomotiveDesigner: Ik denk niet dat je daar ver mee komt. Op de A1 kan je rijden waar je wilt, als iemand besluit van of naar nou baan te wisselen is de kans groot dat je steentjes op je auto krijgt. De weg wordt gewoon niet goed schoon gehouden.
Ze moeten zo’n onderzoek ook maar eens houden onder automobilisten. Wat zij, de grootste ergernissen van motorrijders vinden. Want die gedragen zich meestal ook als aso’s.
@Prutsor: Waarbij ze voornamelijk een gevaar zijn voor zichzelf… Ik kan er niet mee zitten. Soms gaan ze echt te hard door de file’s maar als je het risico durft te nemen om tussen auto’s en vrachtwagens op een motorfiets te zitten mag je er van mij doorheen.
@Jochempie: Ik vind dat autorijders wel is wat vaker in hun spiegel mogen kijken en plaats maken als iemand erlangs wilt.. Of dat nu een motorrijder in de file is, of een auto achter je die kleeft.. Gewoon plaats maken (ik kom er aan).
@bassie: Helemaal waar. Maar ik ga als ik op de cruise control zit deze er niet afhalen omdat ik me er op de rechterbaan moet tussenprakken en moet remmen omdat iemand die achter mij zit er langs wil, waarna ik toch weer de linkerbaan op schiet. Ik was immers ook aan het inhalen.
@Jochempie: Ik weet niet precies wat men onder “onnodig” verstaat, met welke snelheid je ook inhaalt er zit altijd wel iemand achter je te drukken. Ik trek zelf meestal ff op tot 140 en ga dus van de cruise af, het recht lijkt toch bij de snellere rijder te liggen.
@bobb: Het recht? Je bedoelt wie het meest intimiderend overkomt? Ik ga m’n verbruik niet verpesten om te voorkomen dat mensen zich ergeren aan mijn inhaalsnelheid. Het interesseert me niets wat men daar van vindt! Traag inhalen doe ik niet maar het is voor sommigen altijd wel te traag. En of je het nou leuk vindt of niet, inhalen met een relatief laag snelheidsverschil is geen overtreding.
@Jochempie: Jij stemt links of niet?
@gerard1710: Natuurlijk stem ik links. Ik heb een hekel aan old boys networks en laat me niet beïnvloeden door ballerige praat van m’n ouders.
@Jochempie: Ballerige praat? Wat bedoel je?
@Jochempie: Gelijk heb je, ik was laatst ook aan het inhalen (met een snelheid van ca. 140 km/u) toen er iemand op me af kwam razen. Deze eikel vond het nodig om mij met lichtsignalen opij te dirigeren. Wat een arrogante eikel ben je dan. Dan blijf ik JUIST iets langer hangen! Vervolgens in m’n bumper kleven, de lul.
@288gto: opij = opzij ;)
Tsja.. of het zoden aan de dijk zet? Dit foute gedrag is toch een beetje onze “heritage”.. En iedereen doet het. Je weet wat de Duitsers al jaren roepen.. die “NL” op ons nummerbord betekent “Nur Links”..

Ik probeer mij alleen nog voor te stellen hoe je pap kunt eten achter het stuur.. “Brinta-bek”.. ;)
Brinta-Breakers?
Je hebt linksrijders en linksrijders. Zo zijn er natuurlijk de rijders die links rijden terwijl er niets op de rechterbaan rijdt, maar er zijn ook linksrijders die wél aan het inhalen zijn maar waarschijnlijk niet zo snel gaan als hun achterliggers zou willen. Die laatsten hebben dus wel het volste recht om links te rijden. Pech voor de achterliggers.
@Jochempie: Ja, maar als meeat door hebt,, ga dan even naar de rechter aan indien mogelijk.
Het is toch ook niet fijn om de hele tijd een agressief rijdende auto achter je te hebben terwijl je ook gewoon eventje naar rechts kan.
@wmdegroot: Ik rijd altijd in de spits en dan is naar rechts gaan niet even gemakkelijk. Daar rijden de auto’s ook op ongeveer 10 meter achter elkaar. Het is veel oncomfortabeler om de auto daar tussen te moeten proppen zodat er iemand langs kan. Gevolg is dat ik weer naar de linkerbaan ga (ik was ook aan het inhalen) en de snellere auto weer achter de auto daarvoor hangt.

Overigens houd ik wel zoveel mogelijk rechts. Maar als ik moet inhalen ga ik inhalen. Of iemand nou harder dan ik wilt rijden of niet.
@wmdegroot: Snap er maar half iets van wat je zegt maar goed.

Ik rijd vrijwel altijd in de spits. Bij werkzaamheden. Dan rijdt zowel de rechter als de linkerstrook met ongeveer 5-10 meter afstand tot de voorganger. Als ik dan op de linkerstrook zit (ik ben immers aan het inhalen) en iemand achter mij wil harder dan dat rijden, is het een flinke klus om naar de rechterbaan te gaan. Ook is er geen reden voor om naar rechts te gaan, ik haal immers in.

En wat als ik naar rechts zou gaan? Dan zou de auto achter mij achter mijn voorganger moeten gaan hangen en ik zou zodra hij gepasseerd is toch weer de linkerbaan op schieten.

Het is heel simpel tijdens de spits: je verovert je plekje op de gewenste baan en je staat ‘m niet meer af, tenzij er rechts plek is.

Buiten deze situaties om houd ik uiteraard zoveel mogelijk rechts. Ik haal zelfs rechts in als één of andere m0ngol zonder reden op de middelste baan zit.
Cruise control moet verplicht worden, en een of ander lampje achterop dat ie geactiveerd is.

Als ik 120 wil rijden, op cruise control, dan wil ik ook vrachtwagens in kunnen halen, ook al rijden andere mensen 140. En doen vind ik het onzin om eventjes 140 te gaan rijden. Ik denk dat een lampje cruise control aan de frustratie doet afnemen, en andere mensen motiveert het ook te gebruiken.
@realhustler: dikke thumbs up voor jou. Ik rijd altijd zoveel mogelijk op de cruise control. Ik rijd daarmee de snelheid die ik wil rijden en kan een constante snelheid aanhouden. En dan kan het wel eens zo zijn dat ondeskundige chauffeurs mij inhalen en ik ze tien seconden later weer voorbij moet rijden.

Volgens mij verwart men ONNODIG LINKSRIJDEN met TE TRAAG INHALEN.

Als je van mening bent dat je voorganger te traag inhaalt (oftewel heeft scheit aan de door jou gewenste snelheid) heb je dikke, vette pech. Als er een snelheidsverschil tussen de linkerbaan en rechterbaan is mag je lekker blijven wachten. Je hebt niet meer prioriteit dan de bestuurder voor je.
@Jochempie: niet meer prioriteit inderdaad, maar als je inhaalt dien je gewoon minimaal de maximum snelheid te rijden (iig op de teller) mits je de ruimte hebt. Ik erger me echt scheel op mensen die in de spits met 100 aan het inhalen zijn, en er een rij van 100 auto’s achter zit die wel 120 (of harder) willen rijden. En naar rechts gaan weten ze dan meestal ook al niet wat dat betekend…
@derx: Dat dien je dus niet. Je moet gewoon voorbij je voorganger gaan. Dat is de enige voorwaarde. En vervolgens inderdaad netjes naar rechts gaan.

Ik heb gemerkt dat mijn aankomsttijd op mijn werk niet afhangt van de snelheid die ik probeer aan te houden maar van het ontstaan van files of niet. Dus, ik probeer geen 130 te rijden maar kies eieren voor mijn geld met 100 a 110. En ja, met die snelheid moet ik ook wel eens iemand inhalen. En dat doe ik dan ook.

Feit is dat zolang je niet de snelst rijdende auto in je omgeving bent, er altijd wel iemand is die zich ergert aan je snelheid. En ik trek me er gewoon geen reet meer van aan. Als ik wil inhalen met mijn snelheid doe ik dat.

De ergernis ging over onnodig linksrijden, niet op te traag inhalen.
@Jochempie: maar waar ik niet tegen kan is dit:
Ik rij op de linker baan, 125 op de teller. Er is te veel langzamer verkeer om telkens naar rechts te gaan, dan blijf je banen wisselen. Daarbij rijdt er niemand achter mij. Persoon in kwestie op de rechterbaan rijdt 105-110, en gaat op het moment dat het eigenlijk al niet zo super handig meer is naar de linker baan, omdat ‘ie moet inhalen. Ik moet van m’n gas af, terwijl de persoon voor me alleen maar aan zichzelf denkt door ‘lekker’ z’n eigen snelheid aan te houden.
Ik vind dat die persoon gewoon in de spiegels moet kijken óf als die perse op dat moment wil inhalen de snelheid moet aanpassen aan het overige verkeer. Niet egoïstisch hem er voor zetten en denken ‘als ik maar kan inhalen’, de rest wacht maar even. Want hier komt dus een kettingreactie aan gerem door, de een harder dan de ander en uiteindelijk sta je stil.
@E320cdi: Ik deel je mening. Ik vind dat iemand die duidelijk langzamer op de rechterstrook rijdt z’n snelheid mag vasthouden maar gewoon even moet wachten totdat iemand op de linkerbaan voorbij is. Tenzij er een ‘treintje’ op de linkerbaan zit: je hoeft ook niet te wachten tot je een ons weegt.
Hehe! Dat werd tijd zeg…
’t is allemaal weer prachtig allemachtig.

Alleen een heel klein dingetje : we zijn dus van de subjectiviteit van de opsporingsambtenaar afhankelijk.
Als zijn beleving van links rijden anders is dan de jouwe, ben je dus de pineut.
Min of meer is dit ontstaan door het extreem lage tolerantie niveau van de Nederlandse Politie t.o.v snelheidsovertredingen.
Mensen rijden bijna panisch de maximumsnelheid en doen er daardoor soms veel te lang over iemand te passeren.
Soms betrap ik mezelf ook op dit feit, je staat in cruise mode en kruipt een ander voorbij. Bijna net twee vrachtwagens !
Terwijl eventjes het gas erop, iets over de max snelheid heen en hopsakee
@desjonnies: tough luck.
Inhalen met 0,5 km/h snelheidsverschil is anders ook geen pretje hoor, om achter te rijden.
@Tommy2: tough luck.
@Jochempie: sorry dat ik het moet zeggen, maar ook als de regels je gelijk geveb klink je nu toch als een betwetrige tikkeltje aso calvinist….
Vlot inhalen hoort net zo goed bij een sociale en veilige rijstijl als respect voor andermans veiligheid. Als je met weinig snelheidsverschil gaat inhalen dan zou je ook je snelheid iets hebben kunnen verlagen waardoor je onzinnige trage inhaalactie niet hoefde plaats te vinden.
“tough luck” is ronduit onbeschoft en geeft blijk van een misplaatst superioriteitsgevoel… precies dat wat jij die “agressief rijdende achteropkomende automobilist” verwijt.
Inleven in het feit dat iedereen wel eens wat meer haast heeft doet geen pijn, net zo min als even kort gasgeven om die inhaalactie vlot door te voeren…..
@w0o0dy: Als ik uit beleefdheid ruimte moet maken voor iemand die harder wilt rijden, mag die hardrijder uit beleefdheid net zo goed even wachten totdat ik ergens voorbij ben.

Waarom zou de tragere auto moeten wijken voor de snellere auto? Waarom zou de snellere auto niet even moeten wijken voor de tragere auto? Het zijn gelijkwaardige partijen op de weg, hoor!
@Jochempie: Je zegt het zef al… Gelijkwaardig. Dus is jouw trage inhalen net zo goed en teken van schijt aan de rest als het lichten knipperen omdat hij/zij vind dat hij/zij er langs mag moet. Je moet niets, maar trage inhaalacties waarbij je anderen dwars zit vermijden is beter. Jij kan het dus beter doen… Vind je nog dat je het grootste gelijk hebt of zie je in dat “ik doe er zo lang over als ik nodig vindt” ook wel asociaal kan zijn?
@w0o0dy: Ik denk dat we het onderscheid moeten houden tussen spitsrijden en rijden op een rustige weg.

In de spits is de linkerbaan het territorium van auto’s die vechten om hun dominantie en om hun plekje. De rechterbaan is voor auto’s die er geen behoefte aan hebben en gewoon veilig op hun werk willen aankomen. Ik rijd op de cruise control dus als ik een auto tegenkom die langzamer rijdt dan ik ga ik naar links om in te halen. Nog steeds op de cruise control. Immers, ik rijd toch al harder dan degene op de rechterbaan, ik ga er toch wel voorbij.

Op een rustige weg haal ik nog steeds zo rustig in. Waarom? Omdat ik nu helemaal geen reden heb om te buigen voor m’n achterligger door extra gas te geven: die achterligger heb ik namelijk niet.

Kijk, jij ziet het als asociaal als ik niet vlot genoeg inhaal. Ik zie het als asociaal als ik op de linkerbaan rijd maar helemaal niet inhaal. Dan vind ik gematigd inhalen nog wel meevallen.

Maar serieus, wat voor complex heb je opgelopen als je je ergert aan iemand die wel inhaalt maar dit niet met 30 km/u snelheidsverschil doet??
@Jochempie: Ik heb geen complex, ik rij altijd zo dat ik anderen niet in gevaar breng of onnodig hinder (waarbij ik overigens wel 3/4 van de tijd, als het niet druk is, ruim boven de limiet rij dus mensen op mijn achterbumpr daar heb ik buiten de bebouwde kom niet veel last van).
In mijn ogen is anderen zo min mogelijk hinderen (binnn alle rederlijkheid) de meest sociale- en meest relaxte manier van rijden. Ik heb ook wel eens haast, dan is het prettig als mensen meedenken, c’est tout.
@w0o0dy: Ik kan er wel inkomen in wat je zegt. Het is geven en nemen. En er bestaan heel veel situaties op de weg, die kan je niet zomaar even over één kam scheren in een mening. Misschien is dit niet de juiste plek om dit in detail uit te zoeken.
@Jochempie: Ach, als er meer mensen nadenken over hun weggedrag en er een percentage over gaat op “mijn” “Weg van de minste weerstand” wordt het misschien iets gezelliger op de weg EN kunnen we misschien ook allemaal met minder frustratie en in minder tijd naar onze bestemming…
@Jochempie:
Jij bent meer in de categorie van nemen dan geven.
Ga a.u.b. nooit de duitse snelweg op a.u.b. want behalve jezelf zal je dan ook een boel anderen in gevaar brengen me je nogal associale weggedrag.
Als jij nog onder een punten rijbewijs valt hoop ik dat je oom agent binnekort een paar mag begroeten om zo je punten in te leveren, wat een betwerige aso ben je zeg.
@w0o0dy:

AMEN, jij verwoordt PRECIES hoe ik ook rij, nogmaals: amen.

En Jochempie: heb nou al je comments zit te lezen, en je bent wel heel links…
@thomaz: Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik op de autoliefhebber-versie van GeenStijl ben geland?
@Jochempie:
Dat mischien een stukje zelfreflexie geen kwaad kan.
Mocht je uit die zelf reflextie concluderen dat je hier niet op je plaats ben, ben je intiligenter dan je uitspraken hier doen vermoeden dat je bent ;)
@Jochempie: ik denk dat ie met “links” iets bedoelt als teveel de linkerkant van het asfalt… maar ik kan het mis hebben.
@Tommy2: Eens. Als iemand wil inhalen is dat prima. Maar pas je snelheid aan aan de rest van het verkeer op de linkerbaan, zeker als je op dat moment minder dan de maximum snelheid rijdt. Je kan niet verwachten dat mensen een snelheidsovertreding maken om niet tot last te zijn voor een ander, maar inhalen met 120 moet niet te veel gevraagd zijn voor de persoon die langzamer rijdt.
Goed initiatief. Nu nog in België!
Moeten ze ff op de N11 gaan staan. Daar rij ik ze vanaf het stoplicht af en toe gewoon rechts voorbij.
Ik vind de N11 wel meevallen, begin maar is op de 5-baans weg A4 Nieuw-Vennep – Schiphol, daar rijden naar mijn mening by far de meeste onnodig links rijders, het is daar echt VERSCHRIKKELIJK!!
@Search: Ik rijd er dagelijks en heb letterlijk nog nooit verder dan de derde baan gezeten. Niet nodig! Immers, een paar kilometer verder mag je toch maar 100.

Andersom is het wel het geval. Komend uit de Schipholtunnel richting Nieuw-Vennep ga ik zo ver als het nodig is naar links. Als er geen auto voor me zit ga ik zodra het kan naar rechts. Maar toch ontstaat er op de linkerbaan vaak een 130-file.
@Jochempie: Schiphol – nieuw vennep is idd erger, er rijd nooit een auto op de rechter baan. Op de tweede baan word vaak net geen 100 gereden, de derde en vierde gaan meestal even hard ongeveer 110 en de vijfde 120-130, maar daar gaat het niet eens om, het gaat erom dat mensen na het inhalen niet meer naar rechts.
@Search: Bedoel je met “niet meer naar rechts” dat ze ondanks dat er niets meer in te halen is op de linkerbaan blijven rijden of dat ze een heel treintje van auto’s inhalen.
@Jochempie: dat ze ondanks dat er niets meer in te halen is op de linkerbaan blijven rijden
@Search: A2 Amsterdam->Utrecht en terug. Een prachtige 5-baans monster snelweg die verpest wordt door linksrijders, 100km/h max. en binnen niet al te lange tijd hatelijke trajectcontrole. Het project van oom Emiel begon zo mooi totdat de kudthippies zich er mee gingen bemoeien.
@barney: Als je er 100 mag heb je toch geen last van linksplakkers? Je mag er toch niet voorbij?
@Jochempie:
Wat bent u een misplaatste moraalridder en een overduidelijk minderwaardigheidscomplex zeg. Gadverdamme. Waarom zit u uberhaupt op Autoblog? Als ik uw meningen en botte antwoorden op andere reageerders hier zo eens zit te lezen, denk ik dat u beter bij gelijk gestemden op een Forum (van bijv. Wegmisbruikers of Blik op de weg, Groenlinks of de SP) onder leiding van ‘Graaf Spee’ als moderator aan de slag kan. Er zijn hier gelukkig reageerders waar ik het helemaal mee eens ben. Als u in uw mooie Renault Scenic of Fiat Multipla links wil inhalen, doe dat dan gewoon op een mooie snelheid. En niet wat u goed dunkt.
Als opbouwende suggestie wil ik dit graag zeggen: Autorijden doen we in dit kleine drukke land met zijn allen. Het is geen individuele sport. Let op elkaar en kijk in je spiegels. Probeer met een lekkere snelheid de harmonie te bewaren op onze drukke wegen. Inhalen doe je met een ‘gepaste’ snelheid en niet iedereen op zijn eigen snelheid en poep aan de rest op de weg.
En moraalridder Jochempie met uw cruisecontrol: Er is GEEN agent in heel Nederland die u zal aanhouden en een boete geeft, als u met iets meer dan de toegestane snelheid inhaalt, beste kerel!
@TF_Bundy: Wat denkt u dat er nu gaat gebeuren. “Wauw, zo had ik het nog niet bekeken, wat reikt u mij veel nieuwe inzichten aan!” of “onzin, ik heb het geprobeerd als teamsport maar als iedereen z’n eigen zin doordrijft zie ik geen reden waarom ik nog langer sociaal en interactief door het verkeer moet laveren”. Ik denk het laatste.
@Jochempie: Jij bent echt links he…
@gerard1710: Rechts is populair bij mensen die met name de misère van hun eigen situatie goed kunnen bekijken.
@Jochempie: Ben je met me eens dat de rijken meestal rechtser stemmen? En de minder bedeelden linkser? Dan zijn de linksen eigenlijk egoistisch bezig, want linksen willen de rekening bij de rijken leggen om de minder bedeelden het makkelijker te maken (meestal dus zijzelf). Ze proberen dus eigenlijk anderen hun problemen te laten oplossen.
@gerard1710: Ben ik met je eens. Ik zit in de categorie van hogeropgeleiden die niet rechts stemt. En da’s niet puur uit medelijden. Daar zit ook een praktisch argument achter: als je bijvoorbeeld het studieklimaat verslechtert voor de mensen die op dit moment arm zijn maar over tien jaar de economie moeten gaan trekken, wordt het aantrekkelijk om in het buitenland te gaan studeren. En te werken. En te wonen. En belasting te betalen.

Uiteindelijk ligt de fout bij het systeem. Een regering die maar vier jaar aanblijft heeft geen prioriteit bij lange termijn plannen. Of het nou een linkse of rechtse regering heeft. Daar is namelijk niets voor ze te winnen op persoonlijk vlak. En dan krijg je dit soort kortzichtige beslissingen.
@Jochempie: Dat verslechterde studieklimaat is maar betrekkelijk. Als je meer dan 1 jaar langer over je studie doet krijg je een boete. Het moet toch te doen zijn om je studie met een extra jaar wel te halen, anders zit je misschien verkeerd. Als je verder wilt studeren (meerdere masters) kom je ook niet in de problemen. Omdat voor je bedrijven een goede investering bent zullen zij je studie verder financieren. Hoewel dit natuurlijk geen garantie is.
@gerard1710: Of het studieklimaat slecht is is betrekkelijk. Dat het verslechterd is, daar is geen twijfel mogelijk.
@Jochempie: Maar wie heeft er last van dat verslechterde klimaat? De normale student niet, de excellerende niet, alleen de trage student. En we moeten nu eenmaal bezuinigen en waarom dan niet op mensen die bakken met geld kosten en door hun (veelal) slechte mentaliteit niet ver zullen komen?
@Jochempie:
Kan verslechter zijn, nog steeds beter dan 95% op de rest van de wereld je heb hier niet dat: geld krijgen voor je studie voor the happy few is net als in the USA.
@Jochempie:
Vreemd, ik wel, ik berust me in mijn lot op de weg en weet dat de man of vrouw die me hindert( te groot woord eigenlijk) niet eeuwig voor me zal blijven rijden.
@Jochempie:
Ik verwachtte dus teveel van u. Maar voor u is het duidelijk te laat. U bent dus zelf toegegeven zo’n asociale linksrijder, die anderen onterecht hun wil op legt. Hopelijk wordt u binnenkort aangehouden en beboet. Want onnodig langere tijd 100km/u rijden op de linkerbaan waar u 100 mag is dus nu strafbaar en beboetbaar met €106.

Blijft bij mij het sterke gevoel hangen dat u beter af bent op een wat meer gelijkgestemd Forum. U bent een woon-werkverkeer automobilist met een geforceerd en dus onterecht superieuriteits gevoel. En mijns inziens duidelijk geen autoliefhebber (corrigeer mij gerust als ik dat verkeerd lees in al uw negatieve ‘goodie-two shoes’ posts en reply’s). Dan hoop ik maar, dat ik u en uw soort bestuurders niet al te vaak tegenkom op de A4. Want ik doe niet aan bumperkleven. Dat betekend dus gewoon achter asociale verkeersdeelnemers blijven hangen zoals u.
@TF_Bundy: Definieer “autoliefhebber” svp.
@Jochempie:
Makkelijk, tegen overgestelde van wat jij bent ;)
@Jochempie:
De vraag zegt al genoeg, beste Jochempie. En schept absoluut geen recht op een antwoord. Hopende dat u snel met pensioen bent (Dat kan bijna niet anders na wat ik van uw posts hier heb gezien) en onze wegen verlost zijn van in ieder geval 1 wegmisbruiker meer.

Rest mij niks anders te melden, dat ik niets van toonbaar bewijs in uw dialoog kwaliteit of motivaties terugvind van uw ‘hogere opleiding’. Dus u beter voor doen, dan dat u bent zegt wederom iets over hoe u in het leven staat.

Aangezien ik gereageerd heb op een zoveelste zielige post van u aangaande dit onderwerp en daarmee deze klaarblijkelijke onzinnige dialoog ben begonnen, kap ik hem dan ook weer af. U irriteerde mij met uw zure valse rechtsgeschapenheid. Maar u verveelt mij nu. U bent niemands tijd waardig.

Succes met uw klaarblijkelijk talloze teleurstellende ervaringen en naar mijn bescheide mening; ondermaatse opvattingen. En val ons hier op het forum vol echte autoliefhebbers aub niet verder lastig.

Beter laat dan nooit van mij ON TOPIC: Ik vind het super, dat notoire linksrijders a.k.a. ‘achterbumperklevers’ worden aangepakt deze maand! Hopelijk blijft dit ook zo doorgaan!
@TF_Bundy: Dat je zoveel moeite besteedt aan het kleineren van een gestressed iemand, ik zou me afvragen of het het waard is.
@Jochempie:
Exact. Niet de moeite.
@barney: Ik rijd daar niet zo vaak maar als ik daar rijd ga ik nooit harder dan 100, er zijn daar niet veel vrachtwagens en met 100 rijd ik daar meestal op de meest rechtse baan.
Goed dat ze het doen. Had er pas weer een achter mij rijden :P
Eindelijk wordt er door de heren in het blauw iets op argumenten beslist.
Doorstroming is best belangrijk.
Je kan ook best geld verdienen met nuttige bekeuringen, alleen is dat minder makkelijk.
Nu maar hopen dat ze dit ook ’s nachts doen, als je midden in de nacht op een verder lege snelweg achter iemand komt te hangen die niet in z’n spiegels keek voor ie naar links ging.
Daar word ik me toch een potje boos van..
Op de midden baan rijden meestal vrouwen. Deze gaan ook niet naar de rechter baan al kun je daar een kanon afschieten. Dan hoeven ze immers niet meer die moeilijke inhaal manouvre te maken. Is jouw vrouw/vriendin ook een “midden baan plakker”?
@audicoupe84: Zou dat de reden zijn? Dat is best wel ernstig :S
@Jochempie:
Gewoon even eerlijk wat doe je hier
gewoon een vraag, want:
– Je bent volgens mij amper een lief hebber van snelheid
– Zo te lezen kan je amper fatsoenlijk in halen
– je probeer je linkse mening hier aardig door de strot te duwen (tis geen poltiek forum)
– hoogopgeleid claim je te zijn maar aan je maneir van het virtuele debat komt het er neit bepaald uit.
– Erg social ben je ook niet op de weg gezien dat je kennelijk toch wel traag inhaald.

Zoals iemand anders al aangaf waarom je niet lekker naar het groenlinks forum samen met wegmisbruikers :)
Gewoon doe jezelf en de rest hier een lol
@Arnold-JR:
Hulde en dank!
@Arnold-JR: Dat kan erger. Kom op, je kan het.

Ps. sorry dat ik er niet dieper op in ga maar ik ben gewoon aan het werk. En jullie zijn mijn afleiding.
@Jochempie:
Op dit tijdstip aan het werk? En dan zoveel tijd hebben om zo intensief hier uw linkse onzin te spuwen? Daar zit u dan met uw hoge opleiding: U bent nachtwaker bij een windmolenpark op Flevoland of bij uw soort alom bekende tofu-distributeur ergens langs de A4!

Sorry beste man. Kon het niet laten..!
@TF_Bundy: Nee, ik heb een fulltime baan, freelanceklussen en ik bereid me voor op de inschrijving van een master automotive design. Ik heb geen vrije tijd en probeer tussendoor wat mee te snoepen. Misschien verklaart het m’n humeur.
@Jochempie:
Ach… Automotive design? Serieus? Mijns inziens zou u nooit meer iets te maken moeten of mogen hebben met iets wat hiermee van doen heeft. U kunt u beter specialiseren in ecologische hydrocultuurbouw. En dan hands-on. Niet de ambitie moeten hebben om het op hoger niveau te gaan proberen. Dat ligt meer in uw straatje naar mijn inmiddels helaas niet meer zo bescheide mening. Excuses voor de enigzins beledigende aard. Maar het station van redelijk blijven hoe tragisch ook ben ik met u betreft gepasseerd.
Uw excuses derhalve voor uw humeur is bij deze geaccepteerd. En dan nu voor u de dringende vraag ons niet te zien als entertainment, maar als een serieuze medemens. Oftewel. Ga lekker uw eigen soort lastig vallen op een ander forum, zodat wij en ik eindelijk weer on topic verder kunnen. Bij voorbaat dank!
@TF_Bundy, @Arnold_JR en @Jochempje: Ongeacht gelijk over het onderwerp is er GEEN ENKELE REDEN om een ander dusdanig te behandelen als u beiden bij @Jochempje doet. Helaas valt daardoor de discussie in het niet en is er geen argument meer blijven staan, zeker niet de opmerking over morele superioriteit.
@rickvanbuuren:
Beste Rick. Gelijk als u heeft, halen sommige lieden door allerlei botte en rechtgeschapen opmerkingen te maken naar andere reageerders de draad af van het topic en legitieme argumenten. Zelf enigzins gelaten (door die trieste opmerkingen) dit Topic gevolgd te hebben, voelde ik mijzelf gedwongen deze weg van reactie te volgen.
En hoe off topic het ook mag zijn. Deze Jochempie heeft zich van zijn kleinste kant laten zien. Dat verdiend verweer. Hoe emotioneel en gelaten ook. Ik blijf absoluut bij mijn tegenwerpingen en argumenten naar zijn persoon toe. Erg jammer figuur dat hij is.

Zelf altijd dicht bij het artikel en onderwerp blijvend, heb ik mij deze keer laten horen. Het is niet anders.

Excuses als het andere reageerders heeft verveelt. Dat is niet mijn bedoeling geweest natuurlijk!
@TF_Bundy: Geen excuus, de wereld zal altijd mooier worden door mensen die anderen groter maken ipv kleiner. Deze woorden hebben mij geïnspireerd ze te volgen, ik wens u en anderen hetzelfde!
@rickvanbuuren:
Mooi gezegd. Mooi streven. Vaak en door velen helaas slecht uitgevoerd.
Op een positieve noot: Ik sluit me er graag tot op zekere hoogte bij aan.

Vooral op de weg…

En wat mij betreft nu weer on topic.

Grt!

Erik
@Jochempie:
Poe poe nu aan het werk doe je echt even iets niet goed, en dan je zo laten afleiden.
Goed bezig (y)
Eindelijk! Er mag dan vooral ter hoogte van Duiven gecontroleerd worden. Vanaf het punt waar Duiven er bij komt is het 3-baans, velen blijven dan in het midden rijden omdat ze 2,5km verderop de A12 willen blijven volgen. Met mijn goede gedrag rechts houden zorgt er voor dat ik telkens weer twee banen op moet schuiven, zeer irritant. Middenplakkers komen meestal na een lichtsignaal pas naar rechts toe.
Mensen die aan het inhalen zijn krijgen van mij geen opdruk behandeling, 120 is 120, als ik dan met 140 aan kom zak ik af en wacht ik tot degene voor me weer weg is. Enkel als ze makkelijk naar rechts kunnen wil ik ze er nog wel eens op attenderen dmv het linker knipperlicht.
Werd tijd. In Limburg hebben ze sinds een tijdje ook een spitsstrook op de A2. De gemiddelde Limburger kent het niet, hij vindt het eng, hij heeft de uitgebreide reclamecampagne van de overheid een paar jaar terug volledig gemist. Dus wat doet hij (of zij)? Juist, in het midden rijden en de spitsstrook totaal negeren. Irritant genoeg mag je er nu ook nog maar 100 als het ding open is, maarja, als niemand het gebruikt…

En tot overmaat van ramp begrijpt men het niet als ik 2 banen naar links verplaats en na het inhalen weer 2 banen naar rechts. Werkelijk niemand die het goede voorbeeld volgt. Als ze thuis zijn klagen ze vast dat er iemand zo asociaal reed op de weg en dat ze zo asociaal werden ingehaald… en dan hebben ze nog steeds niet door dat je gewoon op de spitsstrook mag rijden en dat ze mede verantwoordelijk zijn voor het dichtslibben van de weg.

Helemaal erg wordt het als je er eentje hebt die met 101 km/h iemand inhaalt die 100 km/h rijdt. Terwijl de spitsstrook leeg is. En de inhaler jou net heeft gesneden toen je zelf met 120 km/h kwam aanrijden links. Zelfs als je verder geen haast hebt, alles relativeert en probeert heel rustig te blijven dan gaat je bloed koken :X

Vreemd genoeg begrijpen Duitse automobilisten wel gelijk wat een spitsstrook is, terwijl zij er relatief zelf veel minder hebben, zeker aan de grensstreek met NL. Om één of andere reden heb ik het idee dat Nederlanders veel minder bezig zijn met het rijden en veel meer met het (nadenken over) andere dingen, wat de kwaliteit van chauffeurs in ons land duidelijk lager maakt…

Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam is het ook mooi. Zo nu en dan (eigenlijk wel 1x per rit) haal ik daar op de 5e baan in om vervolgens (demonstratief extra dramatisch) in 1 beweging weer op te schuiven naar de rechterbaan. Want ja, zo erg is het daar vaak: op de 4e baan gaan rijden terwijl er 5 banen open zijn en de rest naast je leeg is.

Maargoed, kleven doe ik niet in principe (1,5 seconde afstand, wat echt heel veel is vergeleken met dat van de gemiddelde andere weggebruiker; vergeet niet bij 0 te beginnen als je telt hoe ver je van je voorligger af zit!). Ok, heel soms als iemand uiterst links blijft terwijl hij allang naar links blijft dan heb ik al eens gas gegeven zodat ik erlangs kan, anticiperend op dat die persoon eerder naar rechts gaat, wat hij uiteindelijk niet doet ;)
@Sorcerer: Die move doe ik ook wel eens, best mooi :) En dan nog reageren ze niet he!
« onnodig linksrijdend tuig »: I love it ! Zap the bastards !
the-budel-guy
Haha op nummer 2 Richtingaanwijzer niet gebruiken moeten de motor rijders iets van zegen -.-
ze mochten er gisteren al mee beginnen dan konden ze meteen al de 10 mensen bekeuren,
Zolang je de bumperklevers achter je maar niet op houd :)
Eindelijk alleloia het word tijd paak ze hard aan
Inderdaad, maar wel alleen de onnodige linksrijders.
Iemand die gewoon lekker doorrijdt en zijn spiegels in de gaten houdt moet niet onnodig beboet worden.
Eindelijk dringt het besef door bij de politie om eens een keer de bron aan te pakken en niet het effect. Misschien dat er nou echt eens een keer wat veranderd. Betwijfel het verder, maar goed…
Hahahaha, rijden met alcohol en drugs als laatste!!!! Ach ja, motorrijders. Die zouden verplicht een donorregistratie moeten hebben, het stelletje boomklevers.
Ik ben zowel motorrijder als autorijder en de 1ste 2 ergernissen gelden bij mj ook voor het autorijden.
Zelf haal ik altijd wat sneller in, ook als ik op dat moment rustig aan het cruisen ben. Ik voel me niet te goed om even na te denken over diegene die wel sneller vooruit wil (zoals ik zelf ook wel regelmatig doe :)). Het kost me niets en ik houd niemand op.
Maar bon, in een auto worden de meeste mensen individualist en denken ze meer aan hoe iemand te ambeteren als die eens even iets te snel rijdt dan over hoe iemand het gemakkelijker te maken. Raar, want als de slakken dan zelf iemand voorbij willen beginnen ze meestal zelf te kankeren, maar bon, dan zijn zij het die voorbij willen en dat is uiteraard iets geheel anders.
En @ porsche928: geen boomklevers bij de autorijders natuurlijk, dat zijn allemaal heel gezellige, plichtsbewuste en attente schauffeurs^^…
@xytras: eens. Van linksplakkers heb ik zowel op de motor als in de auto behoorlijk last. Dan kun je de A2 wel vijftien rijstroken geven, als ze niet gebruikt worden heb je er nog niks aan. Het enige wat me ervan weerhoudt om zulke mensen structureel rechts voorbij te gaan is dat het 180 euro kost. Als ik dat bedrag had gekregen voor elke keer dat ik een linksrijder rechts voorbijging, was ik zowat miljonair geweest…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).