BMW 1M hatchback met M3 blok te koop

Auteur: , 55 Reacties

De BMW 1M is wat mij betreft geen plaatje. De coupé heb ik sowieso nooit echt mooi gevonden en dat bleek niet op te lossen met spoilerwerk en 335 pk. Gelukkig is er iemand die de iets beter ogende hatchback heeft omgebouwd tot 1M. Met een tot 435 pk gekieteld blok uit een M3!

Dat is dus 100 pk meer in een auto die er ook nog beter uitziet dan de officiële 1M. Waarom de bouwer heeft gekozen voor een vijfdeurs is mij dan weer een raadsel, maar je kan vast ook een driedeurs bij hem bestellen. Uiteraard heeft de bouwer de versnellingsbak uit de M3 mee verhuisd en ook het differentieel en de remmen komen van de M3. De uitlaat komt van BMW Performance. Om de wegligging te verbeteren is een pakketje van Bilstein gemonteerd. De 19 inch BBS velgen met 235 voor en 265 rubber achter staan hem in ieder geval heerlijk.

BMW 1M met de juiste kont

Voor de aerodynamica is men ook wezen shoppen bij BMW Performance. Het M Sport Aero Package is gemonteerd en uitgebreid met wat spul van AC Schnitzer, waaronder de dakspoiler en de lip aan de voorbumper. De auto staat te koop in Noorwegen. Mijn Noors is niet meer wat het nooit geweest is, maar volgens mij komt 749.000 kronen neer op ongeveer 96.000 euro. Da’s duurder dan een 1M, maar die kan je dan vervolgens ook helemaal zoek rijden. En met net geen 30.000 kilometer op de teller is dit exemplaar uit 2005 vast netjes ingereden. Handig!



55 reacties

In BE mag niks, maar mag je in NL niet gewoon een M3 in elke voertuig lepelen mits de nodige aanpassingen van remmen, ophanging, enz?
@Pixed: In NL kun je elke auto laten keuren. Zolang deze op alle noodzakelijke punten is aangepast krijg je een kenteken mee. Zo een test wordt echt wel goed uitgevoerd. Balans (gewicht), remmerij, ophanging, aslast. Goed bouwen en je komt een heel eind.
@diebruine: Motor ophang punten worden nagekeken.
Buiten dat moet je ook aan kunnen tonen waar het motorblok vandaan komt, dit kan met Deutsche fahrzeugbrief als ik mij niet vergis, of uiteraard met de Nederlandse papieren en kentekenplaten.
Als het voertuig (Dus waar het nieuwe blok in ligt) al op Nederlands kenteken stond word deze opnieuw gewogen en het aantal liters en stijl van de motor (V6/V8/etc.) op het kentekenbewijs aangepast. ;)
@diebruine: Moeten niet het aantal cilinders kloppen? Volgens mij mag je met een motor doen en laten wat je wil mits goedgekeurd uiteraard, maar geen ander blok plaatsen (bv: R4 -> V6).
@Pixed: Het moet dan toch weer gekeurd worden door de RDW geloof ik, anders kan je een behoorlijke boete krijgen.

Doe maar gewoon een echte 1M. Goedkoper en helemaal nieuw is altijd beter.
@bosnialove: een nieuwe renault of een gebruikte Bmw 1 van 2005 met een V8?
@meneersander: Houd het dan wel vergelijkbaar. Als bijvoorbeeld zegt een gebruikte Veyron of een nieuwe F430, zou ik voor de Ferrari gaan.

Als ik moest kiezen tussen een gebruikte BMW V8 en een nieuwe 2/2,5 liter, zou ik voor de nieuwe gaan.
@bosnialove: muhahaha een f430 met een veyron vergelijken ik zou meteen voor de veyron gaan

maja aangezien ik het allebei niet kan betalen rij ik vrolijk verder in me 2.0 clio met 182 pk:)
@bosnialove:
nieuwe f430? ding is al uit productie :P

Zou liever voor de 2e hands Veyron gaan. Die is nog steeds 4x zoveel geld waard.

Maar snap wat je bedoelt hoor daar niet van.
@bosnialove: hoezo V8 dit is gewoon een E46 motor met chip en uitlaatsysteem ofzo V8 past er nooit in
@meneersander: En ligt er natuurlijk ook aan hoeveel de gebruite auto gebruikt is.
@bosnialove: hoeveel = hoe hard ;-)
@Megakix: Nee, hoeveel.
Die staat in ieder geval lekker breed aan de achterzijde. Zou best foto’s willen zien van de verbouwing. En daarna een rondje touren :)
uhm, heeft een M3 niet 420 pk? of komt dat door die andere uitlaat?
@NLBUURMAN: Er staat dan ook dat het blok gekieteld is. Geen idee wat er dus aan gedaan is, maar helemaal standaard is hij niet.
@Citrofiel: 435 pk ipv 420 standaard. Dus waarschijnlijk alleen een chippie en inderdaad misschien dat die performance uitlaat iets minder tegendruk geeft. Er zijn wat AC/Schnitzer spulletjes gebruikt wat dat chippie heel aannemelijk maakt. Hartge levert ook een chippie voor de M3, krijg je er ook 20 PK bij.

OT: Prachtig ding, maar ik ga toch voor de “standaard” BMW 1M Coupe. In het oranje, of in het wit met BMW M kleur striping er over. En goedkoper en veel mooier.
Waarschijnlijk is het een vijfdeurs omdat dat soort stoelen niet gemaakt zijn om naar voren te klappen en te schuiven zodat je achterin kan stappen.
Wel dik deze bak. Jammer van de uitlaten en de velgen zijn ook niet mijn smaak, maar dik is het zeker!
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24645042
Wat is dat voor site! :D heerlijke M3 V10
@d0lf:
echt een vette bak ja, Ac schnitzer heeft ook eens een v10 in n m3 geknutselt.

In de advertentie staat ook bij de informasjon;

Antall seter 4
Antall dører 2
Antall eiere 2
@guust: Dorer en seter snap ik nog wel, maar wtf zijn de “eieren”? :D
Vet! Aan de buitenkant lijkt hij niet zo heel snel, maar je trekt er heel wat auto’s uit denk ik.
@Nico94: met een standaard 135 ook wel hoor! ik denk zelfs dat de 3-deursversie niet zo heel veel langzamer is dan dit ding.
@NLBUURMAN:

Ja maar deze is toch wel sneller dan een 135 hoop ik.
Hmm, ziet er netjes uit! Sneller en mooier dan een normale 1M, alleen die velgen moeten echt vervangen worden door wat mooiers, en die ongelooflijk saaie kleur ook!
@Cantago: BBS Rules !! Zeker onder een Duitse mobiel.
@TSI-tje: Klopt! :) Ben eigenlij kwel blij dat ze geen BBS RS gekozen hebben, maar zie toch ook liever de BMW M3 velgen hieronder! :)
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsqph2wzkh4k
@TSI-tje: Kan rulen of niet, ik vind het niet stijlvol. De M3 velgen staan in mijn ogen veeeel mooier!
Dat ziet er gaaf uit, in Duitsland staat er ook eentje met M3 velgen eronder, staat ook erg gaaf!
Respect voor de ombouw! ;)
Ik vind de 1 serie een lelijk gedrocht.
Naar horen zeggen rijden ze geweldig, maar dat is voor mij niet genoeg. Er is maar 1 nieuwere BMW die ik zou kopen en dat is een Z4 roadster. Voor de rest laat ik ze allemaal staan.
Duurder dan een 1M en 6 jaar oud???
Die gasten zijn gek.
Als iemand met dit budget hiervoor in de markt is, koopt hij wel een nieuwe en laat deze bijwerken tot een vergelijkbaar niveau.
Als ik 750.000 kronen wil kopen, kost me dat 109.000Euro!!!
Wat een geld!
En als je dan toch perse 4 of 5 drs wilt hebben :
Een neiuwe M3 sedan voor 101.000 euro.
@Hubert: Maar dan heb je wel een E90 die iedereen al heeft, dit is uniek.
Buiten dat moeten ze de kosten van de M3 en het werk wat erin zit toch op een manier zien te dekken! ;)
De 3deurs hatchback ziet er sowieso niet uit. De lijnen zijn zeker niet mooier dan die van de 5deurs. Als je een coupé wilt dan moet je gewoon een coupé kopen (en niet de 1-coupé want die is lelijk).

Ik snap echt niet dat je zo’n ongemak (2 deuren ipv 4) voor lief neemt en het dan ook nog eens mooier vindt. Naja, laten we het erop houden dat ‘ieder zijn meug meugt’ en ik het bij een 4-deurs hou totdat ik die M6 eindelijk bij elkaar heb gespaard ;)
Ik vraag me af hoe de uitlaatsysteem is gevormd. De uitlaatspruitstuk lijkt mij een kunstwerk.
vind de normale 1M beter ogen vind die hatchback juist de lelijkste uit de 1 rij… maar dan wel graag met dit blok erin :D
5-deurs 1 serie is NIET mooier dan de nieuwe 1M…en dat kan ik weten, want ik ontbeer wansmaak ;-). Maar inderdaad CasperH, het is belachelijk om 335Pk te hebben in de nieuwe 1M…veulste weinig..
Wat een gaaf ding, beetje overkill maar goed :)
Alleen de prijs ontloopt een nieuwe M3 niet zo heelveel :(
@Arnold-JR:
nx overkill, netjes!
Er is op deze auto heel zware belasting betaald (ja nog veel hoger dan NL), anders zou ie een stuk goedkoper zijn…
Mooie sleeper wel.
@CasperH: Vergeet niet dat je daar bovenop ook nog ’s BPM moet betalen…
Leuk gedaan hoor, maar een nieuwe m3 sedan voor 101.000 is toch zeker wel aantrekkelijker, denk ook dat die lekkerder rijdt. Dit is gewoon te duur voor een 1 serie!
@ CasperH en alle andere auto-nono’s… Het is een 5-deurs aangezien hij uit 2005 is, en de 3-deurs kwam pas in 2007!!

Huiswerk, huiswerk…
;)
@Svenska_Aeroplan_AB: En waarom dan niet gewoon een 2007 nemen? Om die paar centen zal het niet gaan… ;)
Geef mij maar de originele 1M Coupe. Vind ik namelijk mooier. Trouwens de hele 1-Serie is gedateerd
@Phoenix: Daarom staat er aanstaande September 2011 in Frankfurt een splinternieuwe in de spotlight te blinken. ;)
Holy shit, dat ze die V8 daar in dat voorondertje hebben kunnen wurmen!

1-hatchback vind ik overigens een afzichtelijk wagentje. Dan issie met kontje toch echt beter te pruimen.
@bozewolf: Vond het al heel wat toen Hartge een BMW M5 V8 erin wist te lepelen!
Striping en spoiler eraf, badge van de 116i erop en je hebt een heerlijke sleeper.
wellicht kunnen de velgen minder heftig, maar eigenlijk zijn ze best lekker onder de 1.
In het interieur mooi leer met diamond stitching en klaar ben je.
RDW keuring mag geen probleem zijn als de 1e eigenaar alle papieren netjes heeft verwerkt/bewaard. Hoe dan een leuk alternatief voor een gebruikte M3 of een nieuwe 1M coupe. Kortom lekkerrrr!!!!
mooi ding maar wel een beetje aan de dure kant voor eigenlijk een kleine M3
Qua velgen zou ik denk ik kiezen voor die van de E46 CS/CSL.. Voor de rest restecp voor de ombouw!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).