Audi voorziet assertieve klant van gratis S4

Auteur: , 33 Reacties

Hierbij wederom het bewijs dat een beetje klagen best helpt, want als je je mond niet opentrekt krijg je in ieder geval niets. Een Amerikaanse Audi-rijder was het wachten op zijn bestelde S4 dusdanig zat, dat hij een aantal hoge omes van het concern aanschreef. In een mooi staaltje klantenservice zorgde de CEO van Audi USA er voor dat hij in stijl op zijn S4 kon wachten. Met een S4 om precies te zijn.

Een forumlid van Audizine bestelde in december een S4 in Daytona Gray. Dat de levering even kon duren met deze kleurstelling was bekend. Echter, de oorspronkelijke leverdatum van februari werd al heel snel naar eind juli opgeschoven, wat hem toch iets te gortig was. En dus schreef hij een brief:

“I decided to vent by writing a letter to various VAG and Audi executives, including the CEO/Chairman of VW, Audi’s President of Production, and the President of Audi USA,” he wrote, “not quite as therapeutic as firebombing the dealership, but letter writing involves considerably less jail time.”

Hierop reageerde Johan de Nyschen, CEO van Audi USA, persoonlijk. De levering werd naar voren getrokken, tot april, en tot die tijd kan de klant gebruik maken van bovenstaande 2011 Phantom Black S4. Niet verkeerd! En ik heb zo het vermoeden dat je zoiets bij concerngenoot Lamborghini niet zo snel voor elkaar krijgt. (via autoguide)



33 reacties

Zou dat ook lukken als je niets besteld hebt… ?
@Esprit_de_Flandre:

Probeer het, zou ik zeggen!
@Esprit_de_Flandre: Als het gelukt is, weet het mij te zeggen… Kan ik eens gaan informeren voor een Audi (R)S5… ;-)
Gratis? of Gratis geleend?
@DePannekoek: inderdaad, titel is wat misleidend op zen zachtst gezegd
Tja zo kan het dus ook:P en de titel is inderdaad misleidend :P
@zakar36 & @Stopwearingpants: Slecht een beetje misleidend. De ‘voorziet’ is een hint in de richting van ‘in bruikleen’…
Tja, alle auto’s die bij VAG garages staan zijn allemaal geleend bij Pon.
Dus of ze nou een auto uitlenen aan een dealer die hem alleen gebruikt op proefritjes mee te maken of dat ze hem uitleent aan een klant, maakt het bar weinig uit! :lol:
@RickB: dat klopt dus niet. Een auto maanden lang gratis ter beschikking stellen is wel even iets anders.

Neem alleen al de afschrijving.
@robbie: Tja, 2 maanden een auto ter beschikking stellen vind ik niet zo lastig als “President of Audi, een beetje “Customer Satisfaction” kan er wel vanaf, nietwaar?
Kijk een met wat voor’n auto’s het personeel van Pon mee rijd! Om de zoveel maanden hebben sommige weer een nieuwe wagen onder hun reet!
Of wat dacht je van short-lease ;)
the-budel-guy
kijk dat is service.
Kijk das nou mooi van Volkswagen ,maar het blijft niet echt premium die lange wachttijden.
@norge: Is juist wel premium. Hoe langer hoe premiumerer…
Rest mij toch de vraag, wat is/was er nou gratis? De leen wagen of z’n eigen S4? Inderdaad zoals gezegd misleidend en onduidelijk.
Hij krijgt de S4 gratis te leen en wisselt hem weer om bij de dealer zodra zijn eigen exemplaar binnen is. Als ik het topic zo lees, heeft zijn dealer een potje lopen liegen over de levertijd, want hij had zijn S4 sowieso niet eerder dan mei gekregen. De koper was zich al bewust van de gevolgen voor de levertijd vanwege zijn keuze voor een Individual-kleur, dus waarom oneerlijk zijn? Ik denk dat meneer De Nysschen de dealer in kwestie ook nog even persoonlijk aan de lijn heeft gehad… niet voor een leuke mededeling denk ik ;)
Lange levertijden is nu eenmaal de tol van het succes.
Ik kan me voorstellen dat voor zo’n gave auto je niet kan wachten tot ie er is.

Een ware marteling dat wachten op een heiligheid.
@tarquesh: het blijft een A4 … als daarop wachten al een ware marteling is…
@brinky: ’t Is maar wat je graag wil. Voor een hoop mensen is een maand wachten op een Suzuki Alto een marteling…
Ik had hem een RS6 gegeven. Waarom? Dan loopt hij na 2 maanden alleen maar te balen als hij in zijn eigen S4 een stap terug moet. Haha. Kan hij weer verder met zeuren.
@Kvgorp: :mrgreen:
@Kvgorp: Of upgraden. Ka-Ching…
Al was het een gewone TDI brinky dan nog niet te doen.
Ik vindt de S4 en A4 gewoon een prima auto.
@tarquesh: Dat is het ook.
Nu wilt iedereen dat ook
echt vet.. Goed dat die zijn mond open trekt.
Haha die brief is wel schitterend. Wel mooi op ingespeeld door Audi USA.
Dat is wel netjes, maar straks wilt iedereen dat
Sorry, die reactie is dubbel, zag hem gisteravond niet. Dacht dus dat die niet doorgekomen was.
Wat een zielig mannetje. 6 maanden wachten valt echt mee voor een bijzondere auto in die kleur.
@ThomasBol: zielig mannetje? Dat hij moest wachten op zijn auto, dat was hem vanaf het begin al duidelijk. Wie in de VS niet voor een auto uit voorraad kiest (wat aldaar vrij gebruikelijk is) moet wachten, zeker omdat de auto ook nog eens de boot op moet. Alleen heeft de dealer de zaken wel heel rooskleurig voorgesteld (rijden in februari) terwijl die dealer wist dat het niet eerder dan mei zou worden. Ja, dan zou ik ook een beetje kribbig worden. Waarschijnlijk was het al voldoende geweest als Audi een brief had gestuurd met excuses voor het ongemak. Deze persoon kreeg, ongevraagd, de ‘full monty’ door De Nysschen aan de lijn te krijgen, plus een gratis leenauto. Niks zieligs aan…
typisch gevalletje van:
Nee heb je, ja kan je krijgen :D
Erg netjes van ze! Jammer genoeg hoor ik vaker slechte dingen over Audi dealers dan goede…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).