Sixt-opperhoofd: ‘EV’s zuigen harige apenballen’

Auteur: , 31 Reacties

Al sinds de eerste EV's van de band rolden zijn er discussies over het bereik van de accu's. Fabrieksopgaven willen nog wel eens verschillen van de realiteit, maar hé- what else is new? Als je je 320d de sporen geeft haal je er ook geen 4,7 l/100 km mee. De baas van verhuurtoko Sixt heeft het in ieder geval even helemaal gehad met EV's, nadat modellen in zijn vloot voortijdig zonder sap kwamen te zitten.

Sixt rijdt in een aantal grote Duitse steden met een tot EV omgebouwde Fiat 500 rond. Schijnt wonderen te doen voor je imago, en o ja…het is ook nog eens goed voor het milieu enzo. Probleem is echter dat het theoretische bereik van 140 km niet echt in de praktijk haalbaar was. Gevolg: veel Fiatjes scheëen er al na 70 km mee uit, wat voor een hoop logistieke hoofdbrekens zorgde en een Erich Sixt die redelijk over de zeik ging.

Volgens hem is het bereik van de EV’s in zijn vloot puur theoretisch, maar van wijken wil hij niet weten. Zijn bedrijf zal dan ook gewoon doorgaan met het aanbieden van elektrowaggies. Wij raden hem aan Tesla Model S’en in het assortiment op te nemen, die komen wat verder op een volle batterij. (via Suddeutsche Zeitung)



31 reacties

Moge dit de eerste van vele bedrijven zijn die hun beklag doen over deze rottige auto’s. Laat men dan met van die superzuinige dieseltjes rijden, of als men persé elektrisch wil rijden een hybride.
EV’s zijn achterhaald.
Laat die Brandstofcel auto’s van de toekomst, maar zo spoedig mogelijk komen.
Meneer Sixt kijkt South Park? “This sucks hairy monkeyballs!” – Cartman
@Brutus: Eric Cartman: You so much as TOUCH kitty’s ass, and I’ll put a firecracker in your nutsack and blow your balls all over your pants.
Ik heb zo’n electisch stepje. Vorige zomer nieuwe accu’s erin ging prima. uurtje rijden ging wel tot 20 km. Maar na een wintertje met vorst in de schuur is er weinig meer over van de accus. wat een ellende toch.
waarom dan toch blijven verderkarren met EV’s…neem idd gewoon diesels
@Jantje_555: Ja leuk, allemaal aan de diesel als stadswagentjes. Geweldig plan. Fijnstof en smog nemen we er met plezier bij. Of doe me toch maar liever naft…
@LPJ: waarom denk je dat er enorme vergrijzing is in Europa ? Niet alleen door miskraampjes, maar óók doordat mensen simpelweg ouder worden. En weet je wie die oude mensen van NU zijn ? Precies, de smoginhaaleergeneratie, de ik-paf-me-van-de-sokkel-gebroed, het landbouw-gif-etende-1930-1950-‘ers….dus zit nu niet te lullen over je sterftekans. Eat it and accept it.
@Megakix: Erg waar!
@Megakix: steek er nog eentje op zou ik zeggen ;)
@Ferdinand1: Dat doe ik wel ;)
@Megakix:
Je vergeet mijn cadmium rode dinky-toys
De Nylon giftige Franse Norev autootjes
De veiligheidsgordelloze Peugeots
De kreukelzone ontbrekende Fiatjes
DDT besproeide groentes
Smerig Rotterdam
Allemaal jaren 60.
en ik leef nog steeds……..
@Megakix: Onzinargument! Dat mensen steeds ouder worden komt door de betere medische zorg en medicijnen. Zonder die uitlaatgassen, landbouwgiffen, etc. zouden ze gemiddeld waarschijnlijk nog ouder worden. Jij bent er zeker ook zo eentje die vindt dat sigaretten niet ongezond, omdat je ‘kettingrokende opa er ook 95 mee is geworden’. Ik vertrouw liever op statistieken dan op anekdotes.
@mattraket: wel nog ouder … wil je dat dan ? ik wil niet op mijn 110 naar men lul gaan zoeken al ze mn luier komen ververse hoor er is trouwens al vergrijzing genoeg
@bpc: Tegen dat wij 110 zijn is euthanasie geliberaliseerd, en makkelijk te bestellen via Internet 6.0 …
Stroom is net zo goed CO2. Maar laten we de EV vooral subsidiëren, net als de hybride. Verandert het (financiële) klimaat, naar dat van Portugal LOL
@laurensje: stroom is nu nog grotendeels CO2, overigens een heleboel minder C02 dan benzine of diesel: 1 kWh opwekken kost 57 gram CO2 en je komt er afhankelijk van het type EV 4 tot 6 km ver mee, dus zeg maar 10 gram per kilometer. Doe dat maar eens na met benzine of diesel, de schoonste komen tot 90 gram. En dan hebben we het nog niet eens over de mogelijkheden die er zijn om stroom groen op te wekken. Eén ding kan ik je verzekeren: benzine of diesel zal en kan nóóit schoon worden.
@mattraket: Dat is niet het punt dat hij probeert te maken…
@Esprit_de_Flandre: ik lees toch echt ‘stroom is net zo goed CO2’. Dat lijkt me een vrij duidelijk punt.
@mattraket: waar haal je die 57 gram vandaan? Is dat met 100% kernenergie… in Nederland zit een gascentrale rond 400 gram/kWh. Duitse bruinkool is 1200 gram.

1 ding kan ik je daarom verzekeren, de EV is de allerduurste methode om CO2 te besparen, want die “groene” stroom kan ook mijn koelkast in.
@mattraket: Ik lees vooral dat het ongebreideld subsidiëren van EV’s en hybrides niet kan blijven duren. Logisch ook. Kijk maar naar de premies die voor zonnepanelen bij ons in België worden gegeven. Daar draait iedereen voor op, met ferme prijsstijgingen tot gevolg. De armen betalen de zonnepanelen van de rijken…
Dit is geen fabrieks 500, FIAT gelooft nog niet in EV’s omdat de infrastructuur er niet is.
Moet ie ook geen zelf verbouwde nonsens nemen maar gewoon de tweecilinder Multiair.
@vincenzo: de fabrieks elektrische Fiat 500 komt volgend jaar in Amerika al op de markt.
Is het niet gewoon Tesla Model S ipv Tesla Roadster Model S??
inderdaad, dat was een woord te veel. Thanks!
Simpel toch. Doe ze een Proces aan hun been voor Misleidende Reclame…
@Esprit_de_Flandre: dan kun je dus elke fabrikant voor de rechter slepen, want vrijwel geen enkele auto haalt het opgegeven gebruik.

Overigens is het verhaal van die Fiats een extra argument voor EV’s met een range-extender. Die komen nooit stil te staan omdat de accu leeg is, en rijden toch het grootste deel van de tijd op stroom.
@mattraket: “dan kun je dus elke fabrikant voor de rechter slepen, want vrijwel geen enkele auto haalt het opgegeven gebruik.”

Idd. Doen. Serieus.
Een beetje de druk opvoeren om elektrisch te gaan rijden kan zo:
Bouw een verbrandingsmotor in een EV. Als je accu’s leeg zijn en voordat dat gebeurt krijgt te berijder een duidelijke waarschuwingstoon te horen schakelt de EV over op benzine of diesel. Je mag het niet erop aanlaten komen dat je expres gaat rijden op benzine of diesel, is dat wel het geval dan zend de EV een bericht naar een centrale meldkamer voor milieu zaken die daarna een bekeuring klaarstomen die je op je deurmat kan verwachten.
@tarquesh: Neehee! Niet nog meer ellendige waarschuwingstonen! En vind je het echt een goed idee om een verbrandingsmotor mee te slepen? Dat extra gewicht kost bakje extra energie! Nee, doe maar weer gewoon een verbrandingsmotor als vermogensbron in de auto, dan kom je nog eens ergens.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).