Audi A3 e-tron, helemaal elektrisch

Auteur: , 20 Reacties

Heb je niet genoeg geld om een Audi R8 e-tron te kopen, maar wil je toch echt een elektrische Audi hebben? Dan is er nu gelukkig ook een elektrische A3. Maak kennis met de A3 e-tron.

Deze elektro-A3 beschikt over een 136 pk/270 Nm sterke elektromotor die (uiteraard) de voorwielen aandrijft. De prestaties zijn echt niet echt heel spannend. Zo ligt de topsnelheid op 145 km/u en duurt het sprintje van 0 naar 100 maar liefst 11,2 seconden. En na 140 kilometer moet je het accupakket alweer opladen… Dat opladen neemt overigens 9(!) uur in beslag als je de beschikking hebt over 230 volt. Ben je in de gelukkig situatie dat je beschikt over 400 volt dan kost het opladen “slechts” 4 uur.

Wanneer deze auto te koop zal zijn is overigens nog niet bekend. Maar ik gok erop dat hij in eerste instantie alleen beschikbaar zal zijn voor bedrijven in een of andere leaseconstructie.

Overigens is dit na de R8 e-tron, A1 e-tron, e-tron Spyder en A5 e-tron al het vijfde (semi-)elektrische model dat Audi laat zien.



20 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Dikke wielen.
Waarom hebben ze hem niet gelijk AWD gemaakt, wat kosten 1 of 2 extra elektromotoren nou…
Lelijk elektrisch koekblik.
@meneersander:

Wat zeg jij nu???? Steeds meer en meer “gewone” auto’s krijgen een elektrische variant…

Dit vind ik top!! Dan kan je enkel zien aan het kleine pictogrammetje achterop dat het een elektrische is. In tegenstelling tot de Prius vind ik dit geweldig!!!
@meneersander: de A3 is inderdaad een lelijk koekblik, daar heb je helemaal gelijk in. Met en zonder electro-aandrijving.
edge via Android app
En wat is hier nou het nut van? Volgend jaar komt de nieuwe A3 uit, en zo erg zitten ze nou ook weer niet te springen om een elektrische A3 dat het niet een jaartje kan wachten…
@Edge: zo kunnen ze de techniek alvast goed testen zoals bv Mazda ook doet met het verleasen van waterstof Premacy’s en RX-8
Goeie evolutie van elektrische auto’s, maar wel nog steeds tegenvallende prestaties. Ik snap maar niet dat er niet keihard wordt gewerkt aan een batterij-uitwissel-systeem…
@Esprit_de_Flandre

Batterij uitwissel systeem is niet echt een idee..
Die accu’s liggen overal verstopt onder de vloer, hebben allemaal andere vormen en nieuwe accu’s zijn beter als die van 2 jaar oud..dus kun je ze niet zomaar onderling uitwisselen

Het ligt nog meer aan de capaciteit van de accu’s(En die verbetert nog niet aanzienlijk de komende jaren) dus het zal nog wel even bij het hybride blijven, maar niet direct aangedreven maar een verbrandingsmotor om de accu’s op te laden
@Stef_4: Uiteindelijk zal het er toch moeten van komen, als grote vooruitgang in batterij-tech uitblijft en ze van de EV toch een succes willen maken. Bij elke auto twee setjes, één thuis in de lader, de ander in de auto. In een tweede fase alle auto’s dezelfde battery-pack en inwisselbaar in ‘tankstations’…

Natuurlijk zou het beter zijn moesten ze een batterij uitvinden die, met compacte afmetingen, 1000 km bereik heeft, en in max. 7 minuutjes oplaadt…
@Esprit_de_Flandre:

perpetuum mobile…..de grote droom
Klinkt als een advertorial…
edit: klinkt als iemand die een IP-ban gaat krijgen
natuurlijk handig voor Audi om met de techniek te testen. De specificaties zijn helaas niet erg indrukwekkend, maar dit is dan ook geen model dat ontwikkeld is voor dit werk. De Audi A1 E-tron vind ik een stuk interessanter en gaver dor de techniek en het ontwerp. De huidige A3 is echt aan vervanging toe, net as de 1-serie en A-klasse overigens.
@floryn: waarom een model eruit doen als het goed verkoopt (de A3 dan) nog steeds lange wachttijden ervoor :)
Tsjongejonge we worden echt doodgegooit met elektrowaggies van Audi de laatste tijd. Nu hebben ze ook zo’n beetje elke denkbare aandrijflijn gebruikt volgens mij.
Zegt me nog niet heel veel, en ik ben zelf nog niet klaar voor EV’s. Maar deze techniek zal wel, als het aan Audi ligt.
Weer zo’n hopeloos en kansloos model, waaaarrroooom???!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).