Wellicht de mooiste Citroën die de afgelopen 10 jaar gemaakt is, met looks die helemaal tot hun recht komen zodra je hem aankleedt met een mat kleurtje of een fors formaat lichtmetaal, zoals op bovenstaande foto.
Het is overigens niet de eerste keer dat de DS4 voet op Nederlandse bodem zet: op deze spot was al een exemplaar met Frans kenteken te bewonderen, maar da’s een spot een geen officiële primeur natuurlijk.
Vandaag heeft Citroën ook bekend gemaakt wat de DS4 moet gaan kosten in Nederland, en als verwacht hangt er aan deze ‘premium’ Citroën ook een redelijk premium prijskaartje: de goedkoopste variant doet 23.940 euro. Hiervoor krijg je een VTi 120, wil je een trapje hoger dan is de THP 155 EGS vanaf 29.050 euro verkrijgbaar. De sterkste benzinevariant, de THP 200, staat voor 31.750 euro in de prijslijst.
Dieselaars hebben de keuze uit de e-HDi 110 EGS (met 20% bijtelling) en de HDi 160. Deze hebben een vanafprijs van respectievelijk 28.890 en 33.500 euro.
41 reacties
;)
Maar een mooie auto om te zien op de foto’s. Binnenkort maar eens live bewonderen op de AutoRAI dan :)
Wat ik me alleen afvraag: als Citroën dit soort auto’s kan maken, hoe is dan die C4 door de commissie gekomen? Als Peugeot al een 308 maakt, hoeft Citroën dat niet nog eens dunnetjes over te doen…
En dan nog even dit: een halfautomaat was ten tijde van de DS19 nog helemaal hip, en in de GS C-Matic misschien ook nog wel, maar anno 2011 kan het eigenlijk echt niet meer.
Hij woont in België, heeft hem ook op Belgisch kenteken. Zijn ze daar al eerder verschenen dan? Omdat die hier nu pas officieel is?
Zoals hierboven al aangegeven : Black metallic, 18 inch velgen etc…
Dat zegt genoeg lijkt me.
Waar is de tijd dat Citroëns mooi waren van zichzelf?
Het zijn geen Audi’s die eerst opgetuigd moeten worden!!!
Interieur is niks mis mee.
Ik vind er niks aan. Overstyled. Met name van schuin achter bezien..
En voor de C6 is het ook verrekte lang stil geweest…
Kom eens met prijsvoorbeelden, misschien dat ik het dan begrijp. Want nu ik het zo zelf probeer uit te vinden snap ik het totaal niet…
Als een merk pretendeert ‘premium’te zijn dan zijn er geen slechte ervaringen.
Oh ja, ook ik heb een Audi A6 (bouwjaar 2005) gehad, mijn slechtste auto ooit! Alleen maar electronica ellende en 2 keer de automatische versnellingsbak kapot gehad. En bij 150.000km liepen de krukaslagers eruit. Een typisch 2.5 Tdi kwaaltje. Dus kom met mij niet dat niets kan evenaren aan een Audi. Ook Audi heeft maandagmorgen auto’s….
Ik ben benieuwd hoelang de THP 155pk nog meeloopt aangezien er erg veel problemen met de kettingen in dat blok zijn (auto’s komen na 3000km terug met slecht lopende en tikkende motor), het schijnt dat BMW dit blok ook uit de mini gaat halen.
Het is wel een knappe auto. Maar ik vind het niet speciaal. Meningen he..