Citroën DS4 landt in Nederland, met prijskaartje

Auteur: , 41 Reacties

Wellicht de mooiste Citroën die de afgelopen 10 jaar gemaakt is, met looks die helemaal tot hun recht komen zodra je hem aankleedt met een mat kleurtje of een fors formaat lichtmetaal, zoals op bovenstaande foto.

Het is overigens niet de eerste keer dat de DS4 voet op Nederlandse bodem zet: op deze spot was al een exemplaar met Frans kenteken te bewonderen, maar da’s een spot een geen officiële primeur natuurlijk.

Vandaag heeft Citroën ook bekend gemaakt wat de DS4 moet gaan kosten in Nederland, en als verwacht hangt er aan deze ‘premium’ Citroën ook een redelijk premium prijskaartje: de goedkoopste variant doet 23.940 euro. Hiervoor krijg je een VTi 120, wil je een trapje hoger dan is de THP 155 EGS vanaf 29.050 euro verkrijgbaar. De sterkste benzinevariant, de THP 200, staat voor 31.750 euro in de prijslijst.

Dieselaars hebben de keuze uit de e-HDi 110 EGS (met 20% bijtelling) en de HDi 160. Deze hebben een vanafprijs van respectievelijk 28.890 en 33.500 euro.




41 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Hele leuke auto! Citroën is goed bezig met de DS-serie… Deze maar eens aan ‘het vrouwtje’ laten zien.
;)
Dus een ruime 5000 euro verschil voor 35 pk extra en 2700 euro verschil voor 45 pk extra. Zal wel weer te maken hebben met de CO2, BPM en belasting dingen.

Maar een mooie auto om te zien op de foto’s. Binnenkort maar eens live bewonderen op de AutoRAI dan :)
Prijzen zijn meer Golf prijzen dan 1 serie of A3 prijzen. Betaalbaar premium kan dat wel?
Leuke auto.

Wat ik me alleen afvraag: als Citroën dit soort auto’s kan maken, hoe is dan die C4 door de commissie gekomen? Als Peugeot al een 308 maakt, hoeft Citroën dat niet nog eens dunnetjes over te doen…

En dan nog even dit: een halfautomaat was ten tijde van de DS19 nog helemaal hip, en in de GS C-Matic misschien ook nog wel, maar anno 2011 kan het eigenlijk echt niet meer.
@nielsvanderweiden: en de 508 dan, toch ook totaal overbodig?
@The360box: Nouja totaal overbodig… er zijn Citroënmensen, Peugeotmensen en een boel zwevende kiezers. Zo bezien hebben die koppels 308/C4 en 508/C5 nog wel zin. Maar mijn idee is dat Citroën en Peugeot af en toe wel heel duidelijk in elkaars klantenbestand aan het winkelen zijn. Ik kan me vergissen maar daarvoor heb je toch geen twee merken in één concern?
@nielsvanderweiden: VW, Skoda, Seat en Audi leveren allemaal een C segment auto op dezelfde basis. 2x een technisch gelijke auto produceren onder een andere merknaam is 1,1x ontwikkelkosten maar wel 2x zoveel kans dat ze er 1 van jou kopen en niet die van de concurrent.
@nielsvanderweiden: Als je het zo bekijkt wint Peugoeot altijd, de 607 Vs c6, C4 Picasso Vs 4008, die later kwam en lelijker is, C5 vs 508, die ik nu al meer gezien heb dan de C5 terwijl peugeot’s gewoon lelijk zijn..
120pk benzine handgeschakeld, 155pk met gedrocht van een bak en de 200pk weer handgeschakeld? Rare logica bij Citroën, waarom de 155pk niet ook als handgeschakeld nemen? Ik zou hem alleen om de bak al laten staan, tergend langzaam schakelend rotding.
@RoT___: Helemaal mee eens. Het moet eens afgelopen zijn met die Sensodrive (want daar is de EGS nog steeds op gebaseerd). Of op zijn minst de mogelijkheid bieden tot een handgeschakelde versie.
Super mooie auto, mijn collega heeft hem ook sinds vorige week. Black Metallic, 18 inch, creme-leder interieur, meest luxe versie, enz. Erg mooi. Nooit gedacht dat ik dat van een Citroën zou zeggen.

Hij woont in België, heeft hem ook op Belgisch kenteken. Zijn ze daar al eerder verschenen dan? Omdat die hier nu pas officieel is?
veel liever een 1 serie of A3 , erg duur voor een citroen
Mooi auto, maar absoluut geen Citroën.
Zoals hierboven al aangegeven : Black metallic, 18 inch velgen etc…
Dat zegt genoeg lijkt me.
Waar is de tijd dat Citroëns mooi waren van zichzelf?
Het zijn geen Audi’s die eerst opgetuigd moeten worden!!!
ziet er goed uit! zeker die velgen, prima! maar ik moet toegeven dat de C6 ook wel heel erg mooi was. Citroën gaat de laatste tijd de goede richting op!
Nou volgens mij ben ik de enige die hem stront lelijk vind.
Interieur is niks mis mee.
@GOD: Nee hoor, er zijn meer mensen met smaak ;)
Ik vind er niks aan. Overstyled. Met name van schuin achter bezien..
@baasbas: haha :lol:
” Wellicht de mooiste Citroën die de afgelopen 10 jaar gemaakt is ” is volgens mij de C6
Volgens jou misschien, maar ik schaar mezelf absoluut niet in dat kamp….
@desjonnies:
En voor de C6 is het ook verrekte lang stil geweest…
@desjonnies: nee joh, de C6 is juist de lelijkste. Bijzonder maar bepaald niet mooi. De mooiste Citroen van de laatste 10 jaar moet wel de GT zijn. http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/25/gespot-citroen-gt-op-launchparty-gran-turismo-5
@desjonnies: De C6 vind ik dus een van de lelijkste Citroens van de afgelopen 10 jaar; de proporties kloppen voor geen meter. De C5 daarintegen vind ik wel prachtig (van buiten) !
Mooie auto! Mooier dan een A3 en een betere prijs/kwaliteit verhouding. Zo’n A3 ziet er van binnen totaal niet uit.
@rufctr01: goed zo knul , de A3 bestaat al van 2003 fijne vergelijking! ik rij zelf (soms) met een A3 en vind dit nog steeds mooier dan een DS4 , vooral exterieur waarom staat dit ding zo f*cking hoog. betere afwerking dan de A3 kan niet!
@rufctr01: trouwens je moet niet eens vergelijken met een AUDI , want die staat hoger gepositioneerd als een citroen (wat ik zie als een BUDGET-merk samen met skoda ! )
@KaCh1ng: Je kunt het ook overdrijven. Citroën is verre van een budgetmerk.
@Citrofiel: de prijs van een C1/C3 , en vorig jaar C4 (toen de model op zijn laatste benen liep) , waren toch prijzen voor een budgetauto :)
@KaCh1ng: *audi verkoopt geen enkel goedkope auto
@KaCh1ng: je bent je er wel van bewust dat “goedkoop” een samentrekking is van “goed” en “koop” he? Ik ben het wel met je eens dat audi geen enkele goede koop kan bieden overigens :-D.
@KaCh1ng: De Golf VI had destijds een lagere vanafprijs dan de C4. De C1 is vanzelfsprekend goedkoop, daar is het een A-segment auto voor. Je zult zien dat de komende Lupo voor een vergelijkbaar bedrag van de hand gaat. En de huidige C3 is echt niet budget.

Kom eens met prijsvoorbeelden, misschien dat ik het dan begrijp. Want nu ik het zo zelf probeer uit te vinden snap ik het totaal niet…
@Mashell: De C6 is de mooiste…
Zelf vraag ik me nog steeds af wat dit ding toevoegt. Maar gezien de positieve commentaren zal het iig geen gigantische flop worden. Ik ben benieuwd.
@[email protected]: een Audi is toch ook een omgekatte Skoda met 4 nullen in de grill?
@rufctr01: daarom kopen zoveel mensen audi? dacht het niet
Enne Kaching! : jij kan wel roepen dat Audi zaligmakend is, als ik slechte ervaringen Audi google dan komt er genoeg itmes naar voren.
Als een merk pretendeert ‘premium’te zijn dan zijn er geen slechte ervaringen.
Oh ja, ook ik heb een Audi A6 (bouwjaar 2005) gehad, mijn slechtste auto ooit! Alleen maar electronica ellende en 2 keer de automatische versnellingsbak kapot gehad. En bij 150.000km liepen de krukaslagers eruit. Een typisch 2.5 Tdi kwaaltje. Dus kom met mij niet dat niets kan evenaren aan een Audi. Ook Audi heeft maandagmorgen auto’s….
@rufctr01: had jij geen ander gebruikersnaam?
@rufctr01: en ja ik ken dat probleem wel , daarom zou ik nooit een 2.5TDI en automatische versnellingen van ’04-’05 kopen :)
Ik werk zelf bij Citroën en de DS4 is echt een hele degelijke auto geworden, alles wat je in het interieur aanraakt voelt ook gewoon kwalitatief goed aan.

Ik ben benieuwd hoelang de THP 155pk nog meeloopt aangezien er erg veel problemen met de kettingen in dat blok zijn (auto’s komen na 3000km terug met slecht lopende en tikkende motor), het schijnt dat BMW dit blok ook uit de mini gaat halen.
Dus het zg ‘premium’ merkje heeft ook kwaliteitsproblemen?
Oeps, vanvoor wat inspitatie gehaald uit Audi A1 en vanachter wat van een TT? lol
Het is wel een knappe auto. Maar ik vind het niet speciaal. Meningen he..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).