Nieuwe VW Beetle laat zich zien [updated]

Auteur: , 138 Reacties

Dit is hem dan: de nieuwste Kever van VW. Deze niet-platgeslagen kever valt op het eerste gezicht meteen op door zijn Porsche-koplampen. Met LED'jes uiteraard.

De eerste afbeeldingen druppelden zojuist binnen, nog voor de officiële onthulling op de Shanghai Auto Show, die dit jaar samenvalt met die van New York (#planningsfail). Na zijn debuut in China wordt de Beetle dan ook rap naar de VS verplaatst om in the Big Apple te shinen. Overigens heet deze Kever weer gewoon Beetle, dus we kunnen ons het gebruik van flink wat keren ‘New’ besparen.

2012 Volkswagen Beetle

De nieuwste telg komt ruim een decennium na zijn voorganger, dus het werd ook wel eens tijd. Of hadden ze wat jou betreft de moeite beter niet kunnen nemen? Behalve de Porsche-koplampen zien we gelukkig dat het super-ronde er af is, want de daklijn loopt wat vlakker. Omdat de VW 8 centimeter in de breedte, en 15 cm in de lengte is gegroeid, en een heel klein stukje lager is (1,2 cm), is het koddige van het vorige model er wat af. De afmetingen bedragen nu 428 x 181 x 149 cm. Aan de achterkant springt de geïntegreerde spoiler direct in het oog.

Voor de rest is de Beetle heel herkenbaar Volkswagen. Bumpers en achterlichten laten er geen twijfel over bestaan dat we hier met een product uit de VAG-stal te maken hebben. Kopers kunnen naar hartelust de optielijst aanvinken: 19″ jetsers en bi-xenon koplampen behoren tot de vele mogelijkheden.

VW 2012 Beetle

Dan het verbruik: VW meldt vol trots dat de Beetle tot 34% zuiniger is dan zijn voorganger. Dat mag ook wel na 10 jaar zou je zeggen. Tot de motoriseringen behoren een 1.2 TSI BlueMotion Technology (105 pk, topsnelheid 180 km/u, gemiddeld verbruik 1 op 18,2, CO2: 129 gr/km), een 1.4 TSI (160 pk, topsnelheid 207 km/u, gemiddeld verbruik 1 op 16,9, CO2: 139 g/km, ‘20%’) en een 2.0 TSI (200 pk, topsnelheid 225 km/u, verbruik: 1 op 13,5). Om het sportieve karakter te benadrukken worden de Beetle 1.4 TSI en 2.0 TSI standaard geleverd met het XDS elektronische sperdifferentieel. Dieselen kan met de Beetle 1.6 TDI BlueMotion (? pk, topsnelheid 180 km/u, verbruik: 1 op 23,3, CO2: 112 g/km).

In de cockpit is de nodige vooruitgang geboekt: hij zit volgens VW bovendien vol verwijzingen naar het interieur van de originele Kever, zoals een tweede handschoenenkastje waarvan de klep naar boven opent. Het geheel ziet er verzorgder en minder ‘plastic’ uit dan zijn voorganger. Europese kopers kunnen de Beetle vanaf oktober / november 2011 ophalen.

UPDATE – 14:00 – Gallery en nieuwe info toegevoegd



138 reacties

Zeker een hele verbetering tov de vorige.Leuk interieurtje .Vorige was voornamelijk gebruikgemaakt van keihard [plastic.
@mbman: En niet te vergeten dat bloemvaasje in het midden van het dashboard :D
Niet mis als je van dit soort dingen houdt. Achterkant komt vreemd genoeg bekend voor…
@Esprit_de_Flandre: Bugatti Galibier 16c achterlichten.
gedwongenleaser
@smulders: Oplettend! Geplaatst in een Porsche kont :)
@smulders: Gelukkig heeft deze niet het aantal uitlaten van de 16C Galibier
@smulders: Wel ***ver*****. Tis nog waar ook…

http://www.auto55.be/assets/201003/44950/page_normal_big/bugatti_galibier_4.jpg

http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Beetle_2012/slides/Volswagen_2012_Beetle_06.jpg

De hele achterkant heeft er wel iets van mee. Is de ‘Beetle’ nu een mini-Bugatti… ?
@Esprit_de_Flandre: Volgens mij als je al die uitlaatpijpjes van die Galibier naast elkaar zet is dat even breed als die Beetle op zich :p , overigens vind ik al uitlaatpijpjes TE veel van het goeie.

On-topic: leuk ontwerp, alleen niets voor mij.
leuke auto, ik zie trekjes van de Scirocco in de achterkant en het interieur.
Zal het het beter doen dan de oude denk ik.
@zeevink:
Euhmm…. interieur van een Scirocco? Ik kijk elke dag tegen dat interieur aan en het lijkt er in de verste verte niet op… http://img371.imageshack.us/i/scirocco3fs0.jpg/
Het interieur van de scirocco is afgezien van de deuren bijna gelijk aan de Eos en dat is weer gebaseerd op de Golf V. De discussie over de achterkant laat ik maar voor wat ie is, maar de vergelijking van het interieur slaat echt nergens op.
Nee, dank u. Het interieur heeft niets meer met het origineel te maken. En ook het uiterlijk is gewoon raar met die rechte lijnen erin. De hoekige Scirocco-spiegels slaan ook nergens op…
Benieuwd naar de GTI of R editie..
Wel een verbetering richting de Volkswagen ‘new’ Beetle!
Tjsa, ik ben uitgekeken op dit ding. Daar doet een nieuwe generatie niets aan af.
@Citrofiel: Citroën is anders een groot retro bedrijf… :lol:
@RickB: Mag jij me uitleggen welke modellen er retro gestileerd zijn.
@Citrofiel: Vind de C3 toch aardig op een Deux chevaux lijken ;)

http://www.petrolhead.nl/Citroen-C33.jpg
http://www.petrolhead.nl/Citroen-C32.jpg
@RickB: Omdat hij een ronde daklijn heeft… Voor de rest is totaal niet geprobeerd om de 2cv er herkenbaar in verwerkt te krijgen. Elementen van voorgaande modellen worden vaker verwerkt, dat betekent nog niet dat het gelijk retro is.
@Citrofiel: “De C3 is ontworpen door Donato Coco, hoofd van het Citroën ontwerpteam van 1999 tot 2006. De C3 is gebaseerd op het prototype “Lumière”, en volgens sommigen is het lijnenspel deels gebaseerd op de 2CV.”

Even snel van Wiki gehaald ;)
gedwongenleaser
@RickB: “en volgens sommigen is het lijnenspel deels gebaseerd op de 2CV” is nou niet echt doorslaggevend bewijs voor retro design :)
@RickB: Dan moet je wel heel, heel, HEEEEEEL veel fantasie hebben zeg… En bovendien gaat dat stukje op Wikipedia over de eerste C3, niet het model dat jij hierboven geplakt hebt.
Ik vind ‘m wel gewoon vet!
Zullen die vrouwen bij die show van ‘Oprah’ wel heel erg blij mee zijn dat hij eindelijk onthuld is.

Die vrouwen en mannen in het publiek werden beloofd met het nieuwe model beetle( half jaar geleden al ) maar moesten wachten tot hij gelanceerd werd.
Nee joh, die kregen helemaal geen Beetle, maar een complete korf met bijen:
http://www.youtube.com/watch?v=xAhuSDRIDHE
@sir_smokalot:
hahah, wat een gekte zeg..

Niet dat ik zelf daar als een gevoelloze boer zou doen alsof ik liever iets leukers zou willen :P Zou wel damn #%[email protected] blij zijn als ik dat als eerste auto zou winnen :O
@JamesBond007: idd na het zien van de officiele foto’s wil ik er ook wel één krijgen :)
Hmm, de oude Kever was succesvol, waarom moeten ze nou steeds met remakes komen. Laat die Kever gewoon voor wat het is, tijden veranderen! Vind de Mini en de 500 er dan nog veel beter uitzien (in de retro/metro categorie).
Nog iets platter en de volgende Beetle is een 911!!!! :D
@Mercbenz: Cmon. Merc-Fans do not troll!
@Mercbenz: Nee, een Karmann Ghia, ook een hele mooie auto, ook niet zo heel snel, neet als deze.

OT: Mijn vraag alleen is; Waarom is deze New Beetle zo heel veel langzamer, dan zijn gelijk gemotoriseerde broers? 1.4TSI met 160pk, die maar 207km/u haalt, of de 2.0TSI met 200pk, die maar 225km/u haalt, of zou er een idee achter zitten?
Het zal wel te maken hebben met de te grote concurrentie binnen VW, anders komt te veel in het vaarwater van de Scirocco, of de Eos.

Maar mooi vind ik hem wel, wel het overwegen waard.
De Beetle was al niet mooi, maar deze al helemaal niet meer. Vind het trouwens ook niet echt een beetje meer.
Blijft een ‘Damesauto’ in gelijk welke trim of motorisering dan ook. Maar ach, Retro verkoopt schijnbaar.
Ik vind hem behoorlijk geslaagd!
de beetle is nu in de puntjes uitgewerkt en de achterkant heeft iets weg van de scirocco. Dit ding gaat wel goed verkopen
Ik was al fan van de vorige versie, maar ook deze ziet er gewoon leuk uit. Top van VW.
Een eventuele Beetle RSi met 270pk kan nog wel aardig zijn, maar dit is niks.
Mjah ,zo op de foto ziet het er wel stoer uit .
In tegenstelling tot de oude New beetle wat een rasechte vrouwen auto was.
gedwongenleaser
Is die voorbumper nou 1op1 laatste Golf? Ik vind hem er iig beter uitzien dan die vorige obesitas Beetle. Jammer genoeg zal ook dit gevalletje weer zwaar overpriced worden (er vanuit gaande dat ze niet geleerd hebben van de vorige Beetle, daar is VAG te eigenwijs voor). Resumerend: mocht er ooit een beetle komen, dan zeker de originele.
@gedwongenleaser: idd , zoals het er uitziet zal het overpriced zijn :) slimme mensen pakken dan een audi A3 ;) (imago + afwerking is net iets hoger)
@KaCh1ng: Slimme mensen kopen een Skoda. ;)
gedwongenleaser
@RickB: Haha idd, een A3 is nou niet direct een slimme keuze net als een BMW1, Mercedes A etc. Zijn toch voornamelijk auto’s voor mensen die relatief heel veel meer willen betalen voor iets nettere (iets meer premium) afwerking en een iets netter (iets meer premium) imago. Begrijp me niet verkeerd, ik vind een A3 best een leuke wagen, maar een slimme keuze? Nee, dat alles behalve.
@gedwongenleaser: lol in belgie bestaat er iets als een A3 1.6TDI e, krijg ge 15% overheidpremie op , dan wordt een A3 wel heel aantrekkelijk in vergelijking met een golf/octavia , en een audi blijft altijd de meerprijs meer waard , zelfs na afschrijving op 5j :)
Ik vind hem erg goed gelukt. Volkswagen heeft juist geprobeerd het koddige te vermijden. Zoals Smokey zegt, het koddige is er af. Dat is dus expres. Volkswagen heeft zich veel moeite getroost hem veel meer de dimensies van de aloude Kever terug te geven t.o.v. de vorige Beetle, en daar is hij volgens mij redelijk in geslaagd. Kijk maar:

http://static.autoblog.nl/images/wp2011/VW_New_new_Beetle-01.jpg

http://media.autotrack.nl/img/news/jul03/VWKeverGroot.jpg

Het interieur is super. Maar dat kon alleen maar beter. Inderdaad veel te harde plastics in de oude e.d. Ook om het koddige in het interieur te vermijden is het vaasje vervallen. Dit is gewoon een serieuze lekkere auto.
@Freewarefreak:
Helemaal mee eens. Hij ziet er weer volwassen uit. Gewoon leuk om te zien, maar niet kinderachtig speels.

http://img2.topproduct.nl/img/846731/f872de-600-600-max-max/volkswagen-new-beetle.jpg
@Freewarefreak: interieur super? enige kekke is de koepel achter het stuur. de rest is echt te 2001 simpel
@Atenza: Daarom is het ook een retro-auto. ;)
@Freewarefreak: interieur is gewoon dodelijk saai en licht gedateerd. Net als bij de Polo. Ze verdoezelen het alleen met chroom
@Freewarefreak:
“VW heeft zich moeite getroost hem meer de dimensies van de Kever te geven t.o.v. de vorige Beetle, en daar is hij volgens mij redelijk in geslaagd. Kijk maar:”

Neen, deze (New) Beetle is te plat geworden. En de puntige achterlampen passen helemaal niet op een retro-Kever.
Heey, een platgeslagen nieuwe kever! Of is het een uit getrokken 911?
echt een grote verbetering! maar zou zelf nooit zoiets kopen, doe mij maar een golf 6 highline
@KaCh1ng: daarmee maak je de blits natuurlijk..
Ik ben die kleine kinderen hier een beetje ZAT met hun totaal onzinnige reacties op VW en Audi!…

Wat ze ook maken, en bouwen… dan is het een platgeslagen Scirocco, dan een opgeblazen Porsche, dan een uitgemolken Golf, dan is het een golf 5.5, dan is het weer een A1 op hoge poten, of een platgeslagen Q7. Nee, is het een A6, of een A8?… Onee!, een A4!… Wat gaat jullie dat nu allemaal aan?… ZIJ verdienen er GELD mee, jij kan alleen maar TYPEN. gha alsjeblieft weg met dat kinderachtige gedrag, alsje het tog neit kan betalen, zeur dan gewoon NIET. Ik wil gewoon neit meer de artiekelen aanklikken van VW of Audi, want de reacties kunje al wel raden. http://www.ZOEKEENLEVEN.nl!!!

OT: Mooie auto, geslaagd is hij zeker, met een beetje porsche erby, ziet er goed uit!… ;)
@VWTouran75: Maandag?! Ben het wel met je eens hoor, dat dan weer wel…
@VWTouran75:lullig. Hea…maarja ,de waarheid is hard. So GET A LIFE, and stop moaning!
@VWTouran75: Aan je spelling te zien kun jij zelfs niet TYPEN
@VWTouran75: Ja ok, maar hij is wel erg lelijk…
@joep: Ieder een smaak, en daar valt niet over te twisten!
@VWTouran75: Nou was ik een keertje positief :(
@VWTouran75:
Nou je het zegt, het lijkt inderdaad net een opgeblazen 911. ;)
Echt wel een verbetering tov van de vorige! Vind ‘m ook veel meer kever geworden! Goed bezig!
en het lijkt op een conti GT voor het volk :p
hij is niet in verhouding, niet mijn ding.
kloppen verscheidene dingen niet aan!
Nieuwe gay car of the year? Vreselijk ding, maar het is dan ook van vag….daar doet die fanboy van boven niks aan af.
FF of RR? Een echte Beetle heeft natuurlijk RR… Vraag me af of VW dat aandurft :)
TH Automobile bouwt er vast wel een Porsche blok in :lol:
Mooi ding man. Ik zou hier best wel in willen rijden. Mijn BMW heeft al de nodige KM gereden, dus hij zal worden vervangen binnenkort. Zodra hij uit is zal ik zeker gaan informeren bij VW.
Als ze in Amerika een vijfcilinder krijgen dan betekent het dat het blok uit de TT-RS / RS3 dus ook past… Lijkt me wel wat een Beetle-R die sneller is dan een golf of een Scirocco.

Wel jammer dat ie van binnen niet echt “retro”, zoals Mini of Fiat 500 is.. Dat had best gekund. Voor de rest ziet ie er veeeeeel beter uit dan de vorige generatie.
@tvr1974: de TT RS motor zal VW niet krijgen :) hoogstens de Golf R motor 2.0T
@tvr1974: Denk eerder dat er een 2.0 TSI motor in komt, kijk maar naar de Golf .:R :)
Maar je hebt gelijk er past een 2.5 TFSI motor is, zelfde blok ligt immers ook in de Amerikaanse Jetta, en dat blok (Maaar dan opgefokt) ligt ook in de TT RS en de RS3 ;)
Die 2.5-blokken zijn niet bepaald identiek hoor. Zeg maar gerust bepaald niet.
@sir_smokalot: Zeg dat eens tegen Wouter!
Wat denk je van de 2.0 TDI en de rits aan 2.0 TSI blokken, zijn ook niet gelijk aan elkaar. De basis, die is wel gelijk! :)
@sir_smokalot: wat is er “Porsche” aan de koplampen? Ik neem aan dat je de Kever en New Beetle kent..?
Behoorlijk gay als je hier in gaat zitten…
@SCscreamGT2: Vooroordelen!Haal eerst je rijbewijs maar,dan praten we verder.
@SCscreamGT2:
Het wordt echt tijd dat je eens uit de kast komt…
zie ik hier een porsche panamera voor mensen zonder geld ?
Een stuk mannelijker dan de vorige
Deze nieuwe versie bewijst het: De kever is, net als de 2cv, niet geschikt om een retro vervolg op te maken. Het lijkt gewoon echt helemaal nergens op.
Ik ben zo te lezen de enige die ‘m super lelijk vindt.
@piebepost:
nee hoor. Ik ben er nog niet over uit of ik het geslaagd vindt.

VW doet pogingen om alles stoer en aggressief te maken (inclusief de rijders… ja komt u maar).
Komt er ook weer zo’n leuke RSI?
@Sir Smokalot -> De basis van de vijfcilinder turbomotor wordt gevormd door de speciaal voor Noord-Amerikaanse markt ontwikkelde vijfcilinder lijnmotor in onder meer de Volkswagen Jetta. Deze atmosferische motor van 2,5-liter met indirecte inspuiting produceert in zijn basisvorm 170 pk, exact de helft van de motor uit de TT RS. Omdat deze motor speciaal gebouwd is voor dwarse plaatsing en de Jetta en TT beide het Golf-platform gebruiken komt dit goed van pas. De vijfcilindermotor is net als de traditionele lijnmotoren van VAG een langeslag-motor met een kleine boring waardoor de motor extreem kort is, iets wat noodzakelijk is om de motor met versnellingsbak overdwars voor in de auto te krijgen.
De motor is nog vrij recent met 4 kleppen per cilinder en dubbele bovenliggende nokkenassen die met een ketting worden aangedreven. Om tot 340 pk te komen werd de motor voorzien van directe benzine-inspuiting (FSI), een turbo met intercooler en een aantal hoogwaardigere materialen. Het gewicht van de motor bedraagt slechts 183 kg. Om het plaatje af te maken is de cilinderkop rood gespoten wat vaker bij Audi-motoren gedaan wordt.
Et voila, je geeft zelf het antwoord al. Dat Amerikaanse blok draait al tijden mee, en is niet voorzien van directe inspuiting enz enz. Er is flink aan het 2.5-blok geknutseld om hem EU-fähig te maken.
Al iets bekend over RWD? :P. Ik wil hem graag in R uitvoering in het zwart alstublieft en doe er er dan ook maar meteen een adaptive-spoiler bij gewoon omdat het er vet uitziet.
opgeblaze 911 ! :p
als ze het goed willen doen moet deze een achterligeende (luchtgekoelde) boxer krijgen
Blijft nog steeds de nummer 1 gay auto, alleen dan in een ander jasje. Ik vind dit meer een facelift model, dan een totaal nieuwe beetle overigens.
Gaaf ding! vele malen beter dan de vorige! nu nog een R versie ;)
Als ie nou ook nog heel veel beter stuurt, want dat was ook niet echt een top onderdeel van de vorige. Maar er is hoop, want hij 8 cm breder geworden en dat geeft hopelijk een heel veel verbeterde wegligging.

@joep; de survolt is niet een reïncarnatie van de 2CV, maar is er wel één, die heel dicht in het charme gebied komt van de 2CV. Dus samen met deze nieuwe interpretatie, krijg je een lekker ander stijl van auto’s, dan dat er al is. Het is niet altijd mooi, maar anders dan anders is ook een groot goed. Ik zie het graag.
Ga gewoon de oude kever in een ieeeeets (niet veel zoals bij deze) strakkere vorm leveren, en met een lekker motorenaanbod van 4-cilinder turbo met 200 pk tot een 2-cilinder met 80 pk aanbieden. Wel grondig aangepakt onderstel natuurlijk. En uiteraard RWD. Verkoopsucces gegarandeerd!
een hele verbetering op de vorige, ik had alleen de uitaatjes wat dichter bij elkaar gezet zoals bij een oude kever.
tsja, het wordt interessanter, maar wat mij betreft had volkswagen hier veel meer uit kunnen halen:
– de 1.2 combineren met een hybride aandrijjving
– meer stijlelementen uit de succesvolste modellen halen
– meer stijlelementen uit de SoCal tuningscene halen (hier werden de beste beetles aangepast, platliggende koplampen, luchtroostertjes voorin het spatbord, kleine achterlichten en niet de olifantenpoot…
zie als inspiratie:
http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Mike%20Garrett/01June/VW%20Classic/class13.jpg
@wimbers: Totaal met je, Germanlook dus!
Vind dat hele SoCal gedoe geen donder aan. ;)
@RickB: Met je oneens moet het zijn, ieder z’n ding!
het zou trouwens best een idee zijn om auto’s als barebone te gaan verkopen en dan zelf de boel middels 3rd party bedrijven op te laten bouwen (net zoals met PC’s wel eens gedaan wordt)

je koopt de beetle met een basiscarrosserie, zonder velgen, bumpers en andere toestanden (lelijke stoelen) eigenlijk de auto met motor..

daarna levert vw dat ding aan en bedrijf dat er wel iets van kan maken. verschil met de huidige tuning is dat je niet betaald voor alle meuk die er weer af moet..
-=edit: nutteloze opmerking=-
hahaha, net een in elkaar geslagen porsche :lol:
@YaSo:
Gelukkig kun je om je eigen grappen lachen.
jammer van de TDI BMT , als die onder de 105gr was zou ik er nog naar kijken (15% eco korting in belgië) , in vergelijking met een golf/a3 komt hij dus veel duurder uit voor een particulier
Hij ziet er opzich goed uit, alleen mij zal je er niet in zien rijden.
nice!
Blijft een wijvenbak.
Ik zal hem nooit halen en ben geen gay, maar ik vind dit wagentje egt donders mooi gelijnd! Zo’n model is egt weer is retro. En bij bijna geen een ander merk zie je zo’n uitspatting in het modellengamma. Nee, strakke wagen!
Hoera, ook deze is nu officieel saai. Een kunst op zichzelf. :P
Prachtig. Nu maar hopen dat VW het een beetje bij mekaar heeft wat de carrosserie betreft, want een deur dicht slaan bij zijn voorganger was net alsof er een blikken koekendoos op de grond viel.
@ Pixed: is dat VAG kwaliteit? een deur als een blikken koekendoos?


Dit mag niet in de schaduw staan van de oude Kever. Bij Porsche centrum GLD staat een mooie Kever uit 1956 met een gespleten achterruit.
This is the Nr1. Gay Tractor.
@rufctr01: de New Beetle was een zeer slecht auto ivm golf 4 waar het op gebaseerd is , de mensen die de new beetle hadde gekocht toen waren echt niet goed wijs
@KaCh1ng: Jij zult nooit veel auto’s verkopen als jij in de showroom komt te staan. Regel 1: Val de klant nooit af met zijn keuze welke gedaan is in het verleden. Jij beticht hem dan van slechte smaak, weinig verstand van zaken, enz. In het onbewuste van de klant verniel je hier de “vriendschapsband” mee. Dit komt naar je terug, vergeet niet dat de klant jouw uiteindelijk de verkoop “gunt”. Je praat hem niet in een auto. En lukt je dat toch.. dan was dat de eerste EN de laatste auto die je hem ooit verkocht hebt.
@Freewarefreak: waarom zou ik ooit auto’s verkopen? ik studeer in een heel andere richting LoL
@KaCh1ng: Snap ik. Is ook niet van belang. Het ging om de nuance van je opmerking. ;)
Leuk gelukt zo, alleen had ik zelf liever andere achterlichten gezien, iets wat meer in een druppel-vorm.

Een snelle versie zou ook wel wat wezen, maar dan wel 1tje met het motortje achterin :)
Leuke bak, ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet. Op een of andere manier zie ik PT Cruiser lijnen in het dak er in.
Mooier dan ik verwachtte! Maar hij blijft te lomp voor een Beetle. sir_smokalot, Porsche koplampen? Huh? Volgens mij had de Kever en de New Beetle zoiets dergelijks toch ook hoor…
Wat een ontzettend saai interieur zeg! Bijna gedateerd
@Atenza: dat meen je niet? vergelijk eens met mazda , die zijn pas gedateerd, ik vind net interieur beste vd hele auto
@KaCh1ng: ben je scheel ofzo? vrijwel alles is rechtoe rechtaan. beetje Chrysler achtig
@Atenza: je concentreert je alleen op de navigatiesysteem zijn plek, kijk eens naar de rest :)
@KaCh1ng: welke rest? alleen het koepeltje achter het stuur en de metertjes bovenop het dashboard? De rest is vreselijk saai. Vooral de middenconsole waar de climate control e.d is niet meer van deze tijd. Beetje Golf V…
Wellicht is het een idee dat VW eens wat meer aandacht of moeite besteed aan zijn versnellingsbakken. Het bleek namelijk mogelijk om van een hagelnieuwe polo tot 2 keer toe de ganse versnellingsbak naar de kl*ten te helpen!
Dacht eerst dat het mogelijk aan de rijstijl van mijn vrouw lag, echter je behoeft geen gekke capriolen uit te halen om de versnellingsbak te vernaggelen.

Vandaar Polo de deur uit.
@brekkenbats: kan toch altijd? en valt onder garantie of niet? ik heb verhalen gehoord van auto’s van 3weken oud met kapotte vernsellingsbak (non-VAG) , gwn productiefout
De Scirocco voor de dames! Leuk ding hoor!
@KaCh1ng: Dus kortom alle gebreken, van welk merk ook, is gewoon een produktie fout?
Dan is er geen auto beter of slechter dan een VAG-orgel. Toch?
@rufctr01: nee , maar een versnellingsbak is een fout 1/10.000 zeg maar , komt bij elk merk voor , een auto is meer dan alleen een versnellingsbak , daarom altijd VAG :)
Ze nemen retro wel erg breed.. lijkt meer uit de periode van de Golf V. Hebben ze dan niks van het lelijke vrachtwagen dashboard geleerd uit de Golf Plus?

http://i662.photobucket.com/albums/uu343/zoomzoomclub/Schermafbeelding2011-04-18om235550.png
@Atenza: wat voor een interieur vindt u dan wel mooi(in deze klasse)? je verwacht wrs een conti GT zijn interieur in een beetle ofz :s?
@KaCh1ng: nee een bv DS3, Giuletta, Punto EVO en Mini ziet er toch wel even beter uit. Dit is wel erg weinig retro van binnen
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/04/42-2012-vw-beetle-debut.jpg

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/04/44-2012-vw-beetle-debut.jpg

Qua design al beter dan ik dacht. Het blijven de middelste roosters en opzet (nieuwe 300C?) en de onderste middenconsole die flinke roet in het eten gooien
Is minder koddig niet ook minder bestaansrecht? Het wordt bijna een golfje. Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Echt, waarom bouwt VW deze auto nog? Niemand wil hem toch hebben? Kijk maar naar de vorige Beetle…
@Nico94: Ga eens huiswerk maken! Zijn meer dan 1 miljoen van de New Beetle’s verkocht! Maar niemand wil ze hebben hoor!
@RickB:

Ja, in 10 jaar. En toen hij net geïntroduceerd was, kochten veel mensen hem, daarna verkochten er ze niet veel meer van.
@Nico94: Simpel de techniek was oud gebaseerd op de Golf IV in de tussentijd had men al de Golf V en VI.
Dan kunnen ze er wel een interieur en exterieur facelift tegenaan gooien, de techniek blijf oud.
Mij zal je er niet in zien rijden. Maar het ziet er me wel een leuk dingetje uit om af en toe eens tegen te komen. Zeker in felle kleuren met van die neo-hippies of hipsters of hoe het ook mag noemen achter het stuur.

Zal natuurlijk wel weeral te prijzig zijn zeker in vergelijking tot de golf of polo die het onderhuids is.
Vind het een hele verbetering op gebied van vormgeving, meer plaats, sportiever en minder brave look. Hoogwaardig interieur. Leuk, vooral met die vette wielen en nu nog mooie kleurtjes erbij en het kan niet meer stuk.
Een spoiler? Op een kever? Die grote koplampen doen me aan de (mislukte voorkant van) een Mulsanne denken, dat is geen compliment. Het meest walgelijke vind ik nog dat ze WEER datzelfde randje onderaan die auto gezet hebben, vreselijk! Alsof ze het gewoon kwijt móesten! Jammer, echt jammer.
komt er ook een R-versie van?
Men zegt van wel. En het zou me ook niet verbazen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).