Audi A3 e-tron concept is een hybride-sedan voor later

Auteur: , 26 Reacties

Dit is de A3 Concept Sedan, waar we onlangs al min of meer kennis mee hebben gemaakt, maar dan als hybride-uitvoering. En om het helemaal onoverzichtelijk te maken heeft Audi er de naam e-tron aan verbonden.

Dit proefballonetje is niet te verwarren met de eerder onthulde A3 e-tron, dat is immers compleet elektrisch wagentje. Deze A3 concept draagt echter ook de naam e-tron, maar heeft wel een verbrandingsmotor in de vorm van een 1.4 TFSI (211 pk) aan boord. Daarbij krijgt deze mini-A4 A3 Sedan hulp van een elektromotor die goed is voor 27 pk.

Met een vol accupakket komt je, zonder hulp van het TFSI-blokje, 54 kilometer ver. Gebruik je alle power die voorhanden is, dan kun je in 6.8 tellen naar de honderd km/u accelereren en een topsnelheid van 231 km/u aantikken.

Audi roeptoetert vrolijk dat er bij deze 4,44 meter lange hybride-sedan volop gebruik is gemaakt van kunststof dat met koolstofvezel is versterkt. Dat is maar goed ook, anders zou het gewicht -dat met 1.720 kg al aan de hoge kant is- nog veel hoger uitvallen.

Qua uiterlijk verschilt de A3 e-tron concept wel iets van de A3 Concept Sedan. Onder andere de grille en 20 inch wielen zijn iets anders vormgegeven. Wanneer Audi dit hybridegeval op de markt wil brengen is nog niet bekend.



26 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Goeie zet en pfff wat een prachtding! Eindelijk weer een echt mooie Audi
@Atenza: Ik ben het volkomen met je eens.
Hoe willen ze het achterste kenteken verlichten? Mitsubishi mag zich gelukkig prijzen als pionier van de “Jet Fighter”-koplampen. ;)
@AutomotiveDesigner: Daar vinde we wel iets op jonguh.
@AutomotiveDesigner: Nummerplaat doorschijnend maken en van langs achter verlichten… ?

En hoe bedoel je, Mitsu uitvinder van de Jet-Fighter koplampen?
@Esprit_de_Flandre: Dat nu Audi dankbaar gebruik maakt van de koplampen van de Mitsubishi Lancer. :D
@AutomotiveDesigner: Zijn gewoon een doorontwikkeling van de lampvorm die ge├»ntroduceerd werd met de R8. En die was eerder dan de Lancer. En daarvoor zullen er nog wel geweest zijn die dit soort lampvorm gebruikten, maar kan er nu niet direct voor de geest halen…
bij elke audi krijg je tegenwoordig een boek – the art of copying and pasting
overigens is dit nog best een geslaagd ontwerp
een vd auto’s dat ik later zou kopen, sinds de jetta zo overpriced is (eig moet het goedkoper dan een golf zijn :s )
Wow! Dat zal onze NL-se wegen wel opvrolijken :D
Damn… 1700 kg, weten jullie dat zeker? Wel een heel gaaf uitziende bak!!
hopen ALS ze hem gaan produceren, dat ze dan niet de scherpe randjes verwijderen anders wordt het weer een normale saaie audi
@kets: Niet ALS, de A3 sedan komt er sowieso. Al was het alleen maar voor China. Het is daar dat zeker de helft van deze kleine sedan zal verkocht worden…
shiiit, wat een lekker interieur. hopelijk past audi het TT-trucje toe
Dat doorgestreepte mini A4 in de tekst slaat nergens op, Als je dit op een mini A4 vindt lijken mankeer je wat aan je ogen. In ieder geval een leuke auto in mijn ogen.
@jeanclaude: inderdaad, je kunt nergens aan zien dat het deze kleiner dan een A4 zou zijn. Het is gewoon een strak gefacelifte A4 die ze nu A3 noemen, wat een stuk dichter bij huis is dan Exeo.
MINI heeft wel een trend gezet met die rij retro schakelaars in het interieur, het idee zag je terug bij Lamborghini, Alfa en nu in een Audi. Mooi maar niet meer origineel.
Mooi eigenzinnig gedurft uiterlijk, hopelijk zien we daar iets van terug bij de productie.
Deze audi is dus echt een heel mooi ding, uitbrengen die handel en cashen maar
the-budel-guy
het interieur van audi wordt beter en beter.

en de rest van de auto is ook mooi ik zeg doen
i’m loving it. Zijn die velgen niet verkrijgbaar 18″ dan kan ik ze onder men A1 1.6TDI 77kw zetten samen met ABT S-power up-grade.

Als ze zouden zeggen dat dit de toekomstige A4 short-wheelbase was zou ik het geloven.
211pk uit een 1.4 blok, blijft sterk. Nu hoop ik wel dat die grille goed uitvalt bij de productie want hij lijkt toch wel erg groot. Snel is hij ook genoeg en voor de rest qua uiterlijk weinig op aan te merken. Doe maar.
echt een vet ding
Doe mij toch maar de rode met vijfcilinder turbo van 408 pk! :D
Is idd verwarrend om deze ook e-tron te noemen, terwijl hij niet elektrisch is maar hybride. Maak er dan h-tron of hy-tron van of zo…
Goed, welk vliegtuig mist er 4 rotorbladen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).