Jaguar XF 2.2 diesel en facelift (ook op de AutoRAI)

Auteur: , 37 Reacties

Op de New York Autoshow toont Jaguar de facelift van de XF, maar ze zijn zo aardig geweest om de auto vandaag ook in Nederland te onthullen. We hebben de eerste live foto's, inclusief nieuwe Nederlandse prijzen!

De voorkant van de XF heeft nu meer gelijkenissen met de XJ gekregen. Tevens zien we nieuwe koplampen met LED-verlichting, net zoals we vanochtend bij de XKR zagen. De achterlichten zijn iets groter geworden en hebben uiteraard ook de beschikking over LEDjes. Nieuw in het gamma is de viercilinder 2.2 Diesel, welke we al wel eerder in een aantal Land Rover-modellen hebben gezien. Dit is natuurlijk de belangrijkste verandering voor Europa/Nederland, gezien onze groene subsidiecultuur. Vanuit stilstand wordt 100 km/u in 8,5 seconden bereikt, terwijl de topsnelheid 225 km/u is. De dieselmotor heeft een 8-traps automaat, start-stopsysteem, 190pk en een koppel van 450Nm. Deze vernieuwde Jaguar XF is daarmee de zuinigste Jaguar ooit, het gemiddelde verbruik is 5,4 l/100 km, waarbij de CO2-uitstoot 149 g/km bedraagt. Yep, dat is een A-label. De auto is leverbaar vanaf 56.600,- Euro.

Tevens is er een XF V6 Diesel S, die levert 275 pk en max 600 Nm koppel. De prijs voor dat model begint bij 70.200,- Euro.




37 reacties

Prachtige bak. De gefacelifte XFR staat al op netcarshow, trouwens.
@WFR22: die staat hier ook gewoon in de gallery…
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Jaguar/XF_2012/
Nieuwe koplampen + motorkap met dikkere bult = erg geslaagd!

http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Autorai_2011/Jaguar_XF_facelift/Jaguar_XJ_2012_13.jpg
@ricardo: Helemaal goed! Wat is die mooi geworden. Nou alleen nog iets met die prijs omlaag Jaguar, dan kiezen de badgefappers niet meteen voor de Duitse 3. Dan kun je een verschil maken. Ik hoop dat hij het goed gaat doen. We zien hem naar mijn inziens te weinig.
wat is de eerste Jag met een viercilinder?
@Alwood: De X-type uit de jaren negentig jeweetwel de gerebadgede Mondeo, ook als dieselstation!
yeah! meer jaguars als deze xf op de weg! ziet er zwaar gelikt uit. helemaal top!
Alles klopt gewoon, prachtig
Hoeveel pk heeft die 2.2 liter diesel?
@bmwalpina: Als in PSA/Ford, zo rond de 200pk.
@bmwalpina: 195 pk, 450 Nm.
De auto is er erg op vooruit gegaan en straalt zeker klasse uit. Hopelijk zijn ze straks veel op de weg te vinden.
Doe mij toch maar zo’n oude XJ al kan ik best wel begrijpen en dulden dat anderen zich hierin voortbewegen.
Prachtige wagen echt, maar lijkt ie nu niet een beetje veel op de XJ? De voorkant dan he.
Wie zei dat er tegenwoordig geen mooie auto’s gemaakt worden?

Zalig.
Pracht van een auto!
Vooral de voorkant is zeer geslaagd, die diepe kwade blik, me like!
De achterkant vind ik net ietsje te hoog, maar qua schoonheid krijgt hij een dikke pluim!
De XFR is bloedmooi geworden! :D
De auto oogt véél agressiever met de nieuwe koplampen en motorkap. De in achterbumper geïntegreerde splitter staat verrassend goed met de uitlaatsierstukken.
Een zeer geslaagde facelift! 8)
Ziet er gewoon gelikt uit.
Ziet er nog beter uit dan voorheen. Wat ik me wel afvraag, waarom moet je zo ongeveer elke dag naar de RAI gaan om alle getoonde auto’s daar te zien.
beetje achterkant tussen een audi A7 en een renault fluence
Ziet er zeker niet slecht uit ;-)
Goed gelukt.

Maar hij begint wel bij 70.000. Dat is BMW X5 geld.

Kwa verkopen in vergelijking met gelijken als Audi 6, BMW’s 5 en Mercedessen E zal dat een lastig iets blijven.

Dus vrees dat er niet veel meer bij komen. XJ’s zie je eigenlijk ook nooit.
gedwongenleaser
Die Diesel gaat heel hard scoren. Hij is niet direct goedkoop maar hij is geloof ik vlotter dan 4cilinder diesels von ze German colleagues (8,5 sec is niets om je voor te schamen) en hij is gewoon bloedje mooi. Als die standaard ook nog een beetje fatsoenlijk in de uitrusting zit dan doe mij deze XF boven een A6, 5 of E en ik denk menig persoon (die in deze categorie aan het kijken is, wat ik allicht jammer genoeg niet aan het doen ben) met mij.
erg mooie wagen!
Als XF MY2008 eigenaar… zeer goede zet van Jaguar! Prachtige wagen wordt nog mooier.
één iets waar ik wel aan zal moeten wennen, je zult hem vaker zien rondrijden. Goede zaak voor Jaguar, en z’n voortbestaan.
Vergeet tevens niet dat hij qua rijeigenschappen all-round beter scoort dan een 5 serie (comfortabel en sporty) Persoonlijke mening.
wauw! Kijk dat hoort een facelift te zijn, alle minpuntjes van het oude model gladgestreken. Ik wil em hebben! Moet ik nog wel ff wat jaartjes sparen… :(
@ stijn … Er staat toch echt va 56000… 70 is voor de 3.0 diesel…

NB.. Iedereen die nu nog een E, 5 of A6 koopt is niet goed bij z’n hoofd.. Dan ben je namelijk een beetje van het niveau als een Armani jasje kunnen kopen en met een C&A jasje de straat op..
@gedwongenleaser de E 250 cdi (204pk) is sneller, de Audi A6 2.7tdi (oud model 190pk, maar wel 6 cilinder) is sneller en zelfs de nieuwe 520d (184pk) is sneller, dus wat je zegt over dat deze sneller is dan de duitsers klopt niet.
gedwongenleaser
@jeanclaude: Over die BMW ben ik het met je eens, die is echt lekker rap (maar gaat slechts om 0,4sec dus ook niet schokkend). De andere 2 merken kan ik mij minder in vinden, bij Mercedes hangt het erg v.d. prijs van de XF af of je hem met de E220 (iets langzamer) of E250 (iets sneller) vergelijkt en de Audi A6 heeft nog niet DE echte instapper om mee te vergelijken (alhoewel het ook hier af hangt van wat de XF gaat kosten, wellicht is de 3.0tdi qua prijs wel gelijkwaardig).
echt prachtig meer kan ik niet zeggen, nu is die helemaal perfect
Nog een Jaguar facelift die precies goed is.
Aiaiai. Iedereen met een beetje smaak zal nu toch heel hard zijn Duitse sedan gaan inruilen voor een Jaguar….
ben onder de indruk van de dieselmotor!
blijft een mooie auto, die facelift doet ‘m goed!
Ligt het aan mij of heeft die 2.2 maar één uitlaat!? Jag onwaardig!
hele mooie auto, had er in gezeten, maar vond het toch wel krap achterin (kwam namelijk echt beenruimte tekort). ik hoop dat het ding een beetje betrouwbaar is…..

o ja, wrm stond er een britse wagen op de beurs (met stuur aan verkeerde kant..)?????

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).