Volkswagen start LinkedIn-battle!

Branded content, 22 Reacties

Bij Volkswagen denken ze heel 2.0, en dus hebben ze voor hun nieuwste campagne www.LinkedUit.nl een primeur voor haar merk te pakken: een battle met je LinkedIn profiel als inzet. Beschik jij over een ijzersterk profiel, en durf je de strijd aan met jouw connecties, dan ligt er een mooie prijs voor het oprapen: diegenen met de sterkste profielen maken kans op de hoofdprijs, één brand spanking new Volkswagen Passat.

Het werkt als volgt: via LinkedUit worden de LinkedIn-profielgegevens van uitdager en de uitgedaagde connectie met elkaar vergeleken. Deelnemers nemen het met hun opleiding, werkervaring, referenties en het aantal connecties tegen elkaar op. Voor elk onderdeel zijn punten te behalen, en wie aan het einde van de circa drie minuten durende ‘battle’ de meeste punten heeft, kan zijn zege direct delen via o.a. Facebook en Twitter. Kies jij je tegenstanders slim uit op LinkedUit.nl, dan scoor je de meeste punten.

Hoe hoger het puntenaantal, des te meer kans op de hoofdprijs: een Volkswagen Passat ter waarde van 38.000 euro.* Appeltje, eitje toch? Ready? FIGHT!

* Kijk voor de voorwaarden op http://www.linkeduit.nl



22 reacties

What the fuck is LinkedIn?
@Northwestern: Wou ik net zeggen .
@Northwestern: kort samengevat: een online CV
@Pressman: Het is veel meer. Ik heb via LinkedIn oude school vrienden en vriendinnen terug gevonden en onderhoud contact met collega’s van bedrijven waar ik vroeger gewerkt heb. Ook binnen mijn huidige branche heb ik via groepen contact met medebranchegenoten. Het is het ultieme netwerk voor de werkende mens.
@midasracer: yep…laat ik het anders verwoorden voor je: Het is ‘Hyves zónder vrienden’.
@midasracer: ben jij vertegenwoordiger van VW ofzo?
@audirs6ravant: nee, ik zit nu in de koffie, maar vroeger in de vliegtuigen en wind turbines. Auto’s zijn hobby, ik zou er mijn geld niet mee willen verdienen.
@Northwestern: Een site die gemaakt is om je privacy naar de kloten te helpen. Ze noemen dat dan ‘sociaal’ …
@Esprit_de_Flandre: Maar dat is bijna overal zo. Ben zelf in bezit van een Playstation, en nu blijkt het dat een aantal hackers hebben ingebroken en dat zelfs mijn creditcardgegevens in gevaar zijn. En danku Sony, worden we blij van! :D
@Northwestern: ingebroken op playstation network*
@Northwestern: Elektronica is niet te betrouwen. Ik zeg: we moeten allemaal terugkeren naar het geplastificeerd papieren pasport, geld alleen afhalen aan het loket, rijbewijs op het roze blaadje houden, SIS-kaart dumpen en terug naar plakkertjes, en je loon terug uitbetaald worden in een envelop ipv op je bankrekening…
@Esprit_de_Flandre: Vroeger was alles beter. Kon toen nog een burnout maken voor het stoplicht. Nu zijn banden en benzine zo duur dat het gewoon zonde is.
dat is een soort hyves voor de zakelijke markt om contact te onderhouden
LinkedIn met hyves vergelijken is wel erg debiel.

LinkedIn is een soort zakelijke profiel waarbij je contacten en connecties met vrienden, collega’s en ondernemers kunt onderhouden. Erg belangrijk als je contact wil houden met oud-collega’s met het oog op een baan in de toekomst.
@Relief: dat doet Hyves toch ook? Alleen dan met je vrienden uit de kroeg/van school. LinkedIn doet hetzelfde, maar dan op professioneel gebied.

Het zijn allebei Social Network Sites.
Verkoopcijfers niet kunnen halen met de vw passat zeker? Ti’s maar waar je zin in hebt, al die mensen hebben het zeker rustig op het werk om aan dit soort suffe acties mee te doen?
@robbie: juist!! Geef ze van katoen al die betweters :)
Misschien dat Prof.dr.dr.mr.ds.bc.sr.WOUTER RA AAG hierin zijn ei kwijt kan ?
en hoe wordt dit dan geverifeerd dat hetgene jij van ervaring of dergelijke op je linkedin profiel zet echt waar is?
Dus degene met de sterkste internet-basis wint de prijs voor ‘zakenman met de beste connecties’. Het is maar wat je prioriteiten zijn. Mochten die op het internet liggen, dan heb je nu even geluk. Maar er zijn genoeg prima zakenlui/werknemers die hier niet aan meedoen en dus geen kans maken op de prijs.
Des te meer kans voor anderen lijkt me.
@Citrofiel: Meer nog, een succesvolle zakenman heeft geen tijd voor dit soort spelletjes. Wordt dus gespeeld door wannabe-zakenmannen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).