VW Polo is voor inzittenden de veiligste buitenlander op de Japanse markt

Auteur: , 18 Reacties

De Volkswagen Polo haalde bij ons twee jaar geleden al de maximale score van 5 sterren tijdens de EuroNCAP crashtest. De Japanners hebben de Polo nu ook een paar keer proefondervindelijk aan puin gereden.

De Polo kreeg het een keer frontaal, offset frontaal en van opzij te verduren en stond prima zijn mannetje. Resultaat: een maximale score van 6 sterren voor veiligheid van de inzittenden. Daarmee is die kleine Polo op dit onderdeel de veiligste buitenlandse auto op de Japanse markt.

Hoewel in de Japanse crashtest op afzonderlijke onderdelen zes sterren kunnen worden gehaald, geldt een maximum van 5 sterren voor de eindscore. Overall waren de Japanners net iets minder enthousiast dan wij, want onderaan de streep scoorde de Polo 4 van de 5 sterren. Maar wanneer je een auto toch vooral voor je eigen veiligheid koopt, dan heb je aan de Polo een uitstekende kandidaat.



18 reacties

goh, je zou toch denken dat in een land waar, volgens sommige proleten hier, zoveel goede kleine auto’s geproduceerd worden een ‘saaie’, ‘dure’, ‘kale’ Duitser geen enkele voet aan de grond zou krijgen wat betreft afzet. Waarom testen onze Oosterse vrienden deze auto dan?
Ben wel benieuwd hoe de Polo presteerde (in 2011) ten opzichte van soortgelijke Japanse concurentie.
@TSI-tje: VW is 1 van de groteren in China. Alle taxi’s zijn VW’s, al jaren.
@dotternetta: `We hebben het hoier over Japan… dacht ik..
@TSI-tje: oeps, iets te haastig gelezen
@dotternetta: Niet voor lang meer. De Chinezen zetten het offensief in op de taxi-markt…
Hebben ze daar ook kleinere dummies?? Over het algemeen zijn ze daar toch wel een stuk kleiner.
@Burdy: Waarschijnlijk zullen die idd aangepast zijn aan de gemiddelde Japanner…
En wat zijn de resultaten van de Japanse auto’s daar dan? Nogal eenzijdig bericht zo
@Ahura: De bron van het artikel is een persbericht van Volkswagen waarmee ze zichzelf een veer in de reet steken. Daarbij wordt bewust niet de vergelijking gemaakt met de Japanse auto’s, want Volkswagen benadrukt juist dat de Polo de veiligste buitenlandse auto is op de Japanse markt.
@dennis: Weet jij meer? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de Polo presteerd ten opzichte van de Japanse concurentie.
Het feit dat de Japanners de VW testen verbaasde me al heel erg. Of is dit gewoonweg speculatie zoals bij veel van de Anti-VAG comments hier ? Zou graag de complete lijst zien.
@TSI-tje:
Denk dat dit hem is (japanese crash tests googlen, eerste hit):
http://www.nasva.go.jp/mamoru/en/car_list_detail/0/1/1

Beetje uitgebreid, zit wel redelijk dicht op elkaar volgens mij.
@Lan_Evo: Ik snappernix van, een heleboel ching chang chong. :?
@TSI-tje: Die info heb ik niet direct voorhanden, maar Google kan weleens uitkomst bieden.
@dennis: Kortom, weer een ongefundeerd anti-VAG comment dus. Dacht ik al.
@Lan Evo, Thanks… tis effuh doorbijten, maar dan weten we het wel. Ligt inderdaad niet ver uit elkaar. (Google translate bied uitkomst, de vertaling is een beetje onsamenhangend, maar de strekking van het verhaal is wel te begrijpen)
@TSI-tje: Ongefundeerd anti-VAG comment?

Aangezien VW zegt de veiligste ‘buitenlandse’ auto te produceren, en niet de veiligste in z’n klasse op de Japanse markt, wil dat dus zeggen dat er één of meerdere Japanse bakjes veiliger zijn. Maar VW gaat natuurlijk niet zeggen welk, want dan maken ze reclame voor de ander.

Ik zie niets ‘anti’ aan mijn comment hier, en alle comments die hetzelfde vertellen. Gewoon realistisch…
-edit: haha, voor de zoveelste keer dezelfde grap-
@Ahura: Toyota Passo/Daihatsu Boon (bij ons Sirion2) en de Corolla Rumion (Scion xB) doen het beter…
Net zo veilig als dat hij saai is dus

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).