Dodge Ram Long-Hauler met actieradius van 2.500+ km

Auteur: , 42 Reacties

En een wielbasis van vijf meter. Deze ultieme redneck transporter is geen energiezuinige uitvinding met quad core elektromotoren, maar kan meer dan 600 liter brandstof meenemen!

Basis voor deze conceptcar is de Ram 5500 medium-duty pickup. Dubbele achterwielen, luchtvering, een langere wielbasis en diverse andere aanpassingen moeten ervoor zorgen dat dit de perfecte sleepauto is. De 6,9 liter grote zes-in-lijn diesel levert 350 pk en 881 Nm aan koppel. In verhouding tot de grootte geen extreme waarden, maar wel genoeg om je XXXL caravan en/of mega jacht non-stop naar Zuid-Europa te brengen, en weer terug zonder te tanken.

Dodge Ram Long-Hauler

Het gewicht van de concept is mij niet bekend, maar reken maar dat je hem met alleen een B rijbewijs niet mag besturen. Of de pickup in productie zal gaan is vooralsnog niet bekend. (via autoblog.com)

Ps: Het kan best nog een beetje cooler.



42 reacties

Maar áls je dan moet tanken…

“Pomp 4? Dat is dan 1023 euro. Wilt u gebruik maken van onze aanbieding?”
Ja doe er maar een slof peuken en 20 liter cola bij want heb nog 2500 km voor de boeg
Na gaan 600 liter en dan 2500 km haha das nog geen 1 op 5
haha en wat was het verbruik van de polo bluemotion ook alweer? Met deze hoeveelheid brandstof zou je met zon waggie toch wel 12000km kunnen rijden, van hier naar zuid afrika haha!
@mrbones: De vraag is dan wel: Waar laat je 600 liter brandstof in een Volkswagen Polo?
@Luukvk: in de kofferbak! Past prima als je de achterbank plat legt ;)
@Luukvk: je hoeft niet per se naar Z-A, pak gwn 5 jerrycans diesel mee en je kan zelfs verder dan deze dodge :)
@mrbones: hang jij maar eens een xxxxl trailer achter je Polo. Eens kijken hoe ver je komt…..
@454ssV8: dan pak je toch een vrachtwagen?
Pomp 4 is dan, en leeg, en uitgeput!
medium duty!!!!

damn

overigens zat ik laatst voor de grap eens te kijken naar een f-250. die zit al in de top van het b rijbewijs

dan mag je tot 3.5 ton. die 250 is dacht ik 3.2.
en die lijkt een stuk kleiner al deze.
@mrbones: Maar waar laat je dan 600L diesel? :lol:
the-budel-guy via Android app
spaart u zegeltjes
@the-budel-guy: Dan mag je gelijk een 36 delige messenset mee naar huis nemen. :D
the-budel-guy
@RickB: of een Berg strandlakens
Hm,lijkt me een perfecte auto voor mij ,ik heb namelijk een hekel aan tanken .
@norge: elke 2500km 10 minuten die slurf in je auto hebben hangen gaat op den duur vervelen ben ik bang.
@Joost1990_2: en elke keer huilen als je moet gaan tanken :p
@Joost1990_2: Dan kun je tenminste de pomp voor de vrachtwagens gebruiken. Als dat gedrocht ooit eens een keer uit komt, wordt het toch ook gewoon gezien als vrachtwagen. Heel veel nadelen, maar dan is er toch nog een voordeeltje.
lol een tank van 600L , een polo doet slechts met één tank van 45L liefst 1485km (theoritisch, maar wel haalbaar met trager dan snelheidslimiet te rijden + zoveel mogelijk 70-90 wegen)
@KaCh1ng: Een Polo Bluemotion is ook geen auto, maar een wasdroger.
“Kan meer dan 600 liter brandstof meenemen!”?

Dus gewoon een lading jerrycans achterin dat ding, kan iedere redneck bedenken… :roll:

“Concept car”… Right…
5 meter en er passen maar 4 dikke yanks in? Sund… LOL
f*cking hell yeah my friend!
look at my f*cking 6.9L with 350 HP!!#@!#! i can drive f*cking 2500 miles with it with only 200 gallons [email protected]#[email protected]!#!
Dat is nog eens een ‘simpele’ range-extender. Ik snap niet dat andere fabrikanten zo ‘moeilijk denken’. Maak de auto groter, plaats een enorme tanke, é presto, klaar !
Hmmmm… nu nog even een binnenstad in om mijn kleedje voor de vrijmarkt klaar te leggen en mijn spullen te lossen. Hoe kom ik, in hemelsnaam, de bocht om in de oude binnenstad…… uh… NL-fail?
“Het gewicht van de concept is mij niet bekend,”
.
Dat staat toch in het bericht waar je naar linkt? “37,500 pounds”
17 ton? Lijkt me niet… GVWR is iets anders dan het drooggewicht of het curb weight: http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_vehicle_weight_rating
Zo, 600 liter is wel heel erg veel! Maar ik denk dat de hele laadruimte weg is, omdat daar de tank ligt.
@Nico94: valt mee hoor, neemt niet zoveel ruimte in als je denkt. Zie de gemiddelde Int.Vrachtwagen neemt 1000-1200 liter mee. Kijk eens om je heen op de snelweg als je zo’n ding inhaald. Met de maten van deze pickup blijft er nog genoeg ruimte in de laadbak voor de gemiddelde vrijmarkt-lading. ;)
@TSI-tje: Klopt, kijk daar ook vaak naar. Die tanks lijken helemaal niet zo groot, toch “bunkeren” (want tanken kun je het onderhand niet meer noemen) die 1,2 ton diesel.
2500 km brengt je heen en terug naar Genua (vanuit Rotterdam)! Niet slecht.
Mijn god…dat is lekker als je moet tanken zeg..en dan maar 2500 km rijden..hmm.. maar je kan wel je tabbert xxxxl meenemen en je 20 meter lange jacht er ook nog achterhangen.. maar dan vraag ik me af wat dat met het verbruik doet…(A)
Wat is zo de draaicirkel van dit beest?
2500 km met 600l diesel, 24l/100 km ( 1 op 5)
Wat is het verbruik dan “volgetankt”? 600kg meer of min ga je wel merken in het verbruik denk ik.
En krijg je dan ook zo’n sticker als de tankwagens? “licht-ontvlambaar”
1,419 * 600 liter.. = 851,40 euro…….Slik.
@Entwicklung88: 851,40/2500 = 0,341 euro p/km :D
Jullie zitten hier te zeiken over 24l op 100 km. Dat ding doet dat dus wel met een serieuze lading. Even voor de duidelijkheid een grote vrachtwagen zit tussen de 35 en 50l afhankelijk wat specs je hebt. Dat ding loopt ook echt niet op benzine, rijdt gewoon op diesel. Nederlandse binnenstad??? Is ontwikkeld voor de Amerikaanse markt waar je op de juiste plaats ooit 100km of meer van een benzinepomp bent.
@lennertg: tussen de 2500 en 3200 actieradius dus denkje dat als je in 100 km of meer geen pomp heb dan 600 liter tank nodig heb? je kan met zo’n bak van groningen naar zuid spanje rijden, waarom? en vergeet niet dat een volletank in USA (waar die bedoelt is) omgerekend op dit moment 265 euries is en in NL zit je al gauw aan de 1000 of meer. en waarom? en ga niet zeggen OMDAT HET KAN. gewoon weer USA waanzin. of het nou diesel of benzine is.
@mightymike: Dat zeg ik net, dat ding is ontwikkeld om in de vs te rijden. Ik weet niet of je al vaak in america hebt gezeten maar op de afgelegen plaatsen kan diesel soms hopen meer kosten en rij je dus liever door naar een goedkoper station waar die 600 liter weer mooi van pas komt.
Het enige dat bij me opkomt is “tering, wat een ding!”
Boven de 999 ltr benzine heb je ADR nodig in NL, oftewel een rijbevoedigdheid voor gevaarlijke stoffen.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat vrachtwagens dus meestal een 996liter tank hebben als ze al een grote tank hebben.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).