De MINI ‘Inspired by Goodwood’ smaakt blijkbaar naar nog veel meer. Het BMW-merk wil namelijk een complete lijn aan Goodwood-modellen op gaan zetten. Premium autootjes met een nog premiumer prijskaartjes, dat idee.
De Cooper S die onlangs in Shanghai werd onthuld was er eentje met veel Rolls Royce-invloeden. Althans, dat wil BMW ons doen geloven. Feitelijk komt de naam Rolls Royce nergens in de auto terug. De lamswollen vloermatten, zwarte pianolak en stukjes walnotenhout zijn echter in overvloed te vinden aan de binnenkant van de MINI, die in een oplage van 1.000 stuks wordt gebouwd. En ze schijnen nu het lumineuze idee te hebben dat ze van ‘Goodwood’ een merknaam willen maken voor de meer luxueuze uitvoeringen, zoals John Cooper Works (JCW) gebruikt wordt om de meest vlotte MINI’s aan te duiden.
De typeaanduiding Goodwood (tevens de thuisbasis van Rolls Royce) kunnen we op termijn dus ook op de Countryman en wellicht de toekomstige Coupe en Roadster verwachten. Slimme marketing, of gaan ze hiermee wat planken misslaan? We wachten af…
12 reacties
Is heel eenvoudig.
De doelgroep die de wagen kan betalen, komt uit de tijd dat de Austin mini bestond.
Een echt jeugdicoon voor hun, en nu kunnen ze er zelfs nog eentje betalen ook.
Er worden nu ook gewoon mini’s van 60.000 euro verkocht hoor.
De gemiddelde leeftijd van een Mini KOPER = 46 jaar overigens.
Dat is omdat ze op dezelfde plek ontwikkeld worden, de cilinder vormige torens in München…