Officieel: dit is de Hyundai i40 sedan

Auteur: , 67 Reacties

Na de Hyundai i40 crosswagon, hadden we de i40 sedan uitvoering nog van de Koreanen tegoed. De i40 sedan wordt vandaag in Barcelona gepresenteerd en het is op zich geen zware teleurstelling na de schets die we eerder zagen.

De auto werd ontworpen in Hyundai’s Europse R&D hoofdkwartier in het Duitse Rüsselsheim en zal vanaf het vierde kwartaal leverbaar zijn. Daarbij mikt Hyundai in eerste instantie op 60.000 exemplaren per jaar.

Het is een ruime sedan met een lengte van 4,74 meter en een wielbasis van 2,77 meter. Verder is de sedan 1,82 meter breed en 1,47 meter hoog. Onder de motorkap kan er gekozen worden uit twee benzine- en twee dieselmotoren:
1,6 liter benzine met 135 pk (acc. 11.6s, top 195 km/u)
2,0 liter benzine met 177 pk (acc. 9.7s, top 210 km/u)
1,7 liter diesel met 115 pk (acc. 12.9s, top 190 km/u)
1,7 liter diesel met 136 pk (acc. 10.6s, top 198 km/u)

De diesel met 115 pk komt in aanmerking voor 20 procent bijtelling want de uitstoot beperkt zich tot 113 g/km bij een verbruik van 4,3 liter per 100 km. De auto zal leverbaar zijn met diverse optiepakketten, maar de verschillende uitrustingsniveaus zijn nog niet bekend. Denk aan zaken als 16 t/m 18 inch velgen, achteruitrijcamera, nagenoeg alle 3-letterige afkortingen, etc.. Voor de Nederlandse prijzen zullen we eveneens nog even geduld moeten hebben.



67 reacties

En dus niet de Jaguar XF….
puike bak hoor, mooier zelfs als de sw-versie

wel een beetje een C5/Mondeo-kloontje maargoed ziet er goed uit
voorkant: wannabe Fordson
Achterkant: wannabe Bmw x Honda
schuin van achter op een hoek van 56 graden: Hyundai
Doet mij denken aan de passat cc
Vergelijken!!!!! En hier kom ik!!!

Mag ik ook gewoon zeggen dat ie best geslaagd is? Zeker niet verkeerd, hoop dat ze meer van zulke modellen uitbrengen. Alleen jammer van de led-verlichting dat een beetje A4-achtig is.
Nette auto. 1.6 benzine trouwens ook 20% bijtelling.
Mooie bak! Een van de mooiste in z’n klasse. Fraaie neus, mooie lijnen op de zijkant en het geheel doet een beetje des Mazda6 dynamisch aan
Mooie auto!

Jammer dat het alleen maar kopieeren plakken is geworden.
Als ik die fotos bekijk stromen er zoveel autos door mn hersenen heen.
Maar tog mooi bakkie
the-budel-guy via Android app
ziet er mooi uit het merk wordt beter en beter.
-edit: probeer het eens met meer woorden-
Ziet er gewoon goed uit! :)
Maar kan niemand eens even de USA en Azië versie ernaast zetten. Ben nu wel benieuwd wat er nu daadwerkelijk anders is!
@mrdjm: ik had ze gepost maar mijn post is zonder reden verwijderd :S
@Atenza: Idd, heb ze deze middag gezien. En toen ik inlogde om een reactie te plaatsen, was ie weg. Vreemd. Waarschijnlijk een foutje? Verklaring voor, @Dennis?
@Esprit_de_Flandre: ze janken tegenwoordig als je foto’s van andere sites gebruikt.. ze hebben eerder al foto’s weggehaald toen ik de Mazda3 pre-facelift en facelift onder mekaar zetten.. maar ik ga natuurlijk niet hun wallpapers hier plaatsen. Te lange laadtijd
Lexus IS250C achterkant, zijkant van de nieuwe Avensis, voorkant wel vrij origineel. Ziet er algeheel wel goed uit naar mijn mening.
@sdk16420: Lexus vergelijking vind ik wat vergezocht. De Avensis nog meer. Enige overeenkomst is dat ze die lijn onderaan de portieren hebben

http://media.autoweek.nl/m/m1by1g1bfoh0_480.jpg
Mooi. Zeer mooi. Wie nu nog een Opel Insignia koopt is gek.

Mooier ook dan de Amerikaans/Aziatische versie.
@Esprit_de_Flandre: Amen, al was het alleen maar voor de bandenrekening…
@Gideon: Bandenrekening? Kosten banden onder een Insignia dan meer dan onder een ander auto?
Mooie wagen, vind alleen de motorisering een tegenvaller.
Maar dat heb ik wel vaker bij Hyundai.
@jack_abarth: Ik vind de motorisering ook zeer tegenvallen bij de Zuid-Koreanen. Neem bijvoorbeeld hun V6 van de Genesis Coupé ondanks de grotere cilinderinhoud is de 3,7L V6 van Nissan(-Infiniti-Renault) in elk opzicht beter. :?
Het is alsof ze altijd achterlopen die Koreanen. Hopelijk is hun keuze voor LiPo-accu’s eindelijk wel vooruitstrevend en innovatief genoeg in hybride technologie.
Spatschermen! Dat is zeker weten een rally uitvoering van de i40! ;)
@Dennis: Komt er ook een PHEV versie LiPo-accu’s van de i40? In US of A is de Sonata namelijk al leverbaar met PHEV techniek. Het is voor de bijtellingfreaks natuurlijk reuze interessant. :P
Ziet er goed uit, ben wel benieuwd hoe die moderne hyundai’s rijden.
Ik zeg mondeo. Saai, plomp, niet mooi.
Het lijkt net of jullie hem vinden lijken op andere auto’s. ;)
Het helpt niet dat al die plaatjes in het grijs zijn. Zet ‘m op de persfoto’s in iets opvallenders, en dan wel metallic. Dacia Duster-bruin zou ‘m wel staan, denk ik. Verder vind ik het een mooie wagen, al is het weer een beetje twijfelen tussen sedan en lange hatch. Maar dat is met veel auto’s.
Ben ik de enige die zich afvraagt wat dit ding weegt? Bijna tien seconde over 0-100km/u met 177pk(!)? Of heeft die twee liter zo’n laag koppel?
@RRenault: nee je bent niet de enige. Want inderdaad zijn de prestaties in relatie tot het vermogen magertjes. Misschien een gevalletje 207, 159, Insignia worden, prima auto’s maar goedkoop zwaar staal gebruikt waardoor prestaties en verbruik tegenvallen. Kan daardoor wel eens goedkoop worden.
de 1,7 diesel heeft maar 1pk meer dan de 1,6 benzine
en de diesel trekt 1 sec sneller naar de 100 en heeft een top die 3km hoger ligt. kan iemand mij dit nog een keer uitleggen?:P
@porsche9ff:

Hoog koppel is een optie, maar waarschijnlijk ook een compleet verschillende versnellingsbak.

Een motor kan nog zo goed zijn, als de versnellingsbak voor geen meter bij de motor past dan rijd te wagen gewoon niet fijn.
Best netjes voor een koreaanse
Ik vind hem mooi! strakke lijnen en zeker geen straf voor het wegbeeld;)
En voor de vergelijkers: voorkant: G-klasse, zijkant: Lincoln towncar, achterkant Ford F-150 pickup, daklijn van een M3 Coupe en ik ben een fietsbel. de vergelijkingen gaan helemaal nergens meer over…
@abevleeming: :lol: Een fietsbel…
dit is toch serieus een mooie wagen
Serieus, wat is hier mooi aan? Over smaak valt niet te twisten, maar als je dit mooi vindt heb je geen smaak!
@toospee: Ik heb geen smaak! Ik vind m geslaagd, nette wagen.
Ik begrijp de positieve reacties niet helemaal en staan absoluut in schreeuwcontrast op de negatieve reacties die over Audi’s worden gegeven ;P. Ten eerste de voorkant.. De koplampen hebben wat weg van de Audi A1… de grill is virtueel een Single frame grill zoals bij Audi (alleen vind ik deze niet zo mooi en strak als bij Audi) en de zijkant met name de lijn van de ramen heeft wat weg van de A7 Sportback. De achterlampen vind ik er een beetje goedkoop en Japans uit zien. Vreemd toch, dat veel van de reacties zo positief zijn. Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar dat jullie dit “mooi” vinden..
Ziet er goed uit, maar had om eerlijk te zijn ook zo een Ford-badge opgepast.

@kevinc: over smaak valt toch wel te twisten? Ik zie hier trouwens helemaal geen Audi in, heb je de goede afbeeldingen voor je?
@kevinc: Audi’s zijn saai, niet lelijk. Deze is redelijk speels ontworpen, veel opvallende kromme lijnen. Bij Audi is alles heel clean en strak, en daarbij nog extreem netjes in elkaar gezet. Maar om dat nou te gaan vergelijken met deze Koreaan? Ik zie er totaal geen Audi in. En het contrast met Audi snap ik ook niet, het meeste zie ik dat ze saai gevonden worden. Dat heeft toch niets te maken met dat iemand deze Hyundai mooi vind?
@Northwestern: Dat mensen Audi saai vinden is ook een kwestie van smaak. Zo heeft elk merk haar eigen kenmerken in de ontwerpen van de auto’s. Gek dat ook niemand de single frame ziet en de koplampen met de DRL zoals deze loopt in de A1 en de knipperlichten en Xenon lampen op de zelfde plek. de lijnen van de ramen aan de zijkant lijken toch echt duidelijk op die van de A7 sportback? Het is zoals velen hier zeggen een combinatie van veel elementen van verschillende auto’s (copy paste). Ik vind het in ieder geval niet zo’n mooie auto.
@kevinc: Ik zie er geen Audi in hoor. Niets tegen Audi, maar ook niets tegen Hyundai. Ik zie me eerder in deze rondrijden dan een A4. De prijs-kwaliteit verhouding doet het voor mij…
@kevinc: hoezo goedkope achterlampen? Gewoon rood met wit en met een aardig ontwerp. Alsof Europese merken van die geweldige achterlampen hebben..
@Atenza: Ik vind de achterlampen er op één of andere manier niet mooi uitzien maar dat is denk ik een kwestie van smaak blijkt hier. Ik kan begrijpen dat jij dit een mooie auto vind, aangezien die lijnen wel wat weg hebben van een Mercedes.
@kevinc: alsof ik een fan van Mercedes ben… dus omdat jij het niet mooi is is het goedkoop? Bijzonder… ik vind de auto mooi omdat ze het vloeiende van Nagare van Mazda wel geslaagd weten te krijgen zonder dat ie overdesigned wordt of uit verhouding. Auto oogt dynamisch en modern en daar hou ik van
@Atenza: in ieder geval niet van Audi heb ik gemerkt ;) maar ik heb al een idee van wat voor soort auto’s jij houdt en dat respecteer ik wel. De ontwerpen van Mazda vind ik ook mooi met het lijnen spel zoals zij die gebruiken. Wat deze auto betreft is het een kwestie van smaak.
@kevinc: ik hield heel erg van Audi. Maar dan zonder hangende kont, geknutselde lampenunits en overdreven chroom in de grille. Vorige A4, A6, A8 e.d vind ik fantastisch. De nieuwe A3 lijkt me eindelijk ook weer een echt mooie Audi te worden
Voor een Koreaan is het niet slecht. Alleen de Station zit er toch een stuk netter uit.
LED – à la sjonnie van het kamp – dagrijverlichting is een onorigineel goedkoop goedje wat er patserig en kinderachtig uitziet.
Voor de rest betaamt de auto mij wel, mooi design(hier en daar afgekeken, dat wel) en waarschijnlijk scherp geprijst. Dan mogen ze voor mij die LED dagrijverlichting lekker thuislaten, scheelt hun ook weer centen én lichtjes voor de kerstboom.
Mondeo ! Leuk ! :lol:
korea heeft weer gepikt van ford lijk de auto niet op de mondeo zoals alle andere modellen
Deftig voor een Koreaan. Zeker de mooiste Hyundai tot nu toe.
Ehm,…ja…beter dan de Pony LOL. (Vleugje Mondeo en profil ook i.d.d.)
@288gto: De Pony, Miljaar, waar jij nog mee afkomt. Ik weet er wel nog ééntje rijden…
“Het is een ruime sedan” Hoe weet je dat? De wielbasis is ongeveer even lang als die van een 3-serie en zo ruim vind ik die nou ook weer niet. :P

Ziet er trouwens al een stuk beter uit dan die logge i40 station. Maar nog altijd niet m’n ding.
Mooie auto maar ik ook vind dat ze best een 200 peeka GT tje mogen inzetten.
Voor de rest vind ik ook hier de LEDS net zoals bij alle andere merken niks.
@norge: Bedoel dus een 200 plus pk GT.tje
Zo, die acceleratietijd met 177 pk.. Hoe zwaar is dat ding wel niet? Vind hem verder wel best te pruimen.
toch jammer vind de Aziatische / Amerikaanse versie mooier en die heeft tenminste ook 200pk
@ralphbeen: chipje en je probleem is opgelost of import

ot: ik vind het een xf kloon
@bpc: kloon nog wel.. ondanks dat ze niet een ding gemeen hebben. knap hoor :)
@bpc: daarom ga ik em idd ook importeren haha
doet me heel sterk denken aan de mazda 6
opzich geen lelijke auto voor dagelijks gebruik
Als die ook nog eens lekker rijdt is dit de eerste Hyundai waar ik mezelf in zie rijden.
goedgekeurd. volgende…
Nee, niet zo mijn ding. Doe mij maar de nieuwe Jetta. En als het dan toch perse een Koreaanse sedan moet zijn, dan doe mij maar broertje Kia Optima.

http://www.autoblog.nl/gallery/Kia/Optima/slides/Kia_Optima_01.jpg
Best mooi, ik hou niet van vergelijken maar er is hier en daar wel een beetje copy/paste gedaan :-)
Geeft niet, doen we hier ook.

Nette auto dus, en zal best wel gaan verkopen denk ik als het nog een beetje fatsoenlijk rijd ook.
t is net een hummer…
ik zweer je: normaal was een koreaan niet echt kocht omdat je hem perse mooi vond, maar puur omdat die degelijk was. maar ik zweer (nogmaals) ik vind het echt $%^%$%^mooi geworden!!! ik vind een Koreaan mooi.. OMG.. net een morning after na dronken nacht.. hihi..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).