Porsche 911 Carrera 4 GTS vanaf €150.200,-

Auteur: , 27 Reacties

We hebben er weer een Porsche smaakje bij! De Porsche 911 Carrera GTS die kenden we al en hebben we in gereden. Dit model heeft nu vierwielaandrijving gekregen en zoals we van Porsche gewend zijn is er dus een 4-tje in de naam toegevoegd: Porsche 911 Carrera 4 GTS.

De optie is zowel op de Coupé als op de Cabriolet beschikbaar. De motor is niet veranderd. De 408 pk sterke 3,8 liter grote zescilinder is goed voor een maximum koppel van 420 Nm. Accelereren naar 100 duurt 4,6 seconden in de Coupé en 4,8 seconden in de Cabriolet. Met de PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) 7-speed versnellingsbak kan er nog 0,2 seconden van de acceleratietijd worden afgesnoept. Ter vergelijking: de achterwielaangedreven Carrera GTS trekt op zijn vlotst in 4,2 seconden naar de 100 km/u.

De verschillen tussen de Carrera GTS en de Carrera 4 GTS zijn verder minimaal. Naast het 4-tje in de typeaanduiding op z’n bips en portieren, spreekt Porsche in het persbericht over een reflector tussen de achterlichten op de Carrera 4 GTS.

De Coupé en Cabriolet zijn bij ons vanaf augustus leverbaar met een vanafprijs van respectievelijk 150.200 en 162.700 euro. Wil je toch liever gewoon uitsluitend achterwielaandrijving, dan hoef je voor een Carrera GTS zo’n 10K minder uit te geven.



27 reacties

Een van de attractieve punten van de GTS was net de bredere achterpartij die anders nooit (tenzij bij een GT3 RS (4.0) of GT2 (RS)) op een tweewielaangedreven 997 zit. Een vierwielaangdreven 997 heeft sowieso al die bredere achterpartij, maakt de 4 GTS wat minder speciaal en wat duur ten opzichte van de ‘gewone’ 4 of 4S (nu heb je enkel nog wat opsmuk en het motorpakketje als extra).
@StijnB: Ja, klopt. Maar kan iemand me dat uitleggen? Ik zou zeggen dat je bij een achterwiel-aandrijver die extra cm echt nodig hebt, en bij een 4wd niet: dat stukkie grip zit dan op de vooras. Dus voor simpele ik lijkt andersom me meer voor de hand liggen’?
En laat nu nèt de Porsche 911 GT3 RS 4.0 een mooie afscheid zijn van de 997 generatie komt de Carrera 4 GTS het verpesten. Bedankt… :?
@AutomotiveDesigner: Dus moet er NOG een komen. En daar komt vast ook een Cabriolet versie van dus we zijn nog wel even bezig met de 997 generatie :’).
Mischien kunnen ze er 6 wielen onder kwijt hebben ze weer 12 nieuwe modellen
Porsche heeft dat uitmelk-imago, kunnen ze die 2 en 4-wiel aandrijving niet gewoon als optie doen? Scheelt weer 394 modellen..
10k minder uitgeven voor een snellere auto? Wat een nutteloze toevoeging is dit.. Ik zou het wel weten!
@Daveee: Dat geloof ik best. Maar jij kiest dan ook van specs op een website. Als je erin rijdt, voel je hoe eng 400 pk en veel gewicht achter de achteras is. En als je ooit je achteras hebt voelen wegglijden toen je dat niet van plan was, klinkt 4wd opeens heel anders.
ze hadden die sport classic als afsluiter moeten doen
Reken maar dat er nog enkele tienduizenden euro’s bovenop die prijs komen.

Ik ken iemand met een Carrera 4S en die was nieuw €180.000,-
En met elke generatie wordt de auto lomper.. erg jammer. Imo blijft de 993 nog altijd het mooist. De 996 ging ook nog wel. De cabriolet is al helemaal een monster met dat gezwel bovenop de achterkant
Ik ben een porsche fan, mr wat mij betreft gaan ze nu toch echt wel te ver hoor. Porsche zou naar mijn mening alleen deze modellen moeten maken: Een carrera gts een gt3 rs 4.0 en een turbo s.
@ferrari2011: Van de 911 serie bedoel ik dan he
Wel moeilijk kiezen op d’n duur. Ik zou wachten op de nieuwe 911 eind dit jaar, want anders rij je met een “oude” rond in zomer 2012!
En ik vermoed dat Porschisten wel daar op zitten te wachten.
met het 3e remlicht in dat reflectorbalkje lijkt het kitt wel
En wanneer komt de Porsche 911 Carrera 4 GT3 RS Targa Super Sport Classic Limited Quasimodo-boggel uitvoering?
@Roelio: Die rijdt al rond als Eos.
@mout: XD
@Roelio: Ik geloof dat ze nog zo gek zijn om die te maken ook!
Uitmelken and then some!
opzich vind ik het niet erg dat Porsche zoveel varianten van de 911 maakt… maar ze pretenderen steeds dat ze weer iets geniaals brengen. Het is gewoon een variant! BMW doet ook niet alsof er een nieuwe auto komt als zij een nieuwe motor aan het gamma van de 5 serie toevoegen.
Targa GTS
GT3 GTS
GT3 GTRS
GT2 GTS
GT2 GTRS
Turbo GTS
Turbo S GTS
Etc.
Heerlijke wagen voor een redelijke prijs
150k? Daar heb je wel wat mooier voor. Laat ons zeggen… een Gran Turismo (ok die is wel niet zo goed, maar die performance laat je toch nooit ten volle tot uiting komen op de gewone baan)
Kappe nou he!

(Al zou ik nog steeds niet klagen als ze er eentje voor m’n deur parkeren..)
ik snap 1 dingetje niet…
De nieuwe 911 komt over een jaartje…
waarom dan al die versies op het laatste moment
En weer een modelletje erbij, zo verzieken ze wel echt hun klanten: waarde van die dingen keldert vanaf de 996 sowieso al als een vallend blok beton….

Mijn oom zal ook not amused zijn, heeft zijn 2wd gts net een week of 3. Wel een super speeltje trouwens!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).