Zo bouwt Audi de elektrische R8 e-tron

Auteur: , 14 Reacties

Vandaag heeft Audi wederom een tipje van de sluier opgelicht met betrekking tot de elektrische R8 e-tron die eind volgend jaar op de markt komt. Ze gunnen ons namelijk een kijkje in de hi-tech fabriek van quattro GmbH in Heilbronn-Biberach.

In 2009 verbaasde Audi de wereld met hun (eerste) elektrische e-tron conceptcar. Dit elektromonster met 4 elektromotoren heeft sindsdien zijn conceptachtige looks een beetje verloren en lijkt steeds meer op een reguliere R8 (met een elektrisch tintje). De elektrische R8 die we hier op de foto’s (en video) zien is weer een stapje dichter bij de productieversie gekomen. Het meest opvallende is dat nu plotseling de neus van de R8 LMS, oftewel de raceversie, op de e-tron zien zitten.

Zou dat gat bovenop de “motorkap” er zitten voor extra koeling? Of zou het alleen maar tot doel hebben om extra aandacht te trekken? Geen idee, maar Audi weet nog wel heel trots te melden dat de R8 e-tron dankzij zijn lichtgewicht body slechts 1.600 kilo weegt. Wat de exacte specificaties zullen zijn van de productieversie zullen we waarschijnlijk pas volgend jaar te weten komen.

De auto’s die nu gebouwd worden zijn allemaal nog pre-productieauto’s en worden gebruikt voor testwerk. Auto’s voor klanten zullen pas volgend jaar gebouwd worden.

In deze video kan je in elk geval al iets beter kennismaken de deze eerste elektrische Audi.



14 reacties

Nu heeft Audi al helemaal geen soul meer.
Jammerdan… Hij had zó mooi kunnen zijn…
Ben benieuwd wat er van Tesla overblijft als VAG zich met dit soort dingen bezig gaat houden.
@Laue: Wat blijft er van Tesla over als Daimler er zich mee gaat moeien? Ze hebben een tijd terug 10% in Tesla gekocht, wat één van twee dingen kan betekenen.

Ofwel gaan ze het helemaal opkopen, en wordt Tesla een Daimler-merk naast Mercedes, smart, Fuso, Maybach, …

Ofwel gaan ze het helemaal opkopen, en willen ze alleen maar de technologie van Tesla doorsluizen naar de bestaande merken, en houdt Tesla, als automerk, sowieso op te bestaan. De naam zal dan misschien nog gebruikt worden voor de technologie, maar meer niet…

Ik denk dat de laatste mogelijkheid het meeste kans maakt.
@Esprit_de_Flandre: De volgende generatie S-klasse zal inderdaad niet voor niets ook als elektrische variant komen.
vin die lucht happer in de front kap wel iets hebben
*********** nu had audi eens een apart, mooi design voor die eloktro-r8 en nu gebruiken ze het niet!!! Hier kan ik nu echt eens kwaad van worden zie!! Ik hooooooop echt dat hij zo NIET op de markt komt!
@love4sportcars: Je haalt dingen door elkaar. Er was een e-tron concept. Die concept gaan ze niet maken.

Wat ze wel maken, is de R8 e-tron. Dat heeft in feite niets te maken met de e-tron concept. Het is gewoon een R8 met een elektrische motor. Vandaar dat ie zo op de R8 lijkt, het IS gewoon een R8, maar met een andere motor. Vergeet die concept…
Ach is maar pre-productiemodel voor het testwerk. R8 is er inmiddels al een tijdje dus een facelift en dus met meer e-Tron concept trekjes klinkt veel logischer maar ze zijn gek als ze het productiemodel nu al zouden tonen
VAG heeft zo zijn voor en nadelen, de R8 spreekt mij niet aan. Dit zie je overigens ook bij de Aventador heeft ook een mooie belijning totdat je de Audi achterkant ziet waar ik niet echt warm van word.
Kijk die vloer mensen! Miljaar, ik heb nog nooit zo’n propere fabrieksvloer gezien. Ik moet dringend meer Duitse fabrieken bezoeken…
@Esprit_de_Flandre: Tss.. zo kan ik het ook, in dat ding zit geen olie.. :mrgreen:

OT: Waarom zijn die stroomkabels altijd oranje? Walgelijk! En dat is bij ieder merk. Waarom niet gewoon zwart? Veel mooier / netter toch?
@Freewarefreak: Veiligheid zeker? Zodat de brandweer ze goed ziet liggen als ze je moeten eruit knippen…
Allemaal mooi en fijn, snel efficiënt spul dus als het aan Audi ligt. Klaar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).