Oakley maakt nu al Lamborghini Aventador LP760-2

Auteur: , 20 Reacties

De Lamborghini Aventador inspireert vele mensen, zo ook de tuners van Oakley Design. Ze kleden de LP700-4 uit, doen hun ding en laten haar lichter en sneller heen gaan. Vijf maal.

Voor de Aventador heeft Oakley een verbeterde versie van haar tuningpakket voor de Ferrari 458 Italia bedacht. Hierin pakken ze alles aan. Het gewicht moet omlaag, het vermogen omhoog. Een nieuw in- en uitlaatsysteem en een ‘chipje’ moeten zelfs 760pk mogelijk maken. Ondertussen komen de aandrijfassen naar de vooras er onderuit.

Met de nieuwe titanium uitlaat besparen ze 30kg, per wiel besparen ze 4kg. Er worden nog geen cijfers genoemd maar ga er vanuit dat ook de tweewielaandrijving-conversie zo’n 50kg zal besparen.

Het eindproduct zal niet de vriendelijkste auto op de weg worden. Voor puristen biedt deze tuner wellicht uitkomst. (bron: jackdarton.com)



20 reacties

Kijk, zo hoort het.
Is dat nog wel te rijden met 2 wiel aandrijving wel vet hoor daar niet van
@E34M5Touring: staat iets over in z’n blog.
@Bwlian: Tnxs
Je betaald flink wat voor zon Aventador, waarom krijg je daar niet gelijk een titanium uitlaat bij?
En dat hele ding is inmiddels zon beetje van carbon en nog weegt ie bijna 1600kg, waar komt al dat gewicht vandaan?
@GOD: waarschijnlijk toch weer allerlei luxe onder invloed van de VAG groep?
@GOD: titanium is zeer moeilijk te lassen, de naden gaan snel lekken, er kan ook geen garantie op woren gegeven af fabriek door de strenge eisen. After marktet daarentegen kan en mag een tuk meer.
Ik vind deze controverse wel ok, je hebt er ook van die sjoniies tussen zitten die het totaal verkeerd aanpakken, voor het eerst in tijden lijkt me dit wel wat
Yeah Nice,die paintjob doet het Design goed zeker in het laatste plaatje van ‘rotarypowah’. De specs klinken goed, alleen die 4wd er nog ff uit idd.

ben het ook wel eens dat die uitlaat fabrieks-AF al van titanium had mogen wezen.
Netjes, al vraag ik me af of die conversie naar alleen achterwiel aandrijving zo’n verbetering zal zijn
Weegt die extra aandrijving “maar” 50 kg?
@SimonMc: Precies, er staat rond de 85 in z’n blog :P
Beetje jammer van de buitenspiegels, maar voor de rest picobello !
De auto was al mooi, maar de mannen bij Oakley hebben er een meesterwerk van gemaakt gruwelijk gewoon. Subtiel mooier geen rare fratsen, geen blimbling, niet extreem anders, geen lelijke velgen.

Ik vind deze echt geslaagd, het is een van mijn meest favoriete auto’s. Enige kritiekpunt vond ik het interieur vooral het dashboard had mooier gekund naar mijn mening.

Zet de Aventador maar voor mijn deur.
Credit voor het design gaat wel naar Jack Darton, wat kan die gast toch fotoshoppe.
Zeer geslaagde veredeling deze mogen ze zo uitbrengen. Ben ook de oakley design 458 tegen gekomen op circuit park Zandvoort en die vond ik ook al erg mooi.
Huh!?

Moeten de eerste Aventador’s nog niet uitgeleverd worden???
Mooi Photoshopje dus, en vermelde vermogen pure speculaties!
Ziet er inderdaad goed uit ,beetje zoals hij af fabriek zou moeten wezen .
Vierwielaandrijving mogen ze echter van mij laten zitten .
Blijft het een beetje bruikbaar buiten het circuit ook.
Oke dit ziet er erg goed uit. Dit noem ik pas tunen/verfijnen. Geen gekke fratsen, geen poespas, gewoon subtiel te werk gaan en voila, zo krijg je de Aventador mooier. Voor mij mogen ze ‘m zo voor mijn deur parkeren/weggeven! (Alhoewel er geen debiel bestaat die zoiets zou doen.)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).