Ha! Eet dat hippies! De beste manier om je Nissan Leaf te snelladen is met een "fuck you auto" van Toyota ervoor!
Vincent Everts speelt de hoofdrol in deze tranentrekker van formaat. Wie? Vincent Everts! Die kent u toch wel? Niet? Welnu, onze vrienden van Geenstijl schreven ooit het volgende over de beste man:
Spammer. Doet alles voor geld. Eruit getrapt bij Emerce. Kaalhoofdig, wit pak, op Segway. Do we need to say more? Voorspelde ooit dat trendwatchen heel erg groot ging worden. Camera’s beginnen te zweten als ze hem moeten filmen.
Enfin, Vincent heeft van Leaseplan een Leaf gekregen en mag daar een beetje reclame voor maken. Prima uithangbord (dit meisje was volgens de redactie overigens een beter reclameobject geweest) voor elektrisch rijden natuurlijk, maar Vincent heeft onbedoeld bewezen dat de wereld gewoon nog niet klaar is voor elektrisch rijden. Het verhaaltje is hemeltergend: Vincent moet naar het verjaardagsfeestje van zijn dochtertje, maar zijn accu is leeg. Helemaal niet in scène gezet verder hoor, echt niet! Maar goed, wat nu? Gelukkig is er een knakker met een bril en een hete aardappel in zijn keel. Oh, en met een Toyota Tundra. En met die combinatie kan je dus prima een Leaf opladen. Hoe dan? Dat zullen we je uitleggen!
De Leaf slaat remenergie op waarmee je de auto vervolgens weer aan kan drijven. Hang je Leaf achter een 400 pk sterke Tundra en laat je slepen met je voetje op de rem en in 10 minuten laad je een kleine 75 kilometer actieradius bij. Nou ja, bijna dan, want van dit trucje raakt de boordcomputer van je Leaf wel ernstig in de war. Het is ongeveer driekwart van de door de Leaf genoemde kilometers, zo bleek uiteindelijk. Toch nog altijd vele malen sneller dan aan de stekker in ieder geval. Autoblog Top Tip! Een snellader voor je Nissan Leaf is verkrijgbaar bij Toyota USA vanaf een kleine 25.000 dollar.
Met dank aan Remco voor de tip.
43 reacties
Ik zou zeggen: ANWB koopt een duizendtal van die Tundra’s die snelwegen op en neer rijden.
Aanhaken kost 3 euro en brengt je opgeladen en wel naar de volgende stad! (wel rem loslaten als je accu vol is!)
Meerdere auto’s trekken zal ook nog wel lukken, en je kan je krantje lezen..
Voor de prijs van een 316i (NL) heb je daar een kale Ford Mustang GT 5.0 met 420pk.. Ga je mee verhuizen?
(als voorbeeld kun je camaro nemen. in amerika kost het ,pak ‘m beet 30 mille, hier in holland: €91.995,- zie hieronder)
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/23/chevrolet-camaro-in-nederland-83-995-euro
– Je kan je electrische auto ermee opladen
– Als de electrische auto opgeladen is, doe je deze voor de trekkende auto. in dit geval een Toyota Tundra
Ik zeg: win win situatie
Hybride (H)
Een camper die een auto sleept
Een elektrische auto gebruikt zijn echte remmen (schijf/trommelremmen) alleen als je echt hard remt.
Als je op een normale manier remt zal de elektromotor dienst doen als generator.
De energie die bij een conventionele wagen word omgezet in warmte(door schijf/trommelremmen), word bij een elektrische wagen omgezet in elektrische energie die op zijn beurt de batterijen terug oplaad.
In dit filmpje spelen ze goed vals door gewoon constant te blijven remmen terwijl hij voortgesleept word. of er nu stroom van de batterij naar de elektromotor gaat(rijden) of stroom van de elektromotoren naar de batterij(remmen/vooruitslepen), dat maakt niet veel uit hoor.
OT: LOL!
In echte noodgevallen is dit nog wel een handige feature!
Ik vind da de fabrikanten hun auto er op mogen aanpassen en het als een marketingtruc mogen gebruiken.
Ik kan de computer van de auto best wel begrijpen. Als je 10 minuten remt sta je normaal al lang stil!
De ‘klacht’ dat 4 Nissan kilometers 3 echte kilometers zijn heeft te maken met het feit dat de energie-inhoud van een batterij bepalen behoorlijk moeilijk is. Het zal deels ook wel aan de rijstijl gelegen hebben.
De computer zou dit moeten begrijpen, ik neem aan dat er stroom(richting) wordt gemeten. Anders zou het remmen bij tegen- of meewind ook rare waardes geven. Ik vrees dat die radiuskm’s iets te positief worden weergegeven.
Gewoonlijk meten ze de spanning over de batterij, niet zozeer de energie die er in of er uit gaat(die is door verliezen niet dezelfde). En aangezien de batterij een chemische cel is kan het bij kortstondig snel opladen een hogere spanning geven, maar eens de batterij wat gestabiliseerd is zal hij terug de werkelijke energie geven.
Ow en als je een filmpje maakt, zet je mobiel UIT pannekoek!
Gewoon een agreggaat bovenop je Alpen-Kreuzer binden, draad naar voren en je kan doorlopend blijven laden en in een keer naar de camping in zuid-Frankrijk….
De Tundra is echt niet normaal! Pracht wagen.
Hehe.. Eén piepklein detail: een Leaf heeft geen versnellingsbak :D
Een leaf heeft natuurlijk wel een versnellingsbak
Oops, I stand corrected. Hij heeft weliswaar maar 1 versnelling, maar daar zit wel een reductiebak op. En die reductie heeft 1,1 liter olie nodig :)
http://nissanleafwiki.com/images/8/80/Leaf_owners_manual_2011-Nissan-Leaf.pdf
Autoblog; welke koers varen jullie??