Nissan Leaf opladen met een 400 pk Toyota Tundra

Auteur: , 43 Reacties

Ha! Eet dat hippies! De beste manier om je Nissan Leaf te snelladen is met een "fuck you auto" van Toyota ervoor!

Vincent Everts speelt de hoofdrol in deze tranentrekker van formaat. Wie? Vincent Everts! Die kent u toch wel? Niet? Welnu, onze vrienden van Geenstijl schreven ooit het volgende over de beste man:

Spammer. Doet alles voor geld. Eruit getrapt bij Emerce. Kaalhoofdig, wit pak, op Segway. Do we need to say more? Voorspelde ooit dat trendwatchen heel erg groot ging worden. Camera’s beginnen te zweten als ze hem moeten filmen.

Enfin, Vincent heeft van Leaseplan een Leaf gekregen en mag daar een beetje reclame voor maken. Prima uithangbord (dit meisje was volgens de redactie overigens een beter reclameobject geweest) voor elektrisch rijden natuurlijk, maar Vincent heeft onbedoeld bewezen dat de wereld gewoon nog niet klaar is voor elektrisch rijden. Het verhaaltje is hemeltergend: Vincent moet naar het verjaardagsfeestje van zijn dochtertje, maar zijn accu is leeg. Helemaal niet in scène gezet verder hoor, echt niet! Maar goed, wat nu? Gelukkig is er een knakker met een bril en een hete aardappel in zijn keel. Oh, en met een Toyota Tundra. En met die combinatie kan je dus prima een Leaf opladen. Hoe dan? Dat zullen we je uitleggen!

De Leaf slaat remenergie op waarmee je de auto vervolgens weer aan kan drijven. Hang je Leaf achter een 400 pk sterke Tundra en laat je slepen met je voetje op de rem en in 10 minuten laad je een kleine 75 kilometer actieradius bij. Nou ja, bijna dan, want van dit trucje raakt de boordcomputer van je Leaf wel ernstig in de war. Het is ongeveer driekwart van de door de Leaf genoemde kilometers, zo bleek uiteindelijk. Toch nog altijd vele malen sneller dan aan de stekker in ieder geval. Autoblog Top Tip! Een snellader voor je Nissan Leaf is verkrijgbaar bij Toyota USA vanaf een kleine 25.000 dollar.

Met dank aan Remco voor de tip.



43 reacties

Haha LOL
@Jokkebrok: inderdaad!

Ik zou zeggen: ANWB koopt een duizendtal van die Tundra’s die snelwegen op en neer rijden.
Aanhaken kost 3 euro en brengt je opgeladen en wel naar de volgende stad! (wel rem loslaten als je accu vol is!)
Meerdere auto’s trekken zal ook nog wel lukken, en je kan je krantje lezen..
$25.000 voor zo’n bakbeest? Je kunt wel merken dat ze daar geen energielabels hebben.
@sdk16420: Kun je nagaan. Je rijdt daar een dikke V8, leer, alles elektrisch en verwarmd voor iets van 30k dollars. Voor dat geld rij je hier een Golfje 1.4 Comfortline? Waar is het fout gegaan…?!
@barney:
Voor de prijs van een 316i (NL) heb je daar een kale Ford Mustang GT 5.0 met 420pk.. Ga je mee verhuizen?
@sdk16420: als je hem naar Nederland importeert en vervolgens alle bpm etc betaald dan ben je op z’n minst €85.000,- kwijt…

(als voorbeeld kun je camaro nemen. in amerika kost het ,pak ‘m beet 30 mille, hier in holland: €91.995,- zie hieronder)
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/23/chevrolet-camaro-in-nederland-83-995-euro
Weer een punt om de brandstof auto toch te behouden.

– Je kan je electrische auto ermee opladen
– Als de electrische auto opgeladen is, doe je deze voor de trekkende auto. in dit geval een Toyota Tundra

Ik zeg: win win situatie

Hybride (H)
Dit zie je toch wel is in Amerika?
Een camper die een auto sleept
@BetaArkUser: dat zie je hier dagelijks hier in de VS.. Gekste wat ik heb gezien is een camper met dubbele as en de grote van 2 Nederlandse tourbussen met daarachter een aanhanger met daarin een Jeep Grand Cherokee en 2 quads.. In de bus zelf zat nog een Harley en een crossmotor.. Geweldig land!
Vermoeiende man, had ik net nodig voor m’n middagdutje
Hahaha komisch. Die Tundra is echt een dikke beest. Ik zou em graag voor mn deur willen.
lekkere computer dan
Raken de remmen dan niet oververhit? (fading) met 90 vlak achter die pick up met het risico niet te kunnen remmen.. Lekker veilig :P elektrisch rijden is (nog) niet alles zo te zien!
@vali1992nl: ik denk niet dat je stroom opwekt met “gewoon remmen” ;-) Ga jij eerst je school maar afmaken!
De Tundra is serieus de enige Pick-Up die ik in Rotterdam zie rijden. En dat is bijna dagelijks. Pas als je er naast staat met je fiets/Golf+ (lesauto) merk je pas hoe groot dat ding is.
@Roeljo net zo groot ongeveer als een Dodge RAM 1500 en Ford F150 Raptor toch?
@vali1992nl: Geen verstand van elektrotechniek?
Een elektrische auto gebruikt zijn echte remmen (schijf/trommelremmen) alleen als je echt hard remt.
Als je op een normale manier remt zal de elektromotor dienst doen als generator.

De energie die bij een conventionele wagen word omgezet in warmte(door schijf/trommelremmen), word bij een elektrische wagen omgezet in elektrische energie die op zijn beurt de batterijen terug oplaad.

In dit filmpje spelen ze goed vals door gewoon constant te blijven remmen terwijl hij voortgesleept word. of er nu stroom van de batterij naar de elektromotor gaat(rijden) of stroom van de elektromotoren naar de batterij(remmen/vooruitslepen), dat maakt niet veel uit hoor.

OT: LOL!
In echte noodgevallen is dit nog wel een handige feature!
Ik vind da de fabrikanten hun auto er op mogen aanpassen en het als een marketingtruc mogen gebruiken.
Ik kan de computer van de auto best wel begrijpen. Als je 10 minuten remt sta je normaal al lang stil!

De ‘klacht’ dat 4 Nissan kilometers 3 echte kilometers zijn heeft te maken met het feit dat de energie-inhoud van een batterij bepalen behoorlijk moeilijk is. Het zal deels ook wel aan de rijstijl gelegen hebben.
@vale46: 10 minuten lang remmen zoals bij een bergafdaling? Zelfs een uur is niet ongekend.
De computer zou dit moeten begrijpen, ik neem aan dat er stroom(richting) wordt gemeten. Anders zou het remmen bij tegen- of meewind ook rare waardes geven. Ik vrees dat die radiuskm’s iets te positief worden weergegeven.
@defl8: Bergaf..nog niet aan gedacht!
Gewoonlijk meten ze de spanning over de batterij, niet zozeer de energie die er in of er uit gaat(die is door verliezen niet dezelfde). En aangezien de batterij een chemische cel is kan het bij kortstondig snel opladen een hogere spanning geven, maar eens de batterij wat gestabiliseerd is zal hij terug de werkelijke energie geven.
Ehhh… sinds wanneer kun je een automaat niet in zijn neutraal (N) zetten? :? Beetje lastig hè als je door een wasstraat getrokken wordt!
Ow en als je een filmpje maakt, zet je mobiel UIT pannekoek!
Geweldig. Ik voel een nieuwe trend aankomen; hoe zeik ik de Leaf af. En terecht, hoe durven ze zo’n half ontwikkeld product op de markt te zetten?
Tip voor de Nederlanders met een Leaf of I-Miev op vakantie:
Gewoon een agreggaat bovenop je Alpen-Kreuzer binden, draad naar voren en je kan doorlopend blijven laden en in een keer naar de camping in zuid-Frankrijk….
Waarom zou je die Leaf niet mogen slepen? Moet toch altijd kunnen in noodgevallen. Gaat prima zo te zien!
Even aan m’n pa laten zien… die wilde ook een Tundra 5.7 V8 Crewmax kopen in België dan (hij woont daar), waar ook de auto prijzen goedkoop zijn (relatief gezien).
De Tundra is echt niet normaal! Pracht wagen.
Dat is mijn oom! Even voor de duidelijkheid, hij maakt GEEN reclame voor de leaf. Hij wil zelf ondervinden hoe elektrisch rijden is, en heeft daarom samen met die met met de Tundra Leafplan.nl opgericht. De bedoeling is dat hij meerdere elektrische auto’s gaat testen hierna (Opel ampera etc). Tot nu toe is hij inderdaad niet tevreden met de leaf, actieradius is te weinig!
Een automaat(leaf) mag je niet slepen omdat: de Olie in de versnellingsbak niet word rondgepompt als de motor niet draait, en dat is niet zo best voor de versnellingsbak.
@bmw0m:

Hehe.. Eén piepklein detail: een Leaf heeft geen versnellingsbak :D
@baasbas

Een leaf heeft natuurlijk wel een versnellingsbak
@bmw0m:
Oops, I stand corrected. Hij heeft weliswaar maar 1 versnelling, maar daar zit wel een reductiebak op. En die reductie heeft 1,1 liter olie nodig :)

http://nissanleafwiki.com/images/8/80/Leaf_owners_manual_2011-Nissan-Leaf.pdf
Bedankt voor de uitleg! Weet idd niks van elektrotechniek :P studeer commerciële economie, dus niet aan de tu :D school afmaken maakt me dus nog niks wijzer op dit gebied, daarom vroeg ik het ook ;)
Ik zeg nw winstpakker voor mijn Tundra ha ha. Lage HSB, verzekering, LPG, bijtelling en nu dit! Ik wist wel dat het een multifunctionele auto was maar hier had ik nog niet aan gedacht.
Hulde!!!
Beetje jammer van het taalgebruik van de aanhef. Quasi streettaal….op welke doelgroep richt autoblog zich? Op de 15 jarige puistenkop? Deze rubrieken stroken m.i. niet met de superfilmpjes/reportages van Wouter en consorten welke met een knipoog richt op de volwassen (lees kapitaalkrachtige autoliefhebber)
Autoblog; welke koers varen jullie??
@wolf: AB probeert iedereen tevreden te stellen, dus is niemand tevreden. Misschien ware het een idee om een filter te kunnen instellen die alle rommelberichten eruit haalt…
Schitterend gevonden :D
Dus een enterhaak in je leaf voor het grijpen hebben is een optie als je accu leeg is ,dan kan je gewoon lekker volgetrokken worden door een vrachtwagen.
Fantastisch filmpje, en een fantastische Tundra.
Dus… Een elektrische auto is ideaal als je in de Alpen of de Pyreneeën woont. Uiteindelijk daal je evenveel als je stijgt, dus steeds met een vrij volle batterij weer thuiskomen…
@Esprit_de_Flandre: Daarom rijd mijn auto zo zuinig:D Vroeg me al af waarom.
@Esprit de Flandre…Grapje zeker.
Die tundra gozer lijkt wel n beetje op youp van t hek
tundra: machtige wagen: 381 Amerikaanse paardjes en ook nog eens 546 nm koppel. wat als er een evengrote diesel was..??? dus ong. 6 l. v8 diesel 600 pk / 1200 nm koppel (reken maar om zelf: techniek is ver gevorderd…)
@bigcar: in de afgelopen 2 jaar dan wel te verstaan….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).