Dit is de nieuwe BMW 1 Serie! [updated]

Auteur: , 319 Reacties

Alstublieft, de eerste foto's van de 'nieuwe' BMW 1 Serie die naar goed web 2.0-gebruik al vroegtijdig op het internet terecht zijn gekomen.

De opvolger van de huidige Einser staat klaar om zijn opwachting te maken. Het kan nu niet lang meer duren voordat BMW alle info, afbeeldingen en video’s vrijgeeft, maar tot die tijd moeten we het met DEZE vijf zes pics doen. En de summiere info die voorhanden is.

Een van de meest opvallende nieuwtjes aan deze 1 Serie is ongetwijfeld de nieuwe turbogeblazen en 245 pk sterke 2.0 viercilinder die hierin komt te liggen, en daarmee een heerlijke zes-in-lijn motor buitenspel zet. En de kans bestaat dat BMW’s aangekondigde driecilinder koffiemolens hun weg naar de next-gen 1 Serie zullen vinden. Verder is het nog even afwachten op het persbericht van BMW, dan kunnen we jullie meer over de motorisering vertellen en ook welke zuinige diesels op de optielijsten zullen verschijnen.

En van buiten? Nou, qua uiterlijk is het meer een evolutie dan een revolutie. Wel is de auto gegroeid aan alle kanten. Wordt vervolgd! (via: motor-traffic.de)

UPDATE 04-06-2011
Er zijn naast een heleboel foto’s ook wat (voorlopige) specificaties uitgelekt van de nieuwe 1 Serie (F20. Hieronder even de hoogte-/dieptepunten.

– Twee verschillenden “bloedlijnen”: “Sport Line” (rood) en “Urban Line” (blauw)
– Lengte: 4,32 (was 4,24)
– Wielbasis: 2,69 (was 2,66)
– Breedte: 1,77 (was 1,75)
– Standaard start-stop & andere EfficientDynamics frutsels
– Debuut = IAA Frankfurt (september)

Benzinemotoren
116i: 136 pk/220 Nm, 0-100 km/u: 8,5 sec, top is 210 km/u, gem. verbr. is 5,5 l/100 km (129 gr Co2/km)
118i: 170 pk/250 Nm, 0-100 km/u: 7,4 sec, top is 225 km/u, gem. verbr. is 5,8 l/100 km (134 gr Co2/km)
Beide uitvoeringen hebben een 1.6 liter viercilinder turbo.

Dieselmotoren
116d: 116 pk/260 Nm, 0-100 km/u: 10,3 sec, top is 200 km/u, gem. verbr. is 4,3 l/100 km (114 gr Co2/km)
118d: 143 pk/320 Nm, 0-100 km/u: 8,9 sec, top is 212 km/u, gem. verbr. is 4,4 l/100 km (115 gt Co2/km)
120d: 184 pk/380 Nm, 0-100 km/u: 7,2 sec, top is 228 km/u, gem. verbr. is 4,4 l/100 km 116 gr Co2/km)
Er ligt altijd een 2.0 liter viercilinder turbo onder de motorkap.

In een later stadium komt er ook nog een 116d EfficientDynamics Edition met een Co2-uitstoot van slechts 99 g/km.

Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak, behalve de 120d. Die heeft standaard een 8-trapsautomaat. Die automaat is ook een optie op alle andere modellen.

Prijzen
116i: 27.950 euro
118i: 30.750 euro
116d: 29.990 euro
118d: 31.950 euro
120d: 36.200 euro (standaard met 8-trapsautomaat)
Alle uitvoeringen komen in aanmerking voor een bijtelling van 20%.



319 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Nog lelijker dan de vorige 1 serie hatch…
@jensdm: je haalt me de woorden uit de mond.
@288gto: idem!
de schetsen zijn wel strak!
@jensdm:
Poging gedaan dit mooi te vinden, poging gefaald.

Wat een lelijk misbaksel(zeg ik als BMW lief hebber)
@Arnold-JR: ben zelf ook een bmw fan, maar deze slaat echt alles. De 1 serie hatch heb ik nooit mooi gevonden.
@jensdm:
En dat is best zonde, want Mercedes laat tot nu toe erg leuke concepten zie rond hun nieuwe A klasse.
Auto’s van dat formaat/klasse kunnen ze echt wel wat van maken, helaas laat BMW het niet zien.
Moet ik wel zeggen dat ik de huidige 1 coupe niet verkeerd vind ogen.
@jensdm: Gek he, BMW en Mercedes proberen het wel in hatch-land, maar de ontwerpen trekken op niets.
De nieuwe A zou wel eens minder erg kunnen worden, maar het is dan ook al de derde poging…
@jensdm: En toch gaat ie weer goed verkopen. Zucht…
@jensdm: Inderdaad. Als ze een Volkswagen badge op de achterkant hadden geplakt had ik het ook geloofd..
@mariodv: idd, vind de achterzijde best geslaagd, als Polo….. niets ten nadele van VW. Maar de hoeveelheid Astra/Polo gehalte is wat mij betreft erg groot. Over de voorzijde durf ik, als BMW liefhebber, niets te zeggen (zo lelijk vind ik die, een soort aftreksel van de X1 die ik ook ronduit lelijk vind). Zal ongetwijfeld heerlijk rijden. Ben wel fan van de volhardendheid van de RWD op dergelijke auto’s. Wellicht onlogisch, maar getuigt ook van karakter. Daarvoor hulde.
Wow wat voor een Koreaanse grap is dit nou weer… Ziet er erg slecht uit, buitenproportionele koplampen, helemaal in vergelijking met de kleine grille. Kotslelijk.
Maakt me niet uit wat voor motor er in komt.. Deze wil ik toch niet…JAK ( begon de einser eindelijk mooi te vinden 2010 – .. )
Die achterlichten zijn echt spuuglelijk. Ik hoop echt dat deze foto’s één of andere grap zijn :S
@exclusivv:
en de koplampen dan??
die zijn veeel te groot in verhouding me de rest en zo klungelig geplaatst, precies de lichten van een 7 die ze op de 1 hebben geplakt.. lelijk.. zeer triest. deed Chris het toch pak beter
Ik dacht eerst dat dit een grap was, de A3 heeft nu helemaal geen tegenstanders meer
@W115: De A3 is wel de laatste auto die ik zou gaan rijden.
Echt 0.0% emotie of orginaliteit.
Ik wou de 125 of 130 halen.
Heb de A klasse van Mercedes overwogen, maar helaas voorwiel aangedreven.

Dus ga wel voor de 325i, dat is jammer want ik hou van het concept hothatch.
What’s up met die lelijke buitenspiegels (niet in kleur?) en zo te zien zijn er duidelijk 2 verschillende “gezichten” voor de 1 Serie (zie rood vs blauw). Zoiets probeerden ze overigens ook al duidelijk te maken in de teasercampagne.
Wow Hier word ik gewoon bang van zo lelijk hahaha ! dit is zeker geen vooruitgang ~!
the-budel-guy via Android app
nieuw ??? nieuw ??? facelift zullen we maar zegen. en in mijn opzicht is hij enorm gefaald. geef mij de *oude* maar wel de 2deurs
@the-budel-guy: Met nieuw bedoelen ze een nieuw chassis(daar heeft hij toch??). Als je een opvolger maakt is hij ooit echt “nieuw” hé.
En bmw denkt hier ook echt mensen mee aan te trekken die er in moeten gaan rijden?
Ik schrok gewoon toen ik dit op de frontpage zag! Ik daag elk BMW liefhebber uit om een poging te doen dit mooi te vinden.

Gatverdamme!


…arme BMW fans ik heb medelijden met jullie.
Het was ook niet meer hoe het vroeger was. Wat mis ik toch de E34.
@exotic:

Heb je uitdaging aangenomen, maar het lukt me inderdaad voor geen meter… Wat een misser is dit zeg.
@exotic: je hebt gelijk…heb me suf gezocht…niks gevonden wat me aanspreekt (hoewel interieur prima is)…zucht…
@exotic: Nou mogen de BMW fanboys een keer het gene doen wat jullie audi fanboys altijd al doen! Hij is inderdaad niet erg mooi, maar misschien als je hem ziet rijden is het wel een leuke wagen.
@drivingpleasure: Nee, dat is niet waar, ik vind alle Audi’s tot nu toe nog mooi, alleen een beetje veel van hetzelfde ;)
1 april is laat… Damn. Hoe fout is dit. Voorkant oogt véél te zwaar.
Absoluut volstrekte misser dit.
Komaan, waar slaat die achterkant nu op??
Zum kotzen! Hoe krijg je het van je tekentafel af. Die nieuwe Einser ziet er onwijs misvormd uit. BMW, shame on you!
Typisch zo’n ontwerp wat gewenning nodig heeft. Bij de 6-serie waren ook veel mensen niet overtuigd, maar als je hem op straat ziet staan is hij echt prachtig. Ik vindt de voorkant eigenlijk best okee, alleen de achterkant moet ik nog aan wennen.
@Alpinaa: Haha. Ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Deze foto’s laten toch wel veel mensen schrikken.
the-budel-guy via Android app
@Alpinaa: de tijd zal het leren bij de vorige 6 serie was dat zeker het geval. maar tot nu toe is die nieuwe weg van BMW mij niet goed bevallen
@the-budel-guy: De nieuwe 6 steekt mij ook dik tegen. Er is gewoon iets mis met het model.
@Alpinaa: Er was toch eens een Mercedes ontwerper die zei (vrij vertaald): “als je een model direct mooi vind is het mislukt”

Dat gaat bij deze 1serie ook weer op. Ik ben er nu niet echt weg van maar met de goeie velgen en kleur wordt dit weer een pracht auto zodra hij echt op de weg rijd.
@Donstil: precies!bij de vorige 1-setie schreeuwde ook iedereen moord en brand. Nu vindt ik het een van mooiste Bmw’s van het momemt.
@Alpinaa: Zegt dat iets over de 1-serie, of over wat er sinds die tijd verschenen is?
een BMW fan zal niet zo snel voor n 1 serie gaan eerder n 3 of een 5 serie . zeker niet n 1 serie die dingen wegheeft van een 530gt
@206xsblack: dit is geen goed teken voor de volgende 3 serie
@206xsblack: Waarom zouden BMW-fans voor een 3 of 5 kiezen in plaats van een 1? Een 3 als je de ruimte nodig hebt, maar anders is een 1 prima.
@youngtimer: Je hebt ook zoveel ruimte in een dreier…
@meneersander: Genoeg, tenzij je te veel kinderen of te veel troep hebt.
@meneersander: Achterin een 3 zit je nog best riant. Doet niet veel onder voor de 5 serie of E class. Geldt ook voor de C-class, maar goed ik ben ook maar 1.76m
@youngtimer: Bmw Fans nemen liever een occassion 3 serie dan een nieuwe 1 serie. Het zijn voornamelijk mensen die liever niet in een astra willen rijden, maar een bmw. En die kiezen sneller voor een goedkope 1 serie met wat gadgets dan een wat duurdere 3 serie.

Vind het wel vaag hoor dat bmw ons laat schrikken met dit gedrocht. Zal toch wel 1 iemand te vinden zijn die tijdens de ontwerpfase zou moeten zeggen: “Ho stop! Wat je nou aan het doen ben dat kan echt niet!”
@JamesBond007: ja precies! ik neem aan dat iedereen bij bmw moet instemmen met het model, dat betekent dus dat iedereen het model geslaagd vind. Ik snap er niets van, wat een lelijk ding. Ik denk dat bmw over hun top heen is. Zo vind ik ook de vorige 5 serie mooier en qua motoren had je meer cilinders.
@bomber888: niet mee eens, de nieuwe 5-serie is een ontzettend ingetogen schoonheid ! En verkoopt dus als een tierelier…
@Megakix: tikkie te ingetogen. Ansich een prachtige auto maar in zwart of donkerblauw totaal niets zeggend.
@206xsblack: als BMW fan moet ik een 1 serie gaan rijden. Ik had een 3 serie en dan een 5 serie maar door de hoge benzine prijs is het niet meer te betalen. Zeker niet een 5 serie die bijna 1 op 5 á 6 rijd. Maar de 1 serie kan niet tippen aan een 5 serie maar vergelijk de 1 serie met andere kleine modellen en dan kom je uit de je niet beter kan krijgen dan een 1 serie.
@jpmontoya: Serieus? Een 1 Serie kan niet tippen aan een 5 Serie?
a) hij kost de helft
b) het is ook nog eens niet waar. Een 5 is 400 kilo zwaarder. Als dat beter reed, probeerden fabrikanten wel om hun auto’s zwaarder te maken in plaats van lichter, denk je niet?
Oef!

Alle bimmerfans veel succes met het rechtpraten van dit ontwerp, you’re gonna need it!
@C6_R: Ik ben BMW fan. Dat wil niet zeggen dat ik alles wat BMW fout doet recht ga praten. Ik denk dat de meeste BMW fans dat ook niet doen. Degene die eruit springen zijn -vermoed ik- 12 jaar oud ofzo… Of in ieder geval, mentaal nog niet volwassen.
@C6_R: Om dit aan de hand van deze foto’s recht te praten zie ik ook niet helemaal gebeuren :?
Dit moet een grap zijn toch? Waarom zouden ze een best aardig uitziende auto zo afschuwelijk lelijk maken? :S
@fant: Ja ik zit ook nog met het idee van huh? Whaat, dit is zeker weten een grap. Hij is echt lelijker geworden ( wat overigens amper mogelijk was haha ).
Wow!? kill it with fire!!
als boer zou ik daar best m’n mest in weg willen brengen… haha… de voorkant valt opzich nog mee, je moet er even een tijdje tegen aankijken… super mooi is hij niet maar toch.
Tsja, tijd voor een nieuw onderzoek in NL. Hier regel je geen babes mee.
Dat interieur is om te kotsen :x
De achterkant, net een VW Polo
Lampen, spiegels en grille gecopypaste van een groter model BMW

Mensen gaan dit nog kopen ook, ’t is wel een BMW he (status kopers)
@DG: als je een auto koopt als statussymbool, koop dan een dikke bmw, geen 1tje.. Das een auto voor mensen die denken dat ze premium rijden maar toch nog stoffen zetels hebben..
@jensdm: de werkelijke reden om een BMW te kopen is het rijgedrag, niet het premium gedoe (zolang er nog plaatjes van de Isseta op het internet te vinden zijn kan BMW niet eens een premium merk zijn). Elke andere reden is een valse.
Dit doet mij als BMW-liefhebber nou pijn he. Een “1”ste klas gedrocht. Interieur is ook niet bepaald vernieuwd.
@DonEmilio: Ik heb de interieur foto’s heel lang en goed bekeken en op mij in laten werken. Ik moet zeggen, niet verkeerd. Heb toch wel een paar stilistische mooie dingen gevonden.

1: Ik ben blij dat hij een normale handrem heeft en niet een elektrisch knopje of zo zoals in de DS4.
2: Leuk die toerenteller. Als hij stationair draait staat deze op het woord “ready”.
3: Mooi breedbeeld scherm voor de iDrive en navigatie.
4: Mooi die 3 rechthoekige hoofdsteuntjes op de achterbank.
5: Grote bekervakken in de deuren. Beter als die uitklapbare dingen rondom je radio e.d.
6: Heerlijke grote brede armsteun.
7: En wat is dat blauwe accu-tje in die meter rechtsonder? Een onderdeel van de Efficiënt Dynamics? Een soort KERS?

Ik zie ook nadelen:
1: De positie van de contactsleutel lijkt mij niet handig, beetje Saab idee. Ben erg benieuwd hoe dat mooi blijft. Je moet dan de contactsleutel niet aan je sleutelbos doen, die ligt dan op dat bakje te rammelen, plastic beschadigd, etc.
2: Ik vind het jammer dat het scherm niet meer wegklapt in het dash als je het niet gebruikt. Veel strakker.
@Freewarefreak: Ja je hebt gelijk, interieur is niks mis mee, maar ik moet gewoon aan die voorkant wennen. Die koplampen maken hem gewoon zo raar.
@Freewarefreak: Het blauwe icoontje wil denk ik zeggen dat de batterij van wagen wordt opgeladen van zodra je geen verbruik hebt en de energie wordt gehaald uit de kinetische energie die de wagen heeft, bv. remmen op de motor.
De vorige was mooier. Spijtig ik vond de huidige design richting van BMW de goede kant op gaan. Maar op de één-reeks lukt het nieuwe design blijkbaar niet zo goed. De koplampen zijn te klein, en passen dus niet goed in het geheel van de voorkant. En de achterkant lijkt op een Volkswagen Polo, wat op zich nog mee valt.
@mercedesfan:
Hoe je het ook brengt de 1 sersie is zo een gedrocht.
Bij mercedes doen ze het beter van a klasse een moooi auto maken.
Bij bmw precies andersom :(
@Arnold-JR: Inderdaad de nieuwe A-klasse ziet er veel beter uit dan zijn voorgangers. Maar de nieuwe 1 is er lelijker op geworden.
@mercedesfan: daar was ook niet veel voor nodig om een mooiere A te maken, dat vorige model A van ons favo merk was gewoon een gevalletje jammer, wellicht dat de nieuwe 1 in het wild bijzonder meevalt, foto’s vertekenen toch ook vaak
@onlycocksdriveaudi:
Enige wat de vorige A mee had is dat je kan zeggen dat je Mercedes rijd, maar daar heb je dan ook echt alles mee gezegt.
@Arnold-JR: voor een groot deel van de klanten was ook de hoge zit wel praktisch, heb het zelf nooit zo gehad op de A en de B klasse van Mercedes, een benz begint gewoon voor mij vanaf een C, zelfde geldt voor de 1 van BMW, begint vanaf de 3 serie pas echt een auto te worden.
Zowel Mercedes als BMW krijgen het gewoonweg niet voor elkaar om een mooie compacte auto te maken daarnaast zijn er voldoende merken die dit wel kunnen en ook nog eens voor een aanschafprijs van minder dan de helft wat Mercedes/BMW vraagt voor hun kleinste telgen
bye bye 130 en 135 dan maar :(
@bpc: de 135i zal wel bljven hoor, alleen heel lelijk zijn ;)
Het is even wennen maar ik vind hem goed geslaagd! Het interieur is gewoon wat we van BMW gewent zijn, strak maar goed afgewerkt!
Nou sorry hoor Adrian van Hooijkoorts.. waar was je met je gedachten toen je dit goedkeurde.. wat een gedrocht. Koplampen mislukt groot, achterkant gejat van een Polo. Dit vind ik niet mooi. Ik ga wachten tot ik hem IRL zie, misschien is het weer zo een ontwerp wat moet rijpen.. maar nu.. nee, gadver..
Afmetingen (nieuw vs oud)
Lengte: 4,32 vs 4,24
Wielbasis: 2,69 vs 2,66

En die verschillende “looks” zijn te verklaren door de twee verschillende “lines” die je kan kiezen, namelijk: “Sport Line” & “Urban Line”.
OMFG is dit en juni grap ? van welke idioot is deze klote design ? nog erger dan de huidige .
Jezus dit is afgrijselijk lelijk. Het is alsof ze er vierkant hun voeten geveegd hebben aan dit ontwerp. Stiekem hoop ik dat dit geen officiële foto’s zijn.
@PCCB: Ik hoop het ook, maar de dash en kofferbak shots insinueren van wel… da’s geen fotosoep. Achterlichten hetzelfde e.d… shit… wat een domper zo voor het weekend..
Ben ik even blij dat wij dit onze 1 serie dit jaar nog gekocht hebben
De eerste generatie is opeens best mooi..wat een ongelofelijke fail!
Nou mooier is hij iig niet geworden:P
-edit: nutteloze bijdrage-
De tering is er niemand daar die roept; Jongens kom op dit kan toch niet??
@Alfa166v6: Inderdaad.. heb gewoon de P in.. en dan dat stukje over de 3 cilinder:

“En de kans bestaat dat BMW’s aangekondigde driecilinder koffiemolens hun weg naar de next-gen 1-Serie zullen vinden..”

Volgens BMW zullen deze echter een ongeëvenaarde lauf-cultur hebben. Nou als op de motor-afdeling de lat net zo hoog ligt als op de design-afdeling.. wat zal het rammelen..
Soms moet ik een beetje wennen aan nieuwe auto’s die ik op het eerste gezicht lelijk vind. Na een tijdje kan ik ze zelfs enigszins mooi gaan vinden, zoals de vorige generatie BMW 6-serie. Zo niet bij de SsangYong Rodius, de Daihatsu Materia en de Chevrolet Spark, om maar wat gedrochten te noemen. Eten dat regelmatig spontaan naar boven komt, frequent terugkerende nachtmerries, af en toe zware depressies en een verlies aan vertrouwen in de mensheid zijn mijn deel bij het aanschouwen van zulke auto’s.

BMW bedankt! Het zal weer een zware tijd voor me worden….
Ik wil hem mooi vinden, maar het lukt niet… Echt jammer
Ik weet niet waarom, maar ik moet de hele tijd denken dat BMW hier een wanhoopsactie heeft ondernomen om te kunnen concurreren met de toekomstige A-klasse van Benz. :/ Zeker de achterkant verraadt dit. Zonde van het interieur (dash) want dat ziet er wel verzorgd uit. Maar zoals eerder gezegd; Dit voorspelt niets goeds voor de toekomstige 3…
Haha wat een grap zo’n lelijk ding neem je toch van BMW niet serieus!
Hahaha. Eerst moest ik lachen, nu huil ik. We gaan dit tegenkomen op onze wegen. :'(
He’s cuuuuuuute !
Nee serieus die rode variant is best wel te doen! Alleen die kont kon wat beter

Het is ook een beetje normaal dat iedereen deze lelijk vindt.
Na een kappersbezoek is ook bijna niemand tevreden (zelfde kop ander kapsel),
maar even wen(n)en en je vind jezelf terug mooi ;)
Hier ook ongeveer zelfde vorm, andere detais => even wennen !
Dit is toch een grap hoop ik?
You got to be kidding me! Net als je denkt dat BMW op de goeie weg is na de nieuwe 5-serie, komen ze met dit. Wat een moeilijk log ding is het geworden zeg… Vooral die neus, afschuwelijk. Gewoon het front van een 7-serie rechtstreeks op de 1-serie geplakt, zo lijkt het wel.
De voorkant mag ik nog wel maar de achterkant moet iedereen puur aan wennen denk ik, net zoals de achterkant van de 6-serie. Interieur vind ik trouwens zeer geslaagd.
WAT EEN LELIJK DING! alleen het interieur is mooi! Ik vind de huidige 1-serie al niet geweldig mooi, maar het is in ieder geval beter dan dit ding…
Die rode is voorzien van het M sportpak geloof ik. Ik vind hem ook niet mooi. Een gekrompen 5 GT neus en X3 ass… Interieur valt mee, maar die rechtopstaande schermen tegenwoordig vind ik not done. Dan maar de huidige 1M
@dbonline: nee, dat zie je verkeerd ;) Die rode is een “Sport Line” en die blauwe is een “Urban Line”. Het M Sport pakket is uiteraard nog lang niet onthuld.
oi oi oi Ik had erg verwacht maar dit,….dit belooft wat voor de nieuwe gen. 3
vaag stukje vormloos bodypanel tussen de nieren en de lichten
op de foto’s

Urban line (donkere)
Sport Line (rode)
prijs vanaf 27.995
allemaal 20% bijtelling ook de automaten en diesels etc.
Ik blijf een fan van BMW maar wel van de oude’s
Toen Chris Bangle de designrevolutie bij BMW ontketende dacht ik bij sommige modellen (zoals de 7 reeks, 1 reeks en 3 reeks sedan)eerst van: “Hmm, de stijl is nogal onvolwassen en oppervlakkig”. Na een tijdje had ik het geaccepteerd en dacht ik van: “Wat dacht ik toch, die nieuwe modellen van BMW zijn heus wel mooi en er is wel goed over nagedacht”.
Maar nu weet ik het zeker; ’t zijn gewoon allemaal knoeiers bij BMW tegenwoordig.
Ze zijn de richting volledig kwijt op design gebied.
Jammer…voor de rest een zeer goed merk. :-(
hoopt dat het fake is.

Anders, het broertje van de 5GT! LOL!
Hoe laat ik een lelijk model mooi worden: introduceer gewoon een nog lelijkere opvolger.
Hm, moet ik toch even in het echt zien eerst!
Moderne auto’s zijn heeeeeeeel moeilijk goed op foto vast te leggen. Ik hoop (voor BMW) dat dit hier ook het geval is…

BMW vind ik de laatste tijd heel erg goed bezig wat betreft design. De nieuwe z4 en 5-serie zijn beauty’s, maar deze??
@Svenska_Aeroplan_AB: nieuwe 6,7 en zeker de 5 zijn stijlvolle auto’s.

Als een polo en een 5GT kinderen konden krijgen, was dit het resultaat…
WTF is dit? Ik dacht eerst dat het een photoshop/impressie was, maar het is gewoon echt. WAT?! Als je er een Ssang yong badge op plakt, had ik het ook geloofd, wat een lelijk hok.
Ik ben fan van BMW.. Maar sinds de introductie van de nieuwe 5 serie niet meer. Ik ben fan van de oude modellen zoals de E60, E46 en E39…. BMW’s worden steeds lelijker.. Behalve de 3-serie die ziet er nog goed uit.. Maar voor de rest…. Nee dank je!
HAhaha een 5 serie Polo. Wel zonde van zo’n leuke hatchback..
De vorige 1-serie is zo slecht nog niet.. Als ik kijk naar dat plaatje.. Het kan dus nog erger!
Hooow, wat is dit?!
Heb er de reacties eens snel op nagescrolt en geen enkele volledig positieve tussen. Nee nee nee, dit is absoluut de bal misslaan. ’t Klopt gewoon niet.
Look! it’s a beluga whale from Munchen!
Eerst zien, dan geloven.
Dat is gewoon met dit soort auto’s van BMW. De X6 en huidige 7, daar klaagden we ook massaal over.
Zijn een van de mooiste auto’s van de BMW-reeks.
Maar goed, ondanks mijn eerste zin neigt dit de verkeerde kant uit te gaan…
Oei, dat is schrikken. Ik vind het maar een merkwaardig allegaartje aan lijnen en stijlen. Misschien vraagt het enige gewenning, maar op het eerste gezicht is het niet mijn smaak. De komende A-klasse zal ik waarschijnlijk meer waarderen. In het rood ziet ‘ie er overigens net wat beter uit, dus ik wacht toch nog maar even op meer foto’s.
Eerste aanblik is net een bang hert met de te kleine nieren en te grote koplampen. Interieur te druk en te rommelig. algehele design zuigt aan alle kanten. Voorspel geen goeds voor deze. Vrees dat de competitie met de A3 gelopen is als dat een kleine A6 avant gaat worden. Ik heb voor BMW gewerkt en heb dus een zwak ervoor maar dit kan de mantel der merkliefde toch echt niet dekken.
De foto’s kunnen me nog niet helemaal bekoren, wacht pas met daadwerkelijk oordelen als ik hem in het echt heb gezien.

Wel goed nieuws voor onze leaserijders: allemaal 20% bijtellers, zowel diesel als benzine én automaten! De benzines worden overigens in eerste instantie allemaal viercilinders inclusief turbo, natuurlijk afgezien van de 135 met de reihe-6! De 3-pitters zijn nog wel even weg van hun introductie.
Ik vind het een totaal mislukt ontwerp. Voorkant ziet er naar mijn mening een beetje lomp uit. Te grote koplampen en de achterlichten lijken wel platgeslagen of zo. Audi kan zich alvast in zijn handen wrijven met goede verkoopcijfers voor de nieuwe A3 :D
Wat een lelijk hok! als de foto’s echt zijn denk ik niet dat deze designer nog erg lang voor bmw zal werken..
Koplampen zijn scheel!!! Hahaha


Denk dat einser een slechte nachtje met zijn vrouw heeft gehad!!! Haha
@seyed92: sorry bedoel de designer :p
HAHAHAHAH , dit is toch niet serieus?
Bromt iets in de richting van: Dan nog liever een eenheidsworst!
Ik voel em nog niet helemaal. Jammer als dit echt is..
Wat een gedrocht. BMW slaat hiermee finaal de plank mis
Lelijker als een multipla, dat ik dat ooit nog mocht meemaken.
Wat een gedrocht eerste klas dat dit is. Geen woorden voor om het te beschrijven. Wow ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze er hier meer als 100 van verkopen. En die 100 worden allemaal verkocht aan Franse gay kappers.
@GOD: lelijker als de multipla ? dat ook weer niet
volgens mij gaat die goed verkopen ook.. normaal bij een BMW (had nooit verwacht dat de 1 serie zo succesvol ging worden, “badge telt..”)
@KaCh1ng: De huidige 1 serie is nog best te trekken en rijd ook lekker, is verder ook goed in elkaar gezet.
Is dus ook wel logisch dat dat goed verkoopt.
Maar zon gedrocht als deze? kan me niet voorstellen dat iemand dit een mooie auto vind en er zijn zuurverdiende geld voor neerlegt.
Zal ik de eerste vergelijking dan maar maken?

http://images.thecarconnection.com/lrg/2011-volkswagen-polo-three-door_100227298_l.jpg

http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/1Serie_2012_leaked/BMW_1-Serie_2012_leaked_17.jpg
@robbie: damn je bent net te vroeg :?
@robbie: tis btw dat ik geen idee heb hoe je foto’s moet bijvoegen anders had je aan het kortste eind getrokken ;)
@robbie: volgens mij ook andere pixel afmeting. dus slecht voorbeeld
@robbie: Die polo is heel mooi geworden…bij die Einzer hoop ik dat er een emmertje bij komt…
@robbie: de Polo is mooier! Alles is veel strakker afgewerkt heb ik het idee.
@robbie: Ik zie er minstens evenveel Golf IV in. Vernieuwend??? Ik dacht het niet.
@robbie: Je was me voor. Die gelijkenis was het eerste waar ik aan dacht toen ik de achterkant zag.
@robbie: Geef mij dan nog maar steeds de kont van de Polo :D
@robbie: Daar deden die lichten me ook al aan denken.
Allemachtig! Wat zijn die koplampen lelijk zeg. Waarom plaatst BMW de (te grote) koplampen nou zo laag? Doen ze ook al bij andere nieuwe modellen. Echt geen gezicht. Achterkant is echt te inspiratieloos voor woorden. Alleen de zijkanten zijn er op vooruitgegaan.
http://f20.1addicts.com/goodiesforyou/f20/f20--16.jpg
http://f20.1addicts.com/goodiesforyou/f20/f20--21.jpg

(@autoblog, check bimmerpost even)

Not bad..
@berkay: Ik zie dat er de blauwe een soort ”Urban” versie is en de rode de ”sport” versie. Even wennen, maar tis wel wat!
@berkay: check!
@berkay: dat shot van achter is dan wel weer mooi.. De voorkant vind ik momenteel nog helemaal niks…
wordt toch even wennen…. lijkt meer op een Koreaan er komt toch ook een soortgelijke MB A-serie?
soow man, t is geen facelift, t is een faceDROP.. wtf, hier wil ik echt niet dood in worden gevonden:O
Waarom doet BMW dat toch steeds, van die ontzettend laag geplaatste koplampen? Moeten we de voetgangersveiligheidregels maar weer bedanken? Hele hoge motorkappen en uitstekende bumpers/grille en lage koplampen. Blegh. Bijna alle auto’s worden lelijker zo
Wat een orgie van concave en convexe vlakken! :evil: Echt te ordinair voor woorden. Moeten ze bij BMW per sé de neus voorover laten hellen zodat het historisch verantwoord is? Adrian van H. mag verantwoordelijk gehouden worden voor deze ordinaire schepsel. I rest my case…
@AutomotiveDesigner: Wat zijn congave en convexe vlakken?
Is dat hetzelfde als hol en bol?
Door die helling van de nieren vind ik hem net op de nieuwe Mercedesen lijken. Die nieuwe hebben ook zo een statige rechtstaande grill.
@vale46: Jouw vermoeden klopt! Concaaf en convex is design jargon voor hol en bol. :D
Mensen bedank de nederlandse inspirator maar: V. Hooydonk. Die van het merk BMW een schande maakt. Dan liever een polo of een nieuwe golf.
@majinstar: Grappig dat je een M6 als avatar hebt. Adriaan van Hooydonk heeft de vorige 6-serie zelf ontworpen, net zoals de 7-serie. Ja, die met die opliggende kofferklep. Waarom zo hatelijk? Het is een nieuwe generatie designers die auto’s zoals deze 1-serie en 5-serie ontwerpt. Van Hooydonk houdt zelf geen pen meer vast, hij geeft advies en bepaalt een beetje de richting. Maar hij is niet degene die de ontwerpen bedenkt. Je kunt niet 15 jaar lang aan het zelfde design vasthouden, of het moet wel een erg goede designtaal zijn. Een ontwerp moet vernieuwend en verfrissend blijven.
@Alpinaa:

Die opliggende kofferklep was Chris Bangle hoor.
Dat waren al geen mooie BMWs meer, maar die van v. Hooydonk komen echt hoog in de kots top 10
@clubbtraxx: Nee hoor, het was van Hooydonk die de schetsen voor de 7 serie tekende. Hij bedacht de kofferklep. ;)
Gadverdamme wat een lelijke wagen is dit geworden! Ze kunnen beter het model aanhouden dat ze nu hebben. Ik hoop maar dat dit neppe foto’s zijn voor BMW, dit gaat ze eerder geld kosten dan opleveren.
dit is een grap … ik word nog liever gezien in een dacia logan pickup …
Aah, het is bij bmw opeens geen knip en plak werk geworden, maar een knip, verkreukel en dan pas plak werk. Jeez, de eerste generatie 1 serie vind ik ‘mooi’ in vergelijking met dit :S
dit gaat idd nergens over, lelijke koplampunits verpesten de hele auto.
terwijl ik de 1 coupe wel lekker vind. maar niet mee deze voorkant
neen, waar gaan ze naartoe….
WTF ik heb nu een 1 die ik heel mooi vind maar zou em niet eens voor deze inruilen als ik geld toe krijg, hij is echt lelijk! :(
dan haal ik liever een CT200h!
@arashrsf: Ik ga voor de nieuwe A-klasse denk ik..
Dat ding is precies ontworpen door een onderontwikkelde aap met Parkinson en Downsyndroom…. Dat er niemand bij BMW heeft gezegd wat voor een hondslelijk ding dit is geworden.
Verkooptoppertje, zie je zo: u mag kiezen, BMW leasehok 1: de kakbruine, of leasehok 2 de zwatte…nou doet me dan die 2de maar. De enige BMW tegenwoordig die nog uitstraling heeft is een 3er coupe, de rest is of geschikt voor 24″ velgen of rukvoer voor marketeers.
@creaminator: 3 coupé met m sportpakket, love it!
Het is een feit dat sommige faceliften niet met succes verlopen..
Nou dit is het extreemste voorbeeld daarvan [email protected]
Dit kan gewoon niet. Wat een lelijk hok!
Tja ik denk dat er binnenkort een design-afdeling op straat wordt gezet bij bmw………………

Wat een giller in vergelijking tot de voorproefjes van de nieuwe nieuwe Audi A3/Mercedes A-klasse.
De huidige 1 serie heeft mij altijd wel bevallen qua exterieur, maar dit ding is gewoon spuuglelijk.

Geen evolutie maar devolutie.
Oef wat lelijk ,je zou er bijna koreaans van gaan rijden;)
@norge: Ga ervoor zou ik zeggen. Je kan er alleen maar op vooruit gaan…
Hij is apart. Laat ik het daar maar op houden…
Is dit een BMW? Waar is de sportieve en stoere uitstraling heen? Het ding is zo glad als een aal, ziet er niet uit! Ik ben een BMW fanboy, ik zou alles mooi moeten vinden waar een BMW logo op zit, maar de 5GT was al walgelijk, en dit ding al helemaal! De nieuwe Z4 is ook al zo’n raar verhaal… De oude was mooi, iedere keer dat je er een zag keek je op! Maar als ik de nieuwe zie dan probeer ik hem mooi te vinden, maar het is gewoon een raar ding… En deze ook, hij is niet mooi! Het ziet er gewoon raar uit, ik mis de echte BMW styling. Dit ziet er uit alsof een Chinees geprobeerd heeft een kleine hatchback premium te maken. Jammerrrr!
@Cantago:
Als Audi liefhebber leef ik met je mee. Ik was vroeger een enorme fan van BMW en Audi. Na Bangle is dat alleen maar Audi geworden helaas.

De ECHTE BMW’s zal ik nooit vergeten! E34,

|00==[][]==00| !
@exotic: De E34 heb ik altijd minder BMW gevonden als zijn voorgangers. De E28, dat was pas een pure auto! En E39 is ook prachtig, veel tijdlozer als een E34.
@exotic: BMW komt ook niet met een R8 concurrent, niet met een M1 opvolger… Dus helaas, ik ben vanaf nu ook Audi fanboy. Hoewel de Audi’s van nu amper uit elkaar te houden zijn… Helaas!
Hij kijkt sip uit zijn ogen.De vorige was geen schoonheid maar dit is nog erger.Graag de a3 of liever de nieuwe a.Bmw was juist goed bezig met zijn modellenlijn.Zou hier ook een 3 cylinder inkomen?
Wahahaha dit is gewoon komisch lelijk. Nou dan weten we alvast dat de nieuwe Mercedes A-klasse vrij spel gaat krijgen.
OMGWTF??? BMW gaat echt de foute kant op qua design. Ik hoop voor ze dat de nieuwe 3 niet op dit gedrocht lijkt want dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Ik begin spontaan te huilen.. was das fuck..
Chris Bangle, WHERE ARE YOU? COME BACK!!!! :(

Even hoopte ik dat dit een Chinese kopie was… Lelijk, niet BMW-waardig, … en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
@Carreza: Ik mis zijn ontwerpstijl ook! Maar na 5 minuten kijken vind ik hem niet eens zo lelijk meer.
Maar echt mooi vind ik hem nu ook weer niet.
Mja om eerlijk te zijn is dit eerder een facelift…. en een verdraaid mislukte als je het mij vraagt… Iedereen was vol kritiek van de vorige 1 die eigenlijk nog niet mis was… maar deze…??
iiiiieeeeeeeeeeeeeeeeee, Lelijk!!!!!! ik dacht met de nieuwe 1 geven ze hem wel een mooie sportieve BMW voorkant, maar dit is denk ik een mislukte botox inspuiting!
Ach ja het uiterlijk…ik zou de zijspiegels in carrosseriekleur bestellen, en me dan verder niet te druk maken over hoe het plaatstaal precies gebogen is. Het gaat om de rijbeleving.
BREAKING NEWS!
Omkoopschandaal binnen de Duitse auto-industrie?
4 juni 2011

Gisteren werd bekend dat de hoofddesigner van BMW, Adrian van Hooydonk, zich maandenlang liet omkopen door concurrenten Mercedes en Audi. Volgens betrouwbare bron zou hij de afgelopen maanden opvallend vaak dure privéfeestjes hebben bijgewoond, begeleid door enkele fotomodellen. Daarenboven hield hij er geenszins een sobere leefsstijl op na. Champagne, kaviaar en cocaïne kwamen er naar het schijnt bijna dagelijks aan te pas. Hij werd meerdere malen gespot rijdende in een Mercedes AMG SLS en een Audi R8 Cabrio. Er zijn zelfs geruchten dat hij meerdere malen Italië bezocht om daar Silvio Berlusconi te bezoeken. Het schandaal zou vermoedelijk draaien om het nieuwe design van de BMW 1-serie. Weil beloofde aan de concurrentie een mislukt design, zodat de verkoopaantallen van de nieuwe Mercedes A-klasse en de Audi A3 de hoogte in zouden gaan. Het hele verhaal raakte bekend toen verscheidene personen zich ernstige vragen begonnen te stellen over het toch wel belachelijke design van de 1-serie. De CEO van BMW, Norbert Reithofer ontsloeg Weil meteen toen het verhaal in de pers kwam. Reithofer sprak in de persconferentie van gisteren deze sterke woorden: “In naam van BMW wil ik mijn oprechte excuses aanbieden aan alle BMW-fans en auto-adepten in het algemeen. Ik ben ook persoonlijk verantwoordelijk voor dit ongelukkig voorval, ik had namelijk de design-afdeling geen carte-blanche mogen geven. We zullen in de toekomst onze medewerkers zorgvuldiger selecteren.” Verder beloofde hij dat er spoedig een nieuw design zal komen voor de opvolger van de huidige Einser. Dit design zou wel sportief en dynamisch worden. Dat belooft! (bron: telegraaf.nl)
@NielsGP:
Zo geloofwaardig dat ik het bijna geloofde!
@NielsGP:
WHAHAHAHAAHHAHA +1 voor jou
@NielsGP: Prachtig :D
@NielsGP: thumbs up ! :lol:
@NielsGP: dat Berlusconi er in komt maakt het wel duidelijk dat dit niet serieus is! Wat heeft die nu met Duitse automerken te maken?
@NielsGP: haha man dit is prachtig
UPDATE!

Omdat jullie de nieuwe 1 Serie allemaal zo mooi vinden heb ik speciaal voor jullie een extra foto gallery met 46 foto’s geplaatst. Kunnen jullie deze nieuwe kleine BMW van alle kanten bekijken. Ook zijn er wat (voorlopige) specificaties toegevoegd.
@robbie: Ik heb er een dag over geslapen en ben der uit ding is wel degelijk leuk en aardig zoals er gisteren werd gezegd, het is een ontwerp waar je aan moet wennen.

Thanks for the pic’s btw robbie ;D
@Okkii: +1. Schreeuwde gisteravond moord en brand over het ontwerp, toen ik net keek was het al weer bijgedraaid naar ‘mwah, toch niet slecht’
De 1-serie was altijd al lelijk met de knik in het midden en het kuipje te ver naar achteren.
Maar dit lijkt op een kopie van een Chinese fabrikant.
De koplampen waren al te groot en zijn nu nog groter.
Met die mini grille en grote ogen is het net een Cavia on steroids.
De achterkant is net een Polo, maar dan een lelijke.
BMW is het kwijt. De nieuwe 7 is saai. De nieuwe 6 is saai. De nieuwe 5 is saai. De 1 is lelijk. Alleen de Z4 heeft nog iets moois.

Geen wonder dat een slechter merk zoals Audi nu toch meer verkoopt.
@zdev: Een standaard 5 is inderdaad saai, maar als je flink wat opties selecteert begint hij er enigszins leuk uit te zien.
WAT IS DAT???

de motorkap doet me wat denken aan de oude z4
http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/1Serie_2012_leaked/BMW_1-Serie_2012_leaked_10.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_0LXwB2xJfZg/TPt_-ilXBXI/AAAAAAAABA0/mT1BrloLOyo/s1600/BMW%2525252BZ4%2525252BCoupe.jpg

achterkant lijkt idd op de polo
@dresign: die van de oude Z4 is volledig vlak en die van de nieuwe 1 Serie heeft allemaal bobbels. Niet echt hetzelfde dus…
@robbie: die bobbels doen het hen wel :)
@dresign: Ik vind de vergelijking(zie hieronder) met de X1 véél beter!
hij is rampzalig lelijk. maar over een jaar is iedereen gewend en verkoopt ‘ie als ’n tierelier.
gedwongenleaser
@Poll: mja, mijn ogen begonnen net een beetje bij te komen van de eerste 1serie, komen ze hiermee op de proppen? Gadverdamme… Jammer genoeg zal die ook best wel vaak weer op de Hollandse wegen te zien zijn (ik hoop echt van niet).
Zelden heb ik zoveel negatieve reacties gezien op AB, hoe zeker is het dat hij er zo uit komt te zien? Ik bedoel dat de AB gluurders over de volle breedte kritiek hebben zegt wel iets over deze Polo look-a-like met 5-serie neus
@Sciurida: Verlaagde X1 neus bedoel je vast. Die lijkt er namelijk nog veel beter op.

Ik heb echt nog bijna geen enkele positieve reactie tegengekomen, ik denk dat de mijne hieronder een van de enige is die een beetje neutraal is.
Als je er even naar lijkt verbetert het wel, maar bij de eerste blik zeg je gewoon “lelijk”.
Laatste 2 jaar wordt hier altijd geroepen hoe lelijk nieuwe auto’s zijn.
En later als mensn hem in het echt hebben gezien dan vinden ze hem wel mooi.
Dus mensen wacht nu maar met je overhaaste conclusies
@bohica: Precies! Typte ik ook al in mijn eerdere comment. Nieuwe auto’s blijven gewoon niet plakken op foto’s.

Bovendien: iedereen zeurde destijds net zo hard bij de eerste 1-serie. En kijk nu eens, dat kreng is gewoon een groot succes geworden! Let maar op, komt met deze ook wel goed.
@Svenska_Aeroplan_AB: Gelijk hebben jullie!
Je moet eerst wennen aan een design voor dat je het mooi vind. De Alfa-Romeo TZ vind iedereen meteen mooi. De vorige 7 serie is niemand ooit mooi gaan vinden. Het lijkt alsof ze een oude 1 serie hebben gepakt en een paar Koreanen hebben ingehuurd om met klei een auto eromheen te boetseren. Waarom kan BWM niet meer auto’s maken in de geest van de e34 en de eerste M3. Er lopen zat mensen rond met prachtideeen. Bangle heeft BMW verknald. En erna is het niet heel veel beter geworden…
@ccvw
Omdat niet iedereen in 1989 wil blijven hangen.
De E65 was gewoon een succes en enorm gewaardeerd.
Ps. Dit interieur ziet er super uit en zal de maatstaf bepalen voor alle toekomstige auto’s
@bohica:

Ik vind er precies toch niet veel speciaals aan. Dat is gewoon een saai interieur zoals de meeste anderen.

Als je ff gaat kijken bij andere wagentjes in dezelfde klasse.

http://green.blorge.com/wp-content/uploads/2010/12/Nissan-LEAF-interior.jpg

http://www.gotbroken.com/wp-content/uploads/2009/09/2010-Citroen-DS3-Interior-Picture-588x440.jpg

Dan zien deze er toch al stukken beter uit, vind ik persoonlijk. Of is het dat stijlelementje dat je leuk vind? http://www.raceline.be/zencart/images/categories/bmw_logo.jpg
Let maar op als hij 3 maanden op de markt is gaan we hem langzamerhand waarderen en mooi vinden! De rode sport dan want dat urban ding is helaas mislukt!
we zullen zien. ik vind dat het diesign aan alle kanten de plank misslaat (behalve van achter, dat ziet er nog wel ok uit). Zelfs de belijning van het dashbord is overdone en rommelig.
Drie opmerkingen: 1. In Stuttgart en Ingolstadt vieren ze feest. 2. Meestal dalen de prijzen op de tweedehandsmarkt bij de release van een nieuw model, nu stijgen ze. 3. Niels: jij snapt het.
Massaal de huidige 1-serie kopen voordat hij uit productie gaat!

maargoed zo stelde ik me ook aan toen ik de X6 voor ’t eerst zag… nu vind ik die er gewoon prima uitzien dusja wie weet ben ik er over een jaartje weg van….
als mercedes liefhebber twijfelde ik of de nieuwe a-klasse de concurrentie van de nieuwe 1- serie zou aan kunnen, nu ik deze foto’s zie twijfel ik daar niet meer aan, de a-klasse is mooier, maar de huidige 1-serie is ook heel mooi, ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in BMW maarja, zoals enkelen hier zeggen misschien moet je eraan wennen, net als de nieuwe 5 serie die vond ik ook eerst niets maar nu vind ik hem prachtig. zelfs mooier dan de nieuwe e-klasse
Ik moet een beetje denken aan een neusaap.
the-budel-guy
BMW dacht wat de chineze met onze oude X5 gedaan heeft doen wij met onze oude 1 serie
@ Bohica

In de geest van. Met de huidige CLS grijpt men terug op het gevoel dat men had met de SEC modellen. Ik bedoel niet dat BMW oude auto’s moet maken. De e65 was een groot succes? Heb je wel eens een automagazine gelezen?

De nieuwe 1 serie lijkt me eerder ontworpen in de geest hiervan. http://img.photobucket.com/albums/v498/dartsoccer8/Ellie035.jpg
8I What the hell?? Eerst die supermooie 5, 6 en 7 serie ontwikkelen en uitbrengen… En dan komen ze met dit?? Zijn ze nou echt helemaal gek geworden bij BMW?? Was het geld op en hebben ze de 3 designers van Dacia ingehuurd? De vorige vond ik al lelijk. Maar dit slaat echt alles… Ben echt teleurgesteld.

Hopelijk valt ie in real life iets meer mee. Maar ik ben erg bang, dat dat wederom niet gaat gebeuren…
Na een zeer geslaagde 7, 5 en 6 met dit op de proppen komen… Dit is écht een lelijk ding.
Wat mij trouwens opvalt is dat de nieuwe 1 serie que designtaal erg afwijkt van de nieuwe BWM modellen. 7,6,5 serie. Wat het verhaal van niels alleen maar bevestigt
@ccvw: de 7-serie is nog de enige die echt mooi is. De rest hebben allemaal zo’n vreemde neus. Naar een punt gewerkt en het loopt bol af. Geen gezicht imo. Nieuwe 3-serie lijkt het ook al te krijgen
Ook ik schrok mij dood toen ik gister de eerste foto’s zag, maar na een nachtje slapen en de 46 extra foto’s erbij, begint het mee te vallen. Ik denk dat als je de Sport Line in het zwart of wit ziet, het er best goed uit gaat zien.

Trouwens, de man achter de Z4, de nieuwe 5 en nieuwe 6 (Anders Warming), designt nu voor Mini. Terughalen die vent!!!
Dan vraag ik me af hoe de sedan of coupe er uit gaat zien.
Lijkt wel een facelift…
Prijzen
116i: 27.950 euro
118i: 30.750 euro
116d: 29.990 euro
118d: 31.950 euro
120d: 36.200 euro (standaard met 8-trapsautomaat)
Alle uitvoeringen komen in aanmerking voor een bijtelling van 20%.
@robbie: voor 27.000 heb je ook een volwaardige gezinsauto :S
Nu schreeuwt iedereen moord en brand om het design maar over een paar maanden vind iedereen het prachtig of op z’n minst acceptabel. Zelf ben ik nooit echt een fan geweest van de 1-serie maar ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is.
die koplampen lijken erg op die van een 5 GT en dat is geen pluspunt want de 5 GT is ook niks
het knipperlicht zit nu in de spiegel
weer een BMW kenmerk weg
@kets: en afgekeken van ? :p
Voorkant is faal, achterkant is qua vorm wel OK (heeft wat weg van de vijf touring vind ik), alleen de achterlichten zijn een misser…

De 130i wordt voorlopig niet vervangen hier, zeker niet gezien de motoropties.
Uiterlijk zeg ik niks over.. Bij een BMW is dat altijd real life zien. Echter lijkt net nu nergens op..

Eerlijk is eerlijk, dashboard is prachtig, doet me denken aan ‘naar bestuurder toe aka E46’.
Jaja, wanneer BMW een opvolger van een bestaand model lanceert is het gewoon een evolutie in plaats van een revolutie. Doet Audi hetzelfde, is het saaie eenheidsworst en knip en plakwerk… Zeg het maar…

Ik kan alvast niet wachten op de samen met PSA-ontwikkelde efficient dynamic 3 cylinder met FWD. Daarin voel je namelijk alles waar BMW voor staat en dat is volgens mij echt het summum van BMW-rijden. Ook sterk dat de heilige 6 in lijn vervangen wordt door een verfoeide 4 cylinder turbo. Nog een heerlijke consequente beslissing van BMW met respect voor het verleden en alles waar ze voor staan (of is het nou stonden?). Ik kan echt niet wachten op het befaamde turbogat, dat rijdt veel aangenamer dan een zogeheten soepele 6 cylinder. Ik kan echt niet wachten op deze nieuwe BMW. Wel jammer dat hij niet gepresenteerd wordt in de kleur grijs, euhm excuseer, ik bedoel natuurlijk, Chrome Shadow. Zoniet was ik echt heulemaal verkocht!
heel vet!
Ik vind hem gaaf!
*shock*
Het ziet er heel anders uit dan het huidige model!
Ik vind hem na 5 minuten bekijken niet eens zo lelijk.
Strak, simpel, hip & vernieuwend. Meer heeft zo’n auto niet nodig om te verkopen.

Er zijn me wel wat opgevallen:
De BMW-designers zijn overduidelijk hun inspiratie bij de concurenten gaan halen.
De achterlichten hebben wat weg van een VW Polo.
Vooraan de motorkap waar het logo zich bevind zie ik wat CLS, ook aan de “verbrede” achterspatborden zie ik een typische CLS lijn.
Daarbij de scherpe schouderlijn van de 5-serie en de gewoonlijke kenmerkende BMW-stijlelement(angel-eyes, nieren,…) en je krijgt deze 1-serie.
De angel-eyes vind ik lelijk zo asymmetrisch.
geen 25,30,35i? 23d?
Uiterlijk moet ik nog bekijken bij de dealer, eerlijk gezegd heb ik over de rode een neutrale mening, maar de rest van de kleuren zijn voorlopig maar lelijk..
@Een_niet_sjonnie_BMWrijder: dat soort modellen komen altijd pas later. Geen enkele fabrikant introduceert alle motorvarianten tegelijk.
Tsja, ik weet even niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Beetje mixed feelings :? Denk met een M-pakketje en 19″ velgen dat het best een tof karretje wordt!
Maar vind het qua voorkant/neus toch meer een leeggelopen X1:

http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/1Serie_2012_leaked/slides/BMW_1-Serie_2012_leaked_10.jpg
http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2009/07/p90048809_highres-580.jpg
@VeniVidiVici: idd een x1 gecombineerd met een vw polo. Jammer van bmw, hiermee krijgen ze wel chineese copycat trekjes.
Tja…
Snap je niets van. Waarom nou precies hetzelfde? Hij is hooguit wat moderner, algemener en (nog) lelijker gestyleerd dan de vorige 1-serie.
Ik ben verder wel blij voor Alfa. Dit moet een impuls zijn voor de Guilietta-verkopen.
@jippie: giulletta heeft een erg lelijke neus..
Als de ontwerper dit op mijn bureau zou leggen, spuugde ik direct de koffie uit op het ontwerp. Dat ze dit kunnen goedkeuren, het hele design klopt gewoon niet. Het oogt als een blok, lijkt nog eerder een vorige generatie 1-serie (lees: de huidige oogt moderner). De huidige 1-serie is al niet moeders mooiste, maar nu al helemaal niet meer. Misschien een Dacia toch wel mooi? En voor die (bijna) 28.000 koop je bij andere merken toch wat veel leukers.
@KaCh1ng: Daar heb je helemaal gelijk in! Maar als geheel kan ie wel.
Eerste indruk is … ‘ieuuuwww’. En ook de termen ‘urban’ en ‘sport’ vind ik niet bepaald des BMW’s. Hoort eerder bij andere koreaanse/japanse merken.
Ah, nu weet ik het…. de Toyota Urban Cruiser ;)
Wat een lelijk ding, maar ow wat een leuke motoren (op de 116d na dan)
Inderdaad wat jammer, de voorkant komt zo veel te lomp over in verhouding met achterkant van de auto.
Het lijkt wel als of ze bij BMW de achterlichten van een VW polo hebben gebruikt bij dit nieuwe model…
Jammer, de vorige was een pak mooier. Twee even grote Angels eyes had al veel goed gemaakt denk ik.
afschuwelijk lelijk, sorry ga effe kotsen!!!!!!!!!!
Na nog even te bestuderen besluit ik dat die nieuwe mss nog mooi kan worden ALS je de spiegels in dezelfde kleur spuit als de rest van de auto, de achterlichten vervangt door die van het oude model, de lijsten langs de ramen in chroom doet, 19 inch velgen eronder legt, een mooiere kleur kiest en die rare koplampen vervangt door de koplampen van een 3 serie coupe fzo :)(die ellipsvormige angel eyes staan hem echt echt echt echt niet :s )
Is de nu nog steeds RWD of niet?
@Alessio: Tuurlijk. Gewoon RWD. De FWD versie komt pas in de toekomst. Zie de uiteenzetting van Robbie in het andere topic. In de toekomst verschuift de RWD naar de 2 serie. De daarna te introduceren nieuwe kleinere 1 serie krijgt dan FWD gebaseerd op het platform van de Mini.
WAAROM?!!
Ze hebben zelf toch ook ogen in hun kop zitten? Zien ze dan niet dat die voorkant echt lelijk is?! Hoe kunnen ze dat nu niet zien?
De sport valt nog mee, maar die urban, die gaat er echt over!
de vorige was mooier
WTF is dit?? wilde iemand zijn baan kwijt?
Ik denk dat je hem in de car configuartor met wat dondere kleuren en grote velgen er een pak beter kan laten uitzien. Nuja ik vind persoonlijk de nieren wat te klein. Die 120d met standaard 8 traps automaat is ook niet erg realistisch volgens mij. Die motor leveren ze in alle modellen met handbak, waarom dan niet in de 1?

Dat omkoopschandaal lijkt me veel te ver gezocht om waar te zijn. Is er daar eigenlijk een bron van?
@CedricH: is natuurlijk verzonnen, gewoon een reactie eh…
@CedricH: Inderdaad, grotere wielen en een donkere kleur. Kijk maar naar de laatste tekening van Nico Huet.
Wat een zwaar misbaksel zeg… En wat een prijs??!!
hij lijkt volgens mij ook wel een beetje op de nieuwe a-klasse. naja ik vind m mooi! ben benieuwd naar de sedan
Een platgeslagen Polo van achter! Verschil is dat een Polo wel mooi is. Dit niet. Verre weg van.
@Maurice16: mee eens. Polo is inderdaad een mooie auto deze niet, wel erg slecht dat bmw de polo gedeeltelijk kopieërd, t’is nu een doormidden gezaagde en aan elkaar gelijmde bmw 1 serie ( vorige ) bmw x1 en een polo.

Vond zelf juist altijd de BMW 1 serie juist 1 van de mooiste bmw’s .
@rikl: dan heb jij toch geen smaak..
@jensdm: beetje nutteloos om te zeggen dat iemand geen smaak heeft, misschien heb je dat zelf wel niet ;) ( wat natuurlijk een eindeloze discussie is ) tja over smaak valt te twisten. ben zelf zo’n fan van de nieuwe ontwerpen van bmw.
@rikl: * niet z’on fan van de nieuwe ontwerpen van bmw. :)
Bekijk het eens door samengeknepen ogen, nee niet dicht doen, want dan ziet het erg gewoon het mooist uit. Nee, met samengeknepen ogen, zo zien de chinese hem namelijk ook en daar is toch voor gemaakt, lijkt mij.
oei, wat een misser ….
En dan durven zeggen dat ze bij Audi niet vernieuwd zijn! Deze is pas gekopieerd! En ook nog eens erg lelijk! De vorige vond ik in coupe trim ( met name de M) best leuk. Deze is niks!
Velgen op die rode (foto 34) zijn wel heel erg gaaf!
(nieuwe)A3, 1 serie of (nieuwe)A klasse??
hm…… het wordt de (nieuwe)A3
toch???
ik hou m’n hart maar al vast voor de nieuwe 3 serie
Ok laat ik dan maar aftrappen en zeggen dat het design op me in begint te werken en dat het toch best wel een leuk ding is.
Godverdomme nu snap ik hoe een homo zich voelt als hij voor het eerst uit de kast komt.
@GOD: Hoooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wacht ff der moest achter “best wel een leuk ding is.” vanuit bepaalde hoeken met de ogen half dicht achter staan.
@GOD: Zelfs dat bij mij nog niet.. de gewen-curve is steil en heeeeeeeel hoog en ik ben nog laaaaaaaang niet boven.. ik heb nog steeds een beetje een kater.. na een dag.. alleen het interieur kan mijn goedkeuring wel wegdragen.

@Adrian van Hooijdonk.. mocht je meelezen.. kom er maar in zou ik zeggen. Enlighten us… waar ging het mis?
sorry hoor bmw maar dit kan echt niet!!
Gewoon belachelijk.
Die voorkant sowieso.
Wennen of niet: dit is gewoon LELIJK!!!!
Ziet er goedkoop uit vanuit sommige hoeken. Beetje polo qua achterlichten -> nu niet bepaald een premium wagen
=f*cking ugly.
BMW wilde een lelijke auto voor lelijke mensen in de markt zetten en zijn daar in geslaagd, als je knap bent koop je wel een E92 oid. Dus aub deze Einzer niet af lopen zeiken als je niet tot de doelgroep behoort.
Gisteren was het een lelijke auto maar vandaag valt het mee. Ik begin hem mooi te vinden :s
@mortsel2640: Ja tuurlijk, dat vind ik altijd zo’n lariekoek, alsof elke Bimmer moet rijpen en dan ineens mooi is. Als het een Kia was vond iedereen hem gewoon lelijk en deed niemand moeite om hem te laten rijpen.
Nee dit meen je niet;
X1 neus; achterkant gaat wel maar BMW gaat absoluut verkeerde kant op; ik ken het als mooie, goed rijdende wagens maar het gaat bergafwaarts (qua uiterlijk, waar ik veel waarde aan hecht)
Ben ik de enige die hem wel mooi vind? Moet ik me schamen nu?
@Bobel: Nee hoor, ik begin hem ook steeds mooier te vinden.
@alcantara: 100% mee eens, dat je een auto door er wat beter naar te kijken details ondekt die voor meer waardering zorgen, ok. Maar lelijk is lelijk of er nou een BMW of Kia logo op is geplakt.
Is deze ook door een vrouw ontworpen?
@Bobel: smaken verschillen, maar nee, denk toch dat je moet schamen:p
Op geen enkele foto is deze auto in balans. Was na 1 nacht slapen een beetje gewend, maar beter wordt er niet op. Ben benieuwd hoeveel de naam BMW voor de verkopen doet, leuke testcase.
Tjezus hé BMW, snap het dan, ik wil helemaal geen Audi rijden, maar met zo’n ontwerp moet ik wel bijna.. En jullie waren net zo lekker bezig met de nieuwe 5!
Na een nachtje slapen is het er niet beter op geworden.!
@mbman: Bij mij anders wel… ;)
Voorwaarts inparkeren en dan komt het wel goed. Het interieur is namelijk helemaal niet slecht. En met die achterkant is de Polo ook auto van het jaar geworden, dus zo erg kan het niet zijn. Ook positief is dat BMW niet nog grotere neusgaten heeft geplaatst, dat is nergens voor nodig en maakt de auto alleen maar agressief. De lelijke voorkant zou wel eens kunnen betekenen dat mensen snel voor je aan de kant gaan zodat ze die voorkant niet meer in de spiegel hoeven zien. Ik zou met die rode kunnen leven.
De trend die is ingezet met de nieuwe 6 serie, en nu de nieuwe 1 is wel erg jammerlijk. de lage plaatsing van de nieren en koplampen geeft de auto een wat sullige uitstraling. Net een mongol jonguh!!
Op de foto’s zijn de voor en achterlichten echt belachelijk lelijk zeg… Ik moet dit ding echt van dichtbij zien!
Ik heb even snel (dus niet al te mooi gephotoshopt) de BMW 1-Serie naast de VW Polo gezet. Oordeel zelf.

-edit: je foto lijkt afgeschermd en niet zichtbaar, wellicht HIER uploaden?-
die ene muesli motor van 99gr, is dat ook een 2.0 of wordt dat die motor van in de mini, want ik weet zo goed als zeker dat de zaak waar ik voor werk de huidge 116d met die 116d 99g gaat vervangen :-(
Een goed ontwerp heeft wat tijd nodig om te wennen. Zo is het met dit model. In het onderstaande linkje naar een video waar de oude einser en de nieuwe naast elkaar staan is te zien dat het nieuwe model zo gek nog niet is.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ebD1nBRiKkQ

Ik denk dat de nieuwe einser net als de Guilietta veel beter bevalt wanneer je hem in werkelijkheid ziet.
@mnno: precies! Je hebt absoluut gelijk. Ik weet nog wel van het oude model, toen dat 7 jaar geleden op de markt kwam zat iedereen te kotsen van het design. Maar de verkopen waren top! Dit gaat precies met de nieuwe 1 ook gebeuren. Ik moet zeggen dat de nieuwe 1 serie onmiskenbaar BMW is net zoals de oude.
Haha, wat en bluder! :lol: Veel te duur ook, die 8-traps automaat is in een compacte middenklasser volkomen overbodig. Ik zou me toch serieus achter de oren krabben als ik BMW was.
@Tommy2: Maar zorgt wel dat er minder toeren gemaakt worden, en dat leidt tot een zuinigere auto. Dus minder C02 uitstoot.
@Alpinaa: Alsof dat met een zesbak met de 6 als overdrive niet kan. Als ik BMW was zou ik die DCT-bak aanpassen/versimpelen voor dagelijks gebruik. De 1 is nu een in feite een 3-serie hatchback. Ik zou dan voor de 3 gaan. :D
wat een gedrocht, verslaat bijna de x6.
Ook deze bmw-freak vraagt zich af welke grappenmaker dit getekend heeft…
En nu 5 jaar garantie geven en ze zijn helemaal top.
Hahaha heeft iemand die verbruikscijfers gezien??
4,4 l/100km voor zowel de 143 als de 184 pk versie.
Dat ze het durven beweren.
Serieus, 114, 115 en 116 gr CO2 voor respectievelijk 116, 143 en 186pk?
60% meer vermogen en maar 2% (1,7) meer CO2?
DAT KAN HELEMAAL NIET!
Je wordt verneukt waar je bij staat en de subsidies voor deze volksverlakkerij worden van mijn belastinggeld betaalt. Om pislink van te worden.
Kom er maar in, leasehoeren!
@PeugeotGTI: waarover klaag jij nu? VW heeft in zijn Golf een 1.6 TDI met 105pk die tevreden is met 3,8l/100km, dat noemen ze vooruitgang. Het mooie aan deze BMW is dat hij effectief een laag verbruik zal hebben als je er constant 120km/u mee rijdt, aangezien hij krachtig genoeg is om die snelheid vlotjes aan te houden. Vergelijk dat met wagens die soms maar 75pk hebben, wat veel te weinig is om zuinig te kunnen rijden op een snelheid van 120km/u.
@koenmb: Je hebt helemaal gelijk, mijn ouwe 306 liep altijd 1 op 10, stad, 150 per uur op de snelweg, maakte niets uit. Maar een vermogenstoename van 60% kan nooit een uitstootstijging van maar 2% tot gevolg hebben. Alleen wordt op dat soort cijfers wel bijtelling, wegenbelasting en BPM bepaald. Een veel te optimistische opgave kost mij dus gewoon geld, daar klaag ik over. En zelfs en totale debiel kan zien dat deze cijfers nooit kunnen kloppen.
@PeugeotGTI: Ik snap nog steeds niet waarom je BMW met de vinger wijst? Er zijn andere merken die constant inspelen op overheidspremies en wegenbelastingen… Wat ik duidelijk wilde maken is dat je met BMW met 184pk veel meer aan 4,4l/100km zal kunnen rijden dan kleine sardineblikjes met maar 75pk omdat die gewoon te WEINIG vermogen hebben.
@koenmb: Inmiddels heb ik trouwens een Alfa 156 1.9 JTD. Die gaat met z’n lullige 118pk inderdaad behoorlijk meer zuipen als ik meer dan 130 rij…
Eerlijk 99% van de comments hier zijn negatief als de pest. Als hoogstaand – door velen zelfs geliefd – automerk, kun je dit jezelf en de wereld toch niet aandoen ??!!:S
Wat een lelijk ding, dr klopt gwn niks van, geen lijnenspel te herkennen. Lijkt op een poging tot een abstracte moes van zogenaamd moderne vormen, die helemaal mislukt is. Hoe kan je als hoofd van BMW hier nou mee akkoord gaan?

Ik vind de nieuwe 1-serie lelijk.
@roestvrijstaal: En jammer genoeg is iedereen het met je eens… Ik neem aan als 99% hier negatief is dat Autoblog niet de enige plek is waar dit zo is? BMW gaat deze auto dan niet maken ben ik bang…
Baba wat een lelijk ding zeg, daar zou ik toch bijna mijn 325 voor weg doen, jech.

Wat me wel opvalt is de snelheid van die 116i en 118i.
De nieuwe 3 serie viel me ook al wat tegen, humm dat motieveerd wel een tweedehandsie te blijven rijden of voor de vermogenden om een 5 te nemen
Even wat tegengas na alle negatieve uitlatingen van hierboven.
Gisteren de nieuwe 1 serie live gezien in de preview welke bmw organiseerde, en ik kan niet anders zeggen dan dat het geheel er bijzonder strak en wel doordacht uit ziet. Zwakke punten van de huidige 1 serie zijn aangepakt en de motoren van een mooi groen label voorzien zonder aan sportieve aspiraties te moeten inleveren (integendeel zelfs). Persoonlijk vind ik de 1 serie er zeker op vooruitgegaan. De lijnen zijn veel strakker, de vormgeving van de voorzijde met xenonkoplampen is helemaal bmw. De achterzijde is idd niet de meest sterke kant van deze auto (maar dat geldt voor veel auto’s op onze wegen). Wat mij betreft mag ie komen. Ik denk ook dat zakelijk rijdend nl de auto met open armen zal ontvangen; 20% bijtelling (nu nog), en dan toch nog een 170pk turbo met een lekker koppel.
Mijn advies aan ieder, schrijf je lekker in voor de preview, en oordeel dan nogmaals.
@autofan1969:
Inderdaad het beste advies voor serieuze liefhebbers. Vandaag ook in Hilversum geweest voor de BMW 1 preview: Het ontwerp komt beter uit dan op de foto’s. Echter, ik vind de huidige 1 serie toch echt aantrekkelijker. Ook het dashboard doet goedkoop aan, compleet met oversized jaren ’80 tellerbak. Grotere binnenruimte en de nieuwe turbomotoren zijn natuurlijk wel welkom.

Voorlopig blijf ik in de huidige 3 deurs rijden. Betwijfel of de opvolger uit de nieuwe 1 serie gaat komen, maar qua wegligging is Audi geen alternatief. Doorsparen voor een 3 serie Coupe, dan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).