MINI Coupé is zo goed als officieel [non-nieuws]

Auteur: , 28 Reacties

Lekker is dat. Lezen we op Den Twitters dat MINI om 12:00 uur een nieuw model onthult, worden we vervolgens overladen met foto's van een deels gecamoufleerde MINI Coupé die de hele wereld al gezien heeft. Fucking spyshotpersfoto's, ga eens heel gauw stuk!

Twee jaar geleden liet MINI met de Coupé-concept al doorschemeren dat ze met deze auto op de markt zouden komen. Een modelletje voor MINI-aficionado’s die genoegen nemen met twee zitplaatsen en graag meer rijplezier willen. En nu we -bijna helemaal- de productieversie zien kunnen we in ieder geval stellen dat de Coupé niet veel van het conceptmodel afwijkt.

We kregen te horen dat MINI de cijfers in eerste instantie ook gedeeltelijk gecamoufleerd wou vrijgegeven, maar dat plan is niet doorgegaan. Daarom hier de volledige specificaties. De MINI Coupé heeft een wielbasis van 2,47 meter, is 3,73 meter lang, 1,64 meter breed en 134 cm in de hoogte. Dat is bijna 3 cm lager dan een gewone MINI. De minst sterke uitvoering wordt de 122 pk 1.6 benzinevariant, daarboven zit de Mini Cooper S Coupé met 184 pk en de voorlopige top is de Mini Cooper S John Cooper Works Coupé met 211 pk die in 6,1 tellen naar de honderd sprint dankzij zijn turbogeblazen 1.6je. Dieselaars kunnen hun hart ophalen bij de Mini Cooper SD Coupé met 143 pk en 305 Nm. Alle blokjes kunnen worden geleverd met een handgeschakelde bak of een zestraps automaat (Steptronic).

Op de Nederlandse prijzen moeten we nog even wachten. Wel weten we dat ‘ie zonder camouflage op de IAA te Frankfurt komt te staan (september) en dat de spoiler automatisch bij 80 km/u omhoog komt en bij 60 km/u weer inklapt. Vanaf oktober staat ‘ie bij de dealers. En de Roadster? Die zal in 2012 op de markt komen, maar eerst zullen ze daar nog wel een stuk of 60 “officiële spyshots” van onthullen. Marketinggezeik en gebakken PR, welke MINI is er niet groot mee geworden?



28 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Ik zeg folie lekker laten zitten, het zal er zonder niet heel veel beter op worden.
dat spoilertje is sneu zeg :’)
Ziet er al minder slecht uit als de gewone Mini.
Persafdeling van mini wil dat autojournalisten de rest erbij photoshoppen…
@Den: haha , ze weten zelf niet goed hoe ze aan de achterkant moeten beginnen
@bpc: :lol: !
Echt een leuk autootje wordt dit. Wat mannelijker dan de gewone mini.
Wat is BMW in hemels naam aan het doen!?
Dan weer voor de vrouw, dan weer voor de man, ik weet het niet meer!
@Johnnnyboy15nl: Misschien is ie voor mensen die willen autorijden?
@oli4k: of juist niet ;)
Wat gaat ‘ie wegen? Hopelijk wat lichter dan de Cooper. Gezien de 0-100 prestaties lijkt dat me niet echt waarschijnlijk…
Dieselaars kunnen hun hart ophalen bij de Mini Cooper SD Coupé met 143 pk en 305 Nm.

SD heel handig voor de duitse dieselaar
@ferrari94tr: …en als kaartje in mijn gsm…ook ;-)
@Megakix: Heeft die van jou nog Mini SD dan?
@Northwestern: De mijne ook, een een SD(HC) in m’n camera! :D
@Northwestern: eeehm…..ja (?)
@Megakix: Oh, de meeste telefoons hebben al Micro SD :P
Aangezien dit toch onder ‘geen nieuws’ valt….

Off Topic: wie zou die griet willen zoenen als ze HIV besmet zou zijn ?? :lol:
@Megakix: hoe komt ge in hemelsnaam op zo’n vraag?
Ot: wa voor nut heeft die beweegbare spoiler dan op zo’n slome auto?
@4991: rechtsboven zie je steeds die reclame van die BN’er, die dezelfde vraag stelt aan alle AB-lezers….dus zó debiel gevonden is het toch niet ? Kortom, ik borduurde even door op het non-nieuws….capiche ?:lol:
Ouwe lullen bak. Heeft z’n toupetje al op…
Lekker links laten liggen!
Als MINI-fan kan ik toch ook niet zeggen dat ik ‘m écht mooi vind… Geef mij maar de gewone hatch!
Hij zal mss wel nóg beter rijden :)
waarom zoon bloemen vanachteren zo valt hij nog meer op
maar hij is cool
Ik blijf erbij dat je van een hatchback geen coupé kunt maken à la de BMW 1-serie en deze Mini; dat kan alleen van sedans (3-serie, Peugeot 406 et cetera). Maar dit terzijde.
wrs zwaar overpriced zoals alle mini’s (in vergelijking mt een BMW 1 …)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).