Corvette ZR1 zet eigen Ringrecord een stuk scherper

Auteur: , 71 Reacties

De Corvette ZR1 deed in 2008 een rondje over de Nürburgring in een tijd van 7:26.4. Het duurde slechts twee maanden totdat Dodge Viper ACR daar met een tijd van 7:22 overheen ging. Onlangs heeft de ZR1 zijn eigen record met bijna 7 seconden aangescherpt naar 7:19.6 seconden.

Corvette neemt je in onderstaande video mee tijdens het record rondje over de bochtige Nürburgring. Daarmee is de ZR1 nog altijd een fractie langzamer dan dan de Porsche 911 GT2 RS die een tijd van 7:18 nodig heeft.

Corvette ZR1 klokt 7:19.6 op Nürburgring



71 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Als ze mij erin zetten zijn ze nog 2-3 sec. sneller! 8)
@Jokkebrok: Jij weet een binnendoorweg ;)
@Jokkebrok: ik gok dat je 20 tot 30 jaar later bent als je al heel de finish haalt.
Jaja supercars en de ring wie is er het snelst??
wat zijn eigenlijk de record tijden van de ring onder de suppercars?
@supasweet: Straatlegale Supercar laptimes op Nürburgring Nordschleife: http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
@BaySideBlueBoy: lache, die G55AMG helemaal onderaan het lijstje op plaats 258
@BaySideBlueBoy: Mooi lijstje, maar ik mis er toch écht 1 :) Waar is de Pagani Zonda R met 6:47:50? :?
http://www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM
@VeniVidiVici:
Is geen roadcar hé, dan kun je ook Stefan Bellof erbij halen met zijn 956 zette hij een tijd van 6:11.13 neer. Nog steeds de enige persoon die met gemiddeld meer dan 200 door de groene hel ging…
@StijnB: Owww zijn het alleen maar roadcars. Ja, da wist ik nie :)
Het is toch de Nordschleife en niet de Nurburgring?
@Bobel: je hebt de Nurburgring Nordschleife en de Nurburgring GP, snappie?? (a)
Porsche 911 GT2 RS 8) De Corvette mag doen wat willen, maar sneller dan de Porsche worden ze niet.
@agera: Kijk ook is even naar het prijs verschil, daar loopt corvette ook heel erg mee achter,in zijn voordeel, terwijl het verschil op de ring minder dan twee seconde is. Tussen die twee zit +/- een ton verschil mee in de prijs. En ja voor dat geld kan je er een Nissan GTR bij kopen.
@sjaakk: Prijsverschil zit hem ook vooral met gebruikte materialen dat plastic goedkopp ogende dashboard in de Corvette kan niet meer anno 2011. Amerikanen zijn meer geinteresseerd naar de sprintsnelheid en de snelheid op een recht stuk. De Porsche is een perfect sturende auto.
@agera: een corvette met allemaal exclusieve materialen kan niet uit, dus ga niet haten op de corvette het is nou eenmaal marktwerking
@Stopwearingpants: Nee het is geen haat, ik houd van Porsche, maar ook op lange termijn bekeken is de Porsche een betere investering. Afschrijving van de Corvette is daarnaast enorm. Het is ook een feit dat de Corvette kwalitatief minder is dan de Porsche.
@agera: Kwalitatief minder? Hangt er van af hoe je het bekijkt. Porsche interieur zal van duurdere materialen zijn en iets netter in elkaar geschroeft. Maar de kwaliteit van al het mechanische van de Corvette zit uitstekend in elkaar, hoor. Die dingen zijn aardig bulletproof.

Nu is Porsche al decennia lang uitstekend bezig wat betreft build quality, maar dat de Corvette dat nivo van mechanische betrouwbaarheid wellicht net niet haalt wil niet zeggen dat ze beroerd in elkaar zijn gezet. Integendeel.
@agera: als Chevrolet een versie uit zou brengen met meer echte downforce en een rolkooi ging de GT2 RS tijd er absoluut aan… om maar te zwijgen over nog meer vermogen+meer downforce.

Overigens zal de MP4-12C volgens de verwachtingen van McLaren een ruimschoots snellere tijd moeten kunnen halen…. denk 7:15 of sneller.
Vraag ik me toch af waar die 7 seconde sneller ineens vandaan komen..
Andere chauffeur? Aanpassingen aan de auto?
@Brutus: Never mind.. Voortaan eerst het filmpje kijken :)
Super prestatie van Corvette!
Ben benieuwd wat de 911 GT3 RS 4.0 voor tijd neer kan zetten…
@Gideon: underpowered ghehe, wel even benieuwd ernaar hoor!
@Gideon:zoek maar eens goed, hij staat er tussen :P
Damn… Ik heb 7:21:487 met Toyota Supra op Shift 2 :P
@G-Ammo: hey dat is die spel met de Huayra :)
@agera: ja, en met de fake-as-f*ck besturing..
@Bwlian: ik zat nog te twijfelen om het spel aan te schaffen.
@agera: Het is DAT spel i.p.v. Die spel ;) Maar inderdaad om in Shift 2 over de Nürburgring heen te racen is simpelweg in elke auto klote vanwege de zwabber besturing. In het spel GT5 is het ECHT veel beter, fijner en realistischer!
AB, doe iets aan die reclame… ik heb geen belang aan de rondetijd van een Opel Astra…
@xilver:

Als je dr vanaf wilt, gebruik Mozilla Firefox in combinatie met (een) add blocker. werkt heerlijk.

En nu niet allemaal gaan doen, anders verdienen ze niets meer aan ons..

http://motomedia.nl/portfolio/
@bakkerst: Wel lekker die statistiekjes van AB… De oprichter zal er wel een mooi zakcentje aan verdienen.

Heb trouwens Google Chrome, enige tips daarvoor?
@xilver:

geen idee of daar wat beschikbaar voor is, maar google holds the answer to anything..
AB, Kan het autojunk logo links bovenin weg? Het staat voor de mijlenteller.
@Bobel Nordschleife is het verlengde en eigenlijk de oude Nürburgring.

Dus -> Nürburgring Nordschleife
hmm, eens kijken of ik in de buurt van die tijd kan komen op gt5 :P
Wat gaat dat eigenlijk langzaam he met zo een ‘normale’ auto. Als je echte raceauto’s gewend bent en je ziet de remweg van deze auto bijvoorbeeld, pfwaaah dat duurt eeuwen. Om nog maar te zwijgen van het volledig afwezig zijn van aerodynamische downforce.

Overigens zeggen tijden vrijwel niets aangezien de coureur al gauw 20 tot 30 seconden kan verschillen, om nog maar te zwijgen van baantemperatuur, luchtvochtigheid etc. etc. Nutteloos.
@raphael: Aerodynamische downforce? Ja, lijkt me nogal wiedes. Bestaat er mechanische downforce dan? ^^
@bozewolf: Jazeker, dat heet zwaartekracht en is afhankelijk van de massa. Je kunt deze kracht meten met een weegschaal. F=m*g (N)
@T16: lmao, nee das geen “mechanische” downforce, mafkees. Mechanische downforce bestaat natuurlijk niet. Zwaartekracht is een constante factor die voor niemand veranderd.

Downforce is altijd aerodynamisch, duh. Je kan wel een verschil maken tussen aerod. grip (grip van downforce) en puur mechanische grip.
@bozewolf: Is dat een serieuze vraag?
@raphael: Nee, dat was een spottende, rhetorische vraag.
6:45.627
Hij mag dan misschien heel snel zijn, hij blijft even lelijk hoor. Niets voor mij. Zeker niet met zo’n interieur
Ik heb trouwens nog nooit een filmpje/hard bewijs gezien voor die 7:18 van Porsche. Ze zeggen het alleen maar.
Die autojunk tag zit overigens ontzettend onhandig over de snelheidsmeter geplakt. Kon dat niet ergens anders?
@bozewolf: Pssssst…

Er bestaat een site waar je ook stream videos kunt bekijken.
Ze verwerven beetje bij beetje bekendheid, en wie weet worden ze op een dag wel bekend bij het grote publiek !

Vertel het niet verder, maar ik heb dezelfde video kunnen terugvinden na uren zoekwerk, zonder een bedekte snelheidsmeter ! Hieronder :

http://www.youtube.com/watch?v=zoJraaxJ658
@SimonMc: Nou en? Die stond hier toch niet gelinkt? Ik merkte alleen op dat de AJ tag onhandig stond geplaatst.
@bozewolf: Ik ben je maar aan het plagen :D
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat de GTR sneller is dan een Zonda?
Een Pagani heeft toch veel meer downforce? En de pk/kg verhouding bevestigd dit ook niet
?? :D

GTR : 530pk/1736kg

ZONDA: 650pk/1230kg
@exclusivv: Simpel, de Zonda is ontworpen in een passioneel land, de GT-R in een land waar passioneel zelfs niet in de woordenboek staat.
wat een engnekken hier zeg gadver, alleen maar weer over het interieur, dit en dat , maar niemand die even kijkt wat er een prestatie voor het geld word neer gezet met een aantal sec verschil weer, en het kan alleen maar recht uit geen bochten nemen , het is plastic , dat jullie echt niet moe van jullie zelf worden , ik meen het , gadverdamme.ik ben er trots op dat er mensen zijn met wat voor auto ook die dit blijven presteren.
@corvettez06: Voila, iemand die het begrijpt.

In mijn auto is er enkel leer te vinden als ik naar de winkel ben geweest en leerdammer heb gekocht.
@corvettez06: Mijn punt is dus, met een lederen dashboard gaat je auto heus niet beter rijden.

Natuurlijk, nu de mythe van Amerikaanse auto’s die geen bochten kunnen pakken, doorprikt is, hebben ze toch iets anders nodig wat ze kunnen bekritiseren, niet?

Je zal het zien, als morgen een corvette uitgerust wordt met een lederen dashboard, zal er heus wel iemand zijn die zegt dat het leder in Europa van betere koeien komt.
@SimonMc: In je laatste zin zit er zelfs een kern van waarheid, want ik durf toch echt te stellen dat Nederland over de beste koeien beschikt :P
@SimonMc: Die is er gewoon hoor. Vanaf MY2011 is dat als optie bij te bestellen. (Custom Leather-Wrapper Interior Package)
@Wessee: Wel, ik meende mij dat ook te herinneren, maar bij verder onderzoek kon ik geen enkele foto vinden van een Corvette met lederen dashboard, alleen maar met lederen zetels.
@SimonMc: Heb je er zelf uberhaupt al wel eens ingezeten? Het gaat niet alleen om het leer. Die auto piept, kraakt en van alles beweegt en zit los. Als je een Toyota of een BMW gewend bent is het een ramp. Daarnaast is het niet erg ergonomisch. Head-up display is wel goed.
Oh en de stelling dat amerikaanse auto’s niet door bochten kunnen is heus niet ontkracht omdat er 1 auto is die het wel kan. Het gros van de amerikaanse auto’s kan het nog steeds niet. Als eens met een standaard Mustang een bocht een beetje wild genomen? De gemiddelde 1 serie doet het strakker.
Deze Corvette is fantastisch voor het geld dat ie kost, maar tenzij je weet waar je over praat moet je geen amerikaanse producten gaan verdedigen, ze zijn wat kwaliteit betreft zwaar inferieur aan Japanse en Europese producten.
@raphael: Zegt onze “kenner” met zn mechanische downforce.

Jouw geloofwaardigheid = foetsie. Al helemaal omdat Amerikaanse auto’s al sinds jaar en dag niet bekend staan om hun verfijnde afwerkingsnivo, maar wel om hun “niet kapot te krijgen” mentaliteit.
Ik heb het idee dat fabrikanten de laatste tijd hun rondetijden op de nurburgring een stuk rooskleuriger uit de verf doen komen dan dat het daadwerkelijk is.
De meeste van de rondetijden die worden gereden door Chevrolet, Nissan en Porsche worden door journalisten en andere testrijders in de verste verte niet gehaald.
Ik heb mijn twijfels bij dit filmpje, maargoed de waarheid zullen we nooit weten, tenzij een tv programma als topgear een aantal wagens mee neemt naar de ring en ze grondig test.
Is het iemand opgevallen dat de tijd op een eerder punt stopt als dat die een ronde geleden was gestart? Kortom, dat ze geen volle ronde rijden?
@Frasker: Dat is normaal in dit soort tests. Heeft te maken met een of andere in/uitrit bij T13 waar ze niet op volle snelheid voorbij mogen, dacht ik.
Maar in de lijst mis ik een auto.
De bugatti veyron staat er niet in.
Is hier een reden voor of ?
@autotuner: Ja, in de lijst staan alleen maar echte sportwagens.
als jullie wat googlen, zie je dat de zr1 leer op het dash , zetels middenconsule en deuren heeft,maar dan zal het wel weer slechte kwaliteit zijn toch?
@corvettez06: Ja, inferieur leer. Met slechtere stiksels. Duidelijk geen kwaliteitsgevoel.

Om nog maar te zwijgen over de textiellijm die ze hebben gebruikt. Waardeloos spul allemaal :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).