Turbo Turbo met de GT2 RS, Noble M600, XJ220 & F40

Auteur: , 84 Reacties

Er zijn weinig mensen op de wereld waar ik écht jaloers op ben maar dit dagje uit het leven van Chris Harris had ik gerust willen ruilen.

Meneer Harris doet weer eens een video voor EVO en vergelijkt daarin de evolutie van de met turbo’s uitgeruste supercars. En dus zien we een Porsche GT2 RS, een Noble M600, een Jaguar XJ220 en een Ferrari F40. Gewoon, omdat het allemaal supercars met turbo’s zijn. Verder zijn de auto’s natuurlijk lastig te vergelijken maar leuk om te zien is het wel! Mijn favoriet? Nog steeds de F40. Welke zouden jullie kiezen?



84 reacties

F40! beste auto tot de dag van vandaag, Carrera GT op 1 van e non turbo’s!
De F40 is mijn favoriete auto aller tijden, daar droomde ik vroeger altijd van :D
die noble komt net een star-wars film :( zo lelijk ding
Mag het ook alle 4 zijn :D?
F40
Doe maar de Jag, omdat iedereen de F40 wil, iemand moet de overblijvertjes nemen he.
@Merry: tss…nederige opoffering hoor ! ;-) Wil je er misschien ook nog een ‘doggybag’ bij ? :lol:
Toch ook de F40, na al die jaren nog steeds een heerlijke auto.
Geen Twijfel.. op elk gebied de F-40!

Mooiste auto ever made!
De Jaguar XJ220!!
Zeker weten! Int groen of silvergrijs
Welke ik zou kiezen… 100% De F40! :) Ik durf wel te zeggen dat het na de F40 einde oefening was van de ECHTE old school Ferrari. Nou vooruit, de F430 Scuderia heeft het, even afgezien van de stuurschakeling, nog wel.
Ik heb nooit helemaal begrepen waarom iedereen de f40 gaver vindt dan de f50, de f50 was toch eigenlijk zijn evolutie? Als ik mocht kiezen zou ik qua prestaties voor de f50 gaan, alleen misschien is de f40 stiekem toch mooier dan de f50…
@Sciurida: Waarom de F50 niet gaver is? Het is een neppe auto. Het is de eerste Ferrari na de laatste Ferrari. De F40 was Ferrari op z’n best, Enzo’s laatste Ferrari.
De F50 staat voor alles wat daarna kwam. Marketing, sokken met logo’s en een Ferrari zonder Enzo. De F50 was een marketing tool om rijke idioten te doen geloven dat ze een F1 auto voor op straat reden. Hij stond helemaal niet voor de 50ste verjaardag van Ferrari zoals de F40 stond voor de 40ste.
Daarnaast was het niet eens zo een goede auto, oncomfortabel en langzamer dan de concurrentie. Oh en het is natuurlijk de allerlelijkste auto ooit gemaakt.
@raphael:
De F50 is de laatste van de niet-neppers. Nog manuele bak, zonder elektronische hulpmiddelen maar met V12! Op het vlak van geluid, comfort en stuurplezier gaat deze de F40 verslaan. Ook ik vind de F40 (vele malen) mooier en een groter icoon. Maar de F50 gaat wel de betere wagen zijn. Enkele jaren terug reed een Engels automagazine met de 288 GTO, F40, F50 en de Enzo. Winnaars waren de GTO en de F50…

Prestaties gaan teleurstellen bij de F50 maar enkel in vergelijking met de McLaren F1. Naar 100 gaat hij de F40 moeten voorlaten maar elders gaat deze zijn fel duur verkopen.

Om het verhaal kort te maken, de F40 is de mooie droomwagen en de F50 de betere van de twee. Maar hebben (met al hun nukken) wil ik geen van beide.
@StijnB: Dat was ook Evo magazine met die test. F50 was de beste auto
@StijnB: ? Gaat worden zijn? Gebruik jij een vertaalmachine ofzo?
@raphael:
zegt de veelvuldig is/was-gebruiker… variatie is bij mij nog groter!
@StijnB: Sorry hoor maar mijn verhaal is begrijpelijk. Hier kom ik gewoon niet uit:

‘Naar 100 gaat hij de F40 moeten voorlaten maar elders gaat deze zijn fel duur verkopen.’

Jij wel? Het is niet hoor, maar ga dan niet meteen in de aanval.
@raphael: * Het is niet erg hoor. *
@raphael:
Er zijn meer acceleraties dan het sprintje naar 100 (km per uur dat ken je right?). Dat de F40 snel op 100 (km/u wederom :)) zit is gekend, daar kan een Enzo ook niet tegenop. Daarboven komt de F50 beter in zijn sas en ook bij tussenaccelerties dient deze niet te wachten op turbo’s die toeren dienen te maken. De F50 zal de F40 dus weerwoord kunnen dienen in andere sprintjes als die naar 100 right?
@raphael: Nuja, smaken verschillen. Akkoord, the F40 is een gigantisch icoon, veel meer dan de F50. Maar ik zou toch liever de F50 hebben, gewoon omdat die rechtsreeks van de F333-racewagen afgeleide V12 nog ietsje geiler klinkt dan die V8 van de F40. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk. Even een vergelijking:
http://www.youtube.com/watch?v=XcSnaHcAlKU
@trigger565: Doekje graag!?
@trigger565: T*ring geloof dat mijn oren zojuist zijn klaargekomen!
@tvrspeedsix: Het geeft de term eargasm inderdaad een heel nieuwe dimensie :D
@trigger565: NSFW, pornografisch materiaal!
@trigger565: – stil – :lol:
@raphael: Helemaal mee eens, niks aan toe te voegen.
F40 Qua sound en drive, maar de die Jag blijft er gewoon uitzien alsof die van een andere planeet komt! Als het design van een kogel zou worden vertaald naar een auto, krijg je een XJ220.UBER GEIL dus.
@tvrspeedsix: inderdaad hij komt van een planeet waar alles lelijk is.
persoonlijk ga ik niet voor de f40 want die is te lelijk, ga ik denk ik toch voor de porsche toch wel de snelste normale wegauto. als de radical en de gumpert apollo meetelt natuurlijk niet
@reventonlove: Porsche de snelste auto?!,. zeg kom jij eens snel onder die steen vandaan.
lucky him!
Wat moet ik hier nou mee? F40 roepen? Of: doe mij maar de Jag? Nutteloos, ik wil ze allemaal, ze zijn stuk voor stuk fantastisch.
Leuk filmpje. De gezichtsuitdrukking van die gast als hij in de F40 rijdt, die is geweldig. Verder is het een kwestie van smaak.
Voor mij is de XJ220 nog steeds de echte supercar, enige van dit kwartet die ooit de titel snelste auto ter wereld heeft gedragen. Echt een super-exoot qua uiterlijk.
@Initial_D: mee eens!
@Initial_D: nee, die andere zijn zoo traag en saai uiterlijk. zelf zou ik overigens ook voor een Xj220 of F40 gaan
@Initial_D: Dat is gewoonweg niet waar. De F40 was tot 1989 de snelste auto ter wereld. Overigens ook de eerste straatlegale auto die door de 200 mph grens kon. Niet liegen jongen.
@Initial_D:
De F40 was een paar weken de snelste, tot de McLaren uit kwam.
Maar de XJ220 is ook mijn favoriet
mooi design, en ook al was het niet de beloofde V12,
deze prestaties uit een V6 zijn echt niet mis!!!
@Initial_D: de jaguar xj220 ziet er echt niet uit gewoon………….
Noble M600! De Ferrari is zoals velen hier zeggen, een van de laatste echte Ferrari’s. Dus logisch zou zijn dat ik hem zou nemen, maar ik verkies de M600.
Waarom? Wel omdat (zoals in het interview is vermeld) de F40 qua comfort echt slecht scoort.
Ik heb liever een supercar waar je ook eens rustig mee op de autosnelweg kan rijden, maar toch nog ziekelijk snel is als je het wil!

JC’s mening over de Noble, I love it! :D
http://www.youtube.com/watch?v=5VjPBrDt_x8&feature=related
@vale46: Die rijd toch met dat blok van Yamaha?
@tvrspeedsix: Ik dacht van wel. Yamaha-basis, en het ligt zowel in een volvo als in de Noble
Wat is de XJ220 toch een prachtige wagen. Deze heeft de juiste prachtige spoiler. Als Jaguar liefhebber word het de XJ220.
Van dit rijtje de XJ220 aub. Maar als ik mocht kiezen dan toch liever een 288GTO en/of een 993 911 GT2.
@wits: de 288 GTO is ook echt een prachtig gelijnde wagen. Een van mijn Favoriete Ferrari’s.
@Sportspotter13: Je weet dat de 288 gto het project voorafgaand aan de F40 is he? Dus misschien is die qua looks mooier (persoonlijk) maar beter is de F40 op elke manier.
@raphael: Je hebt gelijk ja. De F40 is idd de snelste productieauto geweest, tot de Diablo het stokje overnam.
F40 zonder twijfel, die sound, dat vermogen.. Kwijl!
-edit: hoe het ff netjes aub-
@maseratiferrarilover: Goed argument jongen!
Mijn diepste complimenten voor de presentator, geweldige GOZERT, gevoel voor humor “I’m almost a mdget but I can’t fit into the F40” en zijn oprechte enthousiasme.
Hij lijkt ook nog een neef van Freddy Mercury met zijn ongeschoren kop !
Wat is die Carkson dan een blaaskaak

Welke wagen ?

De Noble natuurlijk, de enige ter wereld waar het knopje bij werkt !
Geef mij de GT2RS maar. Zo’n uitgeklopt elfje is toch wel erg lekker, daarnaast is het motorblok bij elk toerental paraat en schijnt het allemaal lekker puur te rijden.
twin turbocharged (ik kon het echt niet laten)

http://www.youtube.com/watch?v=hmmIl9aMz4I
Porsche voor het genot
Voor mij de XJ220… Liever een F50 dan een F40
Ik twijfel tussen de F40 en de GT2RS… De GT2RS is beter in alle opzichten, maar het is weer een variant van de 911, en is gewoon niet spannend. Er hangt geen air omheen! De F40 is zonder twijfel een legende, en ik denk toch dat dat meer waard is dan superieure techniek!
@Cantago: ik heb liever en auto zonder flair die niet stuk gaat dan 1 met flair die 80% van de tijd uitelkaar ligt om te worden gerepareerd
@Soulmaster: Riiiiiiiiiiiiight,.. en waar haal jij je bronnen vandaan?
@tvrspeedsix: Dat is gewoon een feit
@Soulmaster: Dus een Ferrari F40 ligt 80% van de tijd uit elkaar? Wat een bak ongegronde onzin zeg. Pleeg goed onderhoud aan je auto en zelfs een exclusieve Ferrari zal jaren lang probleemloos draaien! En aan de andere kant, als hij dan een keer een dagje weg is, wat maakt het uit? ben je extra blij dat hij terug is! Het is toch niet je alledaagse auto, daarvoor koop je heeeeel snel iets anders.
@Soulmaster: Btw, je doet je naam zo niet echt eer aan!
911 gt1 street version!!
Ohoh, Chris Harris zei J*s*s *hr*st op video. Daar gaat het Parliament vast weer over struikelen :D

Kort, maar amusant filmpje. Die XJ220 is samen met de F40 toch wel de ultieme oldskool coolness op wielen.
Zooo, dit is echt vet. De nieuwe Noble is stoer, maar de F40 is toch wel monumentaal. Wat een baan heeft Chris Harris. Hij hoeft zich ’s morgens niet te scheren, en stapt zo in een paar super auto’s. Zo zou ik mijn dag ook wel door kunnen komen!
F40 en niet alleen uit dit rijtje maar uit elk rijtje
Doe mij de GT2 RS maar :D
Ik zou zeker de Porsche GT2 RS kiezen 8)
uuhmmm F40 met het blok van de F50??
Evo is en blijft toch dé benchmark op het gebied van auto journalistiek. Het zijn ook bijna allemaal (ex)coureurs of ze hebben zelf een Zonda/Enzo/Lambo in de gargage staan. Top.
Als ik een auto zomaar zou uit mogen kiezen om bij mij in de garage zetten dan zou ik niet zomaar kunnen kiezen, de Noble kan me gestolen worden. De Jag en F40 zijn echt te gek, maar moeilijk in het gebruik en onbetrouwbaar. De GT2RS is beter te gebruiken, goedkoper in onderhoud en gaat waarschijnlijk nog jaren probleemloos mee (maar mist de nostalgie volledig, ondanks de retro look).
De F40 hands down!
By far mijn favoriete supercar.
Ook ik wil de F40 gewoon omdat dat ding zo verschrikkelijk gaaf is! Ik zou em alleen al in de huiskamer zetten om er naar te kijken!
doe mij maar een 911 turbo RS , voor dagelijks gebruik :)
Waarom heeft iedereen het hier over de laatste echte Ferrari ? Ok die F40 was ongelofelijk top maar de auto’s evolueren nu eenmaal, niet ? De F355 was ook gewoon heel goed. 109pk/l was toen gigantisch en ongeëvenaard. Nu heeft de F458 de concurrentie doen verbleken (maar liefst 127pk/l !!). Wat maakt die auto nu minder Ferrari ?
Vroeger waren de Lambo’s ook veel mooier als je het mij vraagt maar de techniek verandert nu eenmaal…
De F430 was toch ook heel goed ?
Wat ik zo bijzonder vind aan de F40 is dat die auto nog altijd zo mooi en bijzonder oogt. Het blijft een superwagen pur sang. Zijn broertje, de F40 LM is NOG heftiger.
@Hirondelle: Is ook wel zo. Niemand beweert dat ze slecht zijn. Sterker nog, ik zou durven beweren dat Ferrari’s nog nooit zo een grote voorsprong hebben gehad op de concurrentie als nu het geval is. Maar met ‘laatste echte’ Ferrari doelt men op het feit dat Enzo Ferrari er zelf bij betrokken was. Daarna is Ferrari een ander soort bedrijf geworden. Misschien wel beter, zeker als je kijkt naar de F1 maar het speciale wat Enzo bracht is weg.
@raphael: Voorsprong in wat precies?
Het is duidelijk dat hij wat goed te maken heeft met Ferrari
De Jaguar zonder twijfel, gewoon hele mooie auto en nog steeds teeeringsnel!
Oeh! XJ220!! Echt een prachtbak vind ik dat.. als ooit centjes heb dan weet ik t wel hoor! :P
GT2 RS, handig met boodschappen doen ;-) neeeh, de F40 natuurlijk…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).