Ferrari F430 Spider maakt dakschuiver dankzij klapband

Auteur: , 65 Reacties

Aanschouw, het resultaat van een klappende voorband op een Ferrari.

Dit speelde zich afgelopen donderdag af in het Belgische Lichtervelde. De rechter voorband gaf de geest, de wielkast raakte hierdoor ernstig beschadigd, de dakloze auto begon te zwabberen en deed vervolgens een “180”, maar dan op de verkeerde manier. Wonder boven wonder kwam de bestuurder er zonder al te veel kleerscheuren of een ingetikte schedel vanaf. De auto -met de gaafste vanity plate sinds tijden- kwam er minder goed vanaf. Iemand die een gooi naar het raden van het schadebedrag wil doen? (bron: carspotting, via autofans)



65 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
godver dat is zonde!
leuke nummerplaat :)
Yeah, like Satan would drive a yellow ferrari :p
Ik denk total loss.
Dat ziet er niet goed uit, hoor. Total loss?
Wat wil je ook met zo’n kentekenplaat!

Meteen maar een nieuwe aanvragen met “777-GOD”
De wagen was total loss ja. Eigenaar had hem zelf destijds tweedehands gekocht.
of de duvel ermee speelt………..
Ja en? Het is maar een Ferarri F430, geen klassieker en zal dit nooit worden ook naar mijn mening. Gelukkig is de bestuurder ongedeerd (okay een gedeukt ego….) uit dit wrak gekomen.
@Kyanite: ‘maar een Ferrari’… Eventjes een bak van €250.000 in het prak gereden. Veel mensen wonen in huizen goedkoper dan dat….
@xilver: hij zal wel goed verzekerd zijn ;)

Binnen 2 maand heeft ie een nieuwe..
@jensdm: Ben je verzekerd als je wss te snel gereden hebt en je auto zo Total loss rijdt?
@laurensl: Daarvoor dient die verzekering. Normaal gezien is dat wel gedekt. Het kan wel zijn dat de verzekering hem schrapt, wat wel vaker gebeurd. En dan kan hij fluiten achter zijn centjes.
@laurensl: het gaat hier om een klappende band, wie zegt dat hij te snel reed?
@jensdm: Een stilstaande auto die over de kop slaat door een klapband dan? Lijkt me onwaarschijnlijk ;)
@xilver:
….maar een Ferrari F430, of te wel de Suzuki Alto van Ferrari, het basismodel, de instapper… je weet wel “je wilt wel maar je kan niet”.
@Kyanite: Een instapper bij Ferrari… die is nieuw. Ik weet het zo niet hoor. Als je een instapper wilt koop je de California (slechts €192.000). De Fiorano heeft ongeveer dezelfde prijs als de 430, op €20.000 na, maar dat is al de moeite niet op zo’n wagen. Enkel de Scaglietti was een stuk duurder.
Ach, kan je weer mooi gebruiken als donorauto. Hier kan je nog mooi wat bruikbare onderdelen afschroeven.
Auto’s die op hun dak zijn terechtgekomen worden in België normaalgezien altijd ‘perte total’ verklaard..
Das nog eens glad van onderen….
@slodder: :lol:
Flinke knal zo’n klapband. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?
@floryn: Snelheid,
Handen op de juiste plaats op je stuur,
Niet denken dat je een insane rally rijder bent die dat kan corrigeren
@floryn: Belgische wegen vermijden…
@koenmb: Touché :mrgreen: +1
auwtsch ik schat dat hij beter een nieuwe kan kopen :-)

onderdelen brengen ook nog wel een pak geld in het laadje
Was er eerder deze week niet al iemand die hiervan een link had geplaatst?
Italiaanse kwaliteit.
Een wonder dat de bestuurder niet een kopje kleiner is geworden.
Hoe hard heeft deze man gereden dan? Zelfs met slechte banden ga je niet zomaar over de kop. Grappig om de onderkant is zo te zien.
En wat een koning nummerbord!
He zo ziet de bodem van mijn Midas er ook uit. Die hoop ik richting aarde te houden.
Volgens mij is de eigenaar een nieuw bandje aan het halen .
En ja zeg wat is dit ding glad aan de onderkant lijkt wel een Dinkytoy.
@norge: Zo glad hoort iedere auto aan de onderkant te zijn. Scheelt gigantisch in het verbruik!
@Jochempie: Waarom wordt het dan niet gedaan?
@alcantara: De precieze reden weet ik niet.. Ik kan natuurlijk speculeren. Dan denk ik bijvoorbeeld dat het demonteren van de beplating een extra handeling is bij het onderhoud of dat de beplating en bevestiging “onnodige” kostenverhoging met zich meebrengt, wat de prijs van de auto opdrijft.
@Jochempie: In duurdere sportwagens kunnen ze daar gemakkelijk een lichtgewicht carbonplaat ophangen, want relatief ten opzichte van de al dure kostprijs maakt dat de wagen niet veel duurder. In gewone, relatief goedkope auto’s valt dit wel te vervangen door staal of aluminium, maar dat weegt dan weer een pak meer, wat weer nefast is voor prestaties/verbruik.
@koenmb: Tja, of gewoon een ABS PMMA blend spuitgieten, zoals met ongespoten bumpers ook gebeurt.
@Jochempie: Zou kunnen, maar levert dat geen problemen met de hetere onderdelen aan de onderkant van een wagen?
(Er moet een reden zijn waarom autoconstructeurs het niet toepassen, want ze weten goed genoeg dat zonder afdekplaat een aerodynamische ramp is)
@koenmb: Nee is geen probleem met hitte, zo zien de undertrays van mijn auto eruit (maar is gelukkig niet mijn auto):
http://home.wanadoo.nl/hansefde/assets/images/crash.jpg
Er zitten een paar extra ventilatiegaten in de motorkap en in de achterbumper en geen problemen. Zo’n setje in glasvezel kostte mij geloof ik 300 euro. Werkt prima, zeer zuinig (met een antiek Miniblokje toch nog 1 op 18) en genereert negatieve druk bij hogere snelheden. Dus geen spoiler nodig en toch bij 190km/h met 770kg als een dijk op de weg.
@koenmb: als het op sportwagen als een Ferrari goed kan, dan kan de hitte ontwikkeling bij een brave middenklasser toch geen probleem vormen?
@mashell: Mijn idee ja, dat kan geen probleem zijn.
Tja Ferrari he :)
Ik schat de schade op 1,0 jonggebruikte 430 spider.
whaaa dat kentekenplaat is zoooo vett
En vanwaar de afbeelding van een boete uit 2007 voor rood licht?? Die link ontgaat me
Moet je maar geen satanist zijn, dan komt de duivel ff langs :)
Schade-bedrag is nihil. Na klein opknapbeurtje weer
tip-top-less. Beslist niet Total-loss.
Ietwat dure crashtest. Wel dapper.
@boygeorge: Heb je die wielkast wel goed bekeken? En dan niet te verstaan de schade aan de voorruit en de carrosserie door de impact bij het neerkomen. Total loss zal hij wel niet zijn, maar een klein opknapbeurtje zal het volgens mij niet worden.
Het schadebedrag zal wel vrij hoog liggen, het gaat hier nog altijd om een Ferrari. Om eventjes te illustreren. Ik ken iemand met een Bentley Continental GT en hij had wat schade opgelopen, verre van zo erg als dit hier, maar het heeft hem toch €80.000 gekost om dit te laten herstellen…
@xilver: U is 1 van de laatsten die ik wil tegenspreken.
Toch. Het begrip total-loss is een ieder op AB duidelijk.
Misschien wil U net als ik naar het % kijken. Wat kost het om DEZE Ferrari te repareren. Dat kan ik onmogelijk weten.
De bestuurder kan het na vertellen. Een Cabrio !
Dit is een Imago-boost die bijna onbetaalbaar is.
Uitsluitend Ferrari gaat deze Auto-mobiel repareren.
Dat zal geen koopje zijn. Ik wed om een TomPoes dat dit ding met trots weer gaat rijden. Zou ik eigenaar zijn.
Dan graag weer in deze Ferrari. 100% zeker weten dat de bestuurder zijn linker en rechterpoot stijf op de rem heeft gezet. Ik ben oprecht blij voor hem dat hij een Ferrari rijd. Zelfs een Ferrari-schade-expert heeft hier een leuke kluif aan. Ik doe toch een serieus gokje naar het bedrag. Ik vraag om medelijden omdat ik als Hollander iets Belgisch probeer in te schatten. Tussen de 50.000 en 55.000 Euro. Inclusief bosje bloemen bij aflevering.
@boygeorge: Ok, daar kan ik je al beter in volgen ;-).
@boygeorge: ik spreek je niet graag tegen, maar ik vrees naar het wiel kijkend dat dit wel een total loss is
@bpc: Mon ami. Jandorie. Zit je mij weer de boom in te jagen. Kijk dan naar die 3 andere wielen.
Veel plezier morgen in Canada.
@boygeorge: haha jij hebt een goed geheugen :p , nogaltijd hamilton jij ?
binnenkort op marktplaats:

Ferrari F430 motor met versnellingsbak en aandrijving… 25K


OT: zonde van de auto maar denk dat dat wel goed komt ;)
@spykerboy: Nou je zult je verbazen als dit blok al 1 ton kost: http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/03/waar-zou-jij-dit-carrera-gt-blok-inhangen
@The360box: dat weet ik maar een CGT motor is wel wat specialer dan een F430 die je veel vaker tegenkomt dan een CGT…
lijkt me duidelijk ! de beste man dacht , wat audi kan in le mans moet ik in mn ferrari beter doen!
@bpc: Ik denk eerder dat die van Le Mans dat dacht ;)
@bpc: Zo heb je Ferrari’s die fikken, zo rijden overal Ferrari’s die opeens bochten maken!
Ferrari met lichte rolschade…
Zo kan een mens eens de onderkant van een Ferrari zien.
Wie is…Rechter Voorband ? :lol:

OT: een klapband kán tegenwoordig welhaast niet meer voorkomen, grappig dat dit dus soms nog gebeurt !
kan me een klapband juist wel inbeelden op die typische Vlaamse landelijke baantjes.

En plaat beton , een strook rubber/teer er tussen en hopen dat het hoogte verschil tussen de platen onder de 5cm blijft.
Stevige voorruit stijl!
Ik geloof dat ik deze vorige week zondag nog gezien heb, eens even kijken. Kenteken komt bekend voor…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).