Is dit het nieuwe topmodel van Renault?

Auteur: , 99 Reacties

Vorige week wisten we jullie al te vertellen dat de Franse president Sarkozy van Renault eist dat ze met een nieuw, groot, luxe model komen. Is de auto die we hier zien soms de auto die het Audi, BMW en Mercedes lastig moet gaan maken?

De auto die we hier zien is de gloednieuwe Samsung SM7. Inderdaad, Samsung, het merk dat jij voornamelijk zal kennen van mobieltjes en TV’s. Samsung Motors werd in 1994 opgericht en in 1998 nam Renault er een aandeel in van 70% en inmiddels heeft Renault zelfs 80,1% van de aandelen in handen. En aangezien deze SM7 ongeveer het formaat heeft van een A6/5 Serie/E-Klasse zou het zomaar kunnen dat Renault er een paar wybertjes opplakt en dit ding in Europa gaat verkopen.

De overige modellen die Renault Samsung Motors in Zuid-Korea verkoopt kennen we immers ook al in Europa:

Samsung SM3 = Renault Fluence
Samsung SM5 = Renault Latitude
Samsung SM7 = Renault ???
Samsung QM5 = Renault Koleos

Het is alleen de vraag of Renault hun nieuwe grote model gaat importeren uit Zuid-Korea of dat ze hun nieuwe topmodel ook daadwerkelijk in Frankrijk gaan bouwen (zoals Sarkozy wil). De eerste generatie SM7 werd overigens gelanceerd in 2004 en was gebaseerd op het Nissan FF-L platform dat we kennen van onder andere de Murano (2003-2007) en Maxima (2004-2008).



99 reacties

Ik doop hem tot “Miniwheels”.
Renault XJ
@mrbones:

Haha, ik was net hetzelfde aan het denken!
@mrbones: Hoef het niet meer typen ik zie dat jij mijn voor bent
Leuke auto om te zien, maar Renault moet wel de styling aanpassen om aan hun identiteit te voldoen.
@motherlover: Daar ben ik het inderdaad wel mee eens, dit valt niet binnen hun designvisie.
@motherlover: waarom zouden ze? moeten ze dan echt in de zelfde design/style blijven?
@motherlover: het moet meer een soort van grote luxe familiebus worden zoals de vel sais en de avantime, trouwens waarom heet je motherlover??
What the hell moet een Renault met de Hofmeister-knik? Schande is het.
Renault Galaxy S2. Ik wacht wel op de Saab Desire S.
the-budel-guy via Android app
@jippie: +1
@jippie: Wat dacht je van de Hyundai Atrix 4G?
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/02/2012genesis-sedan002.jpg
@BaySideBlueBoy: Sow deze is wel strak moet ik toegeven :)
@BaySideBlueBoy: Een BMW E60 met andere kop en achterlampen. Dek die maar eens af.. 0 verschil.
@BaySideBlueBoy: die G4 lijkt wel heel veel op de vorige mercedes e-klasse
Ik zie er een heel hoog Mondeo/Insignia gehalte in…
@AHulsker: Opel insignia, het eerste wat in mij opkwam.
@motherlover: er zijn nog auto’s met die knik hoor, bmw is niet alleen
Jeuj met one-77 achterlichten :p

Mooie wagen trouwens!
trouwens mooi bakkie, alleen.. 4 uitlaten, wil dat dan zeggen dat je hier ook dikke (benzine)6 en 8 cilinders in kan krijgen. (of is dat voor de schow?)net zoals audi, bmw en mercedes??
ben nieuwsgierig.
@love4sportcars: reken op maximaal V6 motoren (diesel & benzine).
@love4sportcars: voor zover ik weet zijn de uitlaten bij BMW toch niet echt show. alleen de M heeft 2 dubbele uitlaten, lijkt mij toch wel het juiste model daar voor?
@highperformance: In principe is het altijd geïnspireerd op design. Een C63 amg kan natuurlijk net zo goed twee afgebogen pijpjes hebben achter maar dat stimuleert natuurlijk niet echt de power. Hetzelfde geldt natuurlijk ook bij de rest.
@C220AMG: oh, maar zo bedoelde ik het niet. meer uitlaten suggereert wel meer vermogen, idd op een esthetische manier (want met minder kan het technisch ook). vandaar dat ik het passend vind op een M, 2 dubbele uitlaten op een Alto (no offence) vind ik iets te veel van het goede.
@highperformance: Oke, op die manier. Duidelijk! :)
Doet me wat denken aan een kruising tussen een XJ en een Saab 9-5. Not bad me dunkt.
@xilver: Toen ik keek naar de foto’s heb ik ook gedacht, wel wel de betere versie van een Saab dit. :D
Grappig dat ze vaker auto’s bij hun mede-concern vandaan halen. Maar wat is er dan aan de hand met de Franse designbureau in Frankrijk?! Zijn ze soms allemaal aan het slapen ofzo, dat ze zelfs niks meer doen :s De concept ziet er niet verkeerd uit maar de productie model … hebben ze soms teveel chromen sierstripjes over? achterklep+motorkap ziet er maf uit.
Mehh..badge-engineering = fail in de meeste gevallen..buiten dat is het wel een mooie auto, maar gewoon geen Renault
Ik vind em niet heel stoer- en vlaggenschipachtig…
Er zal natuurlijk nooit een Renault komen die het BMW, Aufi en Mercedes lastig gaat maken. Dit wordt weer zo’n ‘Citroën C6’-achtige auto, ga je nooit zien op straat…
@JvT:
Aufi? Je bedoelt natuurlijk Audi!
@JvT: Ja, dat komt omdat mensen ‘Premium’ willen rijden en denken dat ze in een Audi gezien worden. Integendeel zelfs, een C6 is een toffe veel betere auto.
@The360box:
Een C6 is idd een veel toffere auto, maar misschien te ‘excentriek’ om de verkoopaantallen van bijvoorbeeld een A6 te evenaren. Helaas…
@JvT: Nee natuurlijk niet. Renault is ook geen premium merk, wanneer je dan wel een premium auto gaat verkopen verkoop je er nooit echt veel. Dus zoals inderdaad de C6 of de Pheaton als voorbeeld.
@Northwestern: Kan iemand mij de defenitie van “Premium” geven. Oke, Mercedes, BMW en Audi volgens de meeste hier. Maar waarom is bijvoorbeeld een Mercedes Premium en een Lexus (in de volksmond) net niet. Heeft dit volgens iedereen te maken met de prijs, optielijst, specificaties of betrouwbaarheid te maken want een VW is volgens mij net zo betrouwbaar en een touareg is ook niet voor niets.

Dus waarom zou een Renault niet “premium” kunnen zijn?
@C220AMG:
Tsja. Zie het zo. Stel dat ‘ze’ bij de Zeeman echte topkwaliteit polo’s verkopen, gaat ‘men’ er nooit zoveel voor betalen als voor een polo met een Lacoste of Ralph Lauren, ik noem maar wat. Dat is precies het probleem waar merken als Renault en Citroën tegenaan lopen als ze een ‘Premium’ auto willen bouwen. De definitie van Premium is dus gewoon een logo…
@JvT: ik geef je er 100% gelijk in en het is ook het eerste waar ik aan dacht als ik dit topic las , als renault echt een premium wil bouwen moeten ze daar een submerk voor opstarten, met alleen pepper dure foutloze wagens en dan zou dit een model kunnen zijn!
@bpc: Dan komen ze in het vaarwater van Infiniti, en dus van partner Nissan. Dat heeft dus totaal geen zin. Wat ze wel kunnen doen is net als Citroen iets van een DS lijn. Bijvoorbeeld alle Renault Initiale modelen als “Premium” neerzetten. Maar dat werkt volgens mij ook niet.
@C220AMG: Niet weer dat premium gedoe man! :D
@As_long_as_it_is_fast: Tja, ik kon het toch niet laten om even iemand uit de tent te lokken! :P
@C220AMG: Haha, EL-KE keer… :D
De wielkasten incl. inhoud komen wel heel klein over op afbeelding 2
Dit is een Koreaanse auto, gebouwd voor Koreaanse smaak. Best schrikken hoe Europees dat al aandoet, zelfs voor Renault er tegen aan geplast heeft.
Ander frontje, handvol details, en klaar ben je.
Niet dat het daarmee een wagen voor mij wordt – maar ik shop niet in die klasse.
Renault walrus.Daar zittoch helemaal niemand op te wachten.Kijk is naar de rest waarde.DIe is gewoon bedroevend bij een fransman.
@mbman: Kom eens met objectieve getalletjes – en dan vooral percentages van de aanschafprijs?
Oh! Als hier nou een lekkere Nissan of Infiniti V8 in hangt… :D
nog niet eens zo’n gek ontwerp. wel moet de achterkant net zo “dik” tonen als de voorzijde.
the-budel-guy via Android app
geef mij de Citroën C6 3.0 V6 dan maar
Ziet er prima uit, vraag me alleen af of de zgn. trotse bezitters van een A6 of een E-Klasse wel hier voor kiezen. Dan zal het wel met elektrieke aandrijving moeten ivm. de bijtelling. En dat gaat Samsung niet redden met een accu uit de galaxy S…..
@ The360box: Amen!!! En een C6 ziet er veel beter uit!
@ the-budel-guy: Doe mij maar de 3.0 V6 Hdi.
@rufctr01: doe mij ook maar zo een corvette :D
ziet er verdomd goed uit , wel jammer van die te kleine wielen …
asaf via Android app
http://www.renault.be/nl/gamma-renault/personenwagens/latitude/latitude/
naar mijn idee wordt hij al geleverd in europa…
@asaf:
Die is op basis van de Samsung SM5, de SM7 is net een stapje groter.
@asaf: je vond het teveel moeite om het artikel goed te lezen? De Latitude is gebaseerd op de (kleinere) SM5.

De auto die je hier ziet is de (grotere) SM7.
Nu maar hopen dat het niet bij een simpele rebadge blijft. Laat de creativiteit van Laurens van den Acker op los! Alleen zo kan door Laurens van den Acker beoogde Renault designtaal verwezenlijkt worden op een “Premium Renault”. @robbie: Op welke platform staat de SM7?
@AutomotiveDesigner: dat weet ik (nog) niet. Zal er nog is induiken ;)
@robbie: Ik gok op het Nissan FM platform… Als deze achterwielaangedreven is.
@AutomotiveDesigner: “Laat de creativiteit van Laurens van den Acker op los!”

Als ie er komt zal ie toch alleen maar aan de grille en bumper mogen sleutelen hoor…
it’s a Jag
@BPC: ook leuk een Corvette C6. Alleen Citroén was eerder met de type aanduiding C….
@rufctr01: echt ? hoe oud is die c aanduiding dan van citroen dan, ik bedoel de c1 komt uit… 1952 dacht ik
@bpc: Waren in de jaren ’30 al Citroëns C4 en C6.
broertje ifinti?
Al een redelijk mooie wagen ,beetje franse charme er overheen gieten en het is klaar voor het “premium” gefixeerde Europa.
Het Europa waar een VW met Audi sausje ook als zoete koek gegeten wordt.
@norge: VW met Audi-sausje… Buiten de A1 en A3 om, hebben Audi’s bar weinig gemeen met Volkswagens. Alleen wat motoren uitwisselen wat iedere fabriekant doet. Verder heeft Audi gewoon eigen versnellingsbakken, eigen platformen, eigen aandrijfsystemen etc. Dus ik snap je bewering niet helemaal.
@Tommy2: Audi is geen “echt” merk het is gewoon VW .
Je kan net zo goed Audi golf zeggen of Volkswagen A6 voor mijn deel.
@norge: Audi is wel een ‘echt’ merk, zit alleen samen met VW in de VAG-group. Je beredenering slaat nergens op, dan zou elk merk ‘nep’ zijn want ja, er wordt samen gewerkt in autoland. Gek he? Wel goed voor de consument, omdat het de prijzen drukt als je onderdelen niet dubbel hoeft te maken.
@Tommy2:in Zwickau bij de volkswagen-fabriek,worden de volgende merken gedrukt(VW,golf en golf+,passat)(Audi,a1,a3,a4)(Bentley,gt en gtc) dus volkswagen!
@Tommy2: Audi is een product van Volkswagen ,gekocht op het randje van bankroet en sindsdien gebruikt om Volkswagens onder een duurder label te verkopen.
De laatste echtte Audi was de Audi 50 .Ook wel bekend als VW Polo.
Zelfde verhaal als bij Skoda ,waar de laatste echtte Skoda favoriet heette.
@Norge: klopt helemaal. Audi is gewoon een dure VW.
Die auto’s worden gebouwd om uit elkaar te vallen, zodat de garage weer wel kan sleutelen(en dus geld kan verdienen). Moet zeggen, is en blijft een lelijk merk!
@winterjunior: Ja nou! Tsjonge!
In Rusland (da’s wel zo onpartijdig) worden Koreanen en Europeanen geïmporteerd. En Koreanen staan veel hoger aangeschreven. Omdat ze veel betrouwbaarder zijn.
@mout: Hij bedoelt vast Renault, en niet Samsung…
Zou zonde zijn…

@robbie: Als dit een ‘A6-concurrent’ is, de Laguna een Passat-concurrent en de Fluence een Jetta-concurrent, waar zit de Latitude dan eigenlijk nog? In het eerdere AB-artikel werd die genoemd als Vel Satis-opvolger, maar naar mijn weten zat die ook in het A6-segment… :?
@Citrofiel: De Latitude is meer een Laguna Sedan zeg maar. Iemand heeft dat idd een Vel Satis opvolger genoemd, maar dat is het natuurlijk niet ;)
@robbie: Zat ik dus toch goed. Maar waar is die Latitude dan voor? Is hij goedkoper dan de Laguna? Is het meer behoudende ontwerp veel geliefder dan dat van de Laguna in andere Europese landen?
@Citrofiel: zoiets zal het inderdaad zijn. Bepaalde klanten hebben liever een iets traditionelere sedan.
Zoooooo, maar die is lelijk. Alleen de achterkant vind ik wel wat hebben.
Hiermee is de uitslag voor de volgende verkiezing van de President van France ook bekend.
Sarkozy EIST ! Dat is een slimme zet. NOT.
Deze Renault is een perfecte Future-Look.
Niemand wil het TOP-model.
Een heel mooi plaatje van een misschien-auto.
Onbetaalbaar voor liefhebbers als dat ding in Frankrijk wordt gemaakt. [ Dat heet trouwens Frank-ARM.]
Als die Sarkozy EIST, dan zet Renault zijn poten en hakken stijf in het zand.
Sarkozy verliest. 100%
Waar is dat Prototype van die Chineze Citroen gebleven ?
@boygeorge: De staat is toch de grootste aandeelhouder van Renault? Bovendien is het volstrekt ondenkbaar dat Sarkozy in een Duitse auto zou rijden, Fransen en Duitsers dat gaat niet samen.
hebben ze in zuid korea dan ook Renault TV’s mobieltjes etc?
Ik hoop dat ze het gaspedaal niet meer zo verstoppen, Renault rijders staan bij mij vooral te boek als mensen die hem over het algemeen niet kunnen vinden.
@dutchcourage86: Dat komt natuurlijk omdat ze heerlijk aan het genieten zijn van hun auto. Dat jij nou zo snel mogelijk thuis wil zijn zodat je niet onnodig lang in dat hok van je zit… ;)
Laat maar komen! Het is een mooie auto, dus misschien lukt het deze keer wel.
Niet mis. Laat ze die Latitude dan maar meteen schrappen. Ziet er toch maar saai uit.

Dit zie ik wel nog als Renault hier rondhossen, mits een aangepaste grille (ook zoiets dat ze op de SM5/Latitude vergeten zijn)…
@Esprit_de_Flandre: Ik vind de Latitude best wel een mooie wagen hoor… M’n pa heeft hem eens een weekendje gehad als vervangwagen en ik heb er voortdurend mee gereden… Best wel leuke auto om mee te rijden….
@Dimglor: Leuk om mee te rijden, daar twijfel ik niet aan. Een grote Koreaan is best wel aangenaam, en jammer genoeg vaak onderschat. Maar mooi vind ik hem niet…
Dat SM7 staat niet voor Samsung Mobile maar voor Small Wheels?
Eerste concept: Audi-gekopieerde grille/verhoudingen (zoals zoveel merken tegenwoordig, precies alsof Audi de gulden snede in auto-design heeft gevonden en alle auto’s die dezelfde verhoudingen hebben automatisch een succes worden…not.), BMW f10-achtige sideskirts, BMW 7 reeks stijl uitlaten, Vervormde Audi A6 c6 pre-facelift achterlichten, idem chromen lijn, maar dikker en overlopend zoals vroegere 7 reeksen, Lancia matchromen raamomlijsting e.a. versiering, Jaguar XJ/Bentley Continental GT, Flying Spur e.d. achterklep, Citroën-achtige mistlampen en ‘ondergrill’, Citroën-style velgen, overall Opel Insignia sausje(design-stijl en koplampen).

Tweede concept: Net hetzelfde maar met Aston Martin One-77 achterlichten, Range Rover/Jaguar-style velgen, Audi-zijkant (spiegels van A7 Sportback Concept en sideskirts van S5) en Saab 9-5 verhoudingen. XD Haha, sukkels…

Oh ja en ze hebben allebei de verneukte Hofmeister-knik…
@quattropower: Ja.. en die 4 wielen en dat stuur zijn afkomstig van de T-Ford. Zo ken ik er nog wel een paar.
Zo redenerend kan je een C stijl van een Audi A1 herleiden naar die van een Citroen Pluriel..
@gunmeat: Ja, en de mistlampen zijn ook gekopieerd…
Autodesign:
Les 1: Maak de wielen niet de klein!
Les 2: plak geen Audi grill op je nieuwe auto.
Les 3: Als je de achterlampen van een Aston Martin One-77 jat dan ben je niet net zo stijlvol als een One-77.
Vrij vertaald? Dit ding is nu al mislukt.
vette bak deze auto word zeker weten geweldig
Ziet er we leuk uit,maar het zullen weer de motoren zijn die zullen ontbreken denk ik

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).