C-Klasse Coupe met 20% bijtelling, welke Duitser neem jij?

Auteur: , 57 Reacties

Met het plakken van een prijssticker op de 20% C-klasse is het trio premium Duitsers dat in de lagere bijtellingscategorie valt compleet. Van de C 220 CDI sedan was reeds bekend dat deze 40.950 euro doet, en als je graag twee deuren minder wilt is de Coupé (met mini-velgen) vanaf 43.950 euro verkrijgbaar.

Met de bekendmaking van de prijsstelling is het wel aardig om eens te kijken hoe Mercedes zich tot zijn premium concurrenten verhoudt. Wil je een coupe, dan is de keuze snel gemaakt. BMW heeft namelijk geen 20% bijteller in het E92-gamma, en ook Audi levert geen A5 in de 20%-klasse. Voor een sedan met gunstig leasetarief kan je echter bij alle 3 de merken terecht.

Audi heeft met de 2.0 TDIe de zwakste motorisering: meer dan 136 pk en 320 Nm perst de 2.0 er niet uit. BMW en Mercedes leveren beiden 163 pk, alleen heeft Mercedes, dankzij een grotere motorinhoud, met maximaal 400 Nm de koppelkroon in handen (de BMW 320d EfficientDynamics Edition schopt het tot 380 Nm). Qua gemiddeld verbruik en uitstoot zit je bij BMW het best: met 4,1 l/ 100 km en 109 gr/ km verslaat hij de C 220 CDI (4,4 l/ 100 km en 116 gr/ km) en de A4 (4,6 l/ 100 km en 115 gr/ km).

Rest ons nog de prijsstelling: de Mercedes is de enige die in de basis over de 40 mille gaat, voor de BMW moet minimaal 39.290 euro worden meegebracht, en de Audi is het goedkoopst met een vanafprijs van 37.850 euro. Hiermee zijn de auto’s behoorlijk in evenwicht. Voor welke van de drie zou jij gaan? Of vind je het maar een karige bedoening om in deze klasse 20% te rijden en ga je liever voor een krachtigere 25%-bijteller of een segment lager met een minder kale auto? U kunt uw ei kwijt in de poll.





57 reacties

-edit: doe jij eerst maar eens lezen-
@phantom95:Doe mij maar de Merc.

Even een ander onderwerp. Ik ga volgende week naar Berlijn. Er bestaat nog niet zoiets als een Autoblog vakantiegids, of beste wegengids.

Heeft iemand tips voor een autoliefhebbers die naar Berlijn gaat? Ik geloof dat de AVUS niet meer bestaat en de Meilenwerke lijkt me niet heel erg spannend.
@floryn: ik kies zeker de mercedes, erg mooi en floryn in Berlijn heb je een grote straat met veel duitse merken en nog wat andere je kan daar kijken elke merk heeft een eigen ‘huis’ waar ze de nieuwste auto’s laten zien alleen ben de straatnaam vergeten:p Google is je vriend
Efficient Dynamics, zonder twijfel.
Merc ziet er wel nice uit. Maar vanbinnen is BWM beter.
Benzzz obvious…
@mbfanatic:Mee eens Nou gaat de strijd hier tussen een Mercedes en BMW natuurlijk,Die Volkswagen is niet premium genoeg
kun je de A4 TDIe ook krijgen als avant??
@love4sportcars: Nope. Alleen de sedan.
Doe mij ook maar een C63 AMG coupe
@jeffreyi: waar zie jij een C63 met 20% bijtelling?!?
3 coupe met een m sportpakketje voor mij :)
@jensdm: kun je niet lezen, bij BMW is hij niet als coupe te krijgen, wel als sedan.
@MrHyde: Ja ;) Ik rijd altijd al diesel..
A4 – wit; – 19″ wielen. Klaar.
@philipzuidijk: jij denkt dat een zuinige diesel met 19″ nog vooruit komt?
BMW 320d EDE voor mij. Duidelijk de fijnste auto van het stel.
Ik ga toch ook voor de C63 AMG. Ziet er zo goed uit! De A4 is trouwens niet eens te krijgen met een RS-uitvoering, doodzonde is dat.
1. Mercedes
2. BMW
3. Audi met gigagrote grille!
Welke van de drie mag een aanhanger trekken? Die wil ik nog wel overwegen anders geen een.
A4, duidelijk.
the-budel-guy
1. A4 2.0 TDIe in het zwart
2. Mercedes C220 coupé in het wit.
3. Bmw 3 serie met die lelijke velgen+een zak over m’n hoofd
De dreier voor mij. Die maakt zuinig rijden nog leuk.
Zeker de BMW!
@Kvgorp

Dan word het dus de C-Klasse deze is namelijk als enige van de drie af fabriek leverbaar met een trekhaak en dan ook nog een trek gewicht van max. 1800 kg
@baxie: prima die dus.
Wat is dit eigenlijk voor domme vraag?:lol: waar gaat dit naartoe ab?
@Flamingo: Naar een “schonere” en “mooiere” wereld. NOT! ;)
Doemaa de Merc.
Er was twijfel tussen merc en BMW, maar BMW is blijkbaar goedkoper.. Doe mij dus maar de bimmer dan ;)
@schnitzerken: hoezo goedkoper? wouw je zegge dat je prive een diesel wil rijden;)
Merc, die coupe is prachtig.

Disclaimer; alleen niet tijdens de bouwvak vakantie
Ik vind die 14 en 20% geen verijking van de auto – cultuur. Ze klinken niet en zijn niet stoer, mijn visie is daarom ook, koop daarom geen 4 cilinder met +-140gr. CO2 maar met een collega een dikke V8 met +280gr CO2 en geniet. De prijs is ook 2 x zoveel want een wereld met 4 clindertjes zie ik niet zitten.
@The360box: Het bericht onder dit bericht is over een V8. Ga daar je liefde maar verklaren, als dit je niet boeit ipv je tijd erop te verdoen. Er zijn mensen die wel geïnteresseerd zijn dit soort bericht, aangezien ze met hun voeten op de grond staan…
@koenmb: http://www.Autoweek.nl
@The360box: Een puber verwijst mij door naar een andere site, terwijl hij zelf klaagt over de berichtgeving? Tot zover het logisch van de huidige generatie 16-jarigen…
@koenmb: logisch denken*
BMW dus, wat een domme vraag!
Dan wordt het dus de mooiste… De C-klasse. Na de facelift ziet hij er weer net wat frisser uit en voornamelijk het interieur vind ik het beste van de 3. Leg er zelf naderhand wel 17-18 inch onder.
C-Klasse, maar het is krap aan hoor. Ik houd wel van het karakter van de auto, maar de facelift is er eentje van het slag ‘ja het moet maar want we zijn drie jaar verder’: onnodige extra lijntjes en dingetjes op een eenvoudig en keurig ontwerp waar je idealiter met je tengels vanaf blijft.

Het liefst ging ik voor een C 180 Classic met de nieuwe zeventrapsautomaat, maar dat zou een keuze voor privégebruik zijn. Achja als we toch virtueel aan het spenderen zijn :)
C klasse natuurlijk. De BMW is oud en saai (en ook nog een BMW) de Audi straalt meer eco uit dan geitewollen sokken dat zouden kunnen doen, de Mercedes is zo leuk en fris dat de facelift eigenlijk overbodig was (exterieur, interieur is een ander verhaal).
Afschaffen dat auto-racisme, waarom de ene auto 20% (of zelfs maar 14%) bijtelling terwijl de andere veel meer moet betalen? En particulier betaal je maandelijks nog meer….

Van deze drie hoef ik er geen een, muesli hoort in de yoghurt (of melk) en niet op de weg.
Doe de Merc,de 3 serie wordt binnenkort vervangen, en de Aldi vindt ik saai
@kyanite en 360xbox:

alsof het rijden in een diesel met 160 pk en vooral 400 nm koppel zo’n straf is! Ik heb leren rijden in de ascona van mijn pa (zowat 5O pk, toen kon men echt nog van dieselslakken spreken!) Maar voor sommigen is zelfs de minste verwijzing naar ‘zuiniger’/milieu’ genoeg om een wagen af te breken. Alsof meer verbruik beter is????

Er is een reden waarom bvb een tweedehands s-klasse met een dikke benzinemotor voor een prikje te koop is. Praktisch niemand wil zo’n bakbeest: taksen, verbruik, onderhou…. de charme van de v8 roffel zal spoedig wrang in de oren klinken :)

OT: het zijn drie mooie wagens maar de mercedes coupé geniet mijn voorkeur
@solz:
De regelgeving voor lease-auto’s zuigt. Het is toch ontzettend krom dat een zogenaamde muesli-auto minder bijtelling hoeft te betalen dan iedere andere leasebak? De meerkosten voor brandstofverbruik, verzekering, motorrijtuigenbelasting zitten echt wel in de leaseprijs meegerekend. Dus die meerkosten krijg je sowieso al verrekend wanneer je prive gebruik maakt van je leasebak. Van te voren weet je dus precies hoeveel bijtelling je krijgt wanneer je een C, 3 of A4 uitkiest, wanneer je goedkoper wilt rijden in je leasebak kies je maar een Focus, Golf of Astra o.i.d. uit.
En mijn stelling: “Van deze drie hoef ik er geen een, muesli hoort in de yoghurt (of melk) en niet op de weg.” blijft van kracht.
En waarom is een prive-auto nog steeds een stuk duurder in de maandelijkse kosten dan een gemiddelde leasebak? Trek eerst die kosten maar eens gelijk en dan mogen de lease-rijders weer eens gaan klagen.
Géén van de drie, schraperbakken!
Mij is door sommige types duidelijk gemaakt dat mensen die in een lage bijtellingklasse rijden alleen maar op geld letten en niets geven om autorijden.

Daarnaast zijn het oomk nog eens aprasieten die op kosten van de buurman mooi weer spelen.

Dat betekens dus de onderste antwoordcategorie. Ook in dit geval.
Onzin natuurlijk. iedereen zoekt de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Moeilijk moeilijk, Mercedes is duurder dan de andere 2 merken in de lease, de 3serie gaat er bijna uit, en Audi ja, met de motor is niets mis alleen je kan sterker krijgen bij de concurrenten, mercedes dan maar. En @sir_smokalot, naar mijn weten heeft de 220cdi van mercedes het meeste koppel vanwege de biturbo techniek, in principe is het zelfde motor als de 250cdi alleen minder pk.
De Merc. 1) Merc heeft een fijne snuit, en ik kan de types uit elkaar houden. 2) Achterwielaandrijving én vering. 3) Inmiddels toch weer degelijker. 4) Sterkste motor – waarmee je nog echt zuinig kunt rijden ook. Makkelijker dan met die andere twee.
De huidige bmw 3 serie zou uit de productie gaan!! En audi ziet er gewoon niet meer zo uit als 2 jaar geleden..:( dat is jammer! Maar de nieuwe c220 coupe is gewoon zoo 2012 :p ik zou voor merc gaan!
Tja, spreekt voor zich denk ik zo. Op een mooie nummer 2 komt de 3-serie! De A4 staat niet op 3, dan maar liever niks! :P
Als ik moet kiezen dan de BMW, maar liever geen 20% bijteller!
zeker de mercedes! met amg pakketje(?)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).