Audi Q5 Hybrid quattro vanaf €65.500 te bestellen

Auteur: , 28 Reacties

De Audi Q5 Hybrid quattro is vanaf nu te bestellen. Waar de instapprijs voor een Q5 zonder een extra elektromotor bij 49.900 euro begint, moet voor de hybride Q5 een bedrag van minimaal 65.500 worden afgerekend.

De details van de Q5 Hybrid quattro deelden we ruim een half jaar geleden al met je. Onder de motorkap ligt een 211 pk sterke 2.0 TFSI vierpitter. Deze wordt bijgestaan door een 40 kW (54 pk) elektromotor (eerder schreven we 33 kW).

De elektromotor fungeert niet alleen als krachtbron, maar ook als startmotor en bij het afremmen als generator. De elektromotor wordt gevoed door een lithium-ion batterijsysteem dat 38 kg weegt. Het zogenaamde systeemvermogen bedraagt 180 kW/245 pk en het totale koppel is 480 Nm.

Hiermee is een topsnelheid van 222 km/u en een sprint van 0-100 km/u in 7,1 seconden mogelijk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,9 l/100 km met een CO2-uitstoot van 159 g/km, goed voor een A-label, maar wel gewoon 25 procent bijtelling. De Audi Q5 Hybrid kan over een korte afstand (maximaal 3 km) volledig elektrisch en dus lokaal emissievrij rijden.



28 reacties

Als je toch die 65k kan betalen (voor de 15k – 25k aan opties die je wil), neem dan net zo goed de 3.2L. Je moet echt in de 50k km p.j. range komen voordat het je echt gaat uitmaken of je nou 7l of 9l/100km doet!
@gregorius: Knappe jonge die 9 l/100 km met een 3,2-literblok haalt. En een A-label met 25% bijtelling gaat ook niet lukken.
@Tommy2: dat is die 9L/100km die is opgegeven, net als de 7L voor deze duracell-bak.
En who cares wat voor label erop zit?
Vanaf ~€70.000 heb je een Lexus RX450h en die heeft 299 pk. (En de modellen van Lexus zijn standaard volgens mij wel wat beter aangekleed dan bij Audi)
@sdk16420: Oh minder nog 65.000: http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/prijslijsten/LexusRXprijslijst.pdf
En 20% bijtelling

[Ik wil geen reclame maken, maar ik zou wel weten welke ik neem]
@sdk16420: ik ook een Skoda Superb met een flinke set opties!
@sdk16420: luxe heeft de Lexus natuurlijk meer voor de prijs dan. Maar het oog wil ook wat. En ik denk dat je daarvoor toch eerder bij VAG moet zijn als bij Toyota.
@audirs6ravant: Niks, die Lexus is veul mooier ..
Zijn die stickers op de zijkant standaard, je ?doo? rijdt zo wel erg voor gek :P
@sdk16420: inderdaad
Best rap. :)
Vind de Q5 sws al mooiste in zijn klasse.
Wát een prijs joh ! Dan bespaar ik wel op de aanschaf door een lekker BMW 325i te nemen (218Pk – 6 in lijn) en het verschil in aanschaf te gebruiken voor die paar centjes extra brandstof.
@Megakix: enne…nope, mij ga je nooit zien in een ‘busje’.
Is dat ding van goud? belachelijk wat een prijzen. Vervolgens is dat ding natuurlijk nog zo kaal als iets en kan je nog bij betalen voor een radio, achterruitverwarming, electische ramen en spiegels en in kleur gespoten bumpers zeker.
@Kvgorp: Vergeet de cruisecontrol niet! :P
@Kvgorp: Valt niet eens tegen, ditmaal: ‘Verder is de auto standaard lekker aangekleed met onder meer MMI-navigatie, quattro-aandrijving, 19 inch wielen en het Audi Sound System. Wie 2.495 euro bijlegt, krijgt het Proline-pakket met onder meer xenon plus-verlichting, volautomatische airco, parkeersensoren aan de voor- en achterzijde en een alarm.’
@C220AMG:

Ja natuurlijk, en voor een 12V aansluiting in het dash moet je ook bij betalen natuurlijk anders kan je ja Tom Tom niet aan het raam plakken. Een navi van Audi zelf is natuurlijk niet te betalen als je al 65 rooitjes hebt neer gelegd.
@Kvgorp: MMI-navigatie is standaard staat er toch… -.-‘ En in kleur gespoten bumpers? Het is geen Koreaan!
De 2.0 TFSI zonder hybride begint in de prijslijst op 56.530. Dus meerprijs hybride is € 8970,-.
Die verbruikt 8,5 l/100km. Dus bezuiniging 1,6 l/100km.
Dus bespaar je bij een benzineprijs van €1,70/l €0,0272 per kilometer. Dan heb je die hybride er al uit bij een luizige 329.779 km!
Tenzij je er ooit enig onderhoud of reparatie aan hebt, natuurlijk. Dan moet je de kosten daarvan ook met €0,0272/km terugverdienen.
En als het verbruik in praktijk ook echt 1,6 l/100km scheelt, natuurlijk. ‘Niet alle’ zuinige modellen maken hun beloften waar.
@mout: haha goede inslag.
@mout:

ow dat valt nog mee dan. Maar je moet dus wel nog aan verwarmingsknoppen draaien als je enkel 65K neer legt.
Ik denk niet dat de meeste mensen zich nog een oor laten aannaaien door de overheid of door autodealers door nu zuiniger te gaan rijden. Subsidies worden ingetrokken en de hybrides van dit moment zijn niet de moeite waard om te kopen omdat ze relatief weinig voordelen opbrengen.
Ik ga er dan ook vanuit dat een hybride auto bij inruil ook niet veel meer oplevert dan eenzelfde zonder hybride uitvoering.
zeg, wanneer komt de SQ5??
Wat een geld voor een Audi. Als ik dan toch hybride wilde rijden, kocht ik wel een prius en kocht voor die overige 35 mille een mooie S2000 ofzo. En dan hou ik nog geld over;-)

Maar serieus… wie betaald er nou 65000 euro voor een opgehoogde Golf?
@Mout,

Deze berekening klopt niet. Je pakt de standaard prijs van de 2.0 TFSI 211 S tronic zonder de opties te vergelijken tussen beide auto’s. Of terwijl de Audi Q5 Hybride heeft standaard meer opties ten opzichte van de Audi Q5 niet hybride’s. En hierdoor is het prijsverschil kleiner.

En laten we eerlijk zijn. Zijn er zoveel spannende auto’s te koop op dit moment in Hybride-uitvoering? Goede zet Audi!
@AlexUS: Is dat zo? Krijg je er extra goodies bij? Welke dan, en wat zijn die waard?
Het zou wel verklaren dat de meerprijs voor Pro Line kleiner is dan zonder hybride. Geen 5.650 maar 2.495.
Fijn, dan verdien je de hybride eerder terug op de Pro Line.
En laten we eerlijk zijn. Of een premium busje spannend is, hoor ik in een berekening niet mee te nemen.
@mout: Ha, vergis ik me, of verdien je zodoende de Pro Line versie al in een slordige 240.000 km terug?
Zo veel geld voor zo’n kleine niet-speciale Q5? Nou, dan doe mij maar de normale versie hoor!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).