Specs van de Audi S6, S7, S8 en RS6 zijn bekend?

Auteur: , 114 Reacties

Goed nieuws voor Audi fanboys, het merk met de 4 ringen gaat (als de geruchten kloppen) nog dit jaar de nieuwe S6 tm S8 onthullen! En die zullen alle drie voorzien zijn van een gloednieuwe 4.0 V8 met turbo powerrr. En als het goed is komt volgend jaar al de nieuwe RS6 op de markt. Audi wil BMW natuurlijk wel een beetje het vuur na aan de schenen leggen.

Als de informatie van AutoBild klopt dan kunnen we in september tijdens de IAA van Frankfurt al kennis maken met de nieuwe S8. Deze snelle limo zal een vermogen hebben van maar liefst 500 pk en uiteraard voorzien zijn van Quattro en een 8-traps automaat.

Vervolgens zullen we in november tijdens de autoshow van Los Angeles kennis kunnen maken met de nieuwe S6 & S7. Je zou misschien denken dat die allebei evenveel vermogen krijgen, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. De S6 krijgt 440 pk en de S7 krijgt 30 extra. Oftewel 470 pk. Onder de motorkap ligt “dezelfde” 4.0 V8 met turbo’s als bij de S8, alleen is het vermogen een beetje omlaag geschroefd. Verschil moet er immers zijn.

En hoe zit het dan met de RS6? Die schijnt al in 2012 te komen en krijgt volgens de geruchten 580 pk mee. Ook de RS6 zal gebruik maken van de nieuwe 4.0 V8. Die motor is overigens samen met Bentley ontwikkeld en zal ook gebruikt gaan worden in de Continental GT, GTC en Flying Spur.



114 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Dus eigenlijk komt er 1 nieuwe motor. Om een lang verhaal kort te maken
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
M5 maakt gehakt van deze sjonnies!
@Punk: Heb je er wel verstand van? De M5 heeft 560 pk en zal naar verwachting immers ook nog eens zwaarder wegen dan de RS6. Zoals vanouds zal de RS6 dus gehakt maken van de M5.
@kevinc: Van dat gewicht zou ik niet volledig zeker zijn, quattro… Maar aan de andere kant zijn de Audi’s met hun spaceframe chassis hoofdzakelijk gemaakt uit aluminium. En de nieuwste M5 vrij zwaar.
Daarenboven zal net de Quattro zorgen dat de RS6 altijd sneller uit de blokken is.
Persoonlijk vind ik de RS6 ook meer een knappe wagen, genre wolf in schaapsvacht tegenover de Sjonniebak die de laatste 2 M5’s zijn.
@lowlow: er zijn maar 3 productie Audi’s met spaceframe. 3 generaties A8, de R8 en de meest briljante auto die Audi ooit gemaakt heeft de A2. De A6, S6, RS6 dus niet.
@mashell: die a2 1.2 tdi hadden wij thuis. reed soms 2.6l/100km ;o
@lowlow: Wat betreft de quattro aandrijving heeft de Audi nu al voorsprong ten opzichte van de BMW, omdat de A6 nu al lichter is met quattro aan boord. Ik denk dat Audi er wel voor zou zorgen dat de RS6 hoe dan ook sneller zal zijn dan de M5. Als ze het voor elkaar krijgen de auto minstens zo zwaar of zelfs lichter te maken dan de M5, dan heeft de M5 het nakijken.
@kevinc: Dan heb je de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd, want de RS6 maakte alleen op een rechte weg gehakt van de M5. De M5 is de betere rijdersauto. Immer zo geweest, en dat zal immer ook zo blijven.

Hmm 580 pk uit een 4.0 is best veel.
@Alpinaa: ook niet op de rechte lijn…de RS6 is iets sneller, maar heeft wel 73 Pk meer !:

http://www.youtube.com/watch?v=gpaVTdqsPLk
@Megakix: vanuit rollende start ja maar van uit stilstand is het bye bye M5.
@GOD: dat zegt ie toch ook…
@Megakix:

Gewicht M5: 1730 kg
Gewicht RS6: 2025 kg

Lijkt me genoeg info :)

Oh ja ik heb ook filmpjes van m5board gezien met een gechipte M5 plus uitlaat die alsnog verliest van een stock RS6.
@zakar36: is toch dom…zeggen dat een auto veel sneller is…en dan een vergelijking met het gewicht maken ! :lol: Kortom, een gemiste kans om de auto echt sneller te laten zijn, niet dan, ja toch !
@Alpinaa: Op het circuit legt de M5 het ook af tegen de RS6. Het zal misschien wel een betere rijdersauto zijn zoals we van BMW gewend zijn, maar gehakt maken van de RS6 denk ik niet. Ik zou zeggen we wachten de rijtest van autoblog af ;)
@kevinc: jouw rs6 weegt wel bekant 2,2 ton en de bmw komt niet boven de 2 ton uit. De audi a6 is altijd al een te zware auto geweest vergeleken met concurenten als een m5 serie of E63
@reinier73: Ben je vergeten dat de A6 op dit moment de lichtste auto is ten opzichte van de BMW 5 serie en de Merc E-klasse? En ja zelfs met quattro aan boord. De RS6 zal dus een stuk lichter worden dan zijn voorganger.
@reinier73: Een RS6 weegt ook 2 ton, leeggewicht: 1985 kg. Beetje er bij zit je net over de 2 ton.
@Alpinaa: eehm ik denk het niet hoor want een s6 maakte zelfs gehakt van de m5,
@kevinc: Weet jij wel waar je over praat? De oude RS6 weegt 2100kg tegen een 1900kg van de oude M5. Dat is een enorm verschil. Daarnaast heeft de RS6 een verlies in de aandrijflijn omdat deze vierwielaandrijving heeft. De extra pk’s die daarvoor beschikbaar zijn gekomen zijn dus niet altijd in de praktijk beter. Deze moeten namelijk het verlies en het extra gewicht compenseren. Boven een bepaalde snelheid zal achterwielaandrijving meestal lekkerder oppakken dan AWD. De RS6 is een erg goede auto, maar BMW is nog steeds de betere rijdersauto.
@jzaero: Ja, ik weet waar ik over praat. Je moet de oude RS6 niet vergelijken met de nieuwe. Deze zal gewoon een stuk lichter zijn, omdat het een kleiner blok heeft en een lichtgewicht chassis. Natuurlijk hoeven de PK’s niet altijd ervoor te zorgen dat een auto sneller is en zeker niet met AWD, maar Audi is niet gek en weet dondersgoed dat ze de RS6 op de M5 zullen moeten afstemmen en minstens te verslaan. Ik heb daar wel vertrouwen in.
@kevinc: Okay op die manier misschien wel, maar waar refereer jij naar als jij zegt dat de nieuwe RS6 lichter is dan de nieuwe M5?
@jzaero: Ik refereer naar het feit dat de nieuwe A6 door zijn lichtgewicht chassis incl. quattro nu al lichter is dan zijn concurrenten zonder AWD, zoals Wouter in de rijtest van de A6 3.0 tdi heeft vermeld:

http://www.abhd.nl/video/audi-a6-2011/
@kevinc: Gast je bent een auto aan het vergelijken die nog niet eens uit is. De nieuwe M5 vs de huidige RS6 betekent game over voor de RS6.
@Alpinaa: Dit artikel gaat o.a. over de nieuwe RS6 dat met de nieuwe M5 vergeleken zal worden. Waarom zou jij de nieuwe M5 met de huidige RS6 vergelijken. Waarschijnlijk zal de nieuwe M5 het dan wel winnen, maar je moet wel eerlijk vergelijken. Het zijn ook maar speculaties over de toekomstige RS6 vs de nieuwe M5. Past prima in dit artikel lijkt me.
@kevinc: Je kan zeggen wat je wilt, maar je baseert je informatie op jouw eigen speculaties dus niemand hier die je gelijk kan geven. 1850 kilo droog staat nu vast bij de M5. We zullen zien in 2012..
@kevinc:
De RS6 maakt gehakt van de M5… Tot de eerste bocht zich aandient …
@kevinc: iets IS zwaarder.
het blijft achterlijk veel pk die 580 voor in zo’n auto:P heerlijk!
oftewel typisch van deze tijd.
Zo jammer vind ik dat…. vroeger bouwden ze een motor, haalden er een maximaal aantal betrouwbare pk’s uit en dat was het dan. Nu gaan ze hem artificieel op bepaalde pk’s “begrenzen”…..
@RudyV: Top Gear heeft toen het vergelijk met de Cayman boxter en 911 gedaan. qua prijs vermogen 0-100 en topsnelheid zat de Cayman overal precies tussen.
clarkson zei toen al, dit is bewust teruggeschroefd om niet in het vaarwater te komen van de 911. Oftewel een nieuwe vorm van Tuning: MarketingTuning
@E34M5Touring:
precies, porsche is hier ook specialist in. Cayenne kan je met 300,400 of 500pk krijgen. Iets te perfect lijkt me.
1 pot nat, wat is het verschil tussen een S6 en S8 dan?
@The360box: de de ene is gewassen op 30 graden, de andere op 80 ;)! en het prijskaartje! vooral dat laaste dan :p!
@technopatat: Hahaha, als Audi fan moet ik toegeven dat dit wel heel scherp is!
@The360box: Bijna 100 pk door het toevoegen van een turbo en een andere versnellingsbak, 8-traps tiptronic voor de S8 en 7-traps DSG voor de S6. Lijkt me genoeg verschil.
Als BMW aan downsizen doet dan is de wereld te klein. De M5 is van een V10 naar een V8 gegaan. Het is niet anders Nu doet Audi hetzelfde met de RS6 en nu hoor je niemand erover. De nieuwe M5 gaat opzeker gehakt maken van de RS6. Als is het maar op het circuit. Daar is de BMW //M heer en meester over zijn concurrenten en laat die RSjes en de AMG’s zijn achterkant zien
@geertjuh: ik zou daar nou niet zo zeker van zijn!
@geertjuh:

Iedereen vindt het gewoon jammer dat de mooie huil die de V10 van BMW maakte, plaatsmaakt voor een grommende V8. Dat is de enige reden lijkt me aangezien het vermogen een stuk beter is van de nieuwe M5.

Het maakt verder ook niet uit of een BMW of Merc of Audi de beste is op een circuit. Mensen die deze auto’s kopen doen dat omdat ze er plezier van hebben. Je bent sneller dan de meeste auto’s op de weg. Maar je hebt er niks aan. Je geniet gewoon van je geld door mooie auto’s te kopen, en het type mensen die graag ” ik ben sneller dan jou lekker puh ” zeggen rijden waarschijnlijk iets als een opgeleukte seat of dragen petjes.
@JamesBond007: Akrapovic maakt een hoop goed ;) Als ik een M5 kocht ging ik meteen daar langs.
@jzaero:
Ja dat is zeker een uitkomst. Is het niet dat de huil van een V10 nooit overtroffen kan worden qua belevenis als een V8. In de zin dat een V10 heeft iets magisch heeft met de tonen die een V10 kan maken. Zie LFA, Carrera GT, M5 en in mindere mate de RS6 die door gebruik van turbo’s iet’s minder mooi eruit komt.

Deze M5 zal ongetwijfeld goed klinken. V8 belevenis is eenmaal gewoon brute kracht! Can’t wait ;)
@JamesBond007: “..Deze M5 zal ongetwijfeld goed klinken. V8 belevenis is eenmaal gewoon brute kracht..”

Ook de V8 kan zo gaaf klinken inderdaad. Vorig jaar in Essen geweest? Daar werd gedrift met een oude Opel Senator. Man wat een WAANZINNIGE MOOIE huil zat er in die auto. Ik had kippenvel overal. Je moet die gehoord hebben. Wij discussiëren wat het zou zijn. Uiteindelijk dachten we een Corvette V8. Na de race wij naar de paddock en gevraagd of we de motor mochten zien. Tuurlijk jongens.. kap open.. en wat lag er in? Een BMW 4.0 V8. Voorzien van custom build spaghetti titanium spruitstukken. Je had die moeten horen.. ;)
@JamesBond007: “..Iedereen vindt het gewoon jammer dat de mooie huil die de V10 van BMW maakte, plaatsmaakt voor een grommende V8. Dat is de enige reden lijkt me aangezien het vermogen een stuk beter is van de nieuwe M5…”

Absoluut waar. Maar dat is niet de enige reden. Het vermogen is niet zoveel beter, het is veel bruikbaarder. Erg veel M bezitters hebben aangegeven (echt waar) bij BMW dat het vermogen zo piekerig is van de V10. Op topvermogen is het een beul.. maar juist in dat middengebied waar het op aan komt was die V10 niet de bom. De nieuwe V8 doet dat enorm veel beter. Die piekt al bij 1500 toeren en houdt dat vast als een tafelberg. Dat rijdt lekker joh!

Verder staat de V10 bekend als een alcoholist.. man wat is die verslaaft aan het dure sap. Ook dat doet de V8 veel beter. Die neemt geen beugelflessen, maar kleine pijpjes.

Maar.. de V10 kon wel zingen als Pavarotti.. man wat een gouden keeltje had die.. ik krijg nog steeds kippenvel van zijn aria’s.. wat dat betreft moet de nieuwe V8 eerst maar eens zien dat die door de voorrondes van X-factor komt. :)
@Freewarefreak:
Zeker. Een kennis van ons had een M5 toen hij rond 2005 uitkwam. Hij zei dat het een racemonster was, maar dat hij niet lekker reed op de gewone weg. Hij had veel toeren nodig en BMW gaf dat ook aan. Hij had ‘m ingeruild voor een A8 nog wat.

Zal even op YT kijken naar die V8 Opel Senator ;)
Leuk nieuws, alleen spijtig dat de Bentleys dezelfde motor zullen krijgen, zo vlakt VAG de kenmerken van zijn verschillende automerken (nog meer) uit.
@Dietn: stukje kostenbesparing kan geen kwaad toch ;)
@Dietn:
In de Bentley GT, BMW7,quartoporte, Range Rover, Pheaton A8’s etc zit al jaren dezelfde bak van ZF: 6HP26

Grappige is dat ze die per auto heel anders kunnnen instellen. Zo schakelt een XJ compleet anders dan de 7 of 5 serieus waarin ik heb gereden. Maar dit betekend voor mij dat het echte premium merk Mercedes is die gewoon haar eigen bak in huis ontwikkeld.
kijk dit vind ik nou leuke bericbten! Alleen erg jammer dat we 2 cilinders kwijt zijn! De vermogens zijn ook prima. het is goed dat de PK wetloop een halt is toe geroepen. Aan meer als 500pk heb je echt helemaal niets. Gewichtsbesparing is veel belangrijker! Ik herinner me dat de vorige RS6 een dikke 1800kg woog. Ik mag hopen dat de nieuwe generatie een stuk lichter is! Daar zou het “kleine” blok toch ook voor moeten zorgen?
@AudiQuatro:

De sedan was 1950 KG, de avant over de 2 ton.
Echter wel awd en een pak meer opties, B&O bvb was dacht standaard en dat weegt ook wel wat kilo’s.
De nieuwe RS6 zal lichter worden dus ik gok zo’n 50 kilo zwaarder dan de M5.
Met een nieuw sportdiff en zo goed al niet onderstuurd, zie rijstest A6, de M5 gaat het moeilijk krijgen en denk ik afleggen. Net zoals de vorige die was toch echt niet sneller op et circuit.

http://fastestlaps.com/comparisons/bmw_m5_e60-vs-audi_rs6_c6.html
@anakiet: Nog zwaarder dus! We gaan het zien! De huidige A6 is met 4wd lichter als de 5 zonder…………..
Een 4 liter V8 in een Bentley? Aaaaah, wat schattig! Goetsjiegoetsjiegoe!
@Jochempie: De Jaguar xjr heeft vanaf nu een grotere motor en meer PK’s dan de nieuwe Bentleys?
Ik hoop voor het Engelse merk dat de 6.0 W12 met 630 Paardjes in het arsenaal blijft en niet ten onder gaat aan het downsizen. Het is gewoon té lekker om in zo’n auto te zitten en dat je weet dat je zelfs met 1500 tpm meer koppel hebt dan alle auto’s voor je ongeacht hun toerental.
Downsizing op de grootste motoren om ze daarna vol te hangen met turbo’s :(
Ik ben er geen fan van.
Zeker bij Bentleys past het niet, Daarin wil je een rustige W12 van Liter of een krachtige 6.8 8cilinder.
Erg jammmer van al die turbogeblazen motoren. Ik vind atmosferisch nog altijd het mooist. Maarja geld had ik er toch niet voor! haha
Nou he, geertjuh

20,600 m (67,600 ft) 7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren Klaus Ludwig AutoBild (07/2004)

20,600 m (67,600 ft) 7:40 Mercedes SLS AMG Horst von Saurma Sport Auto (2010)[36]

20,600 m (67,600 ft) 7:44 Audi R8 V10

20,600 m (67,600 ft) 7:48 BMW M3 GTS Horst von Saurma Sport Auto[43]

20,600 m (67,600 ft) 7:50 BMW M3 CSL Horst von Saurma Sport Auto (08/2003)

7:54 Mercedes CLK DTM AMG Sport Auto (03/2005)

8:02 Mercedes CLK 63 AMG – Black Series Autobild (07/2007)

8:04 Audi R8 V8 Sport Auto (07/2007)[53]

8:05 BMW M3 E92 Horst von Saurma Sport Auto (12/2007)[54]

8:09 Audi RS4 Sport Auto (06/2006)

8:13 BMW M5 E60 Horst von Saurma Sport Auto (12/2004)

8:13 Mercedes-Benz_C63 AMG Horst von Saurma Sport Auto (2/2009)[58]
@mcf1: Je vergeet er 1 ;)

Nordschleife 7:34.00 Audi R8 GT
Een S8 met 500Pk…is veel. Maar als topmodel niet bijster sterk vergeleken met het topmodel van Merc (612Pk) of BMW (545Pk)…verbaasd me eerlijk gezegd.
hoeveel nm koppel..??
Er klopt maar weinig van die vermogens.
In ETKA stond te lezen dat de nieuwe S6 408 PK krijgt, net zo veel als de BMW 550i.
Dat de S7 meer vermogen krijgt lijkt mijn vreemd en de S8 werd destijds ±560 pk toebedeeld.
De A8 W12 heeft al 500 pk.
@HZW: de vorige generatie S8 had 450pk ook precies evenveel als de W12 van toen.
@kraakensmaak: het verschil zat hem toen in de nm koppel: de s8 had “maar slechts” 540 nm en de w12 had maar liefst 580 nm. het verschil zit hem echter in het fijt dat de v10 turbo geblazen is en de w12 lekker niet.
@bigcar:

Uhm, de vorige S8 had gewoon een ongeblazen V10. 540nm uit een geblazen V10 zou namelijk wel heel knullig zijn. Enkel de RS6 had een twin turbo V10.
@heyhuub: denk van niet, zal ff toelichten wrm:
de w was niet turbo geblazen (neem ik aan). aangenomen kan worden dat de v10 een kleinere motor is dan de v12, MAAR de v10 heeft (had) precies evenveel pk’s als de w12 (namelijk 450). het nm verschilde echter. de w12 had hierbij 580 nm, waarbij de v10 slechts bij de 540 nm bleef haken…

ik dacht / denk dat de v10 juist geblazen is, omdat het dus een kleine moter is, met bijna dezelfde specs als de grotere….
Deze gegevens zijn uit een duim gezogen volgens mij. in ETKA stond destijds iets heel anders.

4.0 TFSI V8:
Audi A8: 10/2011, 420 pk (enkel)
Audi S8: 11/2011, 518 pk (dubbel)
Audi S6/S7: 11/2011, 408 pk (enkel)
Wat is Volkswagen toch goed bezig hè?
@norge: haha, reactiewin! die v8 schijnt ook als bluemotion in een lease golf te komen ;-)
dus met een klein beetje moeite peuter je ook gewoon 580pk uit die andere modellen?
@gekkenhuis:
het zal niet het exacte blok zijn…. grotere/kleinere turbo’s etc…
Veel discussie of de rs6 de m5 gaat slopen op de weg. Dat vraagt om een test @autoblogger.
Maar wat velen vergeten is dat in de file de m5 mooier is dan zo’n laffe a6. dus in dat geval is de a6 horizonvervuiling :)
Met mijn beperkte kennis van turbo’s en superchargers vraag ik mij waarom Audi niet kiest voor een supercharger. Naar mijn weten komt een supercharger qua krachtverloop meer in de buurt van een atmosferisch blok, gezien de krachtstoename over het hele toerengebied gelijk is. Ik geloof dat de huidige S4 met een supercharger is uitgerust.
@dreester: Er is in principe niets mis met superchargers, Audi heeft niet voor niets gekozen voor een supercharger op de 3.0 TFSI.

Het nadeel is alleen dat ze wat minder efficiënt zijn en een lager piekvermogen genereren. Ze worden aangedreven via de krukas waardoor er een deel van de kracht van de motor verloren gaan aan de supercharger zelf. Op deze manier is een motor met supercharger in theorie ook een fractie minder zuinig dan een turbomotor. En in deze tijden willen fabrikanten dat toch vermijden.

Het is een afweging die je moet maken, wil je geen turbogat en een constante vermogensontplooiing en neem je dat geringe extra brandstofverbruik voor lief, dan kies je een supercharger. Wil je een hoog piekvermogen en in de lage toeren zuinig zijn, kies dan een turbo.
@Tommy2: Mooie reply!
Wat maakt het nou uit, M5 of RS6? Je koopt toch gewoon de auto die je mooier vind, niet omdat de RS6 bijvoorbeeld nou ietsje sneller is op het rechte stuk.
@simond: afweging tussen die 2 auto’s (buiten het uiterlijk) is de aandrijving: rs6 heeft Quattro, m5 heeft alleen achterwiel. het is een keus van je eige….
@simond:

Dat vind ik nou ook wat maakt het uit. Ik zou persoonlijk voor een AMG gaan omdat ik de meeste AMG’S mooier vind en het geluid natuurlijk blijft toch mooier dat de andere duitsers…
Maar als een AMG ook sneller is? weet het niet eens zal toch nooit op een circuit komen als ik er een had.

Wel vind ik dat zon auto alleen achterwiel aandrijving moet hebben zal niet zo snel wezen als een quattro maar wel veen meer fun en daar gaat het toch om….
@Dickie: nee, het is een afweging die je maakt, ideaal zou zijn (als ik nu ff de nieuwe m5 als een voorbeeld neem) dat je bijvoorbeeld de keus hebt om te kiezen tussen 4wd en rwd.
het ultieme zou zijn als je beide toe kunt passen in 1 auto, dus dat je dan kunt kiezen tussen 20% voor en 80% achter of 50 / 50….etc
Het blijft een saaie bak.Dit blijft gewoon de eeuwige derde van de drie.Dat is wel duidelijk!
@mbman:

Ga jij lekker heel snel verder met dromen ;) Audi is sinds de rs6 al meester op gebied van deze 3 ;)
@zakar36: dat vind jij.Veel mensen denken daar anders over.
Vind het toch jammer dat er maar één nieuwe motor komt. Dan heb je een S6, heb je altijd dat gevoel dat er meer uit je blok te halen valt.
Hmm, zoals die S6 op die foto staat bij het artikel zou ik bijna zeggen… mooie Audi. Maar nee, toch maar niet.
deze sjonnie`s maken gehakt van de m5 en de amg
Ben vooral geïnteresseerd in de nieuwe S8… De vorige was echt een prachtbak…. Ik denk niet dat de nieuwe dat zal kunnen evenaren..
jongens toch wat een gezeur allemal toch over die kilo’s over bmw en audi het maakt toch niet uit wat audi of bmw doet mercedes vermorzeld ze toch elke keer weer met het geluid,snelheid,looks,veiligheid,luxe,enz…
de e63 amg blijft tog in dit segment de leider en op het circuit komt de helft van jullie niet dus whats the point.
@kenan: Geluid uit zon AMG is leuk inderdaad, maar qua looks weet ik het nog niet. Ze zien er bruut uit, maar een tikkeltje too much. Zo’n E63 AMG is gaaf, maar net wat te hoekig gelijnd vergeleken met BMW of Audi. Goede auto hoor, dat wel.
wat zitten jullie nu allemaal te zagen. wees blij dat er nog dikke motors in komen
De specificaties van de S en RS modellen zijn meer dan behoorlijk. Het heeft weinig zin om een wedloop te doen naar nog meer PK’s want wie gaat die kunnen benutten op onze wegen. Koppel, verbruik en tractie zijn volgens mij veel belangrijker en daarin heeft Audi de gulden middenweg gekozen. Belangrijkste voor Audi is een potente en snelle maar toch homogene wagen aan te bieden voor dagelijks gebruik en niet zozeer voor een afgesloten raceparkoer.
al die fanboys die elkaar aftroeven op het internet, is dat triest?
ik ben blij met de onderlinge concurrentie, die zorgt dat de fabrikanten tot de limiet gaan wat de auto’s betreft. maar meer peekaas is niet heilig, drivability wel… ik zou in iedere M, RS en AMG gelukkig worden.
Ach, Audi kan sneller zijn maar ze hebben een paar nadelen. Alle auto’s lijken teveel op elkaar. Het is maar een Audi en er is totaal geen uitstraling.
Bekijk dit filmpje maar eens. Audi RS vs een BMW M3. De Audi heeft meer vermogen en een Quattro systeem, maar de BMW blijft er gewoon achter hangen op het circuit. Natuurlijk heeft de Audi een voordeel van de Quattro maar dat de Audi de BMW echt zoek rijdt…nee dat kan ik niet zeggen.
De M3 is meer fun om te rijden de Audi is te steriel. Ik zou toch voor een BMW gaan, beter auto’s en veel mooier.

http://www.youtube.com/watch?v=SQKADZcQM4c
@audisucks: Inderdaad. De echte verschillen volgens de redacteurs: 1: de Audi heeft iets meer tractie vanuit de korte bochten. 2: de Audi voelt een fractie stabieler aan vanuit de lange bochten. Da’s exact wat ze zeggen. That’s it. De Audi heeft Quattro, de BMW niet. Da’s het verschil.
1) hoe vaak kom je M5’s of RS6 tegen op het circuit?? Ik wist niet eens dat er races zijn in die klasse.. (Wel in de A4 / C-serie / 3-serie klaase natuurlijk..
2) Zodra er 1 druppel regen /sneeuw of ander natte ellende valt is de Audi in het voordeel.. Kijk alleen maar in de winter hoeveel gespinde BMW’s er staan. Gelukkig heb je bij steeds meer BMS’w nu ook de optie voor quattro aandrijving, niet voor niks dat BMW daar een inhaalslag mee aan het maken is.
3) Voor de rest is het puur de looks waar je van houdt. Persoonlijk vind ik de Audi en Mercedes looks iets mooier dan de BMW. Maar zolang ik geen kinderen heb en een auto van rond de ton zoek ga ik toch ook ff bij Nissan (GT-R) kijken. Ok, ik weet niet of mijn hond dan achterin kan..
@audisucks: hoezo? geen uitstraling, ik vind juist dat de RS’en het meest opvallen tegenover een M of een AMG.
En het is niet MAAR een audi, audi staat in de top drie van de beste auto’s ( BMW, merc en audi). jij bent echt veel te subjectief.
@loveforsportscars: Subjectief? Kom eens met een lijstje waarin staat dat Audi in de top 3 staat van beste auto’s.
Ik heb een lijstje gevonden uit 2009…kijk hier eens naar zou ik zeggen. Hier komt de audi pas op de 22e plek met de A6. Dus zo heel erg goed zijn ze niet. En ja, het is idd maar een Audi! Ik zie graag een lijstje van je met de top 3 waarvan jij zegt(heel subjectief) dat audi in de top 3 staat. Oh ja, dat lijstje van mij is van de tuv…een duitse instelling mocht je het nog niet weten.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2009-2-3/218
@loveforsportcars: vooruit ik heb ook iets uit 2011. Komt ook geen Audi/BMW/Mercedes in voor.
http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2011-1316911.html
@rufctr01: ik heb het niet alleen over de A6, maar over heel Audi. En zeg nu eens zelf, vind jij nog auto’s die meer kwaliteit, comfort, rijplezier/gedrag,technische hoogstandjes, luxe , dikke motoren, afwerking en waarde (na zoveel jaar) hebben dan BMW, Mercedes en Audi?

En wat die lijst betreft, die gaat alleen over gebreken aan de auto’s. je moet het in z’n geheel bekijken.
doe mij maar de m5, heeft de status, neer uitstraling en met al dat vermogen wil ik toch liever RWD.
Waarom doet de RS model van Audi me nog steeds niks?
Simpel. Een nieuwe motor ontwikkelen samen met Bentley en dan in een RS stoppen… Het is nog steeds niet als een M of AMG.
@loveforsportscars: comfort leggen ze af tegen Citroen. Rijplezier en gedrag leggen ze af tegen BMW, luxe hebben andere merken ook, dikke motoren hebben andere merken ook, afwerking vind ik ook bij andere merken. en waarde is fictief.Welke technische hoogstandjes komen van Audi behalve Quattro en het spaceframe? Ik heb echt geen idee…
Wie meer dan 10.000 euro betaalt voor een A4 1.9 Tdi, met 200.000km op de teller, is in mijn ogen knetter gek. Het is gewoon een VW Diesel en de auto is economisch gezien gewoon afgeschreven. Er is geen lease maatschappij die een auto met meer dan 200.000km in het bestand heeft.
Het is gewoon marketing van audi. Kwalitatief zijn ze niet echt bijzonder. Als men zo ontzettend veel geld durft te vragen voor een nieuwe Audi A6 dan is het niet te verkopen dat een A6 na 2-3 jaar op de 22e plek staat vwb kwaliteit. En toch, dat vind ik vreemd, dat er mensen zijn die dan nog durven te zeggen dat Audi bij de Top 3 hoort. Of je bent stekeblind of je wil de feiten niet onder de ogen zien.Ik vind Audi 3 keer niks, een luxe VW die alle modellen gewoon keer 1,5 vermenigvuldigt op een kopieerapparaat en voila….we hebben een nieuwe Audi. Zeg nou zelf, er zijn toch echt merken die veel beter zijn, minder kosten en er spannender uitzien dan een Audi.
Audi mist status, uitstraling en bovenal charme. En Ik weet niet of je wel eens met iets anders hebt gereden maar de VAG Diesels zijn niet echt hele mooie diesels. Ze lopen rauw en klinken nog echt als een ouderwetse diesel. Ik vind bijv de PSA diesels gewoon veel mooier lopen. Ik kijk nu niet naar het vermogen wat eruit gehaald word maar puur hoe ze lopen en klinken. Ook vind ik de Audi A4 een kleine krappe auto die zeker niet uitblinkt in ruimte. Maar goed, sommige mensen denken dat ze het neusje van de zalm hebben met Audi….ik zou zeggen: lekker blijven dromen in je VW.
@audisucks: Ooit aan gedacht dat het ook wel eens zou kunnen gaan om het complete plaatje bij het aanschaffen van een nieuw verhikel? Laat daar Audi nou juist erg goed in zijn. Ik zie ze verschijdene testjes winnen in de autobladen omdat ze op elk gebied toch de nodige puntjes bij elkaar weten te sprokkelen.

Ook het design en imago zijn belangrijke argumenten, maar dat is een persoonlijke kwestie.
@audisucks: Ik denk niet dat het alleen aan de marketing ligt. Audi heeft voor vele mensen gewoon een bepaald imago waarmee blijkbaar mensen zich verbonden mee willen voelen en terecht. Op welke feiten baseer je eigenlijk dat de kwaliteit niet bijzonder zijn. Dit is juist bij Audi’s te vinden. Wanneer je in een Audi zit merk je ook dat je in een Audi zit en niet in een VW (zoals jij en velen Audi-haters denken). Dat is dus ook waar je voor betaalt. Je hebt duidelijk frustraties over het feit dat er steeds meer mensen voor een Audi gaan. Respecteer het gewoon in plaats van te bashen over Audi waar je blijkbaar geen verstand van hebt.
@audisucks: ga jij dan maar in je peugeot/citroën dieseltje zitten,ik wacht wel op m’n nieuwe A6.

*by the way, ik had het over drie merken, niet alleen over Audi.
Ga jij maar lekker in je A6-je zitten. Ik vermaak me prima met mijn 996.
Zo’n te dure A6-je die 21 merken voor moet laten omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn! Whahahahahaha
@audisucks: O,ik dacht dat je zelf een A6 had?
Audi… geef het op! BMW performance zal altijd beter zijn!
@desmin: behalve in de regen/sneeuw en aan het stoplicht, terwijl jij je gestartstopte M5 weer start is de RS6 al aangekomen.

Altijd wel lachen, 1 topic over Audi, komen alle BMW-fanboys weer azijnpissen. Betekent maar 1 ding: ze zien Audi als directe concurrenten (ook al schreeuwen ze om ter hardst dat het toch helemaal geen concurrentie is). Nou 30 jaar geleden misschien nog niet nee, maar nu?

30 jaar geleden sprak geen ene BMW-hond een woord over Audi. Moet je ze nu bezig horen! Aan het aantal reacties te zien zijn er toch wat fanboys die wat ongemakkelijk worden van al dat Audi gebeuren en ik denk dat ze bij BMW ook wel eens in hun haar zitten te krabben.

Beste bewijs is dat er een M5 met AWD komt. Ik weet niet hoeveel jaar ze bij BMW al schreeuwen dat RWD superieur is en zo subliem goed, maar euhm, waarom komt er nu dan een M met AWD? Om mensen die op zoek zijn naar een AWD in te pikken van Audi? Waarom hebben ze daar bij BMW dan AWD voor nodig als RWD toch zo superieur is? Moeten ze mij es uitleggen.

Idem met de M-turbo motoren (atmosferisch was toch veel purer?) En kom niet af met het gezeik van, ja maar ze worden ingetoomd van bovenaf of het moet van Europa. Bullsh*t! Audi wordt even hard beperkt door Europa, maar zie je hen hun heilige huisjes afbreken zoals BMW dat doet? “Ja, we hebben in het verleden turbomotoren altijd afgezeken, maar nou gaan we ze toch gebruiken?”

Neen, bij Audi/VAG denken ze even na en bouwen ze een breed aanbod uit. Hierdoor zijn al die belachelijke en krampachtige CO2 reducerende “maatregelen” op sportmodellen niet nodig, want reeds gecompenseerd door de kleinere modellen binnen de familie. Dat noemen ze visie.

Bij BMW verwachten ze van een autoliefhebber dat hij zen peperdure M biturbo stilgooit aan het stoplicht. Kan het nog absurder? Als je zo’n auto koopt wil je toch genieten van die motor en ga je hem toch niet stilleggen om wat brandstof te besparen? Neen, integendeel: je laat nog een extra druppeltje brandstof ploffen in de uitlaat, zodat het veranderen van versnelling NOG beter klinkt! Noem dat gerust Audi RS Efficient Dynamics!

Ach ja, het succes van Audi steekt. Dat is wel duidelijk. Ik weet 1 ding: liever met Bentley V8-motoren ontwikkelen dan 3-cylinder-FWDjes met PSA.

Maar goed, laat de azijn maar weer vloeien, u bewijst mij enkel een dienst!

On topic: alle vertrouwen in de Sjes en de RSjes. Laat de nieuwe lading maar komen. The Audifuture looks very bright indeed :D
@nomar: Ik geeef je volledig gelijk man!
beter had ik het niet kunnen verwoorden :D
@desmin: helemaal mee eens!
AMG= Altijd Machtig Geluid;)
@nomar: ik denk dat het nu stilletjesaan duidelijk wordt door je uitleg.
voor alle duidelijkheid:
Dit is een post over AUDI, waarom altijd direct beginnen vergelijken met andere merken ?
maar ja, ik ga mij nu toch ook even laten gaan…
1: AUDI > VW (2 compleet versch. merken, je vergelijkt Dacia toch ook niet met Renault ???)
2: Citroën meer comfort dan audi ?, LOL, mensen die dat beweren zijn RETARDED
3: AWD > RWD: waarom? A. je kunt er in alle weersomstandigheden mee rijden (BMW in de winter, echt gieren) B. veiliger C. je kunt er op elk terrein mee rijden (ook in de bergen dus)
4: JIJ kan NIET zeggen dan merk A beter is dan merk B voor de looks omdat SMAKEN PERSOONLIJK zijn
5: en wat heeft ingodsnaam het imago van een merk ermee te maken ? dat is gewoon flauwekul…


VOILA, dat was mijn (voorlopige) bijdrage aan dit gesprek ^^
@ Eskape1994: Jij kijkt zeker nooit Top Gear? Volgens mij hadden ze afgelopen vrijdag een Citroen C6 getest tegen een BMW 5 serie vwb comfort.
En daar kwam ook naar voren dat een Citroen C6 veel comfortabeler is dan een BMW 5 serie. En aangezien Audi en BMW nog al dicht bij elkaar liggen vwb rijgedrag denk ik dat jij niet goed bij je paasei bent. Jij hebt ook een hekel aan Franse merken en droomt nog over een 8e handse A3 nu je je nog moet verplaatsen op een opgevoerde scooter. Dan zullen we eens een hele slechte weg nemen , jij met je A4 met spoilers uit 1998 en dan ik met een C6. Dan gaan we kijken of je het bij kan benen.
Ga toch fietsen of scooteren tienertje….
AUDI S7 : 408 pk
AUDI S8 : 520 pk
RS5 na facelift in Maart 2012 geen motor aanpassing.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).