Vanaf nu kan iedereen zijn eigen BMW M5 configureren

Auteur: , 72 Reacties

Na maanden van oeverloos geteas heeft BMW eindelijk de nieuwe M5 wereldkundig gemaakt. Een auto die de gemoederen weer eens flink bezig houdt. Voor wie geen zin heeft in de wel-of-geen-turbo-discussie is er ook gewoon een configurator, die is vandaag live gegaan.

De complete lijst met optiedetails staat nog niet online, maar we kunnen alvast uitzoeken in welke van de acht lakkleuren we ‘m willen bestellen, welke kleur de lederen bekleding krijgt en wat voor materialen we op het dashboard blieven. BMW heeft voorlopig twee type velgen in de aanbieding voor de V8-powered F10 M5 en zaken als een Head Up Display, Xenon-verlichting en park distance control zijn standaard op de uberversie van de 5-Serie.

Zelf een 560 pk sterke supersedan bij elkaar configureren? Dat kan HIER! De extragratis muurpapiertjes van Alwood kunnen in dit artikel worden afgehaald.



72 reacties

RS6 Killer!
@Punk: Je gaat deze premium sports limousine toch niet met een VW vergelijken?
@norge: precies, die golf gti station hoort toch echt in een ander rijtje thuis.
@Punk en de rest: Blijven dromen jochies, no way! Zelfs niet door Audi na te apen op het gebied van ingetogen design, aangeboden kleuren (Sprintblau Perleffekt iemand? Sinds 2006 nb), turbomotor en binnenkort x-drive. Droom lekker verder met de configurator en je efficient dynamicsmilieumeuk.

Haha een RS6-killer mét een start-stop functie? Haha, das een goeie :D Tegen dat jouw M5 weer gestart is, is de RS6 al aangekomen…
@nomar: Eigenlijk is dat grappig dat je het zegt want bij audi blijven dromen! Zelfs niet door BMW na te apen op het gebied van sportief design, aangeboden kleuren (Sprintblau Perleffekt iemand? Sinds 2006 nb), turbomotor en binnenkort hydride RS-series. Droom lekker verder met de configurator en je 1.2tfsimilieumeuk.

Haha een M5-killer mét een start-stop functie? Haha, das een goeie :D Tegen dat jouw RS6 weer gestart is, is de M5 al aangekomen…
@DePannekoek: Zucht, jouw betoog houdt echt steek (!) Lees mijn post hieronder. Echt lood om oud ijzer…
@nomar: lol
@nomar: Mag ik vragen wat het probleem is met een start-stop functie? Een start-stop functie doet niets af aan de prestaties en de kwaliteiten van deze auto maar zorgt voor forse brandstofbesparingen. Maar dat snap jij misschien niet “want het is o-zo-belangrijk om mijn motor aan te laten als ik voor een rood licht sta” … Goed bezig hoor. Zeer volwassen.
De fossiele brandstoffen zijn niet onuitputbaar, moest je dat nog niet weten. Dus die ecologische meuk, die is niet belachelijk. Niet dat je “ecologisch” moet rijden met een M5, je mag hem gerust eens op zijn staart trappen, daar dient hij voor. Maar wat kan het mij nu schelen als de M5 in de stad gebruikt maarkt van brandstof-besparende systemen? Daar kan je toch niet hard rijden.
@Freude_am_Fahren: weldegelijk tegen beter weten in: Mocht ik beslissen een RS te kopen, dan zou ik ELK moment dat ik in die wagen zit 100% willen genieten van dat meesterwerk. Verbruik is dan het laatste van mij zorgen. Ook als ik in de stad aan het ene licht na het andere sta. Meer nog, zeker in de stad, om de verveling tegen te gaan: ik zou nog méér genieten van het zachte en tegelijk krachtige gebrom dat continu latent aanwezig is als voortdurende herinnering aan dat wat met dat meesterwerk daar vooraan allemaal mogelijk is. Dat alleen al is genoeg om een glimlach, die reikt van het ene oor tot aan het andere, op je gezicht te toveren . Geen haar op mijn autoliefhebbend hoofd dat er ook maar aan zou denken om die meesterlijk georchestreerde symphonie in het vooronder af te zetten, om brandstof te sparen nota bene. Neen, lekker de haren in je nek laten rechtkomen door er wat extra leven in te blazen en je voor te bereiden om samen nieuwe herinneringen op te bouwen.

Maar neen, met een M5 gaan we brandstof sparen, want niet onuitputbaar… Word eens wakker, denk je nou echt dat zo’n start-stop ook maar één ruk uithaalt? Pleister op een houten been en een druppel op een hete plaat tegelijk! Er stijgt iedere seconde een jet op met x ton kerosine voor x ton vracht, waaronder sperzieboontjes uit Kenia en bloemen uit Timboektoe. Plus de 15 grootste containerschepen die doodleuk met plastic rommel uit China naar Europa komen varen, stoten op 1 trip evenveel rommel uit als AL het autoverkeer in Europa op 1 JAAR. Nou als jij je dure M biturbo dan wilt stilleggen en in alle stilte wat klinisch rond jou heen wilt zitten gapen om het milieu te redden: by all means be my guest! Maar IK vind zoiets totaal onzinnig.

Ofwel ben je milieuminded, ga je te voet, koop je iets anders dan een M en blijf je van dit forum. Ofwel ben je een autoliefhebber en geniet je ten volle van een meesterwerk (ook al is deze M dat in mijn ogen dus niet, maar dat was al wel duidelijk vermoed ik). Inclusief het opfikken van een extra druppel “zeldzame” brandstof (ow the horror, haha) gewoon om het veranderen van versnelling NOG beter te doen klinken en gewoon omdat het KAN. Go Audi go :D! Noem mij dan maar onvolwassen, dan ben ik graag onvolwassen. Een M met milieumeuk is onzinnig.

Nu ja het gaat alleen maar erger worden daar bij BMW. Als de Mini gepasseerd is en niemand er nog een koopt, dan hebben ze daar bij BMW een groot probleem. Hoe aan de door Europa opgelegde gemiddelde CO2 norm voor het hele modellengamma geraken? Wat hebben ze nog bij BMW? Rolls Royce? Hmmm, ik acht de kans toch klein dat daar binnenkort ook start stop opzit? De Britse Lords, Arabische sjeiks en Nouveaux Riches in China are more equal than others, toch? Dus gaan ze de M’s alleen nog verder verkrachten.

Mij niet gelaten hoor. Audi zit immers veilig binnen VAG. Dat alle geitenwollensokkenliefhebbende mobiliteitsjunkies maar allemaal lekker Polo’tjes, Seatjes en Skoda’tjes (alle 3 niets mis mee trouwens) met lekker weinig bijtelling kopen, en lekker groen leasen. Dan kan Audi nog lekker veel RSjes maken die druppeltjes brandstof laten ploffen in de uitlaat :D. Oeps, hebben ze bij Audi/VAG toch zeker op dat vlak toch ietsie pietsie beter nagedacht dan bij BMW? Maar neen! VAG = rommel! Daarentegen hulde aan Efficient Dynamics en 3-cylinder PSA diesels met FWD krampachtig proberen te combineren met een “ijzersterk” imago van sportiviteit en Freude am Fahren… Start-stop en 3 cylinder PSA diesels are going to save our souls. Binnenkort óók nog in de M5…

En jij noemt mij onvolwassen? Nu ga ik toch even over de vloer liggen rollen van het lachen… Blijf lekker blind BMW-fanaten, en droom verder nu het nog kan. Ik kan alvast niet wachten op de volgende aflevering van “het milieu en BMW sportiviteit” :D

Tot zover mijn laatste ton lood om oud ijzer…
@nomar: Dat je iedere seconde wilt genieten van het gegrom van het meesterwerk dat onder de motorkap ligt, daar kan ik wel inkomen hoor. En ik weet ook best dat een minuutje de motor stilleggen bij het rood licht de wereld niet gaat redden. En efficiënt dynamics in een M5 zetten zal de wereld even min redden. Met een M5 moet je inderdaad niet ecologisch rijden, dat gaat trouwens ook niet. Dan moet je maar een 116i kopen ofzo.
Maar die “eco” snufjes die er in zitten, die doen niemand kwaad. Ze doen niets af aan de kwaliteiten van de auto en het is dan ook redelijk belachelijk om een auto, enkel op basis hiervan te bestempelen als “slecht”.
Het enige waar jij je (waarschijnlijk onbewust) op baseert is het feit dat het een BMW is, terwijl jij een die-hard Audi fanboy bent. Hoe goed de auto in kwestie is doet er bij jouw niet toe, want jij zal altijd wel iets vinden om te kunnen besluiten dat Audi toch weer véél beter is dan al de rest. (en neen, ik heb absoluut geen afkeer van audi, en ik ben het volledig met je eens dat de RS6 een fantastische auto is)

En ja, elke druppel benzine, verbruikt om eens lekker te revven, was het waard. Maar dit betekent niet dat de brandstof die je spaart door remenergie te regenereren (en dergelijke toestanden) volledig nutteloos is.

En tot slot, beweer niet dat milieu bewuste mensen geen hart voor auto’s kunnen hebben. Ik weet ook wel dat de fossiele brandstoffen volledig opgebruikt zullen worden, maar dan toch liefst op een nuttige manier. (ja, dus ook door die V8 eens lekker hoog in de toeren te laten klimmen)
;)
@Freude_am_Fahren: ga lekker in discussie met mensen die autoliefhebber zijn en niet merkenblind, is veel leuker dan dat onvolwassen “mijn” merk is beter dan de “jouwe”. en dat ook onderbouwen met veel tekst zodat het indruk maakt (NOT).
@highperformance: inderdaad, redelijk nuttelose discussie hierboven. Met overdreven, blinde aanhangers van een merk valt niet de discussiëren.
@Punk: ik wil je nog wel is horen als de nieuwe rs6 er is, m5 killer
Ik zat een paar uur geleden nog op bmw.nl te kijken voor de config. wat een toeval! lol
@DePannekoek: Toeval bestaat niet!
@Punk: Eerst zien, dan geloven, shall we?
Gvd, ze hebben havanna metallic ertussen staan. Dat Monte Carlo blau is ook al zo’n pornokleur.
@Alpinaa: Da’s apart, volgens mij kan je havanna metallic normaal niet in combinatie met m-pakket bestellen, en nou ineens wel op de M5..
@Mich: Klopt, daarom is het zo lekker dat het nu wel kan.
Hmmm, doe mij maar een in Havanna met die 345M velgen.
ik zou gaan voorde buitenkant:
imperialblau briljanteffect met 345m velgen en voor het interieur:
akhir orange/black mrino full leather en ash grain brown houtjes in de deuren.

(als ik het geld had
@undifined1: Ik had éxact hetzelfde bedacht :D Als ik ’t geld had…
Kleur: Singapur Grau
Velgen: 345 M

Interieur
Bekleding Leer: Sakhir Orange/Black Merino Leather
Trim: Aluminium Trace
Silverstone II :D
http://i55.tinypic.com/2603b0z.jpg

Alsjeblieft. Deze of in ’t rood.
Wat me opvalt: 8 kleuren uit te kiezen, waarvan 6 tinten grijs. Nou BMW er is nog werk aan de winkel. Audi biedt ten minste 17 tinten grijs. (Althans als ik de BMW-fanboys mag geloven).

Euhm, iets met, een pot, een ketel en zwart, of iets met een balk en een splinter, en ook nog een oog…

Hulde aan de BMW aanhangers… Hulde.
@nomar: interieur is er ook niet echt veel keuze en dan de afwerking hout of alu
doe dan net als bij audi gewoon carbon als optie nee sorry vind het niks dit ding

ik wacht liever op de rs6
@nicktexel:

nou vind ik dat sowieso raar bij dat soort auto’s. je zou denken dat je voor zo’n bedrag wel een leuk kleurtje uit mag kiezen.

maar het lijkt er op dat je bij dure auto’s altijd de keuze krijgt uit zwart, licht zwart, net van zwart af, zwartgrijs, ietswat grijzig, grijzer, grijst, grijzigwit, wittig grijs gebroken wit, gekneusd wit en tot slot wit.

en hier krijg je er dan nog blauw bij.


voor die prijs wil ik hem in fluoriserend oranje kunnen bestellen als ik dat wil
@timberleek: Klop ff bij BMW Inidividual aan. Zij spuiten hem zelf paars met gele stippen als het moet.
@Alpinaa: kunnen ze er dan ook een rs6 van maken?

enne roze lijkt mij de beste kleur voor deze auto past iig het beste bij zijn imago;)
@nicktexel: ook bij het jouwe ;)
@jensdm: dankje
@nicktexel: Je doet die Maserati geen eer aan met je kinderachtige gedrag ..
@jzaero: moet jij niet in de zandbak spelen ofzo?
@nicktexel: Damn wat een comeback! Je hebt je duidelijk niet verdiept in wat voor opties je nou werkelijk kan krijgen. Maar een optie ‘leermijeensmetgoedeargumentenkomen’ zal wel bij je passen.. Ook bij BMW kan je gewoon carbon in het interieur krijgen, maar goed een Audi-fanboy zal dat natuurlijk niet weten..
@jzaero: ooh wat een mongool ik had het over die configurator en niet over bmw algemeen maar dat zal jij als bmw fanboy wel niet weten
@nicktexel: Hahah, ook dit argument slaat nergens op. BMW fanboy =/= niet weten wat er in de BMW config staat. Dan zou je juist wel verwachten dat ik het wist he? Mate get your arguments right?
@Alpinaa:

dan praat je waars ook over een hele andere prijsklasse.
bij de prijs die ze bij de niet-individual versie vragen vind ik een andere kleur al horen
@timberleek: Als je minimaal €150000 besteed aan een m5, dan kun je ook best 10 mille extra missen.
@Alpinaa:

dat klopt, maar toch is het een raar idee dat je (bij wijze van spreken) je golf in alle mogelijke kleuren kan krijgen en een auto die 10 keer zo duur is niet. daar moet je er extra voor lappen
zo moet het

http://i.imgur.com/lBvfM.jpg
@quattroporte: Vet.. zo wil ik hem ook wel. Lekker black.. en de mooie BBS RS er onder.
@quattroporte: over 15 jaar kun je ze precies zo zien staan in de krachtwijken.
@mashell: touché en dan ben ik ook nog eens een BMWfanboy….
@highperformance: touché is het hedentendage +1, sorry, generatiekloofje (altijd beter dan tepelkloofje).
@mashell: Tegenwoordig zie ik het ook staan . Er zijn genoeg mensen met smaak.
Lol, en hoeveel kilo verkoop jij per maand? :)
@ timberleek & nicktexel,

Er staat duidelijk dat dit een tijdelijke configurator is en dat binnekort een uitgebreide versie verschijnt. ;)
Die eeuwige discussie RS6-M5 altijd weer. Wat maakt het uit? Duw in beide het gaspedaal meer dan een millimeter naar beneden en je loopt kans je rijbewijs kwijt te spelen.
Leuk detail zijn toch wel die blauwe calipers…
Maar toch… Ik zou liever in de Rs6 rondrijden…
Elke andere kleur dan dat blauw ziet er in mijn ogen uit als een normale 5 met m-pakket en 4 uitlaatjes. op zich wel een mooie bak natuurlijk. Maar waarom zegeen de bmw liefhebbers (wat ik zelf ook ben) RS6 killer? de echte concurrent van deze M5 moet nog komen. De vorige kan je wel vorige RS6 maakte op alle gebieden gehakt van de vorige M5. (behalve het geluid dan) Natuurlijk is deze M5 goed en zal het lekker rijden is het tie snel (een rs6 sedan sprint overigens ook in 4.4seconden naar de 100) maar om nou te zeggen dat deze M5 de ‘oude’ RS6 te baas is vind ik ver gaan. daarnaast moet je ook meetellen dat bmw 3 jaar lang heeft kunnen werken om hem RS6 proof te maken, veel lichter is, en ook nog eens gebruik maakt van een automaat met dubbele koppeling. 3 grote voordelen die op papier (prestaties enzo.) niet tot zijn recht komen. Kortom wachten tot de nieuwe RS6 en dan gaan vergelijken.
Het grappige vind ik dat ik sommige andere kleuren mooier vind dan het M5 blauw, De nieuwe M5 is echt geil in het wit en zwart.

Blauw is in mijn ogen de kleur van de enige supergeile station de RS6 avant, ik ben geen Audi fan, maar de RS6 is toch ergg bruut!

In sedanversie: de nieuwe M5, in stationvariant: RS6 avant
Hier ook de M5 over welke VAG auto met teveel 4wd aandrijfverlies dan ook!

BMW een stuk puurder. Een echte rijders auto!

Anyway.. als ik de keuze zou hebben tussen deze 2 samen of een Maserati Quattroporte Sport GT-S zouden die 2 duitsers het veld kunnen ruimen… ondanks dat de Quattroporte ze qua vermogen niet aan zal kunnen.

Bij looks liggen de duitsers nog steeds mijlenver achter!
@danny166v6: Met in je achterhoofd de afschrijvingen van de Italiaan plus misschien nog wel belangrijker de betrouwbaarheid van de Italiaan
Graag zo:

en intern zo:
src=”http://img33.imageshack.us/img33/1398/schermafbeelding2011061m.png”width=”450″ />

(Of in dat M3 geel van laats. Dat vond ik ook wel fraai.
havana <3
@dresign: Juist Havana vind ik ook prachtig.
?? De kleuren van de remklauwen is niet instelbaar?? Wat?
doe mij maar zwart + zwart + zwart
Waarom toch altijd dat gezeur over dat de M5 gehakt maakt van de RS6 of E63 AMG of andersom. Ik denk dat het overgrote deel van de fanboys stiekem de auto’s van de “concurrent” toch ook wel heel erg graag onder hun kont zouden willen hebben. Maar toegeven dat de ander ook geweldige auto’s maakt blijkt toch heel moeilijk te zijn voor sommigen. Ik ben fan van de M5, RS6 en de E63 AMG enz enz enz….Welke ik zou kopen hangt af van meerdere factoren en het zal me worst wezen welke er sneller optrekt bij het stoplicht.
@750i: Ik houd wel van BMW, maar de RS6 avant van Audi kan ik ook erg waarderen. Ik geef eerlijk toe dat de RS6 avant de mooiste station is, Mercedes en BMW hadden jarenlang moeite om een fatoenselijke station te maken.

Ik ben ook fan van de M5, E63 AMG en de RS6 avant alledrie een race monster. Respect voor deze drie!
@750i: Eens!
waar kan ik de v10 optie aanklikken?
En opeens valt het kwartje. Het USP van de M5 is niet de dikke motor (de 550 is echt al dik genoeg) maar dat deze wel in een vlotte kleur te krijgen is. De Monte Carlo Blauw is de enige geschikte aangeboden kleur, al het andere maakt er een accountantsmobiel van (wat de 5 serie natuurlijk ook gewoon is). Dit moet een sportieve auto zijn? Zolang rood en geel niet standaard leverbaar zijn komt de ware aard van de auto snel naar voren, hij dient alleen maar om saaie veel te dure amerikaanse echtscheidingsadvocaten van hun “zuur” verdiende geld afhandig te maken. Een nobel doel van BMW maar jammer dat ze hier hun M tak voor misbruiken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).