Je Gulf stickers passen ook op een boot

Auteur: , 53 Reacties

Er was eens een man die van autosport hield. Hij bestelde een boot maar besloot dat daar wel racekenmerken op terug moesten komen. De Nederlandse bouwer vond dat geen enkel probleem.

En omdat het schip op de autosport is geïnspireerd leek het Heesen Yachts wel passend om een Gulf livery aan te brengen. Als het dan toch met racen te maken moet hebben, dan maar meteen een episch jasje gebruiken, toch? Nummer 10 staat overigens voor het feit dat dit het 10e schip is dat in deze serie geleverd is.

Het jacht is 37 meter lang en heeft ook een autonaam gekregen. Aurelia, vernoemd naar de GT Lancia Aurelia. Alle cabines zijn vernoemd naar ontwerpers van racewagens, zoals Bertone, Pininfarina en Zagato. Check de gallery, guitig bootje hoor!



53 reacties

het gerucht gaat daar dat michael schumacher daar een boot heeft besteld enkele maanden geleden, zou dit hem zijn?
@Jipp:
Lijkt me niet.
De levertijd van mijn Twingo is nog langer….
@Hubert: Gerucht gaat niet voor niets al zon, 18 maanden rond. ik woon daar in de buurt.
@Jipp: Overigens is dit nog een kleintje, in de loodsen die niet te zien zijn kunnen nog veel grotere jachten worden gemaakt.
@Jipp: Haha idd. Deze 37 meter is de ‘kleinste’ die Heesen bouwt op dit moment.
Prachtige boten trouwens van Heesen. Al verschillende in het echt gezien.
Tof dat je in de buurt woont. Zeker eens interessant om eens door die werven te rijden.
@adyton: Heesen heeft zelfs een deel betaald om een brug in de buurt te renoveren zodat zij grotere boten konden bouwen…. Altijd leuk om te zien hoe druk ze bezig zijn wanneer er een boot uit het droogdok komt!
@Jipp: Och, ik denk dat de winsten op die jachten wel goed genoeg zullen zijn om dat idd te kunnen doen ;-)
Ik kijk allessinds al uit naar hun nieuwe 65m lijn voor 2013.
Olietankertje van Gulf?
dat is een mooie boot, wat kost die?
@Johan-SV: Geld…
@Johan-SV:

Boten van dat formaat hebben over het algemeen de vuistregel 1 miljoen euro per strekkende meter.

Dus 37.000.000,-
@jack_abarth:
Meestal geldt dat pas vanaf wat grotere boten dan zit…. ik gok op 20 miljoen!
@RudyV: pas vanaf de wat grotere? 37 meter is geen roeiboot, hoor :D
@bozewolf:
Nee dat zeker niet, maar 1 miljoen per meter ben je hier niet voor kwijt denk ik. Vaak hebben grotere boten meer verdiepingen en dan gaat de prijs per meter omhoog uiteraard
@RudyV: die vergelijking zegt niet zoveel. Het jacht van jouw link is van een totaal andere klasse met een fiberglass romp, meer een groot uitgevallen ‘plezierbootje’ (hoewel ze dat natuurlijk allemaal zijn. Bovendien is het een tweedehansjes en de waardes van zulke dingen (van bijvoorbeeld Gulf Craft) een stuk harder dan die van jachten van bijv. Amels, Heesen of Van Lent (Feadship)). Nederlandse jachtenbouwers staan erg hoog aangeschreven en kosten dan ook de hoofdprijs. Ik denk dat jacht als de Aurelia toch echt in de buurt van de 1 mio/meter komt (met bijvoorbeeld 20/25 miljoen).
@august: tweedehandsje, dat is.
@august: typefouten galore als extrabonus.
@jack_abarth: nee dat kost hij niet, ik gok een ruwe 22 miljoen.
Wat een mietje: doe dan die hele boot in Gulf kleuren!
Georgetown…zal wel van een Texaanse olieboer zijn dit jacht. Wel een prachtig bootje moet ik zeggen!
Zal ie op eigen kracht naar Georgetown varen?
Ziet er wel gaaf uit… maar ik zou het niet snel doen op een dergelijke boot…
@RudyV: Nee die dingen gaan in een droogdok de oceaan over.
@RudyV: Nee, dit soort tobbes zijn niet gillend zeewaardig namelijk.
@RudyV:

Kan, maar meestal word Dockwise ingeschakeld: http://www.superyachttimes.com/articles/Image/Companies/Dockwise/2009-07-Dockwise/Dockwise-01-big.jpg.

De kans dat ze vaak naar Georgetown gaat is tevens zeer klein. Ze staat in Georgetown geregistreerd vanwege de zogenoemde ‘vlag of convenience’. Goedkoper kosten plaatje, belasting voordeel, wetten, veiligheidsredenen, anonimiteit van eigendom etc…
@yan1ck: Best wel idioot, dat je een boot van 37 meter laat rondvaren in een andere boot. Gewoon luien eigenaar toch? Want ik neem aan dat je hiermee wel gewoon de oceaan mee over kan?
@mrB: Ik zou het niet doen als ik jou was. Tenzij je een hele goede medicijnman hebt die de weergoden tevree kan houden voor de hele oversteek.

Zo’n ding kan wel over de oceaan kachelen, maar als het zeetje ruw wordt wil je echt niet in zo’n tobbe zitten.

Met windkracht 8 á 9 ben je beter af in zo’n polyster zeil-notedopje van 10 meter dan met zo’n megajacht.
@mrB: Deze jachten hebben niet de range om de oceaan over te steken en het is zowiezo al goedkoper dit transport te regelen dan op eigen motoren te varen.

De prijs voor boten van deze lengte ligt dicht tegen de 10 à 15 miljoen euro. Hangt vooral af van de afwerking binnenin. Interieur is namelijk de duurste kost van het hele bouwproces.
och, als je eht geld hebt dan lijkt me dit best een leuk huisje om in te wonen…
past er trouwens ook een auto in? of weet niemand dat?
@tborre: blijkbaar wel, op de site van heesen zelf staat een leuk fototje met wat ander speelgoed…
@tborre: Er past wel meer dan één auto in:

http://www.superyachts.com/image_jpeg/640/500/90//cms/news_item/5783.jpg
@Dino2400: da’s een foto van twee Gulf auto’s, maar niet bij de boot of iets dergelijks ;)
Wat een gave boot zeg! Als ik ooit de staatsloterij win… dan kan ik hem waarschijnlijk nog niet betalen :P
sorry, dubbelpost…
(duurt ook een eeuwigheid voor er wat kijkt te gebeuren)
Ben ik nou de enige die dit een afzichtelijke boot vind?
Chique boot!
Ik vind hem gaaf!!
@potver7:

Vind ‘m zelf ook niet zo gek mooi, die afhangende neus spreekt mij niet aan.
@potver7: ‘k vind ‘m ook niet mooi. Maar ja, dat je zo veel geld hebt wil nog niet zeggen dat je smaak hebt. Ik heb in Venetië ooit eens een zwart mega yacht zien liggen. Véél mooier.
@potver7: Nope, maar ik hou sowieso niet zo van deze stijl.

Oversized toeristen kruiser ;)
De eigenaar van Detroit Motors heeft een jaar of 11 terug een Feadship van 46.5 meter laten bouwen bij De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer.
Het schip de “Detroit Eagle” had de motoren met rode kleppendeksels en gepolijst RVS traanplaat op de vloer van de machinekamer, was erg strak!

http://www.feadship.nl/Yachtdetail/Detroit_Eagle

http://www.feadship.nl/Videoplayer/Detroit_Eagle_
@Laserblue:
Gaaf! vooral met die turbine motor erbij….
@Laserblue: Die is gaaf zeg.. wauw! Die rood verchroomde blokken.. vet!
gedwongenleaser
@Laserblue: gave boot, zoals gezegd zeker met die motoren. Dat interieur vind ik echt verschrikkelijk, monteer dat van die Gulf er maar in!
oh oh oh… moet ik weer via autoblog vernemen dat ‘m speelgoed gereed is voor gebruik…
Nouja, als je een jacht van 37 meter besteld dan ben je al niet verkeerd bezig, maar als je er dan ook nog een Gulf bestikkering op plakt? Wouw! Dat is echt geweldig!
een olieboer of een schrootboer ..
iig een Texaanse ijzervreter ..

zo,n kwibus die een vrouw heeft die zijn sokken nog stopt ..
want weggooien is tenslotte een privilege die alleen arme mensen zich kunnen veroorloven ..
MY Aurelia main characteristics
Naval Architecture: Heesen Yachts

Exterior Designer: Omega Architects

Exterior Paint Scheme: Dobroserdov Design

Interior Designer: Bannenberg & Rowell Design
LOA: 37,30 m
Beam (maximum): 7,50 m
Draft extreme (50% load): 2,20 m
Displacement (50% load): 155 tonnes

Fuel capacity: 30.000 litres
Fresh Water capacity: 8.000 litres
Maximum speed (light load): 30 knots
Range at 12 knots: 1.900 Nm
Classifications: ABS, XA1 Commercial Yachting Service, XAMS
MCA / LY2, short range
Main engines: 2 x MTU 16V4000M90, diesel engines
Stabilizer: 2 x Seakeeper Model 21000 Gyro stabilizers


Damn, ff 30.000L diesel aftikken bij de pomp!
@jack_abarth:
en daar maar 3500 km op kunnen varen!
@RudyV: toch achtduizend pk waar je het over hebt… MTU’s zijn overigens serieuze motoren
Zit zo nog eens naar dit topic te kijken. En die reclame van Volkswagen staat er precies onder. Vergeleken met deze is die van Volkswagen maar een badkuipje.. ;)

http://www.onderhoudenisoverhouden.nl/wineenjacht/img/carousel/2.jpg
Gaaf

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).