Abarth Punto Evo Esseesse kost €4.250,-

Auteur: , 45 Reacties

Inderdaad, dat is geen tiepvout! Een Abarth Punto Evo Esseesse kost inderdaad slechts €4.250,-, maar er zit wel 1 klein addertje onder het gras.

Voordat je kan genieten van de Punto Evo Esseesse (180 pk/270 Nm) moet je namelijk eerst even een reguliere Abarth Punto Evo (€22.990) kopen. Die heeft slechts 165 pk/250 Nm en staat ook 20 mm hoger op zijn poten. Hoe zit dat nou? Fiat Abarth levert de Punto Evo Esseesse niet af-fabriek en alleen maar als ‘aftermarket’ kit die door een dealer wordt gemonteerd.

Je moet dus eerst een normale Abarth Punto Evo kopen en als die er is kan je er daarna voor kiezen om je auto nog scherper en sneller te maken door een Esseesse pakket te laten monteren. Daarmee sprint je in 7,5 seconden naar de 100 km/u (ipv 7,9 sec) en de topsnelheid ligt op 215 km/u (ipv 213 km/u).

Het complete Esseesse pakket bestaat uit:

• Geventileerde Brembo remschijven voor en achter
• High Performance Brakes HP 1000
• 18 inch Aluminium velgen Abarth Esseesse (Wit of Titanium)
• Abarth Koni schokdempers voor en achter met FSD klep
• Verlagingsset 20 mm met rode Brembo verenset
• Luchtfilter “Powered by BMC”
• Uitlaatsysteem met gemodificeerde Geometrie

Als je je Abarth Punto Evo 1 dag achterlaat bij je dealer en €4.250 betaald (incl. montage & BTW) dan heb je een echte Punto Evo Esseesse te pakken. Is dat een beetje te duur? Dan kan je ook alleen voor het Koni set kiezen. Dit omvat 4 Abarth Koni schokdempers met FSD klep en 20 mm verlagingsset met rode Brembo verenset. Je bent dan inclusief montage en BTW €1.495 kwijt.

Tijdens ‘Italia a Zandvoort’ (26 juni) op het circuit van Zandvoort is de Abarth Punto Evo Esseesse voor het eerst te zien.



45 reacties

Mooi ding,maar ook een mooie grap van fiat
@theblackdude:

Mooi ding? Dat was die ja, totdat het evo werd…
@wanker: So true
@wanker: Ach wat. Ik ben er al aan gewend. Het staat wel stoer die snor. Beetje gay ook, maar allez…
de punto evo blijft een gedrocht..
215 m/u? Dus 0.215 km/u topsnelheid…
Dacht het niet.. :-p
-edit: 215 km/u idd-
@quattropower: LOL ik dacht al wtf :D

OT: Geweldige auto. Een keer iets anders dan een golf gti.
Vind het de prijs niet waard! Zover ik zie heb je alleen maar een betere wegligging en sta je wat sneller stil. Die onderdelen kan je ook apart kopen en is een stuk goedkoper(zelfde merken).
@zakar36:
“is” moet “zijn” zijn lol :P
@zakar36: 4K voor een ander onderstel en 4 18″ velgen met banden is echt niet duur hoor. Wat uitlaatrommel en een chippie erbij en het is waar voor je geld. Zeker incl. montage.
@El-Loco:

Ik vind van wel! Met dat bedrag kan je leuke dingen doen om (stukken)meer vermogen te krijgen en alsnog er een kart van maken(qua handeling). :)
@El-Loco: Een ander onderstel?? Dus de garagist haalt je splinternieuwe Abarth Punto Evo uit elkaar om hem weer op te bouwen op een ander onderstel?
Zo’n luchtfilter “Powered by BMC” klinkt als een must-have…
dat is ook een manier om geen bpm te betalen ;)
Zo in Abarth trim vind ik de Punto Evo nog redelijk te pruimen.
Off-topic, Godzijdank voor de geluidsknop bij de reclame.
Hmm netjes, mr doe mij toch maar de abarth 500 esseesse
maf, 4000 euro voor 15 PK???
dan nog liever laten chiptunen.
@love4sportcars: Zou best eens kunnen dat 180pk voor de turbo de max is.
Bij de vorige versie van dit bakkie, de Grande Punto Esseesse, bleek 185pk de max te zijn. (zie Squadra Tuning)
Potver3 ik stond al bijna in de winkel…
@pampiesdrinken: had ook al mobiel in mn handen om er 2 te reserveren :P
Euhm, wat moet je nu kopen? Er wordt gesproken over een Abarth Punto Evo en een normale Punto Evo.
Anyway, erg lekker wagentje, voor Abarth kun je me ’s nachts wakker maken. Mooie, toffe wagens zijn het!
@BmwMPower: Nee, je moet een ‘normale’ Abarth Punto Evo kopen, en die laten upgraden naar een Abarth Punto Evo EsseEsse (damn wat een naam!)…
Heerlijke autootjes !
Liever een Mégane RS :)
@Northwestern: stuk duurder/groter/sterker?
the-budel-guy via Android app
* doet huilie huilie omdat hij spaarvarken kapot geslagen had na het lezen van de titel*
@the-budel-guy: huilie huilie het feit dat de spaarpot kapot is, of huilie huilie omdat het bedrag wat tussen de scherven lag tegen viel?
@RoT___: ik denk bijde… het bedrag tussen de scherven bleek minder dan de waarde van de spaarpot
the-budel-guy via Android app
@RoT___: dat eerste. over die laatste doe ik geen uitspraak
kun je beter van die 4000 een grote turbo kopen, waarschijnlijk leverd deze auto minimaal 15 pk meer met een ander uitlaat en luchtfilter
Liever een polo gti…
@smoked: ja stel je voor dat je opvalt tussen alle andere slowmotions * gruwel*
Wel in het grijs he!
@RoT___: Zeg nooit grijs tegen ‘Zilver’…
hadden ze de ballen om het SS te noemen had ik het nog iets wat mannelijk gevonden
Voor het eerst te zien op Zandvoort? Enkele weken geleden stonden ze al mooi te blinken in de Abarth fabriek zelf (Turijn). Mooi beest maar de achterkant is niet echt sportief, geef dan maar liever een 500C Abarth met Monza uitlaat (super geluid) en beetje aangepast door Gtech…
@WillyAbarth: voor het eerst in Nederland te zien ;) Hij stond ook al in Genève (zie link in artikel).
Voor die meerprijs alleen kan je ook een auto kopen die sneller is, zowel qua top als acceleratie en ook nog de aandrijving aan de juiste wielen heeft. Heb je wel een wat oudere auto, maar het gaat om ’t rijplezier, niet dan?
Het is zeker een leuke auto!
Weinig geld voor alle spulleks die je er voor krijgt, had alleen wat meer vermogen willen zien voor dat geld…..ik bekijk m wel dit weekend.
En juist in dit topic mis ik het deskundige comment van Jack Abarth.. ;)

OT: Ik heb stiekem wel een zwak voor die Abarth’s.. mooie snelle auto’s.. ze hadden alleen de mooie “Maserati” neus nooit moeten vernaggelen. Slecht design.. niet goed Fiat!
@Freewarefreak:

Heb er weinig toe te voegen eerlijk gezegd.
Weet in elk geval wel dat het SS pakket op de GPA vele malen duurder was.
Dat was ruim 7.500 euro inclusief montage.
Overigens kreeg je daar dan ook andere:

-Turbo
-Injectors
-Geventileerde schijven
-18″ wielen
-Luchtfilter
-Vering (schijnt overigens niet fijn te zijn)

Heb van de andere Abarth rijders gehoord dat je beter naar Squadra kunt en een setje KW eronder gooien. Heb je iets minder vermogen, maar wel een betere vermogensopbouw.
Nog steeds ruim 4.000 euro minder dan een Golf GTI en waarschijnlijk op een track sneller. Overigens heerlijk voor de bijtelling!!! Die geldt gewoon over de basisprijs.
@hoflander: En daar hebben we de werkelijke reden voor dit trucje…
Als ik deze neus bekijk ben ik nog altijd blij dat ik een grande punto heb! Interieur is ietwat gedateerder maar vanbuiten ziet hij er 100x beter uit imo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).