Fiat Panda uitgelekt: dit wordt de nieuwe

Auteur: , 41 Reacties

Patenttekeningetje hier, spyshotje daar en voilá, we weten ongeveer wat we van de nieuwe Panda mogen verwachten. Hint: het is een stadsauto met de voorkant van de Fiat 500, maar dat had je zelf ook al wel kunnen bedenken.

Dankzij wat uitgelekte tekeningen die in Italië rondslingeren weten we nu dat de next-gen Panda (3e generatie) een stukje hoger wordt en volgens sommige bronnen ook 10 cm in lengte groeit. Nog opvallender is dat de voorbumper een beetje Fiat 500-achtig aandoet met z’n minder vierkante koplampen en ronde luchtopeningen. Familiegezicht en zo.

Qua motoren wordt er gegokt op zuinige TwinAir-blokjes met vermogens variërend van 65 tot 85 pk. Dieselrijders zouden voor een 1.3 JTD met 95 kunnen gaan. In 2012 moeten we meer gaan horen over deze Turijnse stadsbak en zal blijken of deze nieuwe lichting aan Panda’s het succes van de huidige versie kan evenaren. Of niet.

Hierrrr nog een spyshotplaatje van het nieuwe interieur. (bron: Alvolante.it)
Fiat Panda interieur spyshot



41 reacties

Gaat er in elk geval beter uitzien dan de huidige, die lijkt te zijn opgebouwd uit twee aan elkaar geplakte auto’s
Zeer zuinig A-label…zo zonder bandjes ! ;-)
@Megakix: best veel weerstand, of hij moet zweven.
@porsche928: hahaha, ook…maar nu wordt er nooit mee gereden..
Denk niet dat het superveel uitmaakt hoe de auto eruit ziet, het zal ongetwijfeld toch wel weer een verkoopsucces worden.
*Zolang het niet eruit ziet als het Multipla-horror,natuurlijk*
Heel fijn wagentje! ziet er wel wat dynamischer uit dan de huidige
Geen revolutie dit keer, maar evolutie. Ben benieuwd!
Zelfs een beetje Nissan Cube invloeden erin verwerkt. Grappig auto’tje! Nu nog de 1.4T uit de Abarth 500 erin en gaan!
Zo gaat’ie worden!

http://www.fiatblog.nl/wp-content/uploads/2011/06/fiat_panda_2012_c.jpg
@CarloAbarth: Fiat 500 trekjes? Toch niet omdat ie een korte motorkap heeft? zoals hier reeds vermeld ziet hij er idd veel dynamischer uit!
@linuxxx: De kortere motorkap, maar ook de rondere lichten en het chromen streepje vooraan…
@CarloAbarth: Hij ziet er goed uit. En weet je.. het ding rijdt ook verschrikkelijk lekker. Dat doet Fiat echt goed. Ik heb hem eens meegehad als leenauto. Heb er toen 2 dagen woon/werk verkeer mee gedaan, maar was verbaasd over het gemakt en comfort waarmee de Panda gewoon heerlijk rijdt. Ik vond hem alleen wel retetraag. Optrekken was geen feest, maar voor de rest.. een heel goed autootje.
Daar wil je gewoon in gezien worden.
Uh… Nieuw? Dit is toch gewoon de huidige panda met een nieuwe neus? Als VW zoiets doet staan deze fora’s vol met allerlei commentaar…. Typisch weer…
Blijft wel een lekker Stadsautootje, maar moet geen meter snelweg zien.
@TSI-tje: ook mijn idee. Wat goed is verander je niet en dat is precies wat Fiat gedaan heeft.
@TSI-tje:

Vaak zijn wij het niet met elkaar eens, maar je hebt een punt.
Dit is eerder een facelift te noemen dan een nieuw model.
@TSI-tje: “..maar moet geen meter snelweg zien..”

Valt alleszins mee hoor. Ding cruist heerlijk tussen 90 en 120. Voor NL geen probleem.
@TSI-tje: Bull…

Dit is wel degelijk nieuw. Het heeft veel trekken van de oude mee, maar niettemin is geen enkel stuk plaatwerk hetzelfde. VW lanceert een gefacelifte Passat en NOEMT het volledig nieuw…
Op de tekening dacht ik:’eh, een caddy voorkant ? Maar op de ‘real life’ foto’s ziet het er goed uit hoor. Als hij net zo goedkoop blijft dan is het zeker een leuk, zuinig tweede autootje.
Goed waarde Pandarijders, ruilt u allemaal massaal in? Kan ik “voâh wènag” in het dan oude model rijden ;)

Wat niet wegneemt dat ik deze nieuwe Panda heel erg leuk vind. Ik ben wel heel benieuwd naar die TwinAir zonder turbo, een soort spirituele opvolger van de Panda 30S ;)
een vd vele auto’s wat ik nooit zal kopen in mn leven :)
@KaCh1ng: Nu weten we wel dat je een Aldi Gay bent.
@KaCh1ng:
Makkelijk leven heb jij, als Badge-Geilert
@KaCh1ng:

Hoeft toch ook niet.
Het is je eigen keuze dat je teveel geld aftikt voor een Skoda.
Doe mij maar de 4×4 uitvoering met een 1.4T blok :) en CNG of LPG.
De Panda is King!!
yep .. Panda is king ..

vind het huidige model zelfs modern ogen ..
Fiat is gewoon de baas in kleine brikkies ..
je voelt je er geen moment onveilig in ..

thumbs up Fiat ..
@lincoln: daar heb je zeker een punt. Heb een aantal maanden geleden een paar dagen met een Punto Evo rondgereden ter spoedvervanging van m’n eigen wagen en ik was best wel onder de indruk. Niet één vooroordeel heb ik bevestigd gezien tijdens die enkele dagen. Ook het vermelden waard was de stuurinrichting, dat ding stuurde zo precies maar dan met een zodanige vanzelfsprekendheid dat ik toch wel een paar keer een brede glimlach op m’n gezicht heb gehad. En dat ondanks het feit dat ik onderweg was met 1/5 van het aantal PK’s dat ik gewend ben.

Nee, als je kijkt naar prijs/kwaliteit en ‘hoeveel’ auto je krijgt voor je geld, dan doet Fiat het zeker niet slecht. De 500 is misschien wel wat te hoog geprijsd maar langs de anderer kant kan je het Fiat niet echt kwalijk nemen dat ze hun succesnummer willen verzilveren. Die Punto was iig wel aanzienlijk ‘beter’ dan de ongeveer gelijk geprijsde (schatting) 207 van m’n vriendin. Leuk torretje ook met dat MultiJet-gedoe.
@kingdecay:

dat zijn idd heerlijk lenige motortjes ..
maakt niet zo heel veel uit of je een rotonde in zijn 2e 3e 4e versnelling neemt ..
Facelift geslaagd!!!!
De nieuwe Fiat Panda is een een broertje of zusje (wat je voorkeur heeft) van de Braziliaanse Fiat Uno.

http://2.bp.blogspot.com/_D_RRrIu8FXM/S-li8DYy4OI/AAAAAAAALw8/fHG3VU8vko0/s1600/fiat+uno+2010.jpg

Maar de Rode Panda hier boven ziet er prime uit.
In het zwart met 1.4 T-jet motor en hij mag zo bij mijn voor de deur gezet worden.
Facelift? Kijk eens goed en verder dan de voorkant van de auto. Mischien even wat foto’s van de huidige Panda er naast liggen, dan weet je ook waar je over praat ;-)
“Fiat Panda uitgelekt …”
Valt me nog mee dat niemand de link heeft gelegd tussen de nieuwe Panda en incontinente bestuurders.
Deze Rode in het zwart met zijn buik op straat en 18″ velgen met als aandrijving een 1.4 T-jet motor en er is geen incontinente bestuurder die er in stapt. ;)
Ik denk dat dit nieuwe design zich minder lang goed zal houden dan de huidige, die er nu eigenlijk noch niet oud uit ziet.
@phantom: Dat gebeurt wel meer. Er wordt een oerdegelijk design gelanceerd, en de daaropvolgende generatie neemt de grote lijnen over, maar met meer frullekes en nodeloze details…
Ik heb nog niet de eer gehad met de Panda te rijden, maar het lijkt me zeker een leuk bakske. Wat me wel tegenviel toen ik er eens inzat in de garage was het interieur. Puur ‘beutterpotjesplastiek’…
@Esprit_de_Flandre:

die dingen komen voor misschien 5500 euro de fabriek uitrollen ..
inclusief banden vloeistoffen ruiten remmen en noem maar op ..

ik kan het er niet voor leveren hoor !!
@lincoln: typisch toch? De mensen willen alles erop en eraan, en dat allemaal liefst voor minder dan een euro. Gratis zelfs als het even kan. Maar communisten zijn evil, dat dan weer wel.

@ Esprit_de_Flandre : is niet rechtstreeks naar jou bedoeld hoor, jij bent 1 vd goeien ;)
@kingdecay:

denk dat je er van schrikt hoeveel automobilisten geen idee hebben hoe een verbrandingsmotor werkt ..
of hoe complex airco-systeem in een auto verwerkt zit ..

of daar uberhaupt aan willen denken ..
@lincoln: nah, het schrik-effect heb ik ondertussen wel gehad. Neemt niet weg dat het soms nog steeds pijnlijk is om te aanschouwen.

De laatste zin van je reactie vat de oorzaak van alle sociale en maatschappelijke ellende trouwens perfect samen.

Maar jah, daar willen ze niet aan denken… ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).