BMW 1M drift lekker lang op nat Nederlands asfalt

Auteur: , 50 Reacties

Je zou bijna denken dat de BMW 1M voor uitsluitend één doel gemaakt is: driften! BMW onderstreept dat met reclamefilmpjes waarin de 1M door smalle openingen in muren drift of een laag rubber neerlegt op een helipad. Je kunt de 1M in ons natte kikkerlandje ook prima uitlaten op de openbare weg.

Dat laat Andre de Vries aka AdvEvo ons zien. Hoewel zijn naam mij persoonlijk niets zegt, is Andre een geoefend coureur en geen volstrekt onbekende in de racerij. Op een redelijk stille, doch openbare, natte provinciale weg laat AdvEvo zien dat de 1M echt een lekker driftapparaat is. Zo te zien heeft hij dat vaker gedaan.

Het is bij lange na niet zo absurd als 162 km/u binnen de Stadsgrenzen van Heemstede om vervolgens door te trekken naar 308 km/u. Het is ook geen 150 km/u in een parkeergarage. Maar op de openbare weg kwalificeert dit zich op z’n minst als ondeugend rijgedrag. Niet dat AdvEvo daar wakker van zal liggen.



50 reacties

Kijk, dit kan ik dan weer wel enorm waarderen, een beetje ondeugend mag immers best ….

:-)
@rechercheur: haha en zo hoort het!
@rechercheur: (rechercheur modus aan) Maar dit is gigantisch gevaarlijk!!! Stel dat er in eens een kind met zijn fiets over steekt! Dan had die door deze o zo domme actie van de 1M rijder in het ziekenhuis beland of nog erger. Kun je niet inzien dat dit een extreem gevaarlijke actie is! (rechercheur modus uit)
@raoulkroes: hahaha + ontelbaar :)
@raoulkroes:

Grappig, ik houd van jou deze reactie ook wel verwacht, en zie daar ….

Over kinderen die ineens oversteken gesproken, ik zie geen fietsers, je hebt enkele honderden meters vrij zicht, en er is geen enkele andere verkeersdeelnemer in velden of wegen te bekennen. Daarnaast is dit volledig gecontroleerd driften en zal de geldende maximale snelheid van 80 km/u of 100 km/u niet eens gehaald worden.

Conclusie:
er is dus wel degelijk een verschil tussen een beetje gecontroleerde spielerei, of als een malloot met 170 km/u door een woonwijk knallen. In het laatste geval zijn de gevolgen niet te overzien, in het eerste geval zijn de risico’s minimaal. Dus ik kan dit soort acties zonder meer wel waarderen …
@rechercheur: Die honderden meters vrij zicht valt ook wel weer mee! Kijk maar hoe veel bomen en struiken daar in die bocht staan. En als je rechts onder in beeld kijkt kun je zien dat het zicht niet bepaald goed is aangezien je niet kunt zien wat er om de bocht aan komt!
@raoulkroes:

Ik zie in de eerste twintig seconden van het filmpje dat hij bijna helemaal keurig aan de rechterkant van de middenlijn blijft als hij de onoverzichtelijke bocht naar rechts indrift. Dat, tezamen met een beperkte topsnelheid, lijkt me daarom keurig netjes volgens het boekje. Ik zie dan ook geen enkele aanleiding om deze fenomenale autobeheersing te veroordelen. Maar jij zult vast een andere mening hebben …
@rechercheur: Allemaal leuk en aardig, maar als de vrinden van Koos S. dit live zouden waarnemen heb je meteen een artikel V. aan je broek. Triest, maar waar.

Beetje hetzelfde als een wheelie maken bij het stoplicht op een motor. Kreeg iemand ook een artikel V voor, want ow, wat is het toch gevaarlijk…

En ondertussen doen die gasten zelf niks anders dan iedere dag veel te hard achter anderen aanrijden in redelijk dikke bakken…En toch leven ze nog. Hoe gevaarlijk is het dan? Maar ja, dat is natuurlijk die training die ze hebben gekregen *proest*.
@jaapiyo:

Natuurlijk zou je een dergelijke drift actie ook kunnen belonen met een artikel 5 van de wegenverkeerswet, daar is een dergelijk kapstok artikel immers voor in het leven geroepen. Neemt nog steeds niet weg dat ik een dergelijk mooie drift met een 1M enorm kan waarderen, en de dienstdoende Oom Agent beter z’n tijd en energie kan steken in serieuzere zaken ….
@rechercheur: idd heerlijk zo’n filmpje lekker knallen door nederland (is al die regen toch nog ergens goed voor :P)
Jeee..die gast kan heel beheerst driften ! Netjes gedaan ! Overigens niet de auto die je 2e hands zou moeten kopen ;-)
onverantwoord, bla bla bla, wilde beesten, herten… bla bos egeltjes etc etc… natuur vervuilen! kortom zou verboden moeten worden!
Nette drift en verstandige filmer die achter een boom staat te filmen.
Paul Vlasblom zal het vast ook wel kunnen in de regen, maar ik heb nog nooit iemand zo snaarstrak zien driften. Echt exact dezelfde drifthoek aanhoudend houd ‘ie ‘m ook gewoon doodleuk vast op een recht stuk..
Nice! Op het einde lijkt de cameraman wel bang ( trilbeeldjes). Wel leuk filmpje verder…
Zou Andre de Vries het ook zo jammer vinden om zich bij twitter/facebook te moeten registreren om iets te kunnen winnen als trouwe Autoblog.nl bezoeker?
En in tegenstelling tot 150 rijden binnen de bebouwde kom is dit ook nog eens ronduit knap. Respect!
Geweldige wagen, en geweldige kunsten van deze vent. Chapeau
Knappe drift in een fijne wagen.
Redelijk afgelegen, overzichtelijke weg…zo hoort het !
Woww, dit is wel erg nice. Volgens mij is die 1M wel een dikke fun machine.
Kijk zo hoort het. Leeg plakkie asfalt naast het spoor en als een malle driften. Fantastisch driftwerk.
AdvEvo haha, die naam herken ik nog uit de oude gummen.org tijd van back in the days, waar je posts pas serieus werden genomen als je een auto met rwd sper had.. :)
@mezelf: rwd
@Svensson:

Stomme iPhone app knipt hele woorden weg… Nog 1 keer dan: “rwd & sper”
Andre de Vries is een van de betere coureurs in de Dutch Supercar Challenge, zijn weinig mensen die bijvoorbeeld sneller zijn op Assen dan hem. Reed in het verleden ook in de BMW 130i Cup.

Hier nog een mooie video van De Vries in de regen tijdens de Rizla Racing Day in 2010: http://www.youtube.com/watch?v=ew_YTkonHIQ
Hij won toen de race nadat hij uit de pitstraat was gestart. http://www.supercarchallenge.nl/nl/regenrijders_supersport_ii-_en_sport-divisie_komen_bovendrijven_bij_natte_rizla.html
@Jappio: wat een te vette video!!
@Jappio: @ 2.55 zijn die 3-serie en leon ook wel vriendjes volgens mij of niet (a)
@Jappio: Zo heerlijke video! Heb ademloos gekeken. Toch twee vraagjes.. zo maar uit interesse.. wat staat er op zijn stuur? “Let op: 2.12” Is dat een rondetijd die hij moet halen? En wat doen die shiftlights op de tripcomputer in het midden? Die lopen steeds op e.d. maar lopen totaal niet synchroon met het schakelgedrag. Ze gaan ook gewoon weer uit als hij niet schakelt..
Die zwart/groene 3-serie verliest z’n spiegeltje op 2:54 … :-)


Wel fantastisch mooi stuurmanswerk, hulde …
@Jappio: prima, die wou ik ook al posten. Is ontdeugend en kan ook inspriratie geven aan minder stuurgoden met alle gevolgen van dien. Maar oh zo superstrak gereden.
De witte petjes hebben weer iets nieuws gezien,nu kunnen ze misschien ook maandag op de voorpagina staan in de krant.
VET MAAAAHN.

Ga ik zo meteen ook effe proberen met mijn barreltje!!!
@glashelder: okee! Toedeloe en tot nooit meer ziens! Wel achteraf sorry zeggen tegen de boom hè!
Ik zou dit niet durven, als je doorglijdt lig je in die greppel of sloot of wat het maar is
@Stopwearingpants: Begrijpelijk. Zo durf ik niet op stoplichten en splitsingen af te rijden. Als je vergeet te remmen of te sturen kan dat helemaal misgaan!
Ik doe het hem niet na
ik had een oranje genomen :D
zwart is niet mooi vind ik
Dikke shit! zo hoort het in de 1M. In het zwart zie je de lijn van de auto niet zo goed, maar hij stond hier voor de deur in het zwart en hij was wel erg lekker moet ik zeggen.
God wat lekker, een ideale vertoning van hoe uitgebalanceerd BMW zelfs z’n kleinste racemonster heeft gemaakt.
wat zou Dhr. koos spee hiervan zeggen?
Die gast kan egt goed rijde
En nu doortrekken tot 309km/h per uur dat haalt ie wel zonder begrenzerd…
Deze bestuurder heeft een goede wagencontrole das weer is wat anders dan al die sufferds die het voor eerst gaan proberen op de openbare weg.
Let op m’n woorden , er gaan nog menig jong geweld tegen een boompie kwakken met de ding
@fep739:

Naast het puntenrijbewijs net zoiets invoeren als met motoren, de eerste paar jaar mag je maximaal een auto besturen van bijvoorbeeld 60Kw. Lijkt me genoeg voor gastjes van 18 tot 22 jaar …
@rechercheur: daar he bje een punt maar zelfs met een koekendoos van bvb 60 kw , hebben die lui niks stevigs om zich. Als ze met die , laat ons zeggen Clio , Panda , etc tegen een boom knallen zijn ze toch de sigaar.
@fep739:

Klopt, maar dan mogen die gastjes in ieder geval niet rijden in een Nissan GT-R waarmee ze met 170 km/h door de bebouwde kom knallen …
Dit noemen wij een control drift :lol:
Ongelooflijk weinig stuurcorrecties, alsof het puur automatisch gaat! Is de balans en feel nou geweldig? Of kun je hem perfect met het gas besturen in een drift? Erg gaaf is het zeker!
ook wel slim dat het kenteken veranderd is naar zen nickname :-) leuk detail dat menig amateur vergeet en er dan ineens een politieagent (of een rechercheur) aan de deur staat

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).