Bugatti Veyron L’Or Blanc, want die hadden we nog niet

Auteur: , 42 Reacties

Voor de Bugatti Veyron coupé is inmiddels de productielimiet van 300 exemplaren bereikt. Dat geldt niet voor z'n dakloze broertje, de Grand Sport. Daarvan worden er totaal 150 gebouwd. Aangezien die nog niet allemaal uitzicht hebben op een eigenaar, gooit Bugatti er het zoveelste exclusieve smaakje tegenaan.

Bij een nieuwe smaak ook een nieuwe naam, dus dit exemplaar verlaat de fabriek als de Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport L’Or Blanc. Hij werd ontworpen in samenwerking met de Duitse porseleinfabriek KPM en dat is te zien want hij zou op een Delftsblauw tegeltje niet misstaan. Zonder belasting kost deze cabrio je 1,65 miljoen euro. Bugatti laat weten dat dit exemplaar zo goed als verkocht is, op de IAA in Frankfurt kunnen we de auto bewonderen,



42 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ziet er niet uit. Maar ik snap het idee.
@Northwestern: het gaat ook niet om mooi, de bugatti veyron is in mijn ogen sowieso geen beeldschone auto.

het is een status symbool, van kijk hoeveel geld ik heb.
deze versie maakt hem wel weer extra speciaal.

hoeveel “special editions” zijn d’r al :S?
@maxx1: nee, maar deze is met oog op Dubai enzo gebouwd, daar willen mensen graag opvallen, en dat moet met deze versie wel lukken, dnek ik zo.
@maxx1: volgens mij hebben jullie niet opgelet tijdens de bugatti les maar zoals vele weten ging het bij de overnamen van de VAG groep bij bugatti vooral om het laten zien van wat de inginieurs van VAG kunnen en niet een status symbool maken aan de hand van geld en show off. Maja konden jullie niet weten he slmmerikken jullie roepen maar en zeggen niks, massa volk
@mightymike: what’s eating you?
het lijkt alsof er licht op straalt maar oer en oer lelijk.
@hema36: helemaal mee eens
@hema36: Inderdaad, ik dacht eerst dat het reflecties waren joh!
@Vanquish: Ik ook.
wow best bijzonder
Bugatti Veyron****kuch*****uitmelken*****kuch**kuch**
ik zie dit nog wel de 911 van bugatti worden, ik persoonlijk vind ze beiden oerlelijk.
hoe halen ze het in hun hoofd man,…
@saba: Je moet toegeven, ze hebben mensen met heeeeeel veeeeeel inspiratie
vind het wel apart
Mag wel op mijn oprit. Betaal ik wel voor een nieuw kleurtje ! haha
Toch echt wel een icoon…
Maar zelfs als ik het geld zou hebben zou ik hem niet kopen
Sorry, maar ik vind het er best vet uit zien!
Best nice inderdaad :D
dacht eerst dat ht chroom was, maarkja weer eens iets anders dan zwart, grijs of rood….
@phantom95: Haha je was me voor. idd chroom was ook mijn eerste idee :-)
@phantom95: +1, ik vind het wel dik
@911GT2: gewoon zwart met blauw, staat em toch het beste.
Dacht eerst dat het weer een of andere chromen wrap was en dat het reflecties van de spots waren op het koetswerk… niet dus.
Het is speciaal, hou van grafische ontwerpen, maar vind dit toch niet echt geslaagd op een wagen. Ook niet op de zo exclusieve Bugatti…
@adyton: Dat had ik ook.. ik dacht “zo he.. wat een reflectie.. wat zit daar op?” Toen na goed bestuderen van de foto’s.. “verrek.. da’s gewoon zo gespoten..”

Not my cup of tea.. ik vind een dichte gewoon mooier. Wel een schitterend interieur.. maar veel te besmettelijk. Daar moet je echt met witte kleding en Veyron slofjes in zitten (dus alleen aan doen in de auto..) anders is het zo bekeken met de maagdelijkheid.

Weet je nog? Dat had die Prince de Lignac (Abraham van Leeuwen, die KeurKoop multimillie) ook op zijn boot. Van die dure witte Cashmir vloerbedekking. Daar moest je bij aan boord komen speciale witte slofjes aan bij het naar binnen komen. Wel eens gezien bij Ivo Niehe en zo op tv.
Knap werk en zeker een chique uitstraling..
Plak dr anders een paar stickers op??
EB draait zich om in z’n graf (alweer!!). Dit is toch gewoon een PR-stunt om van die Veyron een beleggingsobject te maken! Bah.
Er komen maar 75 grand sports, geen 150 meer want er is gewoon totaal geen interesse in. De overige capaciteit van de fabriek vullen ze op met de komst van het nieuwe model..
@bassie: zo ongeveer. Er komen 300 dichte Veyron’s waarvan er 46 een Super Sport zijn.

Dat betekend dus:
254x “reguliere” dichte Veyron’s (incl. Sang Noir etc)
46x Super Sport

150x Grand Sport
Heel cool, zet maar voor de deur
freaking over the top ..

werkelijk een schitterende paintjob ..
ligt perfect in het verlengde van de kunstenaar van de familie ..
zeer Bugatti waardig ..
Ik vind het wel kunnen, staat hem goed.
Ben een liefhebber van de Veyron, maar deze sla ik over.
Cool, een graphic die we in de CAD-wereld wel herkennen, de Zebra :)
Binnen is ie wel mooi, maar die buitenkant is toch wel serieus over the top….
Maarja da’s waarschijnlijk wel de bedoeling van sommige Bugatti eigenaars….
Toch blijft de Bugatti een unicum in de autowereld. Van 0 naar 100 en terug tot stilstand in minder dan 5sec (4,7). De motor levert geen 1001 of 1200 pk maar 3000 pk op topsnelheid. De rest gaat verloren door warmte. Alleen de opvang en afvoer vraagt al enorm veel aandacht. Veel technogie komt uit de vliegtuigindustie, onderdelen motor en schroeven uit titanium. Elk onderdeeltje is met de hand gemaakt en berekend op de brute krachten. Het brein achter de aandrijving is equivalent aan 4 laptops en ga zo maar door. Is een complete wagen met alle comfort en geen motor met kaal chassis. Men kan er moeiteloos stapvoets mee rijden of bliksemsnel acceleren tot topsnelheid zonder haperingen. De prijs is navenant maar ook niet overklaarbaar gezien de enorme ontwikkelingskosten en research.
@speedie: Alles aan de Veyron is magistraal spectaculair. Ik denk ook dat dit het maximale is wat de geschiedenis in zal gaan als het beste op autogebied in het tijdperk van 110 jaar verbrandingsmotor. Dit wordt nooit meer geëvenaard, overtroffen, etc. De olie raakt op, we gaan downsizen, elektriciteit en waterstof dienen zich aan, etc. Dit was de top voor altijd.

Wat ik het meest spectaculair vind aan de Veyron is zijn remvermogen. Als je vanaf 400 km/h vol op de rem gaat staan, staat ie binnen 10 seconden stil. En nou komt het.. de remmen “vreten” hierbij een energie op die gelijk staat aan 4000 PK ! :shock:
van mij hadde ze hem niet hoeven maken
Uitmelken……
Die stijgerende olifant is Bugatti historie! Mooi hoor. Was gemaakt door broertje Rembrandt voor als radiatordop op de Type 41 (Royale): http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Royale
Nou, ik vind dit dus WEL mooi! Vele en vele malen betere kleurstelling dan al dat saaie spul dat je meestal ziet. Doe mijn Veyron ook maar zo!
Slecht vertaald wordt dit dus: “Bugatti Veyron from China”
Ik zou’m toch eerder in het Parelmoer laten spuiten, met in de blauwe kleur de tinten wit goud met goudkleurige schijn die er ook lichtelijk mag doorkomen, net zoals het porselein van ‘KPM’: http://www.kpm.de , in de zeer luxueuze uitvoering.
En in de witgouden parelmoeren kleur mag dan het blauw en het goud ook weer zichtbaar zijn, dit alles naargelang de invalshoek uiteraard, en mogen die strepen ook wel zichtbaar zijn,al naargelang waar je staat mag je de het design zien, maar niet zo extreem als op de getoonde versie, want daar wordt je onozel van vindt ik.
Het interieur anderzijds, is dan weral perfect in de geprezenteerde uitvoering.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).