BMW 6 serie leverbaar als 640d, 650i xDrive en M-sport [updated]

Auteur: , 108 Reacties

De 6 serie. Wat mij betreft de grootste teleurstelling sinds het verliezen van de WK finale in 1974, maar ik weet dat een hoop mensen daarover met mij van mening verschillen dus laat ik die mensen toch even verblijden met het volgende nieuws.

Eerst de kilometervreters. Mocht je graag een 6-serie willen rijden dan kan dat namelijk vanaf nu ook met een ruim bemeten diesel in de vorm van de 640d. Laat je niet foppen, het gaat gewoon om de drie liter 6 in rij TwinPower Turbo commonrail. En die levert 313 pk en 630 Nm koppel met een A (!!) label. Nul tot honderd legt u dan af in 5,5 seconden en de topsnelheid is volgens Duitse traditie beperkt op 250 kilometer per uur. Prijzen beginnen bij 96.900 euro.

Voor de offroad liefhebbers is er nu ook xDrive leverbaar op de 650i. Niets zo mooi als in het terrein spelen met je 4,4 liter grote V8 met 600 Nm koppel en 407 pk op alle vier de wielen. De sprint naar honderd leg je in dit geval in 4,9 seconden af en ook in de 650i xDrive klap je bij 250 op de begrenzer. Of u even 125.500 euro op de balie wilt achterlaten.

Maar wat natuurlijk het allerbelangrijkste is: de 6-serie is nu officieel te krijgen met het M-Sport pakket. Oftewel: show zonder extra go. Een agressiever bumpersetje is in ieder geval nu leverbaar, wie spot de verschillen in onderstaande gallery?

UPDATE 11:36 – video’s!
De BMW 6-serie parkeert zichzelf in.
De BMW 6-serie rijdt.
De BMW 6-serie heeft een interieur.
De BMW 6-serie heeft iets onder de motorkap.
De BMW 6-serie heeft lampen! En ze doen het!
De BMW 6-serie rijdt zomaar door een tunnel en over landweggetjes.



108 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Vind t een stuk beter dan de vorige 6 serie.. niet dat ik deze dan wel wil..
@Acacio: Vorige 6-serie was zeker niet moeders mooiste, maar hij had wel stijl; het ding was appart en je kon er zeker aan wennen. Deze is juist meer een mix tussen de oude 6 en een normale BMW. Ik vind t niks, terwijl ik de nieuwe 5, de Z4 wel mooi vind (en de X6 a la oude 6 ook heel cool vind).
casper h sucks!!
als je dit nix vind ben je pas over de paard getild!!
halen van een wk finale is een goede prestatie en hier idem dito!!
@rijgewoonbmw: Dus als je een eigen mening hebt ben je een natte tosti?!
@RickB: ik zie de telleurstelling niet!
deze auto is op alle fronten goed vertegenwoordigd.
Voor minder dan 125K heb je niks beters naar mijn MENING
@rijgewoonbmw: dat is inderdaad JOUW mening… Blijkbaar heeft @CasperH een andere mening ;)

Moeilijk om te begrijpen he?
@robbie: en daar is natuurlijk niets mis mee. Maar wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat Casper zijn mening zo overdreven moet laten doorklinken in zijn post.
Autoblog is natuurlijk een blog dus meningen zijn te verwachten, maar het cynisme dat vervolgens in het hele topic (en in het bijzonder bij de video’s) plaatsvindt is jammer en m.i. onnodig. Zeker na zijn openingsstatement.
@Martijnvb: ach man. Ik vind de nieuwe 6-serie ook een heel mooie wagen en deel CasperH’s mening dus totaal niet. Maar het is wél degelijk een leuke post om te lezen, ondanks het menningsverschil. Beter nog, dit is exact het soort artikel dat me altijd weer naar AB.nl doet terugkeren, cynisch, sarcastisch, mooi en origineel verwoord en vooral niet de rest napraten. AB.nl op z’n best. Ofwel : trek gewoon even je teentjes in ja? Het gaat hier maar om een auto hoor.

@ CasperH : nog van dat, doe je goed. Laat de peuters maar zeuren over posts betreffende auto’s die ze 9/10 toch nooit van hun leven zullen kunnen betalen.
@rijgewoonbmw: wat probeer je nou te zeggen? Als nummer 2 ben je toch gewoon de eerste verliezer?
@CasperH: everybody’s a winner!!!
@CasperH: Als jij 2e in een WK finale geen goede prestatie vindt, dan moet jij te toch echt na laten kijken. wat een rare vergelijking ook. Hou dit soort rare teksten gewoon voor je voortaan.
@drivingpleasure: weinig kans, mijn mening is dat de BMW 6 een teleurstelling is en daar moet je het mee doen.
@drivingpleasure: Geef mij maar Sir Smokealot…..
@rijgewoonbmw: Mja ik zag je eerste reactie en dan zag ik je gebruikersnaam en toen wist ik al: Deze moeten we hier niet serieus nemen… T’is een fanboy….
@Acacio: Ik vind de nieuwe 6 1 van de mooiste auto’s op het moment. Hij hij zo’n mooie lijn, het is gewoon top of the line!
Wat een verschrikkelijk lelijk ding voor geen goud. voordat geld zijn er veel mooiere autos op de markt
@suzukidriver: igg geen suzuki
@rijgewoonbmw: In geen geval geen Suzuki? Ik dacht dat je BMW-fan was? ;)
@Yeelen: Hahahahaha. Sarcasme?
@993turbo: Eerder ironie, maar dat terzijde :)
Tsss. Hoe durf je!
Je hebt het wel over een premium executive bimmer hoor! De zachte kwaliteit van het kunststof in de dubbele niertjes zie je nergens terug.
Zet ‘m bij mij maar voor de deur – anders zetten de buren er hun Renault-bus weer, en daar kan ik niet overheen kijken!
@mout: renault is ook geen auto maar deze sla ik ook over
Exterieur 8+
Interieur 3

Waarom doen ze bij BMW niet eens een keer wat anders met het interieur, het is al 10 jaar zo.. Het interieur van de 3 serie(e46, 2001 facelift) wordt nog steeds als uitgangspunt gebruikt..
@avda: het interieur van de E46 is ook heel praktisch, ik zie geen reden om daar van af te stappen. Alles zit in handbereik, op de plaats waar je het verwacht. Is er iets mis met ergonomie?
@Initial_D: Het interieur van BMW is zeer praktisch en er is niks mis met ergonomie alleen vind ik als je in zo een massieve auto zit(6 serie) dat je ook wat van het interieur mag verwachten. Want dit interieur past ook makkelijk in een 1 serie…
@avda: ik zou juist zeggen interieur 8+ exterieur 3
@avda: Huh. Lees jij wel dezelfde website?
Huh, ik snap sommigen niet. Dit is toch een ultiem mooi ding? Zeker met dat sportpakketje erop. Bruut mooie BMW gewoon :) Zelfs wel mooier als de nieuwe 5 voor mezelf..

Nieuwe 1- en 3-serie ( binnenkort ) zijn wel ranzig.

* Zou overigens wel strak zijn als hier een M6 variant van zou gaan komen.
@MLTB: Precies!!
@MLTB: Ach de 1 serie is alleen als 5 deurs gepresenteerd. De huidige 5 deurs is ook niet mooi. De 3 deurs wordt waarschijnlijk een mooie auto.


Ontopic: Prachtige auto, staat gelijk voor mn deur als ik die jackpot win ;)
Blijft lelijk, voor dit geld zou ik iets anders kopen. Een RR ofzo
@560pkferrari: Voor dit geld een RR kopen is altijd een goed plan.
Net als voor de prijs van een suikerzakje een woning kopen.
En ongeveer even realistisch.
‘Maar een tweedehands dan?’ Niemand die je tegenhoudt, maar vergelijk ‘m dan ook met een even oude 6-serie.
@mout: Inderdaad, de vergelijkingen van sommigen slaan kant noch wal! Ofwel hebben ze totaal geen besef van geld, ofwel is het sarcastisch..
@avda

Gek he? In auto’s heb je nou eenmaal een dashboard, middenconsole, armsteunen, stoelen enz..

E46 heeft overigens ook een net interieur, maar die vergelijking? Heeft zeker wel verandering plaatsgevonden vind ik.

http://carpassion.ca/images/generation/int_photo/9/Bmw_Serie3_E46_Int1.jpg
@MLTB: een e36 heeft ook bijna hetzelfde interieur :) Gewoon een van de ontzettend sterke punten van BMW
@CasperH

In de VS, een belangrijke afzetmarkt voor BMW, is veel vraag naar 4×4. Woon je daar in de zgn snowbelt dan is het wel lekker dat je met je 6serie in de winter ook nog (normaal)kan rijden. Daar valt namelijk iets meer sneeuw dan hier.

Off road met deze auto is natuurlijk onzin en al is deze opmerking sarcastisch, hij is gewoon misplaatst

Ik vind het een zeer fraaie auto, het interieur ook. Doe mij maar zo’n 650i xdrive met M-sport pakket
Is het een Koreaan? Jasses wat een gedrocht.
@avda

Je hebt wel gelijk over het in een 1-serie kunnen. Het mis wat ‘volume’ ofzo. Je mist meer knoppen en spul erin of eraan. Daar moet ik je wel gelijk in geven :)
@MLTB:

Ja het voelt het een beetje kaal en simpel aan voor een auto van 125k…
Ik vind het schitterend! Volgens mij is het een indrukwekkende auto in het echt!
@dotternetta: het = hem
@ CasperH. Nee je hebt gewoon gelijk. Mensen die er anders over denken moeten naar een inrichting.
Klanten die de M3 E92 in bezit hebben zullen zich nu zwaar genaaid voelen door BMW nu. De 1M en deze 650i gaan exact even hard als de M3 E92. De verkoopresultaten zullen voorlopig nog wel even stil liggen bij BMW, want mensen zullen eerder wachten op de goedkopere versies. En die M kit is afgrijselijk lelijk.
@bempi: verander je naam man!
@bempi: De M3 is een totaal andere klasse als deze 6-serie. De 6-serie is een grote sportieve coupé, maar de M3 is nog veel sportiever en een stuk minder groot als deze. De M3 is goed voor op een circuit, en daar zal deze 6 het veel minder goed doen. Bovendien zullen de verkoopcijfers alleen maar meer gaan stijgen, zeker nu binnenkort de nieuwe 1-serie en de Gran Coupé er ook nog bij komen.
@Alpinaa:

Het enige verschil is dus betere wegligging op het circuit en vormgeving + grootte. Alsof de meeste rijders dagelijks op het circuit rijden. 1 op 1 voor een stoplicht maakt de oh zo sportieve M3 geen kans tegen een doorsnee 650i. Toch wel een zware faal actie.
@bempi: Serieus, je gaat me toch niet vertellen dat men een het alleen om snelheid gaat? Je zou wel gek zijn als je een 1M verkiest boven een M3 omdat deze misschien net ietsjes sneller over een circuit gaat. Een M3 is toch veel statiger naar mijn mening.

Ot: Wat zal de chiptuner gaan doen met de diesel variant?
@rstyled:

Het zal zeker niet om snelheid gaan, maar je wilt natuurlijk ook niet voor lul staan met een auto die rond de 1 ton kost tegenover een auto van nabij de 80k die gelijkwaardig of zelfs betere prestaties vertoont. BMW trapt zichzelf tegen de schenen. Vandaar dat de CRT versie ook is uitgebracht om toch geloofwaardig over te komen.
@bempi: Je hebt echt geen verstand van marketing en de positionering van modellen hè…?
@Alpinaa:

BMW heeft dat juist niet. Als je strategisch marketing wilt voeren, dan moet je ervoor zorgen dat het ook aanspreekt en aantrekkelijk is voor een klant. BMW uitgangspunt is puur betalen voor design en niet voor inhoud.
Als je dat marketing en positionering noemt van hoogwaardig niveau, dan moet je je maar eens flink achter de oren gaan krabben, want de huidige modellen reeksen vanaf 2009 verkopen voor geen meter.
@bempi:

En aftermarketing is gedateerde troep, waaronder GTS/ CRT modellen uitbrengen. Dat noemt men eerder uitmelken.
@bempi:

Ik sluit me toch wat meer aan bij het standpunt van Alpinaa en rstyled.

Om even het begrip aftermarketing er uit te pakken; aftermarketing is bedoeld om de bestaande klantrelatie te versterken, ook wel aftersales genoemd, met als doelstelling in de toekomst herhalingsaankopen te stimuleren.

De M3 CRT is dat dus juist niet, dit betreft een uitlopend model (E92) welke middels de afroompolitiek in de laatste fase van de levenscyclus of fors in prijs verlaagd wordt (zie huidige aanbieding Luxury line en M Sport Edition) of een dergelijke uitlopend model nog even volplempen met zaken die niet eerder te koop waren (zoals van toepassing bij de CRT, Audi doet dat ook met de RS3).

Dus … ik zou even terug de schoolbanken in gaan voordat je moeilijke termen verkeerd gaat uitleggen …

:-)
@rechercheur:

Zie mijn reactie boven jouw reactie. Voor jouw lap tekst vol onzinnige argumenten bestaat er al een woord: Uitmelken. Het kan me gestolen worden wat jij vindt. Dit zijn de feiten:

Het punt blijft dat BMW modellen produceert op dit moment zonder daar over na te denken. De huidige reeksen zijn meer eenheidsworsten die zijn eigen gekenmerkte sportieve rij-eigeschappen verpest.
In nederland kan je namelijk niet zo gemakkelijk de snelweg op als de autobahn. Wat maakt het dan aantrekkelijk voor een klant die graag van sportief rijden houdt en daarbij gaan over een dosis vermogen beschikt. Als je standaard / sportieve modellen uitbrengt van rond dezelfde prijsklasse en vermogen, wat zal dat uiteindelijk opleveren. Inderdaad een verlies.
@bempi:

Het is alleen jammer dat je er allerlei dure termen bij probeert te halen, maar ze alleen niet juist weet te hanteren. Dus misschien moet je voortaan alleen maar Jip & Janneke kreten gebruiken, anders snap jezelf niet eens wat voor ’n onzin je aan het uitkramen bent…

:-)
@bempi: Hoe kom je erbij dat de huidige modellen voor geen meter verkopen? De X6 is niet aan te slepen, de 1-serie is al ruim een miljoen keer verkocht en ook de nieuwe 5 doet het goed. Het 1e kwartaal van 2011 hadden ze een omzet van 16 miljard. Dan doe je toch wel iets goed of niet soms?
@Alpinaa:

Bempi kletst maar wat raak, en haalt er enorm dure marketingtermen bij die hij zelf niet eens snapt ….
@rechercheur: Ik mis wat argumenten bij zijn mening. Ohh wacht, hij heeft geen argumenten omdat het onzin is.
Deze auto is toch helemaal goed mensen ! Azuritschwarz lackierung, prachtig hoogwaardig interieur met keramische versnellingspook, geweldige voorkant….dikke 9 !

Maarrrrr….waarom Ledjes ? Huh ? Nou ? Brr…..
Volgens mij is het interieur sinds de E46 wel degelijk veranderd. Of heeft de E46 ook een luidspreker in de voetensteun…
Ik snap niet hoe die diesel een a label kan krijgen, ik denk dat het met de kromme wetgeving te maken heeft
@Stopwearingpants: die labels worden ook afhankelijk gesteld van de ‘lengte van de auto’…en aangezien deze 6-serie rui 5 meter lang is…
@Megakix: kromme wetgeving dus
Wat is het toch ook toevallig dat BMW en Audi’s dikste diesels op exact hetzelfde vermogen uitkomen. Hoe doen ze het toch…
@sir_smokalot: of de Audi RS4 met 420Pk/440Nm uit een 4.2 literblok V8….en de M3 E92 met 420Pk/400Nm uit een 3.987cc motorblok V8. Waarom kwam Audi niet met méér Pk’s ? Heb dat ook nooit echt begrepen. En zo zijn er talloze voorbeelden te noemen, waarbij de 3 Duitse merken steeds ca. 1 Pk in vermogen verschillen..
@Megakix: En waarom produceerde de e46 m3 meer Pk en Nm per liter dan de e92 m3?

En waarom maakte bmw een vette motor als de S70/2 voor de mclaren F1 in begin jaren ’90 en nu niet meer?

Er zijn vast genoeg redenen voor de keuzes die bmw maakt en voor deze laatste vraag is het niet moeilijk deze te verontstellen.
@Megakix: de rs4 heeft 430 nm xD, maar ik snap precies wat je bedoeld ja! lijkt wel of ze het onderling afspreken ofzo :O
@bomber888: bedoeld moet bedoelt zijn toch? zo goed is mijn nederlands niet.
@Megakix: ik blijf de reply button maar gebruiken haha, maar wat je zegt. vergeet niet dat de rs4 met 4163cc v8 eerder op de markt was als de bmw en niet andersom!
@sir_smokalot: Toeval bestaat niet…

Het is gewoon eng hoe erg de specs van verschillende Audi & BMW modellen soms op elkaar lijken.

Monkey see, monkey do?
Ook al 313 pk? Gaat dan zeker om die 230 kW. Vreemd dat ze de ene keer de pk’s afronden tot een mooi getal en de andere keer weer de kW’s.
@Tommy2: sowieso kan dat hele paardenkrachtverhaal de vuilemmer in. SI-units FTW, die zijn (anders dan paardenkrachten) over de hele wereld gelijk. We drukken het draaimoment toch ook niet meer uit in kilogram-meters?
@nielsvanderweiden: ik wel hoor!
@robbie: in dat geval: put your money where your mouth is :)
@Tommy2: audi komt met een 3literblok met 313 pk, dus bmw kan niet achterblijven…
kan ik mijn 530D inruilen?
@Johan-SV: Nee.
Ik vind het werkelijk een schitterende auto. Dat is overigens mijn mening (als ik die mag geven ;-). Parkeer hem hier maar met de 3liter diesel twin-turbo.
@Vreddy_B: dat mag! Hij is alleen onjuist! ;)
@CasperH:

Nee hoor. Als je hem niet mooi vind ben je gewoon stom ;-)
3L 313pk en diesel, shit 10jaar had men dit niet kunnen denke.. (productie motor)
Wat een lelijk hok, maar laten we vooral niet vergeten dat het ergonomisch goed in elkaar zit.
Kijk die bmw e92 is toch veel cooler dan die e110 en die weer mooier dan de e1. Dan laat ik de e#$%#$% nog buiten beschouwing. Blijft een ding voor proleten, petjes en sletjes.
@vincenzo:

Petjes en sletjes die 95K + op tafel leggen? Die vooroordelen zijn altijd zo sneu..
Dat je hem niet mooi vind is prima. Maar als ik er 1 aanschaf ben ik een proleet? Vind het gewoon een mooie auto. Meestal komen dit soort reacties van mensen die zich verplaatsen in een zakjapanner van 900kg
@Vreddy_B: lol @ Zakjapanner
Deze is niet mis, maar de flair van de oude 6 is weg… beetje spijtig.
Wow! De nieuwe richting voor het interieurdesign is wel echt geweldig. Exterieur is een beetje eenheidsworst maar kan ermee door dankzij de lekkere lijnen.

Deze komt op de wishlist. Nu nog even sparen, dan zien we nog wel of het de 640d of 650i wordt, klinken qua specs allebei erg goed (de diesel erg zuinig én krachtig, de benzine bruut en krachtig maar er moet dan wel veel vaker getankt worden :P)
BMW heeft deze auto zo gepositioneerd dat hij geen directe concurrent heeft. Boven de A5 (A7 en CLS zijn vierdeurs), maar weer onder CL van Mercedes (vanafprijs 150k).
Best slim al zeg ik het zelf.
@Initial_D: De A7 komt ook als tweedeurs (godzijdank!).
AUTOBLOG…Realiseer wel ff dat er steeds minder mensen willen kijken naar de video’s op autojunk!

Ik meenhet, die K*T OPEL reclame is gewoon ERG!… Kordt er ziek van man jeeeeeeezus mina!

OT: Liever een A7!
@VWTouran75: Nogmaals, ze zijn op geld uit, ze luisteren haast niet naar hun “publiek”
@VWTouran75: Precies, er zijn wel filmpjes die ik wil kijken maar dan realiseer ik me weer van die reclame. Al is het geen Opel, dan zal het wel Carglas zijn.
pindakaas, hijs net wat ‘te’ agressief aan de voorkant voor mijn smaak, verder vind ik het wel een verbetering tov de vorige(vooral de achterkant en voorlichten)
Een zeer mooie auto, zeker Nav display en head Up display zijn zeer goed. Dit is een GT en niet om op een racetrack af te raggen, en als je wilt kun je hier heel veilig heel hard mee gaan. Kopen kopen kopen.
Xdrive = nice, ik had mijn 650 verkocht omdat ik drie maanden lang geen kant op kon met al die sneeuw.
@zdev:
Wat een onzin, met de juiste banden kom je overaal..
Echt een hele mooie auto. hele mooie lijnen gewoon top of the line!
blijft 1 van de mooiste coupes voor dagelijks gebruik. de enige coupe die dagelijks te gebruiken is die in MIJN MENING mooier is, is de maserati grandturismo…
Wat iedereen ervan vindt zal me één grote, spreekwoordelijke, worst zijn maar ik vind hem gewoon schitterend.

Kunst met een hele grote “K”.
Ik vond de vorige gen 6 er uniek uitzien, deze ziet er wat gelijker uit als de nieuwe 5. Dat is niet erg maar hij ziet er zo uit alsof de designers van nu 1 auto als uitganspunt nemen.
300 fuckin 13 pk uit een 3 liter twinturbo diesel? holy moses.. hoe ver gaat het in dieselwereld?!!
De nieuwe 6 Coupe is ontzettend mooi geworden.
Dat inparkeren is zeker handig! Ook leuk hoe dat bmw tekentje zich omdraait!

Ziet er goed uit, toch vond ik de vorige iets bijzonderder.

Nu wachten op filmpjes van de 4 deurs 6.
Ik vind de 6 serie juist 1 van de mooiste BMW van de laatste jaren. Design is niet veel poes pas maar gewoon simpel, strak en mooi. Interieur vind ik helemaal geweldig.
Zo zie je maar smaken verschillen.
Ik neem liever een RS4
ik wilde die video’s best kijken, maar na weer 2x die Opel Corsa dacht ik “mwoch laat maar” :)
Jullie dachten toch niet echt dat ik voor ELK filmpje weer van plan was naar die godverdomde Corsa reclame te kijken of wat?

Kom op AB, er zijn gewoon grenzen en die zijn allang overschreden.
@Ziek van Opel Corsa reclame mensen.
Haal je mouwen uit je zakken en installeer adblock eens een keer. is nog makkelijker als een ei bakken.
Mooie wagen, bij deze moet ik bmw toch wel feliciteren!
Zeer fraai, ik vind de velgen alleen te ‘open’. Een paar Alpina’s zouden ‘m niet misstaan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).