Tour de France: Vier feiten over Skoda’s en veel foto’s!

Auteur: , 38 Reacties

En we zijn los. De Tour de France van 2011 is onderweg en dat betekent drie weken lang wielrenmania. Ondanks onze suggesties twee jaar geleden voor de ultieme tour-auto is het ook dit jaar Skoda weer gelukt om het hele tourcircus van wielen te voorzien (autowielen, voor de duidelijkheid).

Ruim een uur geleden zijn de 198 renners begonnen aan de 98e editie van het jaarlijkse trapfeestje. Tot en met 24 juli bedolven worden onder Mart Smeetseriaanse wijsheden en quotes over stoempende wielrenners die aan het elastiek hangen. Leuk! Maar nu even wat anders. Tijd voor wat feitjes over de Skoda-entourage die meereist. Gewoon, zodat je weer wat feiten hebt die je later kunt gebruiken tijdens een opschep-sessie aan de bar, ofzo. Oh, en we hebben de wielrenfoto-database van Skoda geplunderd en voor een groot deel in deze GALLERY gezet. Enjoy!

  • Skoda is dit jaar voor de achtste maal grootleverancier van vierwielers. In 2004 namen ze het stokje over van Fiat. Drie weken lang een staaltje product placement vanjewelste voor zo’n beetje alle modellen uit het gamma. Hoeveel zouden ze daarvoor moeten betalen?
  • Skoda zet ongeveer 350 voertuigen in. 250 auto’s van de organisatie (reclame-karavaan, directie-wagens, gastenvervoer, technische service) en 100 auto’s van de diverse ploegen. Eén daarvan is een rode Superb voor Tour-directeur Christian Prudhomme. Voor de VIP’s is een vlootje witte Superb Combi’s klaargezet.
  • De Tour de France weet 2 miljard TV-kijkers te boeien die allemaal geïndoctrineerd worden met Skoda-beelden. 2.000.000.000 kijkers, hadden we niet verwacht. Maar het blijkt dat na het WK-voetbal en de Olympische Spelen de Tour het meest gevolgde sportevenement ter wereld is. Wat wil je, met in totaal 858 uur aan wielren-TV.
  • Skoda is dit jaar voor de zevende maal sponsor en tour-auto supplier van de Rabobank Wielerploeg. Dus wanneer Robert Gesink een lekke band rijdt of een nieuwe fiets nodig heeft, dan zie je de oranjegekleurde Superb Combi met een dak vol tweewielers in beeld

Live meekijken bij de eerste etappe? Dat kan bij de NOS.



38 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Hoe kun je kijken naar de tour, zo verschrikkelijk saai
@Stopwearingpants: Andere mensen zeggen hoe kun je nou naar de 24h van le mans kijken of een f1-race.
Ik vind wieleretappes en autoraces allebei zeer leuk om te kijken, maar het is gewoon net wat je interesses zijn.
@BMW_Li: We zitten hier op AUTOblog ;) niet op fietsblog, wel begrijpelijk, maar ik vind dit ook geen ruk aan…
@Jokkebrok: Amen. Als ik van heel de Tour in totaal een kwartier zie ieder jaar is het veel. Echt geen ruk aan.
@Jokkebrok: hehehe gelukkig is het geen fietsblog nee, Wouter en Sacha die fietsen gaan testen :)
@Jokkebrok:
het gaat toch om ‘skoda’
trouwens met al hun modellen in de prijzen voor vanalles en nog wat!
@Stino: Ja, maar daar hadden wij het niet over, wij hadden het over de tour zelf!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@purplehaze: Ik denk dat 100 vervangen moet worden met 50. ;)
@RickB: *wachtend op de edit :p
En dan zit in de galerij een Toyota ploegwagen.
@ErikkNL: blijkbaar heeft Skoda dus niet alle touwtjes in handen daar, wat betreft autowielen…
Het enige wat ik leuk vind om te zien is de eindsprint van de allerlaatste etappe ;)
Vacansoleil heeft een Peugeot 508 estate, en zag net ook een E klasse estate als ploegenauto voorbij komen.. wat ik persoonlijk geen verkeerde keuze vind als je toch een miljoen kilometer door Frankrijk moet tuffen.
@robskilov: en dan niet de Volvo v70 vergeten, daar rijden er ook een paar van rond.
@robskilov: Is er ook niet een ploeg met een S6?
klopt leopard rijd met mercedes E estate
Liquigas rijdt toch nog een Fiat Croma.
Ik zou zelf een Marauder nemen. Allemaal gele pisvlekken van angst als je een paar wielrenners inhaalt om een lunchpakketje te brengen
@Benjamin1: met zo’n yeti met yeti op het dak gaan ze ook wel aan de kant.
Haha ja een dikke Marauder!
Ik zelf zou meer comfort willen, Citroen C6 :)
Waarom mag de Tourdirecteur een rode Superb en kunnen wij kiezen uit uit 9 versies van de kleur saai?
Ook een serieus setje Superb’s van de vorige generatie. Tweedehandsjes… ?

http://www.autoblog.nl/gallery/Skoda/Tour_de_France/Skoda_Tour_de_France_71.jpg

Blijft natuurlijk wel een deftige verschijning…
@Esprit_de_Flandre: naja als ze al zolang sponsor van dit evenement zijn denk ik niet dat ze er elk jaar 250 nieuwe auto’s laten rijden
@Esprit_de_Flandre: De vorige generatie Superb is ook een hele lange tijd in productie geweest, is ik meen vorig jaar uit productie genomen! ;)
the-budel-guy
ze hadden voor de Vip’s beter een superb sedan IPV combie kunnen pakke staat wat luxer vind ik
@the-budel-guy: ze hadden beter een ander merk kunnen nemen, want bij luxe denk ik niet aan skoda…
@YaSo: Ga maar eens in een Skoda Supurb zitten, en dan niet de basis versie, maar de top-of-the-line 3.6 met alle opties! ;)
Ik ga zeker de Tour af en toe kijken.
Waren de dokters-auto’s geen Audi Cabrio’s. Denk trouwens dat die Skoda’s uitstekende auto’s zijn om het een Tour de France in uit te houden…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

Ot: wielrennen boeit mij echt geen ene moer super zaaie tv sport en helemaal met die geiten wollen sok. Erbij van de nos.
Ik vind hier ook geen ruk aan maar heb diep respect voor de fietsers want je moet niet verwachten dat deze gasten miljoenen verdienen, hooguit +-100K/ jaar? Maar je moet wel het hele jaar door fietsen en trainen.
@The360box: De toppers wel meer. Maar het is een ongelofelijk zware sport.
Tour, leuk. Kan niet wachten op de bergetappes.
Waarom geen 0-emissie-auto’s ??????? Gezonde lucht rond de wielrenners… :lol:
@Megakix:
en dan maar 1/3 achter de coureurs kunnen rijden want dan out of juice :D
@Stino: oeps, ohja, ff vergeten ;-)
Zo’n Superb is echt wel de ideale tourwagen:
– om vips in rond te voeren: de ruimte achterin is niet normaal

– voor de mecaniekers: je kan op je gemakje aan zo’n fiets sleutelen achterin zo’n Superb Combi :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).