Kies Maar: BMW M3 vs Porsche 997 GT3

Auteur: , 61 Reacties

Wij hebben vandaag voor u in de aanbieding: een zgan Porsche 997 GT3 en BMW M3 E30 (evo?). Beiden staan klaar om de beest mee uit te hangen.

Geweldige spots en leftovers van het extravagante autofestijn dat de Nurburgring vorig weekend was. Natuurlijk de fabeltastische 24-uurs race op zaterdag en zondag maar ook het M Festival vantevoren. Daarom: veel BMW’s M aanwezig. M3‘s, M5’s en zelfs al 1M‘s. Van iedere generatie stond er wel een en allemaal zagen ze er piekfijn uit.

Een van de hoogtepunten: deze prachtig uitgedoste M3 E30. Op de parkeerplaats bij de ‘ring gespot naast een eveneens ‘geprepareerde’ zwarte E46 M3 en een E90 M3. Porsche GT3 erbij om het plaatje compleet te maken.

De vraag is waar je nu het liefst in wegrijdt? Liever een klassieker of houd je van nieuw? Ultieme rijbeleving en stuurgevoel of ook graag comfort en luxe? Makkelijker wordt het er niet op als ze allemaal klaar staan, minder hebberig wordt je er evenmin van. Bekijk de fotoseries van de BMW en Porsche op autojunk.nl.

Met dank aan Nurburgring meesterspotter porsche911turbo2 voor de foto’s!

Badass BMW M3 E30



61 reacties

///M3, uiteraard!
De Porsche uiteraard 8) zonder tijfel de Porsche GT3
Ondanks dat ik de M3 heel mooi vind ga ik uiteraard voor de 997 GT3.
Ik vind het wel een beetje appels met peren vergelijken.
M3, ik vind die porsche echt spuuglelijk met al die stickers..
M3 porsche blijft lelijk
Welke comfort en luxe?

En doe mij maar de M3. Die blijft nog ff tijdloos en geld waard, terwijl de 997 GT3 MkI al heeft afgedaan ;-) (En zeker met Turbo-velgen)
Jammer dat ze die BMW niet origineel hebben gehouden. Maar als het een evo is wil ik hem best. ;)
Porsche, echte race auto….
///M3
M3. Die kan iedereen onderscheiden van een normale 3 serie. Om een beetje bijzondere Porsche te herkennen moet je tegenwoordig een enceclopedie bij hebben.
the-budel-guy
Porsche 997 GT3 maar dan zwart
niet te vergeten die e46 m3 en die e92 m3… ook mooie wagens die er naast staan. ik zou overigens voor de e30 m3 gaan! :P
Doe de M3 maar, leuk voor op de zondag. Als daily drive houd ik m’n 530i wel.
allebei!! Duh…
Met de E30 natuurlijk, wa’s dat nou voor een overbodige vraag… ;)
Haha ringmeesterspotter, leuk gevonden. Leuk dat jullie een beetje aandacht besteden aan de spots! Bedankt. Sorry voor de slechte foto’s van de porsche…
Zeker wel de E30 oer M3 zoals hij bedoeld is, zet maar voor de deur
M3 als BMW-LOVER
is dat niet de EVO II?
@NLBUURMAN: Tis altijd lastig te zien of het een evo of een gewone is. De spoilers zijn veelal los verkrijgbaar. Je zou dus al het interieur moeten kunnen zien.
GT3 natuurlijk, zie niet waarom je in deze vergelijking voor de M3 zou gaan eerlijk gezegd.
GT3, ook zonder twijfel.
Zeker de M3!!!
Voor mij de M3.
Voor mij GT3. Die is gemaakt voor zulke dingen.
M3, als M3 liefhebber en omdat het gewoon een lekkere wolf in schaapskleren is.
vraagprijs voor die E30 ligt tussen de 20 000euro en 50 000euro voor diegene die in goede staat zijn
Normaal ben ik erg gecharmeerd van de M3 E30, zeker van de Sport Evo variant. Echter moet je deze dan wel origineel laten, zonder ‘foute’ velgen of toevoeging van extra plastic en/of bumpers. Dus deze M3 E30 is het net niet, foute velgen, zwarte nieren, vreemde achterlichten, …. maar wel heel dikke Recaro-stoelen, dat dan weer wel.

Als het een Evo II is, dan hoort er origineel een rode bies in de bumper te zitten, zonde als je er die uit zou halen. Zou raar zijn als je juist de specifieke kenmerken van een Evo II er af gaat slopen.

Dus in dit geval zou ik lekker de GT3 mee naar huis nemen!
Doe mij maar die M3 dan.
Ik kies beide. Je kan toch ook niet kiezen tss uw linker en rechterbal.
@mortsel2640:
Haha!!! Idd is dat geen keuze!!
Doe mij maar de BMW M3. Zo gaaf.. zo uniek.. en ze worden steeds zeldzamer. Twee weken geleden nog heel lang bij een heel dik exemplaar staan kwijlen. Even vastgelegd.

http://i669.photobucket.com/albums/vv51/freewarefreak/Allerlei/DSC_0886.jpg

http://i669.photobucket.com/albums/vv51/freewarefreak/Allerlei/DSC_0885.jpg

Een waanzinnige E30 M3 uit 1987.. Deze was getuned naar bijna 400 PK.. 381 om precies te zijn. Vergeet niet uit een 4-cilinder uit 1987.. wat een beest.. deze was ook nog bijna puntgaaf. Hij had wel het nodige patina der tijd, maar goed, dit is ook een rijdersauto, geen Pebble Beach concourexemplaar.

Een originele BMW M3 E30 in supernette staat doet al gauw 30.000 euro tegenwoordig. Deze heeft t.o.v. mijn droomexemplaar het minpunt dat het geen originele Nederlander is. Deze heeft de eerste toelating in 1987 en de eerste tenaamstelling in 2008. Deze is dus later ge├»mporteerd. Maakt hem niet minder gaaf, maar toch.. Oja.. de A4-tjes op de ramen… hij was helaas niet te koop. Daar stond de uitdraai van de rollenbank op en de technische specs van de motor. Zucht..
@Freewarefreak: en met die lelijke velgen heb je geen problemen?

Heb altijd een beetje problemen met van die moderne velgen onder een oude auto.
@robbie: Anders passen de grote remmen er niet in. Kijk maar naar de rode klauw in het voorwiel. Deze was voorzien van moderne remmerij. Zaten grote composiet schijven achter met meerpots Brembo remtangen.
@Freewarefreak:

Had je te veel gezopen, je foto’s staan helemaal scheef … :-)

Wat zou er mis zijn met een Duitse auto, ik zie dat niet als een probleem. Die auto’s zijn vaak rijker uitgerust dan de kale Nederlandse exemplaren. De toegevoegde waarde van een ‘origineel’ Nederlands exemplaar vind ik nihil in dit geval.
@rechercheur: Toegevoegde waarde is ook nihil.. maakt hem niet minder gaaf zeg ik zelf ook. Het is een puntje wat hij niet heeft op een droomexemplaar.. snap dat dan.. ;)

Wat betreft de foto’s.. een vrije interpretatie van op zoek zijn naar een spannende compositie. Zoiets dus.
@Freewarefreak:

Het is inderdaad wel leuker als er ook een NL-plaat met een combinatie uit bijvoorbeeld 1989 op zit, een nieuwe plaat op een auto van 20 jaar oud is optisch wat minder …
Ziet er uit als een Cecotto uitvoering met evo bumper.
@GOD:

dit is zonder meer geen Evo-bumper …
@rechercheur: Leg eens uit waarom dit geen evo bumper is dan snap ik waarschijnlijk wel waar je fout zit.
@GOD:

Kwestie van goed kijken, dan zie je overduidelijk dat dit geen Evo bumper is, maar slechts een stuk imatieplastic van een aftermarket partij …
@rechercheur: bedoelde eigenlijk evo style bumper.
Cecotto uitvoering heeft namelijk de zelfde bumper alleen mistpitten ipv van brakeducts. heeft dus gewoon die brakeducts er in gezet. Cecotto heeft ook de zelfde stoelen als de sport evo alleen zijn de hoofdsteunen iets groter/hoger. alles wijst er op dat het een Cecotto uitvoering is. Maar ja foto’s zijn niet echt duidelijk dus 100% zeker weet je het nooit.

maar hoe zie jij dat het een nep bumper is? en waarom zou iemand met zon auto een nep bumper er op zetten?
lijkt me allemaal heel sterk.
@GOD:

Ooow, je bedoelde eigenlijk Evo style bumper, maar schreef toch Evo bumper. Hahahaha! Beetje verwarrend, vind je niet ….

De stoelen in deze zwarte M3 E30 zijn ook 100% overduidelijk geen Cecotto-versie stoelen, geen enkele twijfel mogelijk, maar een setje Recaro ‘Speed’ stoelen.
ooow @GOD, …. je bent overtuigd, begrijp ik uit je zwijgzame reactie ….
Ik zou zeker te weten voor de E30 gaan…
Doe mij maar een M3 V10 S85..
M3 natuurlijk:P die is echt Rock N roll:P
De GT3 boven de E92 M3. Maar die E30 M3 maakt de keuze heel lastig. Dat is zo’n icoon.. Maar ik denk dat ik op het laatst toch voor de meest aan sport toegewijde zou gaan. Dus de Porsche.
De Porsche AUB! Stickers mogen blijven zitten, haal ik zelf wel weg. Morgen rond 15:00 schikt het mij wel, bij geen gehoor even achterom lopen.
Doe mij de M3 maar :D
Porsche is voor homo’s.
Echte mannen kiezen een M3.
GT3 natuurlijk…. de M3 is wat gewoontjes…
Sowieso de E30, geen twijfel. Ver boven een 997 verheven, zeker zoals hier gespot. Hoewel, mag je het bij de ‘ring nog wel spotten noemen? Geen kunst eigenlijk om daar bijzondere auto’s vast te leggen toch? Desalniettemin, de E30 en E39 M5 op de laatste foto s.v.p. ;)
BMW is voor homo’s.
Echte mannen kiezen een GT3.

Nee serieus, zo’n GT3 is ontelbaar keer gaver. Vreemd dat weinig mensen dat zien.
@Ferdinand1:

Deze M3 E30 dateert uit de periode toen jij nog geboren moest worden, of net kwam kijken en luiers vol poepte. Dat stukje nostalgie wat voor veel mensen meespeelt, dat heb jij niet meegekregen. Ik weet namelijk nog goed dat de lokale BMW dealer een zwarte E30 Evo II in de showroom had staan, en ik daar graag een stukje voor om reed op m’n brommertje. Even lekker tien minuutjes kwijlen voor de etalage, uiteindelijk een keer naar binnen gestapt en een folder gescoord. Deze heb ik nu nog steeds veilig in een plastic mapje opgeborgen op zolder.
@rechercheur: ik begrijp het allemaal. Maar je kunt niet ontkennen dat die Porsche meer potentie heeft. Komt nog bij dat ik dit type M3 oerlelijk vind, en dat je nu teveel petjes ziet rijden in wannabe M3’s.
tis ook geen “echte keuze maken” ..
tis meer een beetje blaten ..

als je nu in 3 seconden voor echie moest kiezen ..
dan neemt IEDEREEN de Porsche ..
@lincoln: Ik niet. Ik heb een bloedhekel aan Porsches. Of platte Kevers hoe ik ze liever noem. Ik rij nog liever in een Ouwe Mercedes 190D dan zo’n Kever.
M POWERRR
Doe zeker maar de e30 m3,die opgevoerde kever komt me de strot uit,maar een Mercedes Evo2 is beter dan dit alle 2
M3,die kever ziet er niet,vooral met die stickers. Maar als ik een ander mocht kiezen, merc 190 2.5 evo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).