Benieuwd wat een Maserati GranCabrio Sport kost?

Auteur: , 48 Reacties

U moet kiezen: een rijtjeshuis te Schuttekutteveen of een Maserati GranCabrio Sport. De overeenkomsten: beiden zetten u 214.044 euro terug. De verschillen: in de Maserati bent u op sommige momenten nog steeds dakloos.

In februari wist Maserati heel zonaabiddend Autoblog te verleiden met de eerste foto’s van de GranCabrio Sport. Qua uiterlijk niet bijster veel verschillen met het reguliere model -zwarte grille, andere logo’s, koplampen met zwarte achtergrond en witte buitenrand- maar de 4.7-liter V8 kreeg er 10 pk en 20 Nm bij, waarmee het totaal op 450 pk en 520 Nm uitkomt. Ook moet deze Italiaan garant staan voor meer bochtenfun, want ze monteren daar in Modena niet voor niets een ge-upgrade Skyhook active-suspension-systeem.

214k mag deze schone in dit door BPM (€21.324) en CO2-tax (€54.007) gekwelde landje kosten. En zeg nou zelf; waarom een 6-Serie Cabrio pakken als je je dit kunt veroorloven?




48 reacties

70 k belasting zonder de btw.. Dat is inclusief de btw dus ongeveer 50% belasting…

Blij dat mijn auto niet van mij is. Maar van de Duitse entiteit die ik run….
Mongolen hier in nl..
Ja, daar heb je wel een punt. Deze is een stuk mooier dan een M6 Cabrio!
@xilver: helemaal niet een mat witte M6 cabrio met zwatte 6spaaks wielen.
@trisx: fanboy
@audirs6ravant: talking 2 yourself?
@trisx: grappenmaker 6 serie is fugly
@xilver: dat is dan ook niet erg moeilijk. De 6 serie is zo’n enorm slagschip geworden, zelfs de vreemd gefacelifte SL en een binnenvaartschip (zitten in dezelfde klasse) zijn mooier. Maserati is het wel gelukt om een te grote sportwagen elegant te laten zijn, maar daar betaal je dan ook voor.
@mashell: het is een hele mooie auto. maar nou moet ik zeggen dat ik de lijn van de 6 serie erg mooi vind, die hier weer afgekraakt wordt omdat er een BMW logo op staat(maar dat is tegenwoordig normaal hier).
wat een tyfes land… ik ga egt wel de grens over als het zover is, 75k aan belasting en bende.. afzetters
@dennisr: ik kan Afghanistan of Libië aanraden… daar betaal je lekker weinig belasting!
@Svenska_Aeroplan_AB: maar kogelgaten zijn niet mooi in je auto:(
Bah, zie liever de Coupé met een dicht dak. En stiekem vind ik een 6-serie net zo leuk, die ton extra voor een Maserati is het mij zeker niet waard.
@alcantara: Hoe kun je tegen deze bella donna nou “bah” zeggen? Tsja, smaak is niet te koop natuurlijk…
ford mondeo achterlichten.. ;)
Voor wat je aan belastinggeld kwijt ben kan je ook een (zomer)huisje kopen in Duitsland! :o ik zou het wel weten!
@flutterby: je koopt een zomerhuisje in duitsland en koopt je maserati op duits kenteken ;)

Alles voor de prijs die je moet neertellen voor de auto in nederland.
@jensdm: en met die Maserati op Duits kenteken mag je dan overal rijden behalve in Nederland want anders riskeer je een BPM naheffing.
@mashell: gewoon zorgen dat het lijkt dat je in Duitsland woont.
@flutterby: Wie koopt er in godsnaam een “zomer”huisje in Duitsland.
@Donstil: idd dat zal eerder op im het genre van het artikel te blijven een huttekuttehuisje zijn xd
Nu kan je wel naar een dik geluid luisteren in de tunnel!
Radio lijkt mij overbodig :p
Wat een geile auto! Helaas kan ik niet eens de BPM veroorloven..
Hebben hebben hebben! Wat een prachtig apparaat!
*Droomt over een oprit waar ik deze achter mijn 8C Competizione kan parkeren.*
@Maurice16: iets te rijke fantasie xd
Verreweg de mooiste cabrio. Als
Ik de heren journalisten moet geloven ook nog eens een goede en strak rijdende auto. Als geld geen rol speelde wist ik het wel: geen beamer! Met een tonnetje minder…………. Ehm, een hele dikke gtr of c6.
@tuscan: verreweg de mooiste cabrio… Bentley continental niet mooier?’
@audirs6ravant: De Bentley zit in een andere klasse de Maserati is ook sportiever.
mooi wagentje!!
Sinds wanneer is die co2tax begonnen dan vervanging voor?? Daar snap i no iet heel veel van. X6m kost in usa 100.000 dollar, nl kost die 160.000 eurie ofzo zo zijn er genoeg voorbeelde van dit afzet graf land
@mightymike: Op prinsjesdag 2008 is het nieuwe beleid met betrekking tot de verschillende autobelastingen bekend gemaakt. De BPM (Belasting Personenauto’s en Motorrijtuigen) wijzigde op een aantal punten. Het was zo dat iedereen bij aankoop van een nieuwe auto 42,3% van de netto catalogusprijs extra betaalt, namelijk de BPM. Dat percentage is gedaalt sinds 1 januari 2009 met 5%. Het doel is dat de BPM in 2013 afgeschaft is, waarvoor dan iets anders in de plaats komt (kilometerheffing of wat dan ook.. hé het geld moet wel binnen blijven stromen in Den Haag). Om de hierdoor gederfde inkomsten dus toch binnen te krijgen werd de MRB verhoogd en de slurptax ingevoerd (officieel de CO2-toeslag genoemd). De MRB is de Motor Rijtuigen Belasting, een tarief dat je per jaar betaalt en hangt onder andere af van het gewicht, de brandstof en de provincie waarin je woont. De MRB is sinds 2009 al verhoogt met 6,5%.

De slurptax is, zoals de naam al zegt, afhankelijk van de CO2-uitstoot van een auto. Als je auto meer uitstoot dan de toegestane grens betaal je 125 euro per extra gram CO2. De grens lag in 2008 op 232 gram (benzine) en 192 (diesel). Sinds 2009 ligt de grens op respectievelijk 212 gram en 176 gram. Het kopen van milieuvriendelijke auto’s wordt dus beloond, en niet alleen door de slurptax. Sinds 2009 betaal je namelijk geen BPM meer voor zuinige auto’s, de zogenaamde auto’s met een bijtellingstarief van 14 procent (max. 110 gram voor benzine, 95 gram voor diesel).
@mightymike: Oja.. hoelang die 14% regeling zonder BPM en MRB nog geldt.. ook dat gaat dus waarschijnlijk weer op de schop. Zie mijn bovenstaande tweede alinea, het is ons verkocht als zijnde een millieumaatregel.. heel Nederland zit nu in een BlueMotion of Prius.. maar nu komt de bodem in zicht en boeit ineens het millieu niet meer.. het draait stiekem gewoon allemaal om geld. Dus ja..
@Freewarefreak: top man bedankt voor je uitleg goed en duidelijk verhaal. Kortom ze schaffen het ene af om het andere aan te schaffen wat hun uiteindelijk meer geld oplevert….
Voor mij een Porsche 911 Turbo Cabrio graag voor mij de mooiste en beste cabrio.
@agera: Daar kan je maar met z’n tweetjes in…….
Krijg buikpijn als ik zie wat je aan bpm betaalt hier,dear lord,gaat nergens over. Doe mij maar een AM DBS Volante,denk dat je kever carrera daar niet aan kan tippen qua beauty.
@theblackdude: @ agera bedoel 911 turbo
@theblackdude: Smaken verschillen, voor mij is de Porsche mooier ook dan de AM, betrouwbaarder dan de AM daarnaast heeft de Porsche mooiere materialen, beter afwerking.

De 911 gaat bijna ongewijzigd 40 jaar lang mee en de AM DB9(2003) rijdt nu 7 jaar en is volgens velen toe aan vervanging.

De Porsche verlsaat de Aston op elk vlak!
@agera: Ongewijzigd is lichtelijk overdreven. Eigenlijk is alleen de motor achterin blijven zitten…..Dat gezegd hebbende is de 911 cabrio turbo s beter (feit) en mooier dan de AM alleen jammer dat Borsato er een heeft.
@chrispothast: Ik benadrukte ook het woord `bijna`. Uiterlijk is de 911 bijna ongewijzigd gebleven de afgelopen 40 jaar. Met bhier en daar kleine aanpassingen maar revolutionair is de 911 nooit veranderd.

Dit is ook naar mijn mening de kracht van de Porsche 911. Ze moeten afblijven van deze schitterende auto met een tijdloos design.
Dat grapje kost bijna de helft van de aankoopprijs om in te schrijven op een lelijke gele plaat! Ik snap niet dat ze in Nederland nog met auto’s rijden..?
Nice, mooier dan 6-serie, maar dat mag ook wel voor dat geld.
@Ricardo: Is het niet Schubbekutteveen?
Kelote, deze of de GranTurismo MC Stradale in ’t matzwart…
http://www.autowereld.be/wp-content/uploads/2011/03/16.jpg
Erg mooie auto!
maar het is 510nm en niet 520nm ;)
wat een geld zeg. Het mag dan een mooi uiterlijk zijn, maar zoveel geld zou ik niet over hebben voor een 450 pk met fiat radio… zoveel ander mooi’s te koop voor dat geld.

toch liever een bmw m3 cabrio of een 2dehands f430/360 spider/california
@maxx1: en zo kun je nog wel even doorgaan met 2dehandsjes
Met een beetje fantasie vind ik het op een Jaguar xk lijken; iets scherpere randjes en een grotere luchtinlaat voor..
Die Stradale is master!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).