Spyshots: V8-powered Bentley Conti GT in startblokken

Auteur: , 32 Reacties

Met zijn anonieme uiterlijk speelt de nieuwe Bentley Continental GT zich niet echt in de kijker. Tijd voor wat ruigers. Matte uitlaatpijpen, meer vermogen en grotere luchthappers. Een update staat klaar.

Het eerste gerucht is goed: de facelift krijgt niet alleen een fris uiterlijk maar maakt ook meer geluid. Niet storend maar een donker, aanwezig geluid. Afkomstig uit de diepten van een 6 liter W12 4.0 V8. Dit nieuwe blok zal zich in de opgefriste Continental GT voor het eerst moeten bewijzen. Flink vermogen, minder verbruik. Het verhaal is bekend, de exacte uitkomst nog niet. Bentley was nu aan het testen of alles op 3km hoogte in Oostenrijk nog steeds heel bleef.

Om een en ander in perspectief te stellen: de nieuwe V8 krijgt waarschijnlijk ergens tussen de 500 en 600pk, beheersd door reusachtige remschijven in de voorwielen. Daarnaast is de Bentley voorzien van een geheel nieuwe uitlaat-look.

UPDATE 05-07: 08.00 – In tegenstelling tot de eerder vermelde W12, lijkt het er op dat deze Bentley de nieuw ontwikkelde 4.0 V8 aan boord heeft. Het grootste nieuws speelt zich dus onder de motorkap af. We zijn erg benieuwd naar de specs!



32 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
blergh!!! de neus lijkt nu meer op de Mulsanne! En dat is iets wat imo nou niet echt een goede zaak is…
@Roelio: is dit niet de wagen waar capt. slow het over had,(de goeie dan) een echte gent.car?
@Roelio: Dit is gewoon het huidige model (sinds modeljaar 2011) de speed veranderd niet veel aan het aanzien van de neus. Enkel de luchtinlaten zijn groter.
@C220AMG: Klopt, maar lijkt de neus dan niet meer op de Mulsanne dan de vorige “generatie”? Niet per sé de Speed, maar de ‘normale’, die heb ik btw niet voorbij zien komen, kan ook aan mij liggen hoor ;)

Volgens mij ligt het vooral aan de koplampen
@Roelio: Ik zie wat je bedoelt, de buitenste koplampen zijn een stuk kleiner en op een andere hoogte geplaatst. Echter zijn de buitenste koplampen lager geplaatst dan de binnest koplampen waardoor het lijkt alsof de Mulsanne niet echt blij met zichzelf is =( De Continental heeft precies het tegenovergestelde en is wel blij met zichzelf =) :P Ik zie wel wat je bedoelt maar heeft verder niets van doen met de Speed uitvoering.
Wordt weer smullen! De camouflage heeft weinig meerwaarde trouwens, ziet ‘m amper! We wachten af.
tja kies toch liever voor de auto van de vorige advertentie, oude ferrari. dan zo’n verpeste voetballers auto want daar wordt zo’n bak toch voor geproduceerd, massa! ze hadden gewoon bij de arnage T moeten blijven dat waren pas auto’s
waarom zit er tegenwoordig van die ONWIJS irritante autoblog stickers op de foto’s?? alsof we niet weten op welke site we zitten??
@mightymike: Ik denk dat Autoblog de eerste is die de foto’s online post en er dus een watermerk in zet, zodat andere websites misschien niet met de eer gaan strijken.
Lijkt meer op een facelift
@theblackdude: het is een facelift…
Heb de tekst nog even wat duidelijker gemaakt.
@autoblogger: Ik raak een beetje verward nu, misschien door de tijd maar dit is toch “gewoon” de speed uitvoering van het nieuwe model van de Continental GT en daardoor toch geen facelift? :roll: :P
de heupen van Jenifer Lopez zijn nog minder breed…
Ik zag zondag nog een gouden Continental GT rijden
Blijf em toch als vw zien op de 1 of andere manier
waarom AB stempels op de fotos?
minder verbruik? valt nog mee dat ie niet als eco wordt geclassificeerd.
van mij mag ie zowiezo bij mij op de oprit, al is heel de achterklep groen.
Vind het geen mooie auto. De Mulsanne is mooier.
Wel bijzonder dat deze wagen geregistreerd staat als :
Make BENTLEY
Year of manufacture 2011
Model
Engine size(CC) 3993
Dus een 4 liter, geen 6 liter.
Weet iemand hoe dit kan ?
Dat komt omdat de nieuwe generatie Bentleys (en upmarket Audi’s) een nieuw ontwikkelde 4.0 V8 aan boord krijgen. 2 liter inhoud minder is heel wat CO2 minder.
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/18/specs-van-de-audi-s6-s7-s8-en-rs6-zijn-bekend
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/13/bentley-gt-binnenkort-met-s-tronic-van-audi
@Jochen:

Misschien testen ze de nieuwe V8 met (Bi)turbo? Want dat blok gaat er ook in komen. Voor de rest wel dikke wagen natuurlijk :D.
Belangrijk om de kentekenplaat onherkenbaar te laten….echt hoor ! :-)
Voorbumper is nog deels beplakt met tape (onder de koplampen). Daar komen naar goede VAG traditie natuurlijk nog een paar van die foute led-balken;)

Verder nooit de charme en aantrekkingskracht van deze auto begrepen.. Veel te duur, lomp en groot. Toch verkopen ze als zoete broodjes..!
Ik vond de oude Speed mooier. Jammer ook dat de W12 weggaat, had toch iets exclusiefs.
Wat is de maximale doorwaad hoogte? En is er ook al iets bekend over andere terrein eigenschappen?
Deze generatie CGT rijdt toch al rond? Zag er gisteren nog eentje hier in Antwerpen..
@GeoBem007: Jep, maar in het artikel gaat het over de snellere Speed variant
Hmm, 4L V8. Ben benieuwd. Zal nogal wat gewicht sparen (200 kg ofzo?), en met ruwweg hetzelfde aantal pk’s is het wel duidelijk welke versie dan sneller is! :)
Bentley is geen Bentley zonder een een 6 liter motor V1. Dat is nu net de charme van Bentley omdat het allemaal V12 motoren zijn. Misstap voor het imago, jammer.
Bentley is geen Bentley zonder een 6 liter motor V12. Dat is nu net de charme van Bentley omdat het allemaal V12 motoren zijn. Misstap voor het imago, jammer.
@oliviervdg:

imago is voor en door stupide sneue losers ..
voel je vooral niet aangesproken ..
@oliviervdg:

Pardon? Bentley alleen maar V12 motoren? Misschien is het een idee je iets meer te verdiepen in de historie van een merk. Bentley is namelijk o.a. beroemd om hun 6,75 liter metende V8. Die nog altijd in de Arnage en nu in de Mulsanne ligt en door de jaren heen steeds verder gemoderniseerd en verfijnd is. Maarja, het is slechts een idee.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).