VW blijft de onbetwiste koning der lease-sletten

Auteur: , 83 Reacties

De leaseregistraties van het eerste half jaar 2011 zijn binnen, tijd om de balans op te maken. En wat rijdt leasend Nederland het liefst...*tromgeroffel*...:Volkswagen! Op nummer twee staat Volkswagen, terwijl de top 3 wordt afgerond met...Volkswagen. Ze doen dus goede zaken, die Wolfsburgers.

In totaal vonden er 38,2% meer registraties plaats dan in dezelfde periode vorig jaar. In absolute cijfers komt dit neer op ca. 71.000 auto’s, grofweg 30% van de totale auto-afzet. Automotive Online raadpleegde de cijfers van het RDC, en kwam tot de volgende top 5:

Volkswagen Polo 4.820
Volkswagen Golf 3.816
Volkswagen Passat 3.719
Seat Ibiza 2.772
Opel Astra 2.425

Overigens gaat het hier alleen om de leasemij-registraties. Hiernaast bestaat er ook nog zoiets als RTL-cijfers (Registraties Tenaamstelling Lease), maar deze komen in het verhaal niet voor.

Duidelijk is dat een groot deel van de leasemarkt genoeg is aangetrokken door rijden met een fors lagere bijtelling, want ik zou er heel raar van opkijken als de Polo’s niet nagenoeg allemaal BlueMotions zijn. Verder valt op dat diesel het wint van hybride: het aantal verkochte Prii of Civic Hybrids is laag genoeg om buiten de top5 te vallen. Echt verwonderlijk is dat niet; met een Polo kan je nog gezien worden, maar in een Prius zou ik niet zonder Hamas-outfit willen rijden.



83 reacties

had prius er wel in verwacht, polo had ik niet op 1 verwacht.. al hoewel.. je ziet ze wel vaak.. niet vooruit te branden maar zien er leuk uit.
@dennisr: niet vooruit te branden ? Nou ik wil je toch is wijzen op de 1.2 TSI of GTI (Vuurpijlen op wielen!)
@wesselswim: jaa ik heb het over die veel voorkomende Slowmotion polo’s.. 3 cillinders.. niet vooruit te branden ;)
Er wonen blijkbaar een hoop grijze muizen in NL.
@rufctr01:

We kampen toch ook met vergrijzing…
@rufctr01: Wat wil je? Als je wat leuks wilt kost het je gelijk zoveel extra in de maand ( in de lease). Daarbij zijn veel lease rijders geen autofreaks, dus willen ze gewoon geen extra geld eraan uitgeven. Kan het mij wel voorstellen op zich. Goedkope leasebak, leuke auto voor ernaast!
Ik vraag me af hoeveel Polo’s er nu nog verkocht worden nu de DS3 1.6 HDI-F 93pk wegenbelasting vrij uit is. In vergelijking met de DS3 is de Polo gewoon maar een koekblik met een koffiemolen motortje
@sjonniek: de verkopen van de DS3 is vorige maand aardig teruggezakt en staan sowieso niet in vergelijking met de aantallen die VW omzet.
De best verkochte leasslet is niet eens een Wolfsburger! :lol:

Assemblage landen:
Spanje.
Mexico.
India.
Rusland.
En in Zuid-Afrika.

Toch een leuke prestatie, maar niks verrassends eigenlijk!

Toch had ik de Skoda Fabia er ook tussen verwacht!
@RickB:
Weer geen huiswerk gemaakt?
Polo wordt inderdaad niet in DE maar in spanje gemaakt, maar de Golf in mexico??? De passat in India???? nee nee.
Golf wordt gewoon in Duitsland gemaakt, volgens mij zelfs in wolfsburg (golf variant wordt in mexico gemaakt) en de passat wordt ook in Duitsland gemaakt, in Emden om precies te zijn. Dus….
@bassieb: Jij je bril weer niet opgehad tijdens het lezen?
Ik heb het over de best verkochte leasslet, enkelvoud. Ik had het dus over nummer 1 in het lijstje…
@RickB: Voor elke Fabia kom ik 3 of 4 nieuwe Polo’s tegen.

Maar ik woon in het Noorden, waar de concentratie VW fans wat hoger lijkt dan elders in het land..
@_Eend_: tis ook kouwer daaroh…
@RickB:

Misschien eens bedacht dat het om diverse redenen (transport, importheffingen, loonkosten, etc) interessanter kan zijn om een product te produceren in het land waar de uiteindelijke consumptie plaats zal vinden !? Zal een dure hobby worden om een bootje vol met VW’s van Duitsland te exporteren naar landen zoals India, Mexico, ….
@rechercheur: Nee echt!
@RickB:

inderdaad, dus ik denk niet dat de Polo’s die in Nederland de showroom verlaten in India, Mexico of Zuid Afrika geassembleerd zijn. Dus wat klets je nou !? ….
@rechercheur: Ik deelde alleen even mee dat de auto niet in Wolfsburg word gebrouwen…
@RickB:

De Babi Pangang van de Chinees op de hoek komt ook niet uit China, dus wat is je punt ….
@rechercheur: Maak er niet zo’n heisa van, kleuter!
@RickB:

Als jij van die onduidelijke stellingen poneert, dan krijg je nu eenmaal heisa ….
@rechercheur: Ik heb toch nooit gezegd dat het duurder is om een auto te assembleren in Mexico, Rusland, etc.

Voortaan niet zinnetjes er in je hoofd bij zetten…
-edit: nutteloze bijdrage-
Die nieuwe polo’s gaan als een trein, ik zie ze overal, vaak meerdere tegelijk, overigens zie ik de nieuwe 5 serie ook heel veel.
Het zijn natuurlijk degelijke en betrouwbare auto’s van VW.
@norge: Dat zal het wel zijn…
Leuk voor de afschrijving.
Ik vrees dat veel van de Polo’s en Golfjes geen eigen keus is. Waarom zou je het anders willen?
Voor minder geld heb je meestal leukere, completere en vooral meer betrouwbare wagens.
Maar goed, de leasemaatschappij schat de restwaarde nog steeds hoger in en PON geeft nog steeds veel korting.
Erg spijtig voor de jonge accountmanager of jr consultant. De echte leuke wagens gaan dan aan je neus voorbij terwijl zij opgescheept zitten met een Polo Bluemotion muesli.
@rshscuderia: jij hebt echt een hele vreemde kijk op dit. mag jij aanwijzen wat wel een goeie keus is….
Geen vreemde uitkomst op zich.

Die Aziatische koekblikjes lijken misschien goedkoper, maar onder aan de streep (incl. onderhoud, repatie, afschrijving, etc) is een degelijke Duitser toch interessanter. Zeker als je daar zaken zoals afwerking, rijeigenschappen en imago bij optelt, dan lijkt het me een duidelijke zaak …
Ben bang dat sir smokalot zwaar gepest is door z’n moeder.
Anders komt het niet in je op zo chagerijnig te schrijven over zoiets als een Prius. “Dat je daar niet in gezien wilt worden”.

Sir wordt liever in alle hoeken van de straat geblazen in z’n polootje driecylinder door een snelle hybride dan dat ‘íe niet meer door z’n vriendjes wordt aangekeken.
@glashelder: Het spijt me zeer maar ik denk dat iedereen een mening heeft en wat mij betreft, ik zou niet eens dood gevonden willen worden in zo’n raar gevormd object. Dus mijn mening, je rijdt zwaar voor lul met zo’n.. wat is het.. omgekeerde badkuip op wielen.
Wat een armoe in de lease markt zeg.

Vroeg me al af of het aan mij lag dat die Polo wel heel erg goed loopt. Leasetoppertje dus…
@clubbtraxx:

hoe zou dat aan jouw kunnen liggen ??
of ben jij degene die er 1005 geleased heeft ..
@rechercheur: je bedoelt de plastic afwerking van de gemiddelde VW? Dat plastic wat zg niet rammelt? Of de degelijke DSG bakken die kapot draaien of de 1.4 TSI blokken die problemen hebben? Dan snap ik jouw opmerking van Duitse degelijkheid wel.
@rufctr01:Pas op je heb zo een stalker achter je aan zitten ;)
the-budel-guy
polo boven aan hahahha.

waar is de tijd dat de passat 3/5 serie A4/A6 en C/E klasse in de top stonden
@the-budel-guy:

ja idd .. en de VW Vento ..
@lincoln: Staat gewoon op No 1! ;)

http://nimg.sulekha.com/others/original700/india-volkswagen-2010-7-6-8-43-48.jpg
@RickB:
huh ?? maak me eens wijzer ..
@lincoln: In India wordt de Volkswagen Polo sedan verkocht als Vento. ;)
@RickB:
thanks dude .. and thumbs up for smart assing me out ..
@lincoln: Graag gedaan, en sorry! ;) :lol:
@Sir: jouw verhaal deed me hieraan denken:

http://www.youtube.com/watch?v=cJ-tvzXo1Ok
En op de 4e plek staat ook nog eens een Spaanse VW Polo.
@rechercheur
Ik wist niet dat jij daar nog mee speelt… maar je bent al wel uit de luiers ?
@hape:

Ik sla liever een leaseslet in de handboeien ….

http://www.fantasielingerie.nl/uploads/02545680000.jpg
@hape: Zo op dat plaatje te zien niet
Joepie, dankzij mij staat de ibi op 2772, anders waren het er slechts 2771.
@sir Van wat ik bij de lease rijders aflever zijn veel polo’s ook benzine 1.4
Toevallig heb ik een familielid met nieuwe polo (2 maand oud en 90 pk diesel) en moet bekkennen dat het een fijn karretje is. Sportief uiterlijk en zeer degelijke afwerking zowel uiten als binnenin. Het succes ervan is dan ook logisch.
@speedie:

Inderdaad, zo is het, en niet anders ….
Ik heb 2 weken met een Polo BM gereden en er zijn een aantal zaken waaruit blijkt dat VW niet degelijk is.

– rammeltjes in dashboard
– bak spijkers in de motor?
– klapperende voortrein
– slechte remmen
– slechte koplampen
– hard plastic dashboard, zo hard dat je nagel bijna afbreek
– redelijk matige stoelen
@sjonniek: Plastik dashboard komt omdat de Bluemotion gebaseerd is op de Easyline versie waar dus een knal hard plastik dashboard in zit. Ga je voor de wat duurdere modellen, dan zit er een zacht (indrukbaar) dashboard in.
@sjonniek: Ik moet hier echt nog even op reageren, omdat het een leugen is !!! VW levert kwaliteit dat weet iedereen, dat staat in de reclame test van autoweek en dat is dus gvd waar!!!
sjonniek via Android app
@RickB

ik heb een citroen ds3 chic uitvoering, zit een duur dashboard in. tis de keus die de fabrikant maakt voor het materiaal. in dit geval heeft vw de verkeerde keuze gemaakt.
@sjonniek: Dat zeg ik, jij hebt de duurdere uitvoering die jij vergelijkt met de goedkoopste uitvoering… Appels met wandklokken vergelijken.
@sjonniek:
“dat je nagels bijna afbreken” ..

wat doe jij dan met een dashboard ??
sjonniek via Android app
@rickb ga maar eens een ds3 configureren en vertel me dan maar eens of het een dure uitvoering is. en al zou hij duur zijn, hij is altijd nog goedkoper dan een Polo 1.2 BM
@sjonniek: Dan nog is het een “gewone” DS3 vergelijken met een zuinig modelletje!

Ter vergelijking:

De Highline:

http://img856.imageshack.us/img856/3397/durepolo.jpg

En de Chiq (Instapper):

http://img215.imageshack.us/img215/4813/durecitroen.jpg
@RickB: Volgens mij is dit niet helemaal eerlijk, je vergelijkt een benzine met een diesel. Diesel gewoon duurder dan een benzine.
@sjonniek: En het nu in eens niet eerlijk vinden…
@RickB: excuus, VTI had je gekozen
@sjonniek: Oke! ;)
@RickB:

http://imageshack.us/photo/my-images/191/carconfiguratorgooglech.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/813/devolkswagenconfigurato.jpg/

Hier komt de DS3 maar heel iets duurder uit t.o.v. de Polo. Het ENIGE voordeel wat de polo heeft is 5-deurs. Dit moest, anders kon je geen navigatie kiezen.

De DS3 heeft een 1.6 HDI en geen koffiemolen. DS3 heeft kuipstoelen met velourbekleding, two tone color, parkeer sensoren, automatisch inklappende spiegels, middenarmsteun en nog veel meer. dit heeft de polo allemaal niet

Dan wist ik het wel, dan gaf ik een paar honderd euro meer uit voor een echte auto.
sjonniek via Android app
@ lincoln, je vriendin zet altijd haar nagels in mn dashboard als ze klaar komt ;-)
@sjonniek:

yeah right ..
auto,s beoordelen als een mietje en dan vertellen dat je aantrekkingskracht op vrouwen kan uitoefenen !!

het moet niet gekker worden ..
“met een Polo kan je nog gezien worden, maar in een Prius zou ik niet zonder Hamas-outfit willen rijden”

Typische Nederlandse bangerikken-mentaliteit, schijtluis ;-) Ben ’s stoer en durf af te wijken.

Overigens is het vergelijk met een Polo Bluemotion leuk tot je erin gaat rijden. Klein, traag, duur en niet eens echt zuinig. Hoe erg kan iemand zichzelf voor de gek houden?
’t is allemaal dead-simpel.
Pon VW ‘verkoopt’ al jarenlang Volkswagens aan hun eigen dochter maatschappij, Pon lease.
Kwestie van vestzak – broekzak.
Kwestie van grote getallen
Kwestie van de tirannie der lease maatschappijen, waar accountants de dienst uitmaken en geen petrolheads.
@desjonnies: Je bedoelt neem ik aan ‘LeasePon’? Leaseplan is samen met ING Carlease de grootste leasemaatschappij en is vannnn PON!
Heeft er toevalig iemand zo’n lijstje voor België?
Ik vermoed dat dat er toch enigzins anders uitziet.
Tja, het is en blijft VOLKSwagen he…
Het gewone volk vind dat al snel voldoende en kijkt niet meer naar rijgedrag, emotie, design, techniek, etc. maarrrrr alleen maar naar de centjes!

Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen die een leuke Alfa, Citroën of Saab kiezen. Maar dat zullen de uitzonderingen blijven in doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg Nederland…
@Svenska_Aeroplan_AB:

nope .. de polo is bijna net zo goed als een Suzuki Alto ..
dus ik vind je beschuldiging volledig onterecht ..

al zou ik ook een Mito kiezen als ik in die situatie zat ..
@Svenska_Aeroplan_AB: ‘de zoete ironie is dat de versnellingbakken ellendebakken zijn.
150000 kilometer en je bent aan de beurt
al jaren, want ze doen er nix aan.
pak je een Punto heb je de betere auto in uitrusting en kwaliteit.
Maar ja, Italiaans he……..
@desjonnies: klopt, en de ‘alomgeprezen’ TFSI blokjes zijn ook niet je-van-het… Bij PON zelf noemen ze het ‘Engine-for-one-year’ ipv Engine of the year!! Zegt genoeg, zelfs bij PON lachen ze alle VAG-kopers keihard uit…

Triest, maar zo steekt het in elkaar. Marketing is belangrijker geworden dan techniek. I.p.v. een zo goed mogelijk product te maken, maken ze een zo goedkoop mogelijk product(meer marge), en kijken vervolgens hoe ze de meute kunnen laten geloven dat het wél goed is…

En blijkbaar trappen er genoeg mensen in!
@Svenska_Aeroplan_AB: En bij Saab weten ze niet eens een auto te slijten!
sjonniek via Android app
mn collega heeft anders iets meer dan 20 mille voor een basis polo bm met airco en verder niks. en dan zit er nog niet eens bpm op die polo en die van mij wel.
Iedereen klaagt over de traagheid van een Polo BM… Maar het kan nog een boel erger, het ligt er maar aan waarmee je vergelijkt. Ik verplaats mij in een Astra 1.4 benzine en mocht willen dat die zo kwiek was als een Polo BM… :S
collega van me reed een golf tsfi met dsg. wat een k*t ding. bij 50 hang je in de 5e versnelling. en als je gas geeft moet hij toch behoorlijk nadenken. heb zelf ooit een 2.0TDI met dsg gereden en dit was top!
Ben geen vw fan,en aan leasen doe ik niet. Polo,golfjes en passat zie toch het meeste van allemaal. Haal dan een 2e hands golf 5.
Ben blij dat ik van mijn baas gewoon Saab mag rijden en niet die EENHEIDSWORST uit het voormalig Oostblok….
Weet iemand nog wat creativiteit betekend in dit achterlijke “aanbiedingen” land???

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).