Singer gaat verder met de 911 #lichtersnellerbeter

Auteur: , 40 Reacties

Niet echt een Porsche maar wel heel erg Porsche. De Singer heeft alles wat Porsche's hadden: een luchtgekoelde boxer zescilinder, listige achterwielaandrijving zonder 'hulp' en de prachtige body van een klassieke 911. Perfect? Bijna want Singer zoekt nu samenwerking bij Cosworth en Aria om de auto's nog beter te maken.

Het is maar goed dat niet iedereen 2 à 3 euroton klaar heeft liggen. Sommigen kunnen daar niet mee omgaan. Zou je mij laten kiezen tussen een Singer en een Porsche GT3 RS 4.0 dan resulteert dat waarschijnlijk in een doffe knal.

Misschien biedt een lijstje uitkomst. Aan de ene kant een nagenoeg perfecte moderne Porsche. Ietwat vreemde stickers maar de lekkerste motor uit de hele 997 range en een fabelachtig onderstel. De snelste van de twee, absoluut. Naast de GT3 RS 4.0 is de Singer waarschijnlijk een wat traag sturend, comfortabel afgestelde machine.

Daar tegenover staat een schoonheid zoals je die maar zelden ziet. Geen rare sticker doet hier wat aan af. Verbrede achterspatborden en verder klassieke lijnen. Een luchtgekoelde boxer-6, als Cosworth er klaar mee is eveneens een 4 liter! Singer verwacht hier meer dan 431pk uit te krijgen. Om de auto nog makkelijker van de plek te krijgen bedenkt de Aria Group een carbonfiber carrosserie.

Uiteindelijk moet de Singer het denk ik winnen. Een moderne rolkooi, onderstel, motor en bak met klassieke lichtgewicht body. In een nieuwe auto ouderwets genieten. Ja, het jeukt hier enorm.

UPDATE: nu met ├╝bergeile promovideo op autojunk.nl.

Het geluid van een ongeblazen boxer



40 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Gaaf! Het beste van 2 werelden; nieuwe techniek in oud, tijdloos jasje!:D
Zoveel vermogen, met een waarschijnlijk hele lichte body… Is het chassis zelf gemaakt of waar is het chassis van? Met andere woorden; ik zie het vermogen niet echt lekker op het wegdek komen.

Desalniettemin wel een donders mooie wagen!
@joosthoeve: Singer gebruikt oude 911 of 964 chassis als basis, daar worden verstevigingen op aangebracht, plaatwerk eventueel vervangen door carbonfiber en veren en schokdempers worden vervangen door nieuwe instelbare exemplaren van Bilstein.
@Alwood: Oke! Dus daar zit het wel snor mee! Toch is het een tof project/merk zo!
Maar ben benieuwd of dit nog redelijk normaal te rijden zal zijn, maar mocht ik geld over hebben, komt dit zeker in aanmerking…
Vooral in het groen een zieke bak
2 a 3 ton klinkt wel heel erg als een sentimenteel oplichters truukje ..
maarja .. de mensen die dit vroegah de ultieme auto vonden zijn nu ook in de 50 ..

just another overpriced mid-life crisis ding dus ..
daar gaan vast wel luitjes intrappen ..
@lincoln: Ho, ik ben pas 43 en ik zou hier ook intrappen.
Het is gewoon een ontzettend gaaf ding ,replica van een sportwagen vanvoor het merk te VAG werd.
@norge:

toch heb ik hier een heel sterk Harley Davidson gevoel bij ..

een “insinueren dat je kan sleutelen” bak ..
@lincoln: Begrijp wat je bedoelt ,ahum toch maar een ouwetje kopen dan :)
@norge:

zelf sleutelen is zoveeeeeel dankbaarder dan geld uitgeven ..

daar krijg je een kinderachtig soort van trots van ..
een soort van “kijk eens papa .. dit heb ik met Lego gemaakt” trots ..
en als ie dan zegt “nou .. mooi hoor” dan geloof je geen moment dat hij het niet zou menen ..

en ben jij kampioen accu vervangen of velgen poetsen ..
@lincoln:
I rest my case…….
En als het-dan-zo-nodig-moet, liever een hele egtuh 911 Carrera voor die knaken.
Moet je nog serieus voor kunnen sturen.
@lincoln:
vind dit teveel geld?
kijk dan eens naar het filmpje hier een beetje onder en zie het oog voor detail voor je zegt dat dit overpriced is
mooi!
Zo, ik heb een nieuwe achtergrond!

Een erg nette auto en tot in de puntjes toe af gewerkt!
What nog beter…dat grenst aan perfectie.
UPDATE: nu met meest kickass awesome promovideo die een mens zich kan wensen! KLIK
@Alwood: Dat is toch pur sang porno! :shock:
@Alwood: zeker mooi filmpje ;)
En als je je verveelt op het werk:

http://www.youtube.com/watch?v=UM91zICjcNc
@RickB:

Zat ik net te kijken. Wat een oog voor detail zeg!

Viel mij toen op dat de motor van Ninemeister kwam, Die maken ook mooi spul. 8)

http://youtu.be/lI1PjgCV_c4
Whow die witte is wel erg gaaf.
zo zie ik het het liefst, nieuwe techniek in oude autos :D mag de mustang ook ? hehehe
@dennisr: Handjes boven de dekens he!
http://www.engineswapdepot.com/?p=1967
@RickB: FAP FAP FAP! you made my day! woooot, thnx! :D
Gave dingen, maar gewoon een knappe 964 opscharrelen kan natuurlijk ook, is zeker niet traag. Afgezien van die echte oudjes tot 1972 is dat wat mij betreft de mooiste uit de reeks.
Oldskool-cool
Waarom kunnen deze mensen nog gewoon zoveel vermogen uit een luchtgekoelde motor halen, terwijl dat toch de reden was dat Porsche naar watergekoelde blokken overstapte?

Kostprijs?
@SimonMc: Nee, emissie.
omg, zo’n auto is simpelweg pure porno!
zeker in de top 10 wannehaves (dream on)
Ben niet de grootste porsche fan,maar dit ziet er zeer strak uit. Klasse hoor.
Vreemd dat Porsche hier zelf nog niet opgekomen is…
@Esprit_de_Flandre:

makkelijk toch ..
geen schade claims/verzekeringswerk/garantie gezeur ..
lekker onder licentie laten bouwen en dikke vinger in de pap houden ..

een goedkopere reclame campagne bestaat er niet ..
Dat filmpje met die drie gasten bij die groene, kon het niet meer aanzien. Na tien minuten.
Lijken wel drie Toyota Prius verkoperts.
Zelden zo veel gelul gezien over nix.
Ik zou sowieso voor een singer gaan ipv een GT3.

Al ga ik liever voor een huidige singer dan voor eentje waarmee cosworth en aria gespeeld hebben.

Als ze carbon panelen gaan gebruiken da’s al gek maar een carbon chassis, Cosworth getunde motor,…
Dat gaat erover, dat word een gekkenwagen, erger dan de carrera gt. Te licht te veel vermogen, te slechte ballans.

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van een kever die 110 reed op de snelweg tijdens een storm. En toen de muur of haag ofzo langs de weg gedaan was en de wind vrij spel had. Pakte die hem op de neus, de kever slipte kwam zijwaarts en ging overkop.

De singer is nu al retesnel en heeft nu al de 911 probleempjes. Een nog extremere singer is te licht de motor zit nog altijd verkeerd en zou nog zwaarder gaan doorwegen.
Dat word dan zoals de kever uit het verhaaltje een death-trap. Er is geen vleugel om die neus op de grond te houden en tenzij je een pro bent die de hele halve bocht de voorwielen naar beneden kan houden door juist te remmen zal het fout gaan.

Dan ben je als leek meer met een “singer 924” of een 997 turbo (met elektronica om je op de weg te houden).
Auw.. Ik was al fan van die Singer 911.. Die witte is echt geniaal. Ik noteer die op mijn must-have lijstje mocht ik ooit stinkende rijk worden :)
kan porsche zelf niet afkomen met een soort 911 Classic lijn ofzo..? oude wagens updaten of ‘nieuwe’ oude 911’s maken?
@RazorHead: Volgens mij hebben ze die al.
De witte is net zo mooi als de huidige Porsche 911, de klassieke 911 blijft een fantastische klassieker!
deze klassieker is de bom got the have it belasting vrij natuurlijk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).