Mercedes E63 AMG-update [incl. prijzen]

Auteur: , 41 Reacties

Dat de E63 AMG geen atmosferische 6,2 liter V8 zou krijgen wisten we al, maar Mercedes bevestigt deze kennis vandaag met een persbericht, inclusief een mooie rits plaatjes van de Alpha Male onder de E-klasses.

Wat moeten we nog over de nieuwe E63 zeggen? Hij heeft weliswaar 700 cc minder inhoud in het motorblok dan zijn voorganger, maar ter compensatie schroeft Mercedes er wel twee turbo’s op. De stats van de ‘nieuwe’ 5,5 liter V8 (tussen haakjes met Performance Pack): 525 (557) pk, 700 (800) Nm koppel, 0-100 in 4,3 (4,2) seconden en een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 250 km/u. Kiest u voor de Estate-versie, dan liggen de acceleratiewaarden een tiende hoger.

Dankzij het kleinere motorblok met drukvulling, een 7-traps automaat, en toepassing van start-stop (ja, echt, op een E63 AMG) is het ding 22% zuiniger geworden dan zijn voorganger. Dit betekent dat je (indien je je heel goed kan inhouden) ook met de dikste AMG gewoon 1 op 10 kan rijden. Nou zal het verbruik je wellicht worst wezen als je deze auto koopt, maar een bijkomend voordeel van het vleugje muesli op de E63 is dat de nieuwprijs fors naar beneden is bijgesteld. Moest je voorheen nog 152.201 euro aftikken voor een E63, tegenwoordig loop rij je er ‘al’ de showroom mee uit als je een koffertje met 136.200 euro mee neemt (140.400 voor de Estate). Ketsjing!

Gegadigden mogen zich nu al melden bij de Mercedes dealer. Vanaf september wordt de E63 ook daadwerkelijk leverbaar.



41 reacties

M5
@Appii: agreed, de beemer kan daadwerkelijk ook het circuit op…
@anacreos: behalve dat je bimmer bedoeld.
@Appii: tuurlijk M5
@trisx:
+1
Grappig, zag ‘m toevallig gisteren al op de site van Mercedes staan, inclusief foto’s en alles.
Ik zie het al voor me: Mercedes E63 AMG vs Audi RS6 vs BMW M5 vs Jaguar XF-R. 8)
Zo goedkoop? Is tie nou nog wel premium dan?
@norge: Probeer je de meest irritante reactie ooit te geven?
Waarom nou weer een start stop op een auto die 525 / 557 pk levert…
@ferrari2011: De Ferrari California kan je er ook mee krijgen…
@ferrari2011: omdat je dan bij de o-zo-heilige Europese cyclus weer een paar druppels brandstof minder verbruikt. Dat scheelt in je BPM, dus in je nieuwaarde. Kan ook gewoon uit, dus valt onder de catagorie ‘wij-naaien-graag-hypocriete-mensen-en-lachen-ze-vervolgens-keihard-uit’!!!!
@Svenska_Aeroplan_AB: Haha. De woede zit diep.
Mooie auto. Leuk vermogen (incl. Perfomance pack). Mooi verbruik (Ik rijd onzuiniger). Jammer dat ik het geld er niet voor heb.
Het verschil tussen een C63 en E63 is dus niet echt groot te noemen.
E55 dus… Ik hoop dat er nog aardig wat met het 6,2-literblok gesleten zijn. Qua sound is dat blok echt onovertreffelijk! :D
Erg mooie auto. Een van m’n favoriete AMG’s
@rubenpriest: nou zo mooi vind ik hem nie hij mag wel wa groffer aan de buitenkant
Ik vind die nieuwe E-klasse zo’n schitterende bak. Puur op uiterlijk zou ik deze kiezen boven de BMW en de Audi. Maar ik denk zelfs in Estate.. wat een beauty
@Vreddy_B: sedan oke ieder zijn smaak, maar estste dan kan je net zo goed een Caddilac lijkenkar nemen ;p
dat is echt @#$% goedkoop voor zo’n pracht wagen. de bimmer doet het voor anderhalf… nu kiezen…

de m5 voor anderhalf..??
– Hoogtoerige 4,4 liter V8 met M TwinPower Turbo, goed voor 560 pk @ 6.000 – 7.000 rpm en 680 Nm vanaf 1.500 rpm tm 5.750 rpm
– 0–100 km/h in 4,4 sec, 0–200 km/h in 13 sec, topsnelheid: 250 km/h (305 km/u met M Driver’s Package); gemiddeld verbruik: 9.9 l /100 km; CO2-uitstoot: 235 gr/km; Efficient Dynamics-frutsels, waaronder Auto Start-Stop functie en Brake Energy Regeneration.
– gewicht: 1.848 kg


de de e63 zoals hierboven…???

mijn keus: eerst optielijst bekijken, rijtest doen (en vervolgens (hoogstwaarschijnlijk) de e63 halen!
Prachtige auto, mooie nieuwe AMG velgen ook.

Verkies ik zowieso boven een Audi of BMW. Komt er een Maserati in de keuze wordt het wat moeilijker.
Heeft zo zijn voordelen zo die bezuinigingen, maar voor mij liever de BMW M5, blijft toch voor mij een mooiere en wellicht schepere(?) auto.
Mooie auto, mooie wielen ook. Zou hem nooit kiezen in deze klasse, blijft een fout imago aan kleven. Check de Jag XFR: 10x mooier, 10x beter imago, 10x meer stijl…

doemijdiemaar!
@Svenska_Aeroplan_AB: De Jag bevindt zich in een andere klasse dude
@chrispothast: absoluut! Dat zeg ik al jaren… Maar er schijnen serieus mensen te zijn die zo’n Mercedes verkiezen boven de XF…
@Svenska_Aeroplan_AB:

Weet je wat fout is? Mensen die zich iets aantrekken van Imago.
alleen al vanwege het feit dat deze niet van die lelijke achterlichten als de 5 serie heeft zou dit mijn voorkeur hebben, al is een oude cl600 voor 1/10 van t geld miss beter;)
domme mensen die een M5 boven dit verkiezen haha. Alleen al voor de looks zou ik voor deze gaan!!
@kurdmanx: Want domme mensen kunnen auto’s zoals een nieuwe m5 of e63 amg kopen?

OT: Vind het een zeer mooie wagen, maar geef de voorkeur aan de bmw m5.
Kan er niks aan doen maar voor mij blijft het toch een Mercedes. Het merk van varkensboeren, kermisexploitanten en taxi-chauffeurs. Toegegeven, met zoveel vermogen kun je wel een grote haringkar trekken :-P
@gunther:

Blijf jij maar vooral nadenken. Hebben we weer een boer minder in een mercedes en kan mercedes net ff wat exclusiever blijven.
@Relief: mooie kar man zo’n Mercedes, daarmee kan je wel gezien worden…. in een woonwagenkamp bijvoorbeeld :lol:
@gunther: de allemans vriend dus.
@mbman: vanavond voor het slapen gaan is het bidden voor een e63;)
Het blijft een lelijk hok. Doe mij maar een M5. Die is pas bruut
Wat een ding!! Ga me e55 denk ik maar inruilen:)
Maar 800 NM is we bar veel voor een sedan. Net als met de M3 heb ik liever een C63 amg net ff wat brutaler en ruiger, M5 nietde nieuwe maar de V10 uitvoering volstaat prima
Dit Merc-model leent zich ‘niet zo goed’ voor een wrede behandeling….het is meer een sjieke verschijning dan een bommeke. Wijk daarom liever uit naar de M5, omdat de relatie tussen vermogen en uiterlijk beter aansluit.
Hele dikke auto,alleen vind de ‘oude’ velgen mooier..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).