Audi Q5 ongeschikt voor dikkerds?

Auteur: , 96 Reacties

Oei, gewichtig verhaaltje in de media bij onze zuiderburen. Een Fransman ligt namelijk in de clinch met Audi vanwege zijn gewicht. De meneer in kwestie is namelijk te zwaar en te dik voor zijn Q5. Althans, de stoelen in deze SUV van Audi zijn niet opgewassen tegen een gewicht van 120 kilogram, want dan gaan ze stuk.

Nadat de klagende Fransoos in twee jaar tijd 50.000 km had afgelegd in zijn Q5 begaf de bestuurdersstoel het. De ‘wang’ van de zetel bood geen voldoende steun meer en dat concludeerde ze ook bij de plaatselijke dealer. Kortom, de stoel was doorgezeten en de dikkerd gleed continu tegen de deur aan. Arme deur. Het gevolg was rugpijn en vermoeidheid na lange ritten. Knap lastig.

Maar het antwoord van Audi kwam enigszins onverwacht. De obesitasmeneer kreeg de stoel namelijk niet vergoed en het vervangen van de zetel was géén garantieklus. Simpelweg omdat Audi de norm hanteert dat iemand 1,85 meter lang is en 101 kg weegt. Jep, Audi heeft graag dat niet alleen de modellen, maar ook de klanten op elkaar lijken. ‘Eigen schuld, dikke bult’, luidde het eindoordeel van Audi. De man had bij aankoop maar moeten aangeven dat hij ietwat aan de zware kant was, zodat ze de mini-Q7 met een ‘specifieke uitrusting’ hadden kunnen uitrusten. Dan was het niet gebeurd.

De corpulente Audi-rijder liet het er niet bij zitten en is een rechtszaak begonnen om de autostoel zo alsnog vergoed te krijgen. Als argument geven hij en zijn advocaat op dat de betreffende Audi-verkoper destijds had moeten aangeven dat de man ‘speciaal’ was en daarom aangepaste zetels nodig zou hebben. We zijn benieuwd wat het oordeel luidt, en tegelijkertijd vragen we ons af wat het maximale gewicht is dat andere merken hanteren voor autostoelen. (bron: De Standaard)

Met dank aan Leendert voor de tip!



96 reacties

ahahaha wat een grap, laatste stukje klopt ook nog wel een beetje, dat de verkoper het had moeten aangeven.. valt wel op dat hij zwaarder is dan 101 dus hadden ze kunnen/moeten zeggen..
Die Fransoos weet, hoop ik, zelf ook wel dat hij wat aan de te dikke kant is, dus zou niet vreemd zijn om dan zelf te vragen om een aangepaste zetel. Ik ga er vanuit dat wel vaker dingen onder zijn te dikke reet ’t hebben begeven, en dan nu gaan lopen klagen …
@rechercheur: Ga je hetzelfde zeggen voor mensen die “ver boven de gemiddelde lengte” – en dus vanzelfsprekend ook wel iets meer wegen zeggen? Ik ben bijna 2m, en weeg net over het door hun gespecifieerde maximum gewicht van 101kg… Wat zou ik dan voorhebben? Ik ga niet zeggen dat ik supermager ben, maar dik ook niet bepaald…

Ook betwijfel ik of zij ergens die persoon op de hoogte hebben gebracht van wat de zetels maximum van gewicht aankunnen – of is dat iets wat in de kleine lettertjes van hun boekje staat?

Wel tof dat Audi gaat discrimineren dan op lichaamseigenschappen die je niet altijd zelf onder controle hebt. Ik ken mensen die een pak boven de 100kg wegen door problemen met de schildklier, wat zouden ze daar tegen zeggen? Wat als die mens zo een aandoening heeft? Dan kom je in het vaarwater van rechten van de mens enzo, en kan dit Audi is wel heel veel pijn doen.

Nujah – als dit het toonbeeld is van Duitse kwaliteit… Ik dacht dat daar toch overal ruime marges op moesten zitten…
Wat een dikzak haha !
@sebastienloebsebastienvettel:

Voor de duidelijkheid, het gaat NIET om die vetzak op de foto, dat is namelijk geen Q5 ….
whahahaha, “aan allen dikkerds, koop geen audi, deze zijn niet gemaakt voor u” dat zou een mooie slogan zijn voor mercedes of BMW
moet die maar afvallen…ongezond (en slecht voor de portomonee)
Maar dan heb je weer kans dat de walvis…ehm… ik bedoel de meneer waarschijnlijk weer geklaagd dat hij gediscrimineerd werd… :P
@motherlover: nee, hij valt onder de categorie speciaal in nederland / europa. in amerika zou hij toch in de categorie normaal vallen…
@bigcar dat is wel weer waar, maar toch vermoed ik dat als een dealer dat punt had aangehaald dat de meneer in kwestie toch beledigd zou zijn en waarschijnlijk toch een slaatje eruit had geprobeerd te slaan. ;)
@motherlover: het is toch logisch dat zo’n stoel het niet kan houden…??
@bigcar: Ik zou verwachten dat een autofabrikant op zijn minst tot 120-150kg moet rekenen. Uiteraard zou gewicht en kosten een overweging zijn, maar een stoel is een veiligheidselement en daarnaast ook de bepalende factor of je een comfortabele auto hebt of niet. Het overrekenen zorgt ervoor dat er minder verschillende zetels nodig zijn en tevens zijn de auto’s steviger. Beter over-strengthened dan te zwak.
Gewoon belachelijk van VAG ,stukje antireclame dit zeg .
Het is gewoonte bij VAG om te proberen onder garantie problemen uit te komen (eigen ervaring).
Hoop dat deze meneer zijn stoel vergoed krijgt .
@norge: onze ervaring is toch wel anders… Volledig in de soep gelopen TDI is onder garantie vervangen terwijl de garantie al 1 jaar en 50.000 km verlopen zou zijn. Iets duurder dan een stoel…
Als VAG nu toegeeft vrees ik wel dat veel mensen die wat aan de zware kant zijn en doorgezeten stoelen hebben ineens gaan aankloppen voor garantie. Dán is het wel duurder dan één motorblok…
@bodejodel:

Hier gaat Norge verder niet op reageren, hij wil alleen maar zeiken op alles wat met VAG te maken heeft, zonder enige inhoud ….
@bodejodel: He ik dacht dat die tdi zo betrouwbaar en onverwoestbaar waren?!
Ik vraag me af of op gewicht oordelen onder discriminatie valt. Twijfelgeval. Want het is binnen grenzen een vrije keuze om het zover te laten komen.
Als ik niet naar school ga, en geen diploma’s heb, wordt ik minder betaald, is ook discriminatie !!
In mijn ogen is discriminatie alleen op dingen die je binnen redelijkheid niet kan veranderen zoals ras, sexualiteit, geloof, kleur, lengte, geslacht.
@realhustler: sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze dik zijn. Dit kan een afwijking in de genen zijn bijvoorbeeld, een orgaan dat niet goed werkt. Dit is gewoon pure discriminatie en audi laat weer is zien wat voor vies merk ze daadwerkelijk zijn.
@drivingpleasure: Nou nou, een stoel niet vergoeden! Als je een Q5 kan betalen moet je toch ook niet leeg lopen op een stoel?!

Buiten dat vind ik het ook triest dat je een merk belachelijk maakt terwijl het gaat om een locale dealer?!

Als die man zoveel last van z’n rug heeft laat die toch een op maat gemaakte Scheel stoel maken, of een ASS stoel!
@RickB: Helaas representeren dealers vaak wel een merk, net als wanneer je slechte bediening hebt in een restaurant, dat hoeft nog niet te betekenen dat het eten of dat de rest van de bediening slecht is.
@jzaero: inderdaad
@RickB: Garantiegevallen gaan ALTIJD via de fabriek… Wie denk je dat de herstelliingskosten terugbetaalt aan de locale dealer? :)
@drivingpleasure: gast dit percentage is zo ontzettend laag. Dikzakken verschuilen zich daar graag achter. Het is een welvaartsverschijnsel.Ik denk dat deze gast beter een fiets had kunnen kopen.
@realhustler

Sommige mensen worden nu eenmaal sneller dikker. Kan ook genetisch bepaald zijn. Het kan gewoon zijn dat die meneer een ziekte heeft.
Alsof 120 kg zo extreem zwaar is.
Flauw van Audi hoor.
@SimonMc: Misschien vind jij het meevallen omdat je zelf ook zo zwaar bent, maar het is geen normaal gewicht hoor.
@Mich: Wellicht is deze man wel 2.10m en dan is 120 opeens niet zoveel meer. Overigens vind ik 120kg ook nog niet zo’n absurd hoog gewicht en daarmee tegelijk vind ik dus dat elke stoel minimaal toch gemaakt moet zijn om ook 120kg te houden.

Overigens moeten al die mensen die lopen te zeiken over dikke mensen eens beter gaan rondkijken. Tuurlijk er zijn mensen dik geworden die gewoon zichzelf helemaal vol vreten maar velen kunnen er niks aan doen.
@Pordon: lol…beter kun je het omdraaien. Sommigen kunnen er echt niks aan doen, de rest eet gewoon teveel/beweegt te weinig.
@Mich: M’n broertje is 2,05 en weegt 105 kg. Dat is normaal gewicht voor zo iemand. 15 kilo erbij en de stoel houdt je dus niet meer? Beetje raar hoor, ik vind het wel degelijk een fout.

Ik ken ook genoeg jongens die regelmatig in de sportschool zitten en ruim boven de 100 kg uitkomen. Geen Audi voor hen dus?

Er staat nergens in het artikel iets genoemd over de lengte van de man. Waarom wordt meteen maar gedacht dat meneer dus dik is? Beetje jammer weer.
@lemster: true….true….helemaal met je eens.
@lemster: broerTJE??? ;) haha
@lemster: Op zich heb je gelijk… maar aangezien het probleem in de wangen van de stoelen zit neem ik aan dat het grootste gedeelte van het gewicht in de breedte was gegroeid, en niet in de lengte.

Neemt niet weg dat de ‘standaard’ 101 kg best wat hoger mag. En dat zal op termijn ook wel gebeuren, ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat die standaard de laatst paar decennia al gestaag omhoog gegaan is.

Ik vermoed ook dat Audi in de USA al standaard meer heavy-duty stoelen monteert.
@Mich: Neuh, weeg zelf ong. 76 kg ( voor 1.88 is dat zelfs te weinig vind ik ), maar ken zelf wel een aantal mensen die zeker 120 kg halen en meer, en ik zal het zo zeggen, die zien er be-lan-ge niet uit zoals de man getoond in bovenstaande foto.

En als je naar de gym gaat en iets of wat bodybuilder aanspreekt ( met wat lengte ) is 120 kg zeker niet overdreven veel. Ken persoonlijk de sterkste man van België, en die weegt 150 kg, en is 1.93 meter, maar goed die is ook getraind om zware gewichten te versjouwen en die is zeker niet atletisch gespierd, maar om dan te gaan zeggen dat die geen Audi meer kan rijden?

Ik zeg het nog eens, flauw van Audi hoor.
hahaha ja ik denk dat ze hem niet moeten vergoeden
Schandalig zeg! gewoon discriminatie! als die stoelen dat gewicht niet eens aan kunnen hoe kan je jezelf dan een ‘premium’ autobouwer noemen? je kan niet eens een auto bouwen voor iedereen..een Q5 zou toch juist dit soort dingen moeten kunnen verdragen.
Premium wil niet zeggen dat iets geschikt is voor dikkerds van 150kg of meer.

Premium wil juist zeggen dat het klootjesvolk het niet kan betalen. Die rijden doorgaans zoiets zoals een Hyundai …
@rechercheur: het was 120kg, niet 30 kilo erbij verzinnen he meneer de rechercheur.
@dennisr:

Het gaat niet om die 120 of 150 KG, gaat erom dat klootjesvolk in een Hyundai rijdt ….
@rechercheur: premium wil zeggen dat jij een product van betere kwaliteit neerzet iets extra’s boven op het normale. als dan de auto’s niet eens een man van 120 kg aankunnen faal je behoorlijk als zogenaamde ‘premium’autobouwer. het premium segment is inderdaad mid tot high range prijzen. maar dat is vrij logisch je gaat niet een ‘beter’product voor hetzelfde geld of minder verkopen.
@drivingpleasure:

Premium wil niet zeggen dat de te dikke medemens in je auto thuis hoort. Dus je praat onzin ….
@drivingpleasure: Beetje bullshit om daar ‘premium/niet premium’ bij te betrekken, maar dat krijgen we altijd weer als het over Audi gaat.

Maar de norm van 101 kilo ligt idd wel aan de lage kant. In een snelle coupé zou ik dat nog verstaan, maar in een zware SUV…
@drivingpleasure: Premium betekent dat je af-fabriek een stoel kunt bestellen die wel op je lichaamsgewicht is gebouwd. Dat moet je bij Kia ‘ns vragen, die sturen je waarschijnlijk door naar Recaro ofzo…
@potver7: kia stoelen gaan daar niet kappot van, en daar heb je 7 jaar garantie
Je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde te dikke Duitse zakenman die Audi rijdt zwaarder is dan 101kg.

Hoe verkoopt Audi dit dan in de VS? Vind daar maar eens iemand onder de 120kg.

Krijgen we straks ook van die belachelijke stickers met waarschuwingen op de stoelen? “Watch out! Drivers can be heavier than they appear.”
@mcdonald: Dat is het hem nou juist, als die stoelen het gewicht van zware mensen niet aan zouden kunnen zouden we toch veel meer van dit soort gevallen moeten hebben?
@gerard1710: Volgens het artikel heeft niet zo zeer de zitting (middengedeelte) maar de wang het begeven. Die dikke meneer heeft dus nooit goed in zijn stoel gezeten en kwam daar na 50.000km pas achter. Volgens mij was de stoel te smal voor zijn achterwerk en dit had meneer op moeten vallen tijdens de testrit. Toen had hij erover kunnen ‘klagen’, niet na 50.000km.
@gerard1710: De Q5 is ook nog niet zo lang op de markt. Misschien komt er na deze wel een hele FatsoGate op gang…
@Esprit_de_Flandre: Hahaha! Ja, ik zie het wel gebeuren… Of ‘weight gate’. Dat ruimt nog ook! Nou jaaaaaaaa, enigszins.
heb trouwens ook wel kennisen die rond de 120 zitten, maar die rijden toyota en fiat, blijkbaar dus toch beter dan audi.. hmm..
Heeft niks met kwaliteit te maken. Moest men de stoelen ontwerpen voor 120kg of meer dan zit 95% van de bevolking oncomfortabel. Het gaat waarschijnlijk om lederen zitjes en leder heeft nu eenmaal de eigenschap rekbaar te zijn en in dit geval heel rekbaar.
@speedie: toch wel een beetje kwaliteit, genoeg auto’s die wel meer gewicht aan kunnen, dat leer zou wel es kunnen kloppen.
Flauw van Audi.. maar ergens wel begrijpelijk. Auto’s worden altijd gebouwd volgens bepaalde normen. Dat is een feit. Speling mag zo en zoveel zijn, tolerantie dit, afwijking dat, etc. De norm voor de stoel is dus 1,85 meter lang is en 101 kg. En ja, in dit geval gaat die dan stuk. Dat kun je Audi niet kwalijk nemen. Je kunt het inderdaad alleen de verkoper kwalijk nemen. Die moet die norm ook kennen en had meneer inderdaad op een “heavy duty” aanpassing moeten wijzen.

Ik heb het ook meegemaakt. Had op het werk eens een Golf. Dat was gewoon een bedrijfsauto. Ik heb die moeten delen met een collega. Dat was ook een megadikkerd. Serieus, ook denk ik 140 kg of zo. Die heeft die auto ook weken lang gebruikt. Na een tijdje viel het mij op dat de bestuurderstoel los zat. Hij ratelde bij verschuiven en kiepte heel de tijd. Ik er mee naar de dealer en die heeft gekeken. Wat bleek, er zitten kunststof geleidingsblokjes in de slee op de vloer. Deze waren volledig verbrijzeld en moesten worden vervangen. Dus ook een Golfstoel kan niet tegen 140 kg..
Die dikkert moet zich schamen.De hele samenleving betaalt voor zon dikke frekkel met al zijn problemen.Geef audi groot gelijk.
@mbman: Of Audi had die meneer er op moeten wijzen dat ze niet de kennis en techniek in huis hebben om stevige auto’s te maken .De rest van de autowereld kan dit wel.En jij moet je schamen voor je taalgebruik.
@norge: Ik zou niet weten waarom ik mij moet schamen.Zo kerel is er zelf bij.Had het kunnen voorkomen.
@norge: “..Of Audi had die meneer er op moeten wijzen dat ze niet de kennis en techniek in huis hebben om stevige auto’s te maken..”

Da’s niet helemaal eerlijk Norge. Zeg dan gewoon “Audi moet de norm voor de stoel hoger leggen”. Natuurlijk kunnen ze dat wel. Ze kunnen ook een stoel bouwen voor 200 kg. Geen probleem. Je ziet in het artikel ook dat Audi die aanpassing in principe op de plank heeft liggen. Alleen de stoelen worden STANDAARD zo niet aangeboden. Logisch. Niet iedereen is zo dik. En een zwaardere stoel is duurder. Kwestie van boekhouden. Dat snap jij toch ook wel?
@Freewarefreak: Niet helemaal eerlijk is dat ze niet erkennen dat de verkoper een fout gemaakt heeft ,en om eerlijk te zijn vind ik 120 kilo zo veel nog niet .Als de goede man nou rond de 200 had gewogen en gewaarschuwd was door de verkoper had audi gelijk gehad.
@norge: Maar die verkoper is niet in dienst van Audi, die is in dienst van de dealer waar de auto gekocht werd. Daar kun je Audi dus niet direct voor verantwoordelijk stellen. Zelfs niet in de US of A volgens mij.
@norge:

Tsja, wederom bij norge de wereld op z’n kop. Al is het alleen maar om Audi te bashen … Get a life en ga wat nuttigs doen, loodgieteren of zo?
@mbman: Er zijn ook mensen dik door ziekte of dergelijke zaken wat ze zelf niet in de hand hebben. Overigens zou een autostoel 120kg gewoon moeten kunnen hebben. Wanneer ze bij Audi weten dat dat niet het geval is had de Audi dealer dat moeten aangeven.
@Pordon: dat is ook wel zo.Misschien wel een beetje botte opmerking.Maar laten we zeggen dat in de meeste gevallen de mensen zelf schuld hebben
@mbman: Het is mijn schuld niet dat ik in de laatste vijf jaar 15 kilo ben bijgekomen. Het is de schuld van mijn vrouw. Met haar lekker eten altijd… ;)
Goed dat de Audistoelen niet geschikt zijn voor dikke mensen, dat zou namelijk betekenen dat dunnen mensen (zoals ik) over de stoel heen en weer zouden glijden.
Deze dikke meneer moet gewoon wat aan z’n gewicht gaan doen, net als alle andere dikkerds!
@Brum: Ik weeg zelf 60kg dus ben zo licht als een veertje maar om zo bot te doen over alle dikkerds is geheel onterecht. Maar Karma is a bitch dus wellicht overkomt jou ook wat later waardoor je later alleen nog maar sla kunt eten wil je niet dik worden.
@Pordon: Ik ook, op jouw leeftijd…
:D
Een tip voor die man:ga ;lekker fietsen.
Audi zal in de VS wel andere normen voor hun stoelen hanteren dan in Europa. Ik vind de beslissing van Audi anders toch wel gerechtvaardigd. Het is een beetje zoals dikkerds die het vliegtuig nemen, die moeten ook niet klagen dat ze plaats te kort hebben in economy class want anders moeten ze maar twee stoelen betalen. Je kan obesitas gerust als een afwijking beschouwen dus moet je met zo’n afwijking rekening houden wanneer je zaken gaat kopen.
@hacker: sterker nog, extreem dikke mensen betalen in een vliegtuig ook 2 plaatsen, gewoon omdat er niet normaal een naast kan zitten..
ja bodybuilder vriend van me heeft mijn stoel in de seat ook naar de vaantjes geholpen :D
Tof dat je ziet als je een tip geeft dat je vermeld wordt, ik was natuurlijk vergeten te vermelden wat mijn nick was.

Voordat iedereen begint te zeuren over de man zijn gewicht, de reden voor de tip was voor mij dat ik zelf 109 kg weeg en dan nog eens 202 cmtjes meet.
Ik kan er op zich mee leven dat een merk dat als gemiddelde wilt hanteren maar waarom maak je dan zoveel beenruimte in een A6 dat een mens zoals mij daar in kan gaan zitten maar dan eigenlijk te zwaar is voor de stoel.
@Zoepie: Hoe kom jij ineens bij de A6?
@gerard1710: Ik veronderstel dat die gemiddelden voor elke audi tellen, en aangezien ik zelf al eens het genoegen heb gehad om met een A6 rond te rijden kan ik dus uit ervaring spreken dat die auto’s zeeën beenruimte hebben. Het was met de A6 dat ik voor de eerste keer de stoel niet helemaal naar achter moest schuiven
@Zoepie: Wat ik al eerder zei: dan zou je toch veel meer van dit soort gevallen moeten hebben?
the-budel-guy
met een ‘specifieke uitrusting’ hadden kunnen uitrusten?

hoe heet die optie het Vet paket?
120 kg??? Holy Shit!!! Die man kan beter gaan fietsen! :S
Dus de verkoper had moeten zeggen: Man, jij bent moddervet. Dat kan die stoel zo nooit (ver)dragen…
@Esprit_de_Flandre: Zou die verkoper zaken gedaan hebben denk je?
Die verkoper had moeten zeggen: koop een Hyundai, dat past beter bij je uitstraling ….
@rechercheur: ze moet je echt serieus op je nummer gezet hebben als het na al die jaren nog steeds zo steekt! Kom op man, er zijn nog andere vrouwen, dochters van kia-dealers…
ik neem aan dat ‘rechercheur’ ooit eens een blauwtje heeft opgelopen bij de dochter van de plaatselijke hyundai dealer,
@solz:

Wij hebben gelukkig geen plaatselijke Hyundai-dealer. In onze buurt woont namelijk geen klootjesvolk, en dus geen potentiële klanten …
@rechercheur: Jij bent klootjesvolk als je zo redeneert…
kort en triest
Het zou mij sterk verbazen dat hij deze rechtzaak wint. Hij had zelf over zijn overgewicht moeten spreken bij de aankoop van de auto. Hoe kan die verkoper nu in godsnaam weten hoeveel die man weegt?! Wat een loser.
@FredT:

Natuurlijk wint die vette Fransoos deze rechtszaak niet, Audi levert immers een product wat prima voldoet voor normaal gebruik. Met je te vette reet van 120 kg over de wang van je stoel gaan liggen schuren is immers geen normaal gebruik. Je kunt Audi er niet voor aansprakelijk stellen dat deze dikkert ver buiten het ‘gemiddelde’ valt, dat is z’n eigen probleem …
@rechercheur: Hij wint de rechtzaak wel. Ik ben zelf 1.93m en weeg 95kg, wat een zeer normaal en gezond gewicht is gezien mijn bouw (en gebrek aan overtollig vet). Dus een beetje groot, gespierd of iemand met licht overgewicht van mijn lengte (laat staan groter) kan al niet op een stoel van een “SUV” zitten, zonder dat deze kapot gaat. Dat is gewoon een slecht product waarvan het limiet aangegeven moet worden als het zo extreem laag is.
@Ralph1:

En toch wint die vette Fransoos de rechtszaak niet, want je mag niet van Audi verwachten dat ze standaard een product leveren wat geschikt is voor mensen die ver boven het gemiddelde wegen. Daarvoor gelden op maat aanpassingen, die Audi naar wens ook kan leveren. Die Fransoos had in alle redelijkheid niet kunnen verwachten dat een standaard product voldoet aan zijn afwijkende situatie…
Audi de auto voor mensen die 185 cm lang zijn en max 101 kg wegen .De rest van de automobielfabrikanten bouwen auto’s voor alle anderen .
Ben benieuwd welke auto hij dan hiervoor reed (en ‘m ook niet hield?)
oh het is dus niet de ,vorsprung durch technik’ maar het maximum gewicht van de berijder die de levensduur en prestaties van een audi bepaalt..weten we dat ook weer..

tís by the way wel zielig dat men reparatie niet vergoed heeft..
Die rare uitstekende harde zijkanten van die stoelen zijn alleen al een reden nooit een audi te kopen.
Audi is rotzooi, zo blijkt maar weer uit dit verhaal. Welke stoel kan nou geen 120kg aan. Zelf een ikea stoel van een tientje kan dat
Zelf ik met een lengte van 204cm en een zeer ruim bemeten BMI (150+ kg) pas in een Daihatsu Cuore uit 2002.
Ok, de zittingen van de stoelen zijn aan de kleine kant en de hoofdsteun zit op schouderhoogte, maar kraken doet het geenszins.
Om J.C. maar eens te quoteren; ‘How hard can it be’

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).