Unieke kans! Koop een Porsche 911 GT1 Straßenversion

Auteur: , 66 Reacties

Omdat een of andere Japanner is uitgekeken op zijn Porsche 911 GT1 Straßenversion (slechts 25 van gemaakt) heb jij nu de kans om deze 700 pk sterke supercar te kopen.

Om met de Porsche 911 GT1 te mogen racen was Porsche verplicht om minimaal 25 exemplaren voor de openbare weg te bouwen. En nu staat dus 1 van die auto’s te koop in Japan. De verkoper vraag het lieve sommetje van 1,2 miljoen euro voor dit exemplaar uit 1998 met slechts 900 kilometer op de teller.

Die prijs is nogal aan de hoge kant als je bedenkt dat er in 2003 een exemplaar werd verkocht voor 580.000 euro. Volgens de Japanse verkoper heeft deze GT1 maar liefst 700 pk en dat zou betekenen dat er het een en ander is aangepast aan dit exemplaar. Want standaard is het vermogen “slechts” 544 pk. Het kan uiteraard gaan om een klein “foutje” van de verkoper.

Met een vermogen van 544 pk sprint de 1.150 kilo zware 911 GT1 Straßenversion 3,9 seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 310 km/u.

Wil je dit snoepje kopen? Sla dan je slag op mobile.de! (via: gtspirit.com)

Porsche 911 GT1 Strassenversion

Porsche 911 GT1 Strassenversion

Porsche 911 GT1 Strassenversion



66 reacties

als ik toch geld had! veel mooier en exclusiever dan het 13 in een dozijn veyron….
@spykerboy: Kuch Appels met peren vergelijken.
@Donstil: appels en peren lijken veel op elkaar hoor, beiden fruit, beiden groeien aan een boom, beiden een stokje.. aleen de vorm is anders en smaak is anders.. net zoals de vorm en snelheid van de veyron anders is :)
@dennisr: Maar wanneer ik als autoliefhebber de porsche op straat zie rijden, ben ik meer onder de indruk dan bij een Veyron.
Dat is exclusiviteit.
@amateur: ja dat is waar ook iedereen rijd een veyron right? Ik zie ze elke dag bij de AH staan echt een huisvrouwen auto
@mightymike: geen grappen iemand een paar straten verderop heeft een veyron. Dus ik zie hem zeker 3x per week :p
@dennisr: Net vrouwen, hè?
@dennisr: In een Veyron kun je gewoon in alle comfort naar Zuid-Frankrijk rijden. Iets zegt me dat je dat met dit ding wel uit je hoofd laat. Kortom, ze zijn allebei laag en snel, en veel te duur, maar daar houden de overeenkomsten wel op geloof ik.
Wat een lelijk ding.
@realcar: net zoals jouw..? oh nee jij hebt geen auto natuurlijk
@sebasjuhh: Wat is dit voor een reactie… Volgens mij mag iedereen gewoon zijn/haar mening geven op een auto zonder dat daar een persoonlijke aanval op dient te volgen.

Ik vindt het ook een lelijk hok echter is het wel een aparte verschijning! Oh, nu zal ik ook wel een lelijk hok hebben. Ofnee, ik heb natuurlijk geen auto.
@C220AMG: maarja als jij een mening of reactie ergens op geeft beargumenteer je dat tenminste nog, alleen zegge hij is lelijk is ook lekker makkelijk
@sebasjuhh: Hoezo? Ik vind het ook een lelijk ding hoor. En ja, ik heb wel een auto. En nee, die vind ik ook niet echt mooi; op een gegeven moment moet je namelijk kiezen voor praktisch nut. Maar goed, als je groot bent kom je daar nog wel achter.
Waarom aan de hoge kant?
De auto kost minder dan een Veyron, maar is vele malen exclusiever.
-edit: check!-
anyway, prijs valt in principe wel mee, vergeleken met de veyron idd.. ook wel stukje techniek en prestatie verschil maar deze auto is dan weer veel zeldzamer :)
Een Le Mans auto voor op de weg, superheftig. En hoewel ik absoluut geen Porsche fan ben is dit toch wel een bazen auto.
Vind deze ook mooier dan de Mercedes GTR.
Heb er afgelopen week 1 gespot in Cannes. Was een gifgroen exemplaar dacht ik. Nuja, in Cannes valt alles wat extreem exclusief is te spotten natuurlijk.
Prijs vind ik ook nog wel mee vallen. Maar toch zou ik persoonlijk voor een Veyron gaan ;). Kan ook aan m’n leeftijd liggen haha.
@Bram95: 1 nadeel van de Veyron is dat ie alleen maar minder waard wordt (of je moet een hele lange adem hebben}
de porsche daarintegen is waardevaster, en ja ook rijke mensen houden daar rekening mee.
Ziet er ‘schnell’ uit ! Minder ‘keverig’ dan een normale 911, en van een Jap geweest, dus de stoelen zullen nog wel helemaal in topconditie zijn….Nu alleen de prijs nog even uitonderhandelen ofzo ! Met een RS3 zit je namelijk ook rond de 4 seconden op de 100km/h, of met een GT-R in 3 seconden, dus er valt nog wat te besparen ;-)
@Megakix: ja, want je koop een auto louter voor 0-100 tijden. Ik vind t zo achterhaalt. Koop een oude Escort RS Cosworth, monteer een grotere Turbo; regel een rally-versnellings bak ergens (zullen er zat zijn voor een RS-Cosworth) en je zit in 2,5 seconden op de 100.
Ik vind dit ding prachtig. Als ik een verzamelaar zou zijn zou ik deze naast een prachtige 959 zetten.
@gregorius: true….true…was niet geheel mijn punt, maar je hebt daarin natuurlijk gelijk. Het moet inderdaad ook je smaak zijn.
@Megakix:
Teveel de topgearcatalogus gelezeb misdchien?
Ze ronden daar af hoor!
De rs3 zit in 4.6 op honderd en de gtr zit in 3.5 op honderd!
Ziet eruit als een mooie oplichterij.. Check de aanbieder..
@bredaas: Verklaar?
@SimonMc: je moet toe geven dat het wel beetje cheap, japan autoimporterig uit ziet voor een auto die meer dan een miljoen moet kosten?
Op jameslist staan er ook 2 te koop, wel met meer km op de teller.
En 1 daarvan heeft racekleuren
In België staat een zilvergrijze te koop met 14.200km op de klok.
Obergeil
Sm0keGun via Android app
een gewone 911 zie je meer dan een new beetle … niet boeiend dus … maar als je dit zal zien/ horen is het van watte f*ck :p
@Sm0keGun: hahaha wat is dat nou weer voor ’n vergelijking. Weet je, er is een reden voor dat je die kever niet zo vaak ziet.
Sm0keGun via Android app
@potver7: het gaat er gewoon over dat je een 911 vaker ziet en dat er andere wagens zeldzamer zijn …
Beetje jammer dat er weer mee gekloot is in de vorm van opvoeren maja
wat een megalelijk gedrocht….
guga via iPhone app
@gekkenhuis: vet, in de zin van mollig?
Alle Veyron – 911 GT-1 vergelijkerts

De 911 GT1 is pure Porno (explicit adults only)

De Veyron is Playboy.
Ik zou voor de Mclaren F1 (iets andere prijsklasse nog) gaan ipv dit speeltje maar altijd leuk als m’n buurman deze op z’n oprit zou zetten. Kunnen we af en toe eens razen.
Als ik zou mogen kiezen tussen deze en een Moby Dick (circuitversies) zou ik toch voor de moby dick gaan.

En hup nu terug aan het werk en stoppen met dromen.
Zonder twijfel, direct deze kiezen ipv de veyron.

@amateur
Veyron is helemaal geen exclusiviteit, rij nu naar londen en je ziet drie dichte en twee spiders.

Deze is zeer zeer zeldzaam. Bovendien is dit pas echt een supercar. Niet twee motorblokken aan elkaar geknoopt om zo maar de snelste te zijn.
@Jaapie: “Dat is exclusiviteit” slaat op de porsche….
Wat een lelijk ding, past in de line up van porsje. Ze kunnen zelfs voor deze geen andere lampen tekenen. Gewoon copy paste en we hebben een nieuw model.
Ik ga die advertentie even forwarden naar Jerry Seinfeld.
Erg nice.. maar de 959 blijft mooier :-)
Volgens mij ben ik verliefd op deze auto! Prachtig ding!
Ik zou me een ongeluk lchen als ik iemand serieus hiermee op straat zou zien rijden! xD
Al die té overdreven spoilers, diffusors enz. dienen zeker een doel…óp het circuit! Dat je dit ding koopt als trackday-speeltje kan ik me zeker voorstellen… maar om hiermee netjes 120 te gaan rijden of erger nog, door de binnenstad te mee te tuffen zou er toch bélachelijk “kijk mij, kijk mij” uitzien? :’)
@motherlover: Ik lach me vooral een ongeluk met die mannen die met een uitgebouwde citroën rijden, met halfords velgen, polyesteren bumpers die amper de impakt van een vlieg kunnen verwerken, en dan een 1.2 benzine of een 1.5 diesel in het vooronder.

Of dacht je dat hetgeen dat bij deze auto in het oog springt puur show is?

Lach dan ook met mensen met een Mini Cooper S he? De luchthapper in de motorkap…is nep.
@SimonMc:
amen.
@SimonMc: Inderdaad! Je moet je auto er niet sneller uit laten zien dan ie werkelijk is. Dan ga je zo verschrikkelijk af bij een stoplicht sprint… Beter een wolf in schaapskleren dan een schaap in wolfskleren.
Bij het zien van de eerste foto dacht ik “wat is dit nu weer voor een lelijk uitgebouwde supra”. Blijkt het een porsche te zijn…
@vincenzo: je bedoeld hetzelfde wat Audi bij al haar modellen doet?

OT: ik vind hem erg bijzonder en zeer exclusief! Hoeveel Veyrons zijn er nu al gebouwd? Zo’n Veyron gaat 400+ maar er zijn al wel meer auto’s die het kunnen.
Mag dit over de weg? Man, dat ziet er een partij gaaf uit! En dan 700pk? Man, een van de weinige Porsches waar je je niet voor hoeft te schamen als je er in rijdt! Jammer dat je zulke “auto’s” zo weinig tegen komt:(
Staat ook een zilveren op Jameslist, ook uit Japan.

http://www.jameslist.com/advert/276182/for-sale-porsche-911-gt1
@SimonMc Zegt de man met een renaultje… xD
ff Voor de record: Originele citroen velgen, originele citroen bumpers waarin totaal níets aangepast is het enige wat weggeeft dat deze wagen anders is is dat hij wat lager ligt en dat de wielen zwart zijn gespoten en het feit dat er andere koplampen op zitten…

Wat betreft de motor: 1.6 16v mét:
-een garret turbo
-custom inlaat systeem, dus intercooler, rvs buizen , blow off valve
-custom uitlaat systeem, turbo spruitstuk, down pipe, 2.5 inch uitlaat met custom cat. mid en eind demper
-de motor compressie is door middel van een decompressie plaat naar er is een speciale koppakking geinstalleerd om het geheel heel te houden.
-een ander motormanagement systeem om de motor goed en zuiver af te stellen (256pk een turbo-druk van 0,8 bar)…

wat betreft onderstel:
Voor:
– Tarox G88 Geventileerde performance remschijven met Tarox Performance remklauw met 6 zuigers.
-Custom made veerpootbrug
-Koni sport dempers + veren

Achter:
-Originele remklauwen en remschijven aangepast en geplaatst aan de achteras.
-Custom made stabilisatiestang..

Het is idd een hobby van me… maar deze wagen is door professionals aangepast… ik doe er ook trackdays mee en het uiterlijk is zoveel mogelijk standaard gelaten
Dus kom niet met die Sjonnie-vergelijking… Grapjas
@motherlover: Zonde van je geld.
@motherlover: Heb je grotere foto’s van de bakske van jou?
@motherlover:
’t is allemaal heel imponerend en vast werk van liefde.
Maar het gaat erom wat JIJ belangrijk vind.
Ik zou me nooit zo uit de tent laten lokken.
Maar stieken mensen het snot voor de ogen wegrijden.
Da’s veel leuker.
@motherlover: Ok dan, ik geef toe dat ik me vergist heb, omdat ik puur afging op dat kleine fotootje van jou, maar de lijn tussen echte tuning en sjonnie tuning is soms dun.

De modificaties die jij uitgevoerd hebt, kun je uiteraard niet onder de categorie sjonnie klasseren. Ik scheer de mensen die van hun japanner een echte driftmachine maken dan ook niet over dezelfde kam als sjonnie met de net niet over de grond schurende golf diesel.

Velen noemen mijn auto ook sjonnie hoor, terwijl ik er letterlijk nog geen vijs aan veranderd heb. Maar even voor de duidelijkheid, wat is er precies mis met Renault dan?
p.s.
er moest staan:
-de motor compressie is door middel van een decompressie plaat naar beneden gehaald er is een speciale koppakking geinstalleerd om het geheel heel te houden.
-en er is een andere krukas gemonteerd

-Koni sport dempers + veren zijn uiteraard ook achter geplaatst (was ik vergeten te typen) :P
@motherlover: Heb je een foto van deze supercar?
Dit doet me meteen denken aan need for speed porsche 2000! geweldige tijden!!
Iemand de advertentie ook gelezen? Je hoort het die Japanners zeggen:

this car location in kyoto of japan,car is like new car,900km orginal mileage,free accident is the japan delear car, if you have intrset to this car please call me or email to me , we can export to any country, thankyou
Zet deze Porsche maar voor mijn deur, heerlijk 310 km per uur en in slechts 3,9 sec naar de 100
@desjonnies, heb je eigenlijk helemaal gelijk in, ik vind ’t alleen soms wat jammer dat “tuning” meteen met “petjes” in verband wordt gebracht… Ik heb van deze wagen een echt leuk bommetje gemaakt, zonder schreeuwerig te zijn van kijk mij, kijk mij… Gewoon omdat t sleutelen een hobby is… En omdat het kan! ;) hahaha
@SimonMc ok dan, geeft niks,
Er is helemaal niks mis hor met de renault, was alleen een (misschien iets te giftige) reactie op je manier van mijn citroen beschrijven in je eerste post. Was misschien niet nodig aangezien ik franse auto’s wel kan waarderen ;)
De mods die ik gedaan heb zijn vooral onderhuids en gericht op betere prestaties (op de zwarte velgen en getinte achterruiten en gecleande achterklep na dan). Ik ben zelf namelijk ook geen fan van wagens die ontzettend schreeuwerig zijn “gepimped”, echter het proberen de auto sneller/beter te maken vind ik dan wel weer erg leuk, maar een ieder zijn smaak is dan maarmijn motto. ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).