Awesomeness: Mercedes heeft nieuwe windtunnels

Auteur: , 32 Reacties

Want ook bij -40 Celsius moet je C-klasse coupe het gewoon nog doen.

Mercedes heeft een tweetal nieuwe windtunnels in gebruik genomen op de productiefaciliteit in Sindelfingen. Deze kunnen onder andere temperaturen tussen -40 en 60 graden opwekken, en windstoten tot 265 km/u simuleren. Hiermee kunnen de meest extreme plekjes op aarde worden nagebootst. In het vroege ontwikkelingsproces is dit ideaal, want met een zeer pril ontwerp ga je meestal nog niet naar Death Valley of Noord-Zweden.

Er zit een erg lang persbericht aan vast, maar een foto zegt meer dan 1.000 woorden. We laten de gallery dus het praatwerk doen voor ons. Een video van de ongetwijfeld peperdure units vind je HIER.



32 reacties

Iemand een ijsje in de vorm van een Mercedes hebben ?
@waxweazel: proest !!!!! :lol:
Heerlijk, cabrio rijden met -40.
Hehe het zou tijd worden… werd schijtziek van de aerodynamic lift bij -25 celsius en 210km/u onderweg naar mijn wintersport. Eindelijk een autofabrikant die dit probleem serieus neemt!
@w0o0dy: 210 bij -25, waarom geloof ik dit niet?
@Stopwearingpants: Omdat er ‘wellicht’ een streepje sarcasme onder hangt… ;)
@Revvji: hey, ik heb in zweden wel eens 210 bij -32 gereden, op spike’s, was erg leuk.
@tom307: Op zo’n afgesloten ijscircuit of zo dan wel, neem ik aan?
Dat het kan en dat het ook nog eens zeer leuk is, dat kan ik wel geloven ;) Maar dat je elke keer op de snelweg op weg naar je skivakantie 200+ in de sneeuw haalt leek me sterk ruiken naar sarcasme :P Of je bent gewoon niet goed in je hoofd dan… :P
@Stopwearingpants: http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=humor
@w0o0dy: aaah.. dus zo werkt humor, interresant weetje.
@w0o0dy: gast ik kan toch niet zien dat hij ironisch is? Ik wilde ook nog ff een link opzoeken did het verschil tussen ironie en sarcadme uitlegd maar dat zoek je zelf maar op
Vreselijke baan om daar te zitten kijken naar een auto die bevriest :P
handige lampen voor een kwekerij… zouden ze buiten het testen om nog meer doen daar ? wel leuk om te zien hoe ze een auto bevriezen.
Windtunnels wat een geldverkwisting, gewoon wachten op the perfect storm en twee ramen op elkaar open zetten… :)
En wat als het -41 wordt ? :shock:
@bempi:

Zijn er te veel blueEfficiencies verkocht, met die winst zal dan een andere windtunnel gebouwd worden.
Of wat dacht je nu?
Mercedes = kwaliteit . uit
@duitseautos: Behalve als de electronica het weer eens laat afweten
@fejjie: Jup. Vraag maar aan menig bezitter van een MB met bouwjaar omstreeks 2001. Een S of C, maakt niet uit de electronica sputterde na een bepaalde periode flink tegen..
@Marc1986: of aan iemand met een e320cdi met brabus tuning een gezeik met de elektronica na een half jaar verkocht ;)
@fejjie: Dus omdat er één lichting tussen zat die wat minder was, maakt het een heel merk onbetrouwbaar?

Dus bij die redenatie zijn alle Duitsers nazi’s omdat er 60 jaar een oorlog is geweest?

Zijn we plots bv de Mercedes 190 reeks vergeten? ( in mijn ogen 1 van de meest betrouwbare auto’s ooit gemaakt )
@SimonMc: Noujah die lichting besloeg helaas niet één modelreeks maar meerdere modellen.. Desondanks is MB niet slecht hoor, ieder merk heeft zo zijn probs.. Onlangs een 330xd touring uit 2004 naar de garage kunnen brengen, automaat aan gort..
@SimonMc: een lichting een hele reeks van modellen waarvan de elektronica niet klopte….
Da’s geen windtunnel…. lijkt meer op een vriescel!
Hè! Eindelijk een merk, dat het begrijpt! Want als de wind weer rukt met 265 km/u en de honderd jaar oude eikenbomen me om de oren vliegen, dan wil ik maar één ding: Zo vlug mogelijk thuis zijn voor een mok dampende chocolademelk! Maar…..! Shit! Nu is m’n huis óók ineens een cabrio! :shock:
Zo, das pas een windtunnel! Prachtig stukje techniek als ik het zo zie!
Dit is natuurlijk dé oplossing voor het klimaatprobleem!
De hoge temperaturen begrijp ik nog daar je wagens verkoopt in petroleumlanden. Maar de eerste eskimo met een mercedes moet ik nog zien! (op het internet uiteraard!)
-40° is van het goede te veel! (lees te weinig)
@ericc:


Vergeten dat we deze winter af en toe onder de -30 zaten gewoon in België en nog niet eens in de Ardennen.
Duitsland (en anders Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden,…) zal wel z’n plaatsen hebben die eens om de paar jaar eens tegen de -40 komen.
En als je dan 60000 euri’s hebt uitgegeven aan een wagen wil je toch ook liefst dat die werkt.


Daarbij kan het ook zijn dat het gevoelstemperatuur is van -40 ipv effectief -40.
…en wie test het ‘uitstappen’ na een avondje bevriezen in de -40C windtunnel ?
Maar wat ik niet zag in het filmpje was ook een daadwerkelijk rijdende auto met -40. Volgens mij word alleen getest of de auto nog werkt NADAT alles -40* geweest is. Ik wil wel weten of de motor nog op temperatuur kan komen met 120km/h bij -40* als je een diesel hebt.
[
Ze zullen dat vast wel testen, maar jammer dat je dit nu net niet ziet.
Awesome….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).