Voor als je wel strepen, maar geen pk's wilt.
Noem me een ‘broken record’, maar Renault gooit de Gordini-badge behoorlijk te grabbel. Het merk heeft ontzettend goed sturende voorwielaandrijvers in huis, die helemaal bovenaan staan in hun klasse, maar toch reserveren ze de legendarische Gordini-badge tegenwoordig liever voor hun tamme modellen. Het zal vanuit marketing-oogpunt wel interessanter zijn ofzo.
De Clio was er al een tijdje in Gordini-trim, maar dan alleen als Clio RS. Gelukkig, in ieder geval een model dat de badge nog met opgeheven hoofd kon dragen. Het management vond het echter niet eerlijk voor de minder pk-beluste Clio-kopers, want ook zij moeten een kek blauw kleurtje op hun Renault kunnen krijgen. En aldus geschiedde: de badge is nu ook te krijgen voor de 1.6 16V (128 pk), en de 1.5 dCi (105 pk). Vanaf september kan je er een aanschaffen!
15 reacties
Zonde!
Komt omdat ze helemal nix met de roemruchte historie van Renault te maken hebben.
En dat terwijl Renault als eerste met een “snelle” versie van een vier deurs middenklasser op de proppen kwam de Dauphine Gordini.
In 1957, lichtjaren (in auto industrie termen) voor de rest.
Ieder ander merk is stik jaloers op een statement a la Gordini.
Behalve de FIAT boys, die hebben Abarth en daar doen ze het goed mee.
Behalve de FIAT boys, die hebben Abarth en daar doen ze het goed mee.
Nu weer wel, ook Fiat heeft jarenlang Abarth geplakt op Stilo en ander minder spannend spul…..
maak gewoon een supersnel superlicht gevaarlijk onding die niemand gaat kopen ..
kost jullie een euro-ton of 5/6 ..
en dan heb je wat om mee te kokketeren ..
nu heb je nix ..
en verkoop je er 500 exemplaren van ..
dan heb je 500X nix verkocht ..
is toch nergens goed voor ??
Dank je wel, maar ’t is gelul van de bovenste plank van jouw.
Hoe lang is Bugatti niet dood geweest?
Iedere fabrikant weet zijn legacy altijd te verkopen, wat als Renault besluit morgen weer met een sportwagen te komen die de Alpine naam draagt?
Daarom juist gebruik je zo’n naam, juist om de link met het verleden duidelijk te maken.
Die laatste moet nog betaalbaar zijn ook. Het succes van de Citroën Saxo als tuningbakske kwam doordat het een deftig sturend autootje was dat met een licht motortje toch goed vooruit ging, en dus betaalbaar voor veel jonge chauffeurs. Dit heeft volgens mij hetzelfde doelpubliek. Wees gerust, de echte Gordini-adepten zullen wel een RS kopen, want die zullen het kunnen betalen…