De gekte van een Pagani Huayra vanaf de bijrijdersstoel

Auteur: , 55 Reacties

Meeliften met een Huayra terwijl Horacio Pagani achter het stuur zit en wat orakelt over deze supercar? Ja hoor, laat maar doorkomen!

Een lucky journo van het Britse EVO mocht onlangs ervaren hoe het is om de 700 pk en 1.000 Nm sterke turbogeblazen V12 te horen fluiten tijdens een ritje over Mediterraans asfalt. En met de nadruk op “turbogeblazen“, de herrie van de twee blaasinstrumenten die aan het AMG-blok zijn toegevoegd is namelijk wel erg aanwezig. Zou Horacio zijn nieuwste speeltje daarom naar de God van de wind hebben vernoemt?

Verder wordt de nadruk eventjes gelegd op de vier spoilerflappen op de auto. Twee aan de voorkant, twee aan de achterkant en continue apart van elkaar in beweging voor het beste resultaat qua downforce of luchtweerstand.

Met dank aan W0o0dy voor de tip!



55 reacties

-edit: nutteloze bijdrage-
was vast een erg leuk ritje! geluid van de turbo is wel erg aanwezig, soms mooi maar niet voor een lang ritje denk ik.
@dennisr: tja als je beetje opgelet had dan wist je toch dat turbo’s er pas vanaf een bepaald toerental in slaan en dan pas gaan fluiten. Dus als jij opweg ben van nederland naar milaan ofzo dan rijd je toch best constant lijkt mij en heb je geen last van vervelende turbo fluiten
@mightymike: als je constant op hoog toerental rijd wel.. hoe onlogisch ook.. nee ik snap je punt.. klopt.
Toen ik de eerste foto’s zag was ik erg sceptisch.Mijn eerste indruk was dat ik de Zonda mooier vond. Maar nu ik de bewegende beelden heb gezien en gehoord ben ik diep onder de indruk. Wat een fantastisch geluid en wat een supermooi interieur.
Deze auto is uiteindelijk erg mooi geworden….
die sleutel is wel erg kitcherig, zoals gans het interieur eigenlijk. Geluid vind ik ook niet zo denderend. Maakt gewoon veel lawaai, maar om het een mooi geluid te noemen…
@zed: Dat is Neo-Barok. Ben je zeker dat je klanten hebt buiten Europa.
@zed: ik sluit me er helemaal bij aan. Kitch en een door turbo’s verprutst geluid.
kicken!!! :D
zo .. heeft de ontwerper de cnc-machine ontdekt ..
super auto, die maar voor weinig is weggelegd,.. blijf toch bij de Zonda (R)
Dat geluid van die turbos is echt heerlijk, wat een auto! Ook cool om die ‘flaps’ te zien, ik wist niet dat die ook onafhankelijk konden bewegen.
Leuk speelgoed , maar na mijn vito ben ik allergisch voor turbogeluid ;)
@norge: die oude vitos kunnen idd lekker fluiten ja. Maar dit is net of ik mij bankstel aan het stofzuigen ben. Damn wat een geluid. Ik vind het alleen niet mooi zo.
In het begin was ik niet zo wild van de Huayra… maar ik begin te auto meer te appreciëren…. Mijn voorkeur blijft bij de Zonda gewoon omdat ik die nog mooier vind en omdat de Zonda een prachtig geluid maakt….
Ik zou helemaal gek worden van dat geluid, bah!
Wow… Die flaps en turbos. Maar die instrumenten en die USB sleutel, er lelijk. Doe mij maar een contactloos voledig LCD scherm als instrumentarium voor zo een cocpit vliegtuig van een auto
Prachtige auto, maar het geluid doet heel “terminaal” aan.
Het geluid van die turbo’s doet me denken aan een bezoek aan de tandarts!
@bentley1969:
Haha :)
@greenhell: LOL, ik herken het ook!
die zijspiegels! die zijn gedoemd om ergens tegenaan te komen en af te knakken…
jammer dat ie zo slecht engels praat, verder leuk!
Het geluid vind ik echt niet gezond klinken. Doet mij eerder aan het geluid een GVB bus denken. Jammer
“lucky journo” AKA Harry Metcalfe. Is niet voor niets één van de eerste en weinige die bij Horacio zelf in kan stappen…
@hjkort: Harry Metcalfe ROCKS!!!!
Oprichter Evo Magazine. In zijn garage een Zonda, Countach, Elise, 340r, RR, Gran Turismo enz
dat interieur is echt super lelijk. Maar als hij die geblazen 12 cilinder goed loslaat zit ik echt wel te genieten, wat een power!
@ts46: je mening geven oke, maar onderbouw het eens wat dit is wel heel makkelijk, waarom? Ik vind zowel de looks als interieur als motor/geluid echt geniaal en knap stukje techniek. Dit is beter dan een bugatti/venom gt/ ferrari of lambo’s dit is pas exlusief maar ook functioneel
@mightymike:
Moet hij nou onderbouwen dat hij het interieur lelijk vindt? Ik vind het interieur ook niet erg mooi, vooral het dashboard vind ik ronduit lelijk. Die vormgeving daarvan vind ik niet passen bij een exclusieve supercar maar doet mij meer denken aan een Turkse GSM winkel waar je je telefoon simlock vrij kan laten maken.

Verder is het natuurlijk wel een indrukwekkende auto qua prestaties. Helaas is het geluid alleen niet erg mooi. Vooral het geluid van buiten de auto is dramatisch, maar als bestuurder heb je daar natuurlijk weinig mee te maken. Maar dat geblaas van die turbo’s heeft misschien zo z’n charme, het haalt het niet bij het gehuil van een atmosferische V12 zoals die van de Zonda F.
@remkov: Ben je wel eens bij zo’n winkel binnengelopen? Dat durfde je zeker omdat je geen portemonnee bij had? ;)
het geluid van die turbo’s is echt super
Darth Vader hahaha, mooi ding hoor! Ik wil hem ook wel test rijden om km’s te maken!
geluid is wat aan de mindere kant :s
Darth Vader on Speed
Aan de hand van zo’n opname met een flutmicrofoon kan je niet echt beoordelen hoe een auto klinkt. De lage tonen verdwijnen helemaal, dat hoor je al aan het begin als Metcalfe buiten staat en wat commentaar levert.
Hoezo lelijk stuur.Beetje over de top dit.
pfoeh, dat gaat hárd.
Hehey, Foppe de Haan! Wist niet dat hij auto’s recenseerde…
@bozewolf: LOL @ Foppe! Spot on vergelijking. Daar deed Horacio mij dus al die tijd aan denken. 8)
@bozewolf: nou ja, ‘recenseert’… z’n achternaam is Pagani.
@Poll: Foppe was ’t eerste wat me te binnen schoot bij het zien van de foto boven het artikel :P Kwam er pas later achter dat dat Horacio zelf was
Aw man, dat geluid is fantastisch van binnen. Veel mensen wilden liever een typischer geluid maar dat gesis en geblaas is geweldig, alsof er iets heel boos en kwaadaardigs onder de motorkap huist, die eigenlijk helemaal niet naar je wil luisteren en in staat is om je binnen 5 seconden met huid en haar uit elkaar te scheuren.
Echt indrukwekkend! Vooral de snelheid.. Veel beter wordt het niet volgens mij.
De uitstraling van het interieur vind ik daarentegen wat minder denderend, maar de kopers van deze auto zitten daar vast niet mee.
Ik vind die V12 van MB zo droog klinken, en met die turbo’s helemaal,
Dit klinkt echt nergens naar, lijkt wel een opgefokte stofzuiger of een stier met een stevige verkoudheid en een verstopte neus. Interieur is zo kitsch dat het pijn doet aan de ogen en het straalt gewoon homo uit.

Ook handig: als je je sleutel eruit haalt, mol je de versnellingspook half, slim ontworpen. Die bewegende flaps mogen aerodynamisch dan misschien wel top zijn, het trekt nergens op.

No thx, doe mij maar en Agera, kan je tenminste nog mee op skiverlof ook.
@nomar: een
Hoe hard ik ook mijn best doe, ik kan maar niet wennen aan deze auto. Zowel qua looks als sound kan hij niet tippen aan de good old Zonda. In een supercar hoort IMO gewoon een grote, opgefokte, atmosferische V12 met individual throttle bodies te zitten.. Maar goed, dit soort auto’s vallen mijlenver buiten mijn budget, dus wat maakt het eigenlijk ook uit.. :)

De sound deed mij in eerste instantie aan de Edonis van B.Engineering denken. Is inmiddels ook alweer een jaar of 10 oud, waar blijft de tijd…

http://www.youtube.com/watch?v=5KmDK6a3Jcs
Is die grafbek de pa van Clarkson?
Reminds me of the old bastard.

OT: dit is de opvolger van mijn all time droomauto en ik begin er steeds meer respect voor te krijgen, wat een geluid en vermogen!

En als dat Horacio was als bestuurder dan mag hij zijn Engels wel eens bijspijkeren gezien de wereldwijde klandizie die hij heeft, hemeltergend!
@rebbels: Ik denk dat Horatio liever het praten aan zijn auto’s en techniek overlaat. Hij lijkt er in ieder geval al zo’n 20 jaar mee weg te komen.

Over de Huayra, dat geluid is gewoon fantastisch, gaat perfect samen met de acceleratie en vormgeving van het ding.

Helaas zullen we er aan moeten wennen dat de zware roffel en de hoogtoerige veelcylinder zal verdwijnen, maar gelukkig is genoeg goeds achtergelaten.
Ik hoor geen motor, ik hoor alleen maar turbo’s…
Jammer!

En god wat spreekt die Italiaan belabberd Engels :S
naar mijn mening pron van buiten en afzichtelijk van binnen. smaken verschillen, maar wat een walgelijk interieur.
Ik neem alle slechte dingen die ik ooit van de Huayra gezegd heb terug en ga nu sparen!
Zit hij nou manueel te schakelen aan een pook? Zie toch duidelijk flappies…
Kijkend naar het geheel is de Pagani Huayra misschien zelfs nog extremer dan een Koenigsegg Agera. Alleen al het interieur is een wereld opzich en de buitenspiegels zijn ook fraai vormgegeven.

De Pagani Huayra is een vooruitgang op alle fronten t.o.v van de Zonda, totdat het geluid ter sprake komt.

De Huayra is een waar kunstwerk die ik erg kan waarderen
Ik moet eerlijk toegeven: ik vind de auto niet mooi. Maar dat is het hem niet. Het interieur is namelijk het allermooiste dat ik ooit gezien heb! Zo’n bak details? Dat zie je nergens! Daar kan Koenigsegg nog heel wat van leren. Maar dan… Het aller belangrijkste! En dat is dat deze auto echt lijkt te leven. En dan niet alleen het gebries en gepuf van de turbo’s (wat ik wel kan waarderen) maar de bewegende flappen rondom! Die maken de auto echt onwijs cool! En daarnaast is het idee ook nog eens geniaal. Ik moet zeggen, de voorkant van de auto vind ik wel onwijs gaaf, dus als ze de achterkant nog iets aanpassen dan wil ik hem wel hoor! Ik ben benieuwd naar de eerste video’s waarin de Huayra in het wild gespot wordt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).