Hennessey geeft voorproefje op CTS-V met 1.000+ pk

Auteur: , 24 Reacties

Het Amerikaanse Hennessey Performance was al eens zo verstandig om 700+ pk uit een Cadillac CTS-V te persen, maar zoals we allemaal weten: More = Better! En dus hebben ze nu aangekondigd dat ze een versie met maar liefst 1.013 pk gaan bouwen. Gewoon, omdat het kan.

Eigenlijk zijn we helemaal niet verbaasd dat Hennessey ook met een 1.000+ pk pakketje komt voor de CTS-V ze hebben het immers ook gedaan met een Escalade en we kennen de Venom GT ook maar al te goed.

In totaal wil Hennessey 12 exemplaren bouwen van de Hennessey V1000 Twin-Turbo. Wat de specificaties en prestaties moeten gaan worden kan je hieronder lezen:

Power:
• 1.013 pk @ 6,400 rpm
• 1.286 Nm @ 4,000 rpm

Acceleration:
• 0-100 km/h: 3,5 sec
• 1/4 Mile: 10.9 @ 217 km/h
• Top Speed: 370 km/h

V1000 Twin Turbo Upgrade Includes:
• 427 cid LS V8 Engine
• Forged Low Compression Pistons
• Forged Steel Connecting Rods
• Callies 4340 Forged Steel Crank
• Balanced and Blueprinted Rotating Assembly
• ARP Main Studs & Head Bolts
• High Flow Cylinder Heads
• Hennessey V1000 Camshaft
• Upgraded Fuel Injectors
• Upgraded Fuel System (Includes Lines, Rails & Pump)
• Twin Ball Bearing Turbochargers
• Dual Wastegates
• Electronic Boost Controller
• Stainless Steel Piping and Exhaust
• Air-to-Air Intercooler
• High-Flow K&N Air Filter
• 160 Degree Thermostat
• Professional Installation
• HPE Engine Management Calibration
• Dyno Tuning & Road Testing
• Hennessey Exterior Badging
• Serial-Numbered Dash & Engine Plaques
• 1 Year / 12,000 Mile Limited Warranty

REQUIRED TRANSMISSION UPGRADE:
• Manual: Centerforce Dual Friction Clutch Upgrade
• Automatic: Performance Build & Torque Converter Upgrade

Braking:
• Brembo Carbon Ceramic Brake Upgrade
• 15.1 inch Carbon Ceramic Rotors (Front & Rear)
• Calipers: 8-Piston (Front); 6-Piston (Rear)

Wheels & Tires:
• Hennessey Monoblock Wheels
• 20×10 inch (Front); 20×13 inch (Rear)
• Michelin Pilot Super Sport Tires
• 275/30YR-20 (Front); 345/30YR-20 (Rear)

Suspension:
• Lowered 1″ (Front & Rear)
• Factory Magnetic Ride Control Tuned by John Heinricy

Body:
• CarbonAero CTS-V Widebody Upgrade
• Carbon Fiber Front Splitter
• Carbon Fiber Rear Diffuser
• Carbon Fiber Front Fenders
• Carbon Fiber Extractor Hood
• Carbon Fiber Rear Fender Flares

Interior:
• Alcantara Headliner
• Carbon Fiber Door Sills
• Upgraded Leather & Stitching
• Hennessey Embroidered Heardrests
• Hennessey Premium Floormats



24 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
te veel is nooit gezond
Op de achterwielen met de motor voorin? Mkey! Toch lijkt het me super tof om mee te rijden!
Toch mooi zo’n Jack the Plumber Veyron.
Alhoewel, als ik me bedenk dat het R500 blok en aandrijflijn in mijn Caterham al ruim 8.000 euro kostte…
@JanJansen:

Heb je voor de sequentiële dog-box gekozen? Dan valt het me op zich nog redelijk mee, die dingen zijn idioot duur..

Hoe staat het verder met de bouw eigenlijk? Al bijna klaar? Lijkt me echt heel gaaf om te zien hoe dat proces in z’n werk gaat, ben een groot fan van de R500.
Alcantara Headliner is wel chique!
1 jaar garantie is dan weer minder….
eindelijk zie ik het ..
het zat me al zolang dwars ..

dit is gewoon een uitvergrote Honda CRX ..
Me likey! 100000pk zal wel, maar de bodykit vind ik wel strak ogen!

http://lib.store.yahoo.net/lib/yhst-54734705425182/v1000-rear.jpg
@C6_R: Hopelijk komt deze photoshop inderdaad ook echt zo tot leven!
@joosthoeve: Hoezo, ga je hem kopen dan?
@alcantara: Is niet echt relevant lijkt mij. Maar om te antwoorden; nee, dat kan ik waarschijnlijk niet betalen.
Hij ziet er dik uit
Njaa wel vet !
toch mooi dat een porsche turbo sneller is op de quarter mile!
moah ik vind het nou niet de auto waarvan ik zou zeggen, die moet 1000 pk hebben.. volgens mij zijn er wel dikkere alternatiefen.. maarja ieder zn keus.. vind het design ook niet het mooiste wat ik gezien heb..
@dennisr:

yep .. een Ford Crown Victoria had leuker geweest ..
en dan zonder spoiler meuk ..
@lincoln: Persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar Ford Mustang :mrgreen: die straalt zonder bumpers en met 540pkal meer kracht uit dan deze met bumpers en 1000pk… (shelby, heeft wel iets andere bumpers maar niet zo overdreven als dit )
vind de prestaties nou niet echt geweldig te noemen ofzo..
@ts46: Hier rij je wel alles mee weg wat je tegen komt hoor. Tenzij je net de pech hebt dat je een Veyron tegen komt.
Snel is ie zeker, lelijk ook imo. Vlgns mij gaan deze gasten ook een upgrade voor de LFA maken lijkt me wel interressant….
En dan zie je in het persbericht:

Garantie: 12.000 miles / Limited warranty (lees: dus alleen op draaiende delen)

Nou dat schept vertrouwen..
@Freewarefreak: je hebt in america op alles limited warranty, is daar de juridische term voor garantie. De garantie hier is ook limited. Bv als jij geen olie in je auto pleurt en hij daardoor stuk gaat valt dit niet garantie.
amerikaans he ?
En hoe lang gaat die motor mee zeg je?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).